Sain kyseisen pelin tänään. Nyt palauttakaa mieleen vähän että mitäs helevettiä. Edellinen asia mitä muistan pelistä on se räjäytin sen jonku T-Rexin joka oli täynä ohjuksia. Sen jälkeen en muista olenko pelannut mitään. Ja voinko nyt alkaa pelaamaan tätä. Oon valitettavasti vähän pihalla ja en mielelläni mene Wikipediaan (vaikka mainio keksintö onkin) koska siellä sitte paljastuu juoni ja sen jälkeen en jaksa pelistä enään innostua. Juonihan tässä kuitenkin on se paras. MGS4:sta olen nähnyt noin tunnin verran ku kaveri pelas. Mutta voinko siis nyt jatkaa tuosta. Ja muistan yllättävän hyvin sen ykkösen tarinan vaikka ei nyt ihan kaikki asiat ole ihan kirkkaana mielessä.
Juonellisesti oikea järjestys näille peleille on: Snake Eater, Portable Ops, Peace Walker, Metal Gear, Metal Gear 2: Solid Snake, Metal Gear Solid, Sons of liberty, Guns of the patriots. Eli Snake eaterin ja peace walkerin kohdalla sinun ei tarvitse tietää aiempien pelien juonesta mitään. Tosin jos tarina on aiemmista peleistä muistissa niin yhtymäkohtia kyllä on paljon. Sons of libertyn kohdalla olisi hyvä tietää mitä aiemmissa peleissä on tapahtunut mutta pelin alkuvalikossa on vaihtoehto josta voit lukea mitä tähän asti on kerinnyt tapahtua.
ps. tuo portable opsia ei ole pakko pelata kun sitä ei ollut itse sarjan luoja Hideo Kojima käsikirjoittamassa niin se on vähän niin ja näin voiko sitä laskea koko saagaan. Vaikkakin siinä esitellään Colonel Campbell ja Grey fox mutta silti.