Metal Gear Solid

  • 34 988
  • 181

Ankkakaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tuohan on kyllä käännetty myös PS3:lle ja tulee mukana siinä HD Collectionissa, jos et tiennyt? Sarjakuvamaisuudet toki tuossakin versiossa mukana. Omalla tavallaan ihan tyylikkäitä ja toki varmaan PSP:n rajoitteiden takia tietysti tehty, mutta ihan ok, että ovat säilyttäneet ne mukana myös PS3:ssa. Niissähän on myös interaktiivisuutta mukana kivasti. Ei nyt mieelstäni pelin heikoin osa-alue suinkaan nuo.

Kyllä se Peace walker ehdottomasti kannattaa pelata, vaikka se välillä todella puuduttava tapaus onkin (tämä toki vaan oma mielipiteeni, osa on tykänneet tuosta kauttaaltaan ihan hulluna). Juoni ei vaan kokonaisuudessaan ihan tehnyt niin suurta vaikutusta kuin muissa sarjan osissa, mutta kyll sillä tosiaan tärkeä paikkansa on MGS3:n ja Ground Zeroesin ja Phantom Painin välissä.

Juu HD collectionistahan sen lopulta pelasin. Makuasiahan se on, että tykkääkö sarjakuvista vai ei ja PSP:n rajoitteiden takiahan se tehtiin noin. Siksi toivoin, että se oltaisiin alunperin tehty PS2/3:lle. Ottaen huomioon, että se on nimenomaan PSP-peli, niin taas on kova tekele kyseessä. Ja ilman muuta kannattaa pelata/katsoa PW, koska se on todella relevantti juonen kannalta. Oliko muuten Ocelot ollenkaan kuvoissa PW:ssa?

Velvollisuudet unohdettu ja TPP haettu kaupasta. Prologi pelattu nyt ja vähän harmittaa, että takakansi spoilasi jo sen, että
tässä lyöttäydytään heti alkuun Ocelotin kanssa yhteen. Ei näinollen ollut mikään vau-elämys, kun näki taas vanhan kunnon Ocelotin.
Nyt tosiaan pidetään sitten ne spoilerit tagien alla sitten joka jamppa. Hyvältä vaikuttaa toistaiseksi!
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Okei. Ymmärsin väärin, ajattelin, että et ole peliä pelannut lainkaan. Hyvä juttu kyllä, että käännettiin PS3:lle. Ei se huonolta suinkaan näytä, vaikka grafiikka nyt melko riisuttua onkin monessa kohtaa.

Oliko muuten Ocelot ollenkaan kuvoissa PW:ssa?
Ei ollut. Portable Opsissa (sekin PSP-peli) taisi olla, joka sijoittuu puolestaan sitten Snake Eaterin ja Peace Walkerin välimaastoon. Ihmettelen, että tuota ei sisällytetty HD Collectionille. Käsittääkseni kuitenkin kuuluu osaksi kaanonia? No. ilmeisesti siinä ei juonellisesti juurikaan ole elementtejä jotka olisi olennaisia tarinalle tässä kohtaa.
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Vaikka PC-versio tulikin ostettua, taidan silti kyttäillä mahdollisuutta TPP Edition PS4:n ostoa varten. Tarvitsen tuon seksikkään konsolin. (Eikä ole omaa konetta, jolla pelata PC-versiota 24/7, shit)

Ja joo, pidetään spoilerit spoiler-tagin alla vaikka koko syyskuun ajan.

Prologue puhdasta seksiä. Vaikka pienesti ehdinkin spoilata itseäni Quietin olemassaololla prologuen aikana, en kyllä tuota odottanut yhtään. Ja Mantis + Volgin kombo. Ooooh. Lisäksi Miller haettu, sitä seuraava mission tehty ja voisi nyt kokeilla side-opseja. Tähän peliin tulee kulumaan vitusti aikaa, koska pyörin joka nurkassa ihmettelemässä. 150 tuntia ei mulle riitä.

Siirsittekö GZ-saven TPP:lle? Itse tein, jossa oli pelastettuna kaikki mahdollinen GZ:sta ja jumala Kojima työskentelemässä minulle. Tulin housuihin.

PS. Jos kasetteja kuuntelette, mikä on muuten hyvin suositeltavaa, heti on jo havaittavissa ettei Ocelotilla ole (taaskaan) kaikkia puhtaita jauhoja pussissa, Kurikassa yllätyttiin. Montakohan kertaa kääntyy takki tai wresting-termeillä montako face/heel turnia nähdään Ocelotilta tämän pelin aikana? Legendaarista triple-crossingia odotellessa!

Ja mitä vittua nyt taas, kun katsoin TPP:n Steam-kortteja:
"The Third Child" ja Mantiksen kuva. WTF?

Käsittääkseni kuitenkin kuuluu osaksi kaanonia? No. ilmeisesti siinä ei juonellisesti juurikaan ole elementtejä jotka olisi olennaisia tarinalle tässä kohtaa.
Vastasit omaan kysymykseen oikein hyvin. Eikä PO:ta yleisestikään pidetä Metal Gearin aikajanalla, eikä ole myöskään Kojiman tekemä.
 
Viimeksi muokattu:

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Jos aloitan MGS:n pelaamisen tästä, niin pääsenkö peliin mukaan mitenkään? Tämä siksi että kavereiden kanssa pelannut satunnaisesti toki paljonkin MGS:ää, mutta yhtään peliä en ole kokonaan pelannut ja kaikinpuolin ulkona(sekavahkosta) juonestakin.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pelillisesti varmasti pääset, mutta tarinallisesti voi olla vähän niin ja näin. Suosittelisin joko a) pelaamaan edes osan sarjan peleistä (mieluiten kaikki) tai b) lukemaan koosteita/katsomaan videoita, missä tarinaa selvitetään.

Se stoori on niin iso osa koko sarjaa.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
17,5 tuntia takana ja 7% ei ihan kerro koko totuutta kun olen myös tykännyt pyöriä siellä täällä ja tukikohtiin tunkeutuessa olen ottanut oikein kunnolla oman aikani että varmasti saan tägättyä kaikki vihut mutta niin vaan niitä riittää yllättävistä koloista. Välillä tulee ihan pysähdettyä kauramoottorin kanssa ihailemaan jylhiä maisemia.

Saatana en ole saanut vielä PS4:lla siirrettyä GZ:n tietoja tähän kun väittää että under maintenance, luulisi että ovat valmistautuneet ruuhkautumiseen vai mistäköhän on kyse?
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Jos aloitan MGS:n pelaamisen tästä, niin pääsenkö peliin mukaan mitenkään? Tämä siksi että kavereiden kanssa pelannut satunnaisesti toki paljonkin MGS:ää, mutta yhtään peliä en ole kokonaan pelannut ja kaikinpuolin ulkona(sekavahkosta) juonestakin.

2. Metal Gearin tarina mahdollisemman selkeästi 12 minuutissa: Linkki *Linkki Youtubeen

Lisäksi Youtubesta löytyy muitakin koosteita tarinasta, joten valitse itsellesi sopivin. Jos mahdollista, pelaa edes GZ:n main mission, joka kestää noin tunnin, josta TPP jatkuu yhdeksän vuotta GZ:n tapahtumien jälkeen.

Kazista:
Kazia tuodessa Mother Baselle Kaz/Cipher suhde aiheutti parit mindfuckit. Ihania mysteereitä luvassa.

Ocelotista:
Jokainen TPP-pelaaja on varmasti ehtinyt kokeilemaan miten Ocelot reagoi ampumalla häntä päähän. "La-Li-Lu-Le-Lo... La-Li-Lu-Le-Lo,,," Holy shit mitkä kylmät väreet.
 
Viimeksi muokattu:

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Lisäksi Youtubesta löytyy muitakin koosteita tarinasta, joten valitse itsellesi sopivin. Jos mahdollista, pelaa edes GZ:n main mission, joka kestää noin tunnin, josta TPP jatkuu yhdeksän vuotta GZ:n tapahtumien jälkeen.

Kiitos. GZ:n voisi ehkä hommata ja pelata tai kaverilla pelata, mutta muuten kyllä todellakaan jaksa alkaa kaikkia kahlaamaan läpi. Edellinen pidempi MSG kokemus oli niin tylsä, että jo sen takia. Olikos se toissa peli vai missä alun ~1h oli tyyliin 90% vaan videota videon perään.
 

Ankkakaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tuossa ylempänä joku taisi todeta, että ääninauhat kannattaa kuunnella niin ehdottomasti samaa mieltä. Niissä tulee myös taustatietoa, että mitä tapahtui PW:n ja GZ:n aikana ja muutenkin ovat ihan mielenkiintoisia juttuja. Eilen meni sitten lopulta koko päivä pelaamiseksi ja onhan tämä aivan loistava peli. Huvittaa vähän, kun ennen julkaisua mietin, ettei kiinnosta yhtään rakennella mother basea yms. puuhastelu, mutta
Miller
sai onneksi mut vakuttuneeksi, että tärkeää on.

Jos jotain miinuksia on annettava niin se, että codec-keskustelut puuttuvat (tai sitten olen liian hidas etenemään?) ja ne on osittain korvattu noilla ääninauhoilla. Pääseepähän kuuntelemaan niitä sitten milloin haluaa. Lisäksi välillä ei Big Boss tai heppa tahdo kiivetä polvenkorkuisten kivien yli, mikä vähän ärsyttää.

Meikäläiselläkin on se ongelma, että pitää tutkia joka nurkka ja hylly aina eli tämä tulee viemään tuhottomasti aikaa, kun kuulemma aika laaja peli. Ainakin tekemistä riittää ja tässä tehtävät ja special opsit tuntuvat oikeasti mielenkiintoisilta, koska onhan MGS kuitenkin oma maailmansa. Ja joo pelaamaan ->
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Vinkkinä konsolipelaajille (PS3, PS4 ja One, 360 ja PC ei ole tuettuja) joilta löytyy joko jokseenkin tuore Android-luuri tai iPhone - companion app saatavilla, eli MGS V: THE PHANTOM PAIN – Android-sovellukset Google Playssa ja METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN on the App Store on iTunes (näemmä jälkimmäinen ei vielä tue Xbonea, mutta lupailevat sitä piakkoin). Kunhan peli on yhteydessä MGS-palvelimiin (jotka ovat olleet hyvin epäluotettavia, pause-menusta saa yritettyä yhteyden ottoa uudelleen jos katkeaa), niin tuosta näkee kartan livenä. PS4-pelaajille sitten vielä GCM10 : Others : Mobile Phone Accessories : Sony Australia - pienellä googlauksella tuota ei Suomesta löydy, itse tilasin amazon.de:stä. Käynee mihin tahansa luuriin jossa sileä takapinta, vaikka kovasti sanovat että Xperiaa varten, ja toimii tähän peliin tuon appiksen kanssa vallan mainiosti.

Ei kai sitten muuta kuin takaisin jyystämään. Eilen meni yli kolmeen, jokseenkin väsynyttä oli tänään töissä, mutta on tää vaan niin kiva.
 

Taccutucca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, TUTO Hockey, Atlético de Madrid
En tiedä saanko teiltä hirveästi turpaani, kun sanon tämän, mutta... Niin, mielestäni kyseessä on jokseenkin ylihypetetty peli, ja... Sain hieman sellaisen kuvan, että Hideo Kojima on hieman täynnä itseään. Tai tämä kai johtuu minusta, kun en ole aikaisempia pelejä itse pelaillut, ainoastaan katsonut Let's playtä kyseenalaisessa vireystilassa & muita pelisarjaan ja sen aikajanaan yms. liittyviä videoita, eli en ole tähän ketjuun kirjoittajien kaltainen hc-fani, mutta tuo "Created and directed by Hideo Kojima" -teksti näkyy pelissä hieman liian usein.

Niin ja PC:lle kääntö on kyllä hieman kömpelö. Tosin PC:tä varten tätä peliä ei olekkaan tehty. Niin ja ei ole koneen tehosta kiinni, operoin tällaisella raudalla, tosin ddr3-muistia tuli tuossa lisättyä sekä huomenna pitäisi hakea Jimmssistä yksi 4tb kovalevy vielä (eli en validoi vielä, ennen kuin se on asennettu ja kellot heitetty hetkellisesti johonkin 5ghz, niin voi vertailla virtuaalipippeliä muiden kanssa (tosin oma emolevy & prossujäähy on aivan jäätävän hyvä ja todennäköisesti peruskäytössä pystyisi käyttämään 5ghz, tuo 4598.93mhz oli itseasiassa huomaamattani käytössä ainakin kuukauden päivät ja lämmöt kuitenkin liikkuivat siinä 37-42 asteen haarukassa, eli 5ghz ei pitäisi olla mikään ongelma.))

Mukavaahan tätä on silti pelata, etenkin kun Fallout 4:sta ei ole vielä julkaistu.
 

Ankkakaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
En tiedä saanko teiltä hirveästi turpaani, kun sanon tämän, mutta... Niin, mielestäni kyseessä on jokseenkin ylihypetetty peli, ja... Sain hieman sellaisen kuvan, että Hideo Kojima on hieman täynnä itseään. Tai tämä kai johtuu minusta, kun en ole aikaisempia pelejä itse pelaillut, ainoastaan katsonut Let's playtä kyseenalaisessa vireystilassa & muita pelisarjaan ja sen aikajanaan yms. liittyviä videoita, eli en ole tähän ketjuun kirjoittajien kaltainen hc-fani, mutta tuo "Created and directed by Hideo Kojima" -teksti näkyy pelissä hieman liian usein.

Turpaasi saat ja se johtuu ainoastaan sinusta. No ei en kyllä usko, että sarjaa alusta asti pelanneille tulee samanlaisia fiiliksiä, koska tämä on monelle meille elämää suurempi pelisarja, jonka mukana on kasvettu. Siitähän on kuitenkin 17 vuotta, kun PS1:lle julkaistiin ensimmäinen MGS ja sitten on putkahtanut jatko-osia muutaman vuoden välein, jotka ovat kaikki olleet GOTY-kamaa. Lisäksi Hideo Kojimaa on hc-fanien keskuudessa kuin itse jeesus. Värilaseillahan tätä moni (minä mukaanlukien) kommentoi. Mutta kuvittele, että omaan kaikkien aikojen suosikkipelisarjaan tulisi jatko-osa, niin ymmärrät.

Nuo joka missionin välissä tulevat alku- ja lopputekstit kyllä kuitenkin vituttavat suunnattomasti. Niissähän kerrotaan suoraan, että "joo skull face tulee tässä episodissa ja samoin myös tämä ja tämä henkilö". Eilen kyllä kyrpi, kun eräs juoneen liittyvä animaatio ei säväyttänyt yhtään, koska tiesi Skull Facen ilmestyvän kohta ruutuun. Jos joku on keksinyt miten nuo tekstit saa pois, niin otan ohjeet vastaan. Itse en ainakaan löytänyt. Odotan vielä sitä kun alkutekstit spoilaavat minulta jonkun Frank Jaegerin tai EVAn ilmestymisen... En siis tiedä ilmestyvätkö, mutta voisin kuvitella.

Itsellä jotain15 tuntia peliä takana, enkä yhtäkään bossia ole tappanut vielä. Eilen pelasin kohdan, josa pitää mennä voimalaitokselle etsimään eräs henkilö, spoilertageissa lisää.
Eli Huey piti löytää ja sitä ennen ollut sniperin kanssa taistelu oli kyllä eeppinen. Itse jäin taistelemaan sen kanssa ja lopulta sainkin tapettua hänet singolla ampumalla. Mites muut? Sen jälkeen olikin vaikea päätös, että lähettääkö Mother Baseen vai tappaako. Itse päädyin tappamaan, koska Ocelot kehotti kovasti tuomaan hänet takaisin. Sattuneesta syystä en luota Ocelottiin yhtään. Kai tuo jonkun verran tulee vaikuttamaan tuleviin tapahtumiin.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Itsellä jotain15 tuntia peliä takana, enkä yhtäkään bossia ole tappanut vielä. Eilen pelasin kohdan, josa pitää mennä voimalaitokselle etsimään eräs henkilö, spoilertageissa lisää.
Eli Huey piti löytää ja sitä ennen ollut sniperin kanssa taistelu oli kyllä eeppinen. Itse jäin taistelemaan sen kanssa ja lopulta sainkin tapettua hänet singolla ampumalla. Mites muut? Sen jälkeen olikin vaikea päätös, että lähettääkö Mother Baseen vai tappaako. Itse päädyin tappamaan, koska Ocelot kehotti kovasti tuomaan hänet takaisin. Sattuneesta syystä en luota Ocelottiin yhtään. Kai tuo jonkun verran tulee vaikuttamaan tuleviin tapahtumiin.

Itse juoksentelin muijan perässä ympäri raunioaluetta ja pistin hänet tajuttomaksi kumiluodeilla. En tappanut vaikka Kaz sitä kovasti vaati koska käsittääkseni iso osa juonesta jää kokematta jos antaa näiden side kickkien kuolla.

Itse taistelusta täydet 10 pistettä. Vähän siinä haettiin the endin tunnelmaa ja varsinkin sillä quietin hymäilemällä teemabiisillään se saavutettiin hyvin.

Pelasitko jo sen Huey tehtävän? Sen sanon että tehtävä on pitkä ja erittäin haastava aiempiin tehtäviin verrattuna.
 

Ankkakaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Itse juoksentelin muijan perässä ympäri raunioaluetta ja pistin hänet tajuttomaksi kumiluodeilla. En tappanut vaikka Kaz sitä kovasti vaati koska käsittääkseni iso osa juonesta jää kokematta jos antaa näiden side kickkien kuolla.

Itse taistelusta täydet 10 pistettä. Vähän siinä haettiin the endin tunnelmaa ja varsinkin sillä quietin hymäilemällä teemabiisillään se saavutettiin hyvin.

Pelasitko jo sen Huey tehtävän? Sen sanon että tehtävä on pitkä ja erittäin haastava aiempiin tehtäviin verrattuna.
The Endhän tuosta juu kovasti tuli mieleen. Ai hitto, mistäs tämmöinen käsitys on peräisin? Kävin voimalaitoksella ihmettelemässä "Metal Gearia", mutta sitten oli jo niin myöhä, että lopetin kun pääsin pois voimalaitoksella. Kohtapuoliin varmaan jatkan tuon kanssa.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
The Endhän tuosta juu kovasti tuli mieleen. Ai hitto, mistäs tämmöinen käsitys on peräisin? Kävin voimalaitoksella ihmettelemässä "Metal Gearia", mutta sitten oli jo niin myöhä, että lopetin kun pääsin pois voimalaitoksella. Kohtapuoliin varmaan jatkan tuon kanssa.

En siis ihan varma ole mutta tämä yongyea youtubesta joka on pari vuotta kerännyt kaikki mgs uutiset ja uutisoinut niitä siitä kertoili. Saattaa tosin olla että hänkin on ymmärtänyt jotain väärin.

Juu sen metal gearin ensi vilauksen jälkeen se tehtävä jatkuu.. pitkään.
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Vaikka PC-versio tulikin ostettua, taidan silti kyttäillä mahdollisuutta TPP Edition PS4:n ostoa varten. Tarvitsen tuon seksikkään konsolin.
Voitte arvata mitä hainkaan tänään postista.

Oli vielä seksikkäämpi kuin mitä kuvissa. Rakastuin. Nyt voinkin harrastaa TPP:a 24/7.
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
En ole katsonut kaikkia spoiler-tageja, joten pahoittelut, jos toistelen tässä. Liittyen Mother Baseen.
Löydä MB:n ovi, sen jälkeen alkaa THE Mindfuckit. Mitä vittua nyt taas, mitä täällä taas tapahtuu?!
 
Viimeksi muokattu:

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
En ole katsonut kaikkia spoiler-tageja, joten pahoittelut, jos toistelen tässä. Liittyen Mother Baseen.
Löydä MB:n ovi, sen jälkeen alkaa THE Mindfuckit. Mitä vittua nyt taas, mitä täällä taas tapahtuu?!

Huomasin tämän sattumalta pari tuntia sitten... ohi kävelin ja ovi aukesi. Ihmettelin että mitä fidyy, sisään vaan ja toistaiseksi pelin suurin yllätys edessä. Ei tätä peliä voi muuta kuin rakastaa. 33 tuntia täynnä ja 18% eikä tylsistyminen ole käynyt mielessäkään.
 

Ankkakaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
En siis ihan varma ole mutta tämä yongyea youtubesta joka on pari vuotta kerännyt kaikki mgs uutiset ja uutisoinut niitä siitä kertoili. Saattaa tosin olla että hänkin on ymmärtänyt jotain väärin.

Juu sen metal gearin ensi vilauksen jälkeen se tehtävä jatkuu.. pitkään.
Helppohan se oli, kun ryömi oikeaa reunaa pitkin ;)

Kertokaas tyhmälle, että mistä tuo ovi löytyy. Olen pyörinyt ympäri mother basea, mutta mitään ei löyty paitsi ovia, joissa on punainen valo eikä pääse sisään(hauska juttu sinänsä kun olen paikan johtaja).
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Kertokaas tyhmälle, että mistä tuo ovi löytyy. Olen pyörinyt ympäri mother basea, mutta mitään ei löyty paitsi ovia, joissa on punainen valo eikä pääse sisään(hauska juttu sinänsä kun olen paikan johtaja).

Medical Platformin päärakennuksen(korkein rakennus) toiseksi ylin kerros. Suoraa sen alapuolella on toinenkin ovi mutta siitä ei ainakaan vielä pääse sisään vaan piippaa "varattua".
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
On se vaan hyvä että Kojiman luotsaama Silent Hills meni puihin kun pelasin juuri äsken päätehtävän 20: Voices. Kaveri loi taas niin ahdistavan tunnelman siihen että lisää noita niin herkkä mieleni vaurioituu.
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Tässä ketjussa on niin pelottavan hiljaista. Ettei vaan alkanut hiljalleen selviämään asioita tästä pelistä?

Pelattavuus TPP:ssa on todellakin 11/10 luokkaa, mutta kuten eräs arvostelu antoi miinukseksi vähäisestä tarinasta, luulin että tarkoitti lähinnä ettei peli ollut 80% cut-sceneja mitä nelonen oli. Todellisuus olikin sitten paljon karumpi. Cut-sceneja on jopa naurettavan vähän, eikä niissäkään tapahdu mitään. Täydellinen 4:n vastakohta ja enemmänkin. Jos tähän nyt olisi tungettu se yli 8 tuntia välivideoita, olisin ollut tyytyväinen, koska itse peli on niin jumalattoman iso.

Lisäksi itseäni ei ennen TPP:ta edes haitannut Kieferin palkkaamista BB:n ääninäyttelijäksi, mutta... eihän hän ylipäätään sano mitään, ainoastaan kysyy kysymyksiä, muuten on hiljaa. Oliko Kiefer liian kallis, joten piti uudelleenkirjoittaa dialogiat? Iso miinus.

Chapter 1:n lopusta:
Onkohan historian ensimmäinen videopeli, jossa pääbossi kuolee keskellä peliä?

Chapter 2:n lopusta:
Ei-ehkä-niin-yllättävä fiddle, jos silmät olivat tarkkoina alusta lähtien. Vaan retcon 28 vuotta sitten ilmestyneeseen peliin on kyllä melkoinen temppu ja ei ehkä edes hyväkään sellainen. Hardcore-fanit ovat haukkuneet kyseisen fiddlen alimpaan helvettiin. Itse en oikein tiedä mitä ajatella. PS. Oliko tämä nyt vihjaus siitä mitä Konami tekee seuraavaksi ilman Kojimaa, MG1:n (ja 2:n?) remaket?

Yleisesti tarinasta:
Hyvin, hyvin outo. Loppua kohden alkaa ilmestymään ikäviä piirteitä, että niinköhän loppui 80 miljoonan budjetista rahat eikä varaa ollut tehdä uusia episodeita, uusia cut-sceneja, joten piti tyytyä kierrättämään vanhoja tehtäviä? Muutenkin tuntuu, että tarina jää täysin kesken. Lisäksi Youtubesta löytyy episode 51, joka oli poistettu pelistä. Ja pelistä on taidettu paljon enemmäkin poistaa ennen julkaisua, eikä edes kaikkia trailereissa nähtyä sceneja edes nähty ylipäätään pelissä, mitä vittua nyt taas? Trailereista puheenollen, lähes kaikki pelin cut-scenet on nähty trailereissa, joko hyvin retardia tai muuten vain hyvin epäilyttävää. Ettei vaan osa lopputarinasta ilmesty DLC:na? Eivät voi kumminkaan jättää peliä tuollaisena. Lyhyesti todettuna: Tarinaltaan peli on täysin keskeneräinen!
 
Viimeksi muokattu:

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office

Olen myös pannut merkille että välivideot ovat vähän turhankin lyhyitä kun puhutaan kuitenkin Metal Gear-sarjan pelistä. Olisin halunnut niitä enemmän mutta ei tämäkään ole pistänyt harmittamaan. Jokaista sekuntia olen rakastanut pelata ja tunteja pelin kanssa on jo niin paljon etten kehtaa enää edes sanoa.

Koska päätehtävistä olen suorittanut 47% ja sivutehtävistä 46% niin uskallanko avata noita spoilereitasi? Kertooko esim tuo "Chapter 1:n lopusta:" mitä tapahtuu kun "lopputekstit" pärähtää ensimmäistä kertaa ruutuun? Vähän Peace Walkerin tyyliin?
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Koska päätehtävistä olen suorittanut 47% ja sivutehtävistä 46% niin uskallanko avata noita spoilereitasi? Kertooko esim tuo "Chapter 1:n lopusta:" mitä tapahtuu kun "lopputekstit" pärähtää ensimmäistä kertaa ruutuun? Vähän Peace Walkerin tyyliin?
Juurikin näin, joten älä spoilaa itseäsi turhaan!
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Pistetään nyt tännekkin: Konami on ilmoittanut, että Quiettia EI kannata käyttää apurina tehtävissä 29 ja 42, koska se saattaa aiheuttaa tallennustietojen korruptoitumista. Ainakaan ennen päivitystä.

Bugi koskee kaikkia versioita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös