Olen kuullut kaikki biisit erikseen ja nyt aloin kuuntelemaan kokonaisuutena. Periaatteella levy1 ja levy2 omina kokonaisuuksinaan.
Ja kyllä muuten toimii. Tykkään soundimaailmasta ja biisien tunnelmien vaihteluista. Halo on fire on loistava "mid season finale" ja ensimmäisen levyn paras biisi. Muita kohokohtia: Atlas, Rise, Moth into Flame sekä Now That We're Dead
Minun osalta lopullinen arvio musasta muotoutuu yleensä vasta pitemmän aikavälin jälkeen, mutta ensimmäiset hetket Hardwiredin parissa ovat olleet erittäin lupauksia herättäviä. Uskon että tämä kokonaisuus kestää kuuntelua paremmin, kuin Death magnetic (josta löytyy minun makuuni muutamia hyviä biisejä, mutta kokonaisuus ontuu)
ja nyt levyn2 pariin...
Levy2 ei kokonaisuutena yllä ensimmäisen tasolle, mutta kyllä tuo viimeinen biisi Spit Out the Bone on todella kova lopetus levylle. Jos nyt ensihurmiossa arvioisin, niin nostan sen ihan noiden Metallican nopeatempoisten klassikkobiisien rinnalle. Murder One, ManUNkind sekä Am i Savage ei oikein iske ja ne tulee kyllä todennäköisesti kuunnellessa skipattua. Kyseisistä veisuista ei löydy mitään tarttumapintaa meikäläisen musakorvaan.
Mutta tässä tuleekin mielenkiintoinen kysymys, että mikä on hyvä levy. Ensimmäisten kuuntelukertojen perusteella tältä lätyltä löytyy 5kipaletta, jota toimii meikäläisen makuun todella hyvin, tämän lisäksi on 3biisiä, jotka ovat tasoa hyvä. Kyllä minä näillä spekseillä uskalla rankata tämän erinomaiseksi levyksi.
Olen aika kranttu musakuluttaja, sillä henkilökohtaisesti minun all time favorit levyiltäkin( johon kuuluu mm. Ride the lightning sekä master of puppets useampien muiden bändien levyjen kanssa) löytyy useampiakin biisejä, jotka eivät oikein iske. Esim. MOP:llä on The thing that Should Not Be sekä Leper Messiah sellaisia veisuja. Tähän peilaten pidän tätä levyä melkoisen kovana suorituksena Metallicalta. Nicely done.