Tämä keikka jäänee väliin ihan siksi, että ei kiinnosta. Metallica on nähty jo kolmesti joten ei kiinnosta maksaa 60 euroa siitä että Metallica soittaa Enter Sandmanin ja Nothing Else Mattersin.
Itselläkin osittain tämä, mutta suurin syy se että sinne on vielä yli vuosi aikaa ja en todellakaan ala ostamaan lippua tuonne näin paljoa etukäteen. Tokihan sen varmasti saisi myytyä lähempänä ajankohtaa jos tarve on, mutta siltikin. Katsellaan jos tulee joskus lähempänä keikkaa (puoli vuotta-muutama kuukausi) lippuja uudelleen myyntiin, koska veikkaan että niitä vielä tulee kun sinne on tosiaan niin helvetin pitkä aika.
Mielelläänhän bändin näkisi vielä joskus uudestaan, kolme kertaa tosiaan nähty itsekin ja kova bändihän se on, ei siinä mitään. Itse onnistunut vielä pääsemään sopivasti erilaisille keikoille aina, eli Hartwallilla 2009 oli Death Magneticin maailmankiertue, Kalasatamassa 2012 Black Albumin juhlakeiikka ja 2014 oli se Metallica by Request. Olisihan tästäkin varmasti saanut omanlaisensa kokemuksen kun uuden levyn ympärille tämä kiertue tulee rakentumaan.
Hartwall Areenalla olisin kyllä mielellään bändin nähnyt vielä uudestaankin, koska pidän sitä erittäin mukavana keikkapaikkana. Sopivan iso jonne mahtuu keikoille kuitenkin iso määrä porukkaa (joku 13-15k) joka luo hyvää fiilistä, mutta silti sopivan intensiivinen tunnelma sisätiloissa. Tuo näkemäni 2009 keikka Jaffalla on varmasti paras näistä kolmesta jossa olen itse ollut.
P.S Lipun hinta 60 euroa on varmaan alakanttiin, kahdella edellisellä keikalla hinta on ollut lähempänä satasta ja 2009 taisi olla myös jonkun 80 euroa. En usko että kamalasti tuon alle tulee menemään nytkään.
Kai se pitää mennä. En ole nähnyt Metallicaa kohta 20 vuoteen. Tosin en usko, että se on siitä ainakaan parantunut.
20 vuotta sitten elettiin niitä musiikillisesti -krhm- erikoisempia (voisin sanoa että paskimpia mutta makuasia) aikoja, joten bändihän on nykyään parempi kuin silloin, eikä Hetfieldkään ole koko aikaa niin kännissä kuin aikanaan. Miehen lauluääni ei ehkä ihan ole samalla tasolla kuin 20 vuottta sitten, mutta eipä bändin kokonaisvireessä ole nykypäivänäkään valittamista.