Mainos

Metal Gear Solid

  • 37 708
  • 183

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Metal Gear Solid julkaistiin pleikkarille eilen tasan 25 vuotta sitten!

Itse sain pleikkarin joululahjaksi 98 ja siihen F198-pelin. Seuraavan vuoden aikana sitten muunmuassa Residen Evil 2, Syphon Filter ja lopulta Metal Gear Solid pelit.

Ei jäänyt mitään epäselvyyksiä mikä räjäytti pankin kaikkein vakuuttavimmin.

Resident Evilissä oli viihdyttävää ongelmanratkaisua ja Syphon Filterissä pelaaminen oli ehkä parempaa mutta elokuvamainen tarinankerronta, tarina ja ääninäyttely olivat ihan omalta planeetaltaan Metal Gearissa.

Siitä lähtien ostin aina uuden pleikkarin kun Hideo puski uuden tuotteen markkinoille ja kun MGSV sitten lopetti kaiken niin olihan se kova paikka.

Mutta onnea Metal Gearille!!
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaosseura
Nykyään kun remasteria ja remakea pukkaa joka tuutista jatkuvalla syötöllä, väkisinkin joukkoon mahtuu heikompiakin tekeleitä. On vaikkapa yritetty modernisoida vanhoja pelejä epäonnistuneesti (GTA The Trilogy: Definitive Edition) tai sitten ei ole tehty mitään muuta kuin portattu peli uudelle alustalle (Red Dead Redemption). Kerta kilpailu paskimman uudelleenjulkaisun tittelistä on kovaa, ja Silent Hill HD Collection on kenties päässyt jo monelta unohtumaan, Konami totesi että "hold my beer":




Referoituna: varamiespalvelua. MGS1 pyörii (emuloituna) huonommin kuin PS1:llä. MGS2 ja 3 perustuvat Bluepointin PS3/360-versioihin, mutta näyttävät huonommilta. Ykköstä varten joku moderni PS1-emulaattori ja käytännössä melkein mikä hyvänsä PC (pyörii Raspberry Pi:lläkin) on parempi vaihtoehto. Kakkosen ja kolmosen suhteen, kaiva PS3 tai 360 kaapista (tai Series-konsoleilla käytä 360-tukea). Älä osta tätä, ei tällaista toimintaa voi tukea. #fuckonami
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Otimpa projektiksi pelata MGS 1-5 läpi tämän vuoden aikana.
Ykkösen olen joskus silloin kun se julkaistiin pelannut ja vitosta joku 35%

Ensimmäinen tuli läpäistyä ja aikaa kului reilu viikko ja peliaikaa 9.5h.
Kyseessä oli joku pc lle käännetty ps versio ja vaikka gafiikat oli vähän kulmikkaita niin peli oli
edelleen mielettömän hyvä. Kontrollit erittäin hyvät ottaen huomioon aikakauden jolloin peli ilmestyi.
Tarina hyvä ja salaisuuksia sekä muita extroja paljon.

Bossit oli ehkä vähän liian helppoja normal tasolla, pois lukien metal gear taistelu, jossa oli ihan kivasti mekaaniikkaa mukana ottaen taas huomioon pelin iän. Tosin peli kyllä rankaisi virheistä sopivan rankasti
Annetaan erikoismaininnat vielä bosseista Cyborg Ninjalle ja Ravenille.

Kamerakulma toisinaan vähän häiritsi, mutta erittäin hyvin on kestänyt aikaa.
alustava arvio 93/100. olisi tehnyt mieli antaa heti vieläkin korkeammat pisteet, mutta katsotaan uudestaan kun on muut pelattu läpi.

Nyt MGS 2 pariin ja alustana Nintendo Switch.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
@SamSal

Älä unohda Peace Walkeria. Kojiman peli ja välttämätön ennen Ground Zeroa& V:tä tarinan puolesta.
Juu, tarvii tsekata mitä pitää pelata ja missä järjestyksessä.

Voi olla kyllä että toi ykkönen tulee aika nopeasti pelattua uudestaan kun siinä on kaikenlaista kivaa haastetta esim. Stealth run tai kuinka vähillä tapoilla selviää.

Siinä ilmeisesti on vaihtoehtoinen loppu kun jossain videossa oli siinä lopun pako gauntletissa kuskina octacon Merylin sijaan.

Itseä jäi myös vaivaamaan toisen Wolf battlen jälkeinen lvl 7 ovi mitä en jaksanut palata takaisin avaamaan kun sain sen kortin.

Muutenkin kaikkea hauskaa tuossa pelissä on. Mono tv stä vittuilu. Ocelotin idiot huuto game over ruudussa ja tietenkin Mantiksen muistikortin lukeminen. Ja varmaan miljoona muutakin asiaa mikä tekee pelistä todella erityisen.

Tosiaan pelailin tuota vitosta ja se tarina tuntui jotenkin ontolta kun ei ole aiempia kaikkia pelannut. Muuten kyllä tykkäsin siitä, mutta uskoisin että pelistä saa nyt paljon enemmän irti kun pelaa vanhat ensin.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Juu, tarvii tsekata mitä pitää pelata ja missä järjestyksessä.

Voi olla kyllä että toi ykkönen tulee aika nopeasti pelattua uudestaan kun siinä on kaikenlaista kivaa haastetta esim. Stealth run tai kuinka vähillä tapoilla selviää.

Siinä ilmeisesti on vaihtoehtoinen loppu kun jossain videossa oli siinä lopun pako gauntletissa kuskina octacon Merylin sijaan.

Itseä jäi myös vaivaamaan toisen Wolf battlen jälkeinen lvl 7 ovi mitä en jaksanut palata takaisin avaamaan kun sain sen kortin.

Muutenkin kaikkea hauskaa tuossa pelissä on. Mono tv stä vittuilu. Ocelotin idiot huuto game over ruudussa ja tietenkin Mantiksen muistikortin lukeminen. Ja varmaan miljoona muutakin asiaa mikä tekee pelistä todella erityisen.

Tosiaan pelailin tuota vitosta ja se tarina tuntui jotenkin ontolta kun ei ole aiempia kaikkia pelannut. Muuten kyllä tykkäsin siitä, mutta uskoisin että pelistä saa nyt paljon enemmän irti kun pelaa vanhat ensin.
Järjestys on:
Metal Gear Solid
Metar Gear Solid 2
Metal Gear Solid 3
Metal Gear Solid 4
Metal Gear Solid: Peace Walker
Metal Gear Solid Ground Zeroes
Metal Gear Solid V

Joo jos luovuttaa Ocelotin kidutussessiossa niin lopussa Merylin sijasta paetaankin Otaconin kanssa.

V:n onttous on osittain tarkoituksellinen.
Siinä on ajateltukin että ensimmäisten lopputekstien(pelissä tulee lopputekstit muistaakseni 3 kertaa) jälkeen olisi pelin nimen mukainen Phantom Pain päällänsä.

Ilman mitään spoilereita se iskee oikeassa lopussa vielä kovempaa mutta siinä on sitten mukana myös sitä että peli on osittain keskeneräinen Kojima vs Konami riitojen takia.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
En osaa kuvailla mitä päässäni liikkuu kun katsoin tämän videon.

Kyllä, minuakin harmitti kun Kojima hylkäsi David Hayterin niin kylmästi kuolatessaan Hollywoodin perään mutta pääsin siitä yli.

Konamin suorittamaa häväistystä sarjalle en taas koskaan pysty sulattamaan ja nyt kun tämä uusi Snake Eater on tulossa ja kun kuulemma käyttävät vanhoja äänitallenteita niin en pysty ymmärtämään miksi David Hayter suostui projektin mannekiiniksi.



 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Kylläpä aika rientää...

Ground Zeroesin julkaisusta tuli alkuvuonna 10v ja Phantom Pain saavuttaa saman rajapyykin ensivuoden puolella joten tuli yhtäkkiä mieleen että pelataampa peli uudestaan.

Muistan hyvin miten peliä tuli odotettua hartaasti ja miten se sitten juonen osalta vähän lannisti, tai ainakin juonen esitystapa kasettikuunnelmana lannisti.

Lannisti sen verran että vaikka itse pelaaminen oli aivan puhdasta kultaa niin lopun paljastus sai aikaan sen etten koskenut peliin 10 vuoteen läpäistyäni sen lähes 100%sesti(se eläinten kerääminen ei napannut)

Läpäisin sen reilussa viikossa tällä kertaa kun tein vain välttämättömät sivutehtävät ja hyvin pitälti samat fiilikset jäi käteen kuin 10v sitten.

Hahmoista Huey ja Kaz lähinnä ärsytti. Ocelot oli valtaisa pettymys samoin kuin itse "Snake".

Quiet ja Paz -tarinat herkistivät tälläkin kertaa. Johtuu osittain siitä että ne juonet etenivät oikeilla cutsceneillä ilman että piti kuunnella kasetilta.

Peli toimii vihollisten tekoälyltä ja pelimekaniikaltaan edelleen parhaiten vaikka sen jälkeen on tullut pelattua uudempia pelejä esim Tsushima, RDR2, HorizonZD, Batmanit ja Spidermanit. Uskomaton saavutus.

On tullut jossain muussa ketjussa mainittuakin että RDR2:n avoin maailma, Phantom Painin päätehtävät ja The Last of Usin tarina niin siinä olisi täydellinen peli.

PS. Sellaisen oivalluksen tein että kun jättää nämä sivutehtävät tänne juonen jälkeiseen maailmaan niin se on huikeaa huvia lähteä savannille tankilla tai ohjusPasilla tekemään näitä armored ja tank-unittien tuhoamistehtäviä. Siis huikeaa viihdettä.
 

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Joo kyllä se aika menee hurjaa vauhtia. Samaa peliä on selvästikin pelattu, olihan siitä täälläkin paljon juttua silloin. Itse koin tuohon aikaan kun peli oli vielä tuore, että se on (vaikka genrejen välillä on turha tavallaan vertailla) paras peli, mitä on koskaan tehty. Ja omassa genressään ei sen jälkeenkään ole tosiaan oikein parempaa nähty.

Juoni toimi minulle noinkin, mutta se, että sitä juonta ei oltu sitten loppuun asti tehty, oli kyllä omanlaisensa vitutus silloin. Kun loppupää meni siihen, että piti niitä samoja tehtäviä pelata vaikeammalla uudestaan, että avautui enää uusia tehtäviä, niin sitten se, että sen pikkuskidin, joka veteli siellä lopulta niistä naruista, tarina ei kerrottu loppuun, oli kyllä sen vaivan jälkeen pannukakkulopetus.

Pelasin muistaakseni oliko se realistic vai mikä vähän vaikeampi vaikeus, jolloin siinä ei kärsinyt ottaa ainakaan sitä toista luotia, jos yhden otti. Se oli parasta, jos ja kun se hiiviskely meni pieleen, että mitä sen jälkeen tapahtui ja pystyikö mitäkin tekemään. Siinä mentiin kyllä adrenaliinit korkealla aina silloin.

Tämä jaa kyllä itsellekin top games hyllylle kultakehyksiin varmaan ainiaaksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös