Mestiskarsinta kevät 2008

  • 47 442
  • 243

Rankkari

Jäsen
http://www.jatkoaika.com/mestis.php?sivu=uutiset&id=8085 Linkistä löytyy otteluohjelma karsintasarjaan. Ja tietysti sarjan joukkueet.

Näistä kahden parhaan ennakkoarviointi on vaikeaa. Edelleen epäröin, että yrittävätkö kaikki neljä joukkuetta tosissaan ensi vuodeksi mestikseen. Toivottavasti. Pelillisesti arvioin sinne kuuluvan Salamat ja D-kiekon. Taloudellisesti ja jatkossakin hyvät mestismahdollisuudet säilyttävinä joukkueena olisivat taas ainakin Titaanit ja ehkäpä myös K-Laser.

Katsotaan miten käy.
 

Oadie

Jäsen
Oma veikkaukseni on että Titaanit jatkaa Mestiksessä, sitten parivaljakko Salamat/D-Kiekko käy tiukan taistelun toisesta paikasta jonka Kirkkonummelaiset niukasti saavuttavat. Eri asia onko joukkueella resursseja pelata Mestistä ensi kaudella..

Arvauksiahan nämä, kun ei ole mitään hirveää näkemystä D-Kiekon ja K-Laserin otteista.
 

Makopide

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo FOREVER, Liverpool
Arvailujahan nämä on kun ei kahta joukkuetta eli D-Kiekkoa ja K-Laseria ole nähnyt ollenkaan mutta:

Minä veikkaan että D-Kiekko voittaa tämän karsintasarjan ja K-Laserin eväät ei riitä joten se jätetään neljänneksi.

Sijoista 2 ja 3 sitten matsaa Titaanit ja Salamat ja siitä tulee kyllä kova taistelu. Arvioin että Titaanit tulee kakkoseksi ja Salamat jätetään kolmoseksi.

Näinollen saamme uuden Mestisjoukkueen ensi kaudeksi ja se on D-Kiekko. Tervetuloa!
 

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Titaanit tuskin tulee putomaan, enkä kyllä usko Salamoidenkaan putoavan. Titaaneilla on nuo ulkomaalaiset jotka varmasti rankaisevat kovalla kädellä D-Kiekkoa ja K-Laseria. Lisäksi Titaaneilla ja Salamoilla on molemmilla todella hyvät ykkösveskarit ettei häkki kovinkaan usein heidän takanaan soi.
 

Afan

Jäsen
Lähtökohtaisesti ranking lienee se, minkä voi sarjataulukoistakin lukea.

1. Salamat
2. Titaanit
3. D-Kiekko
4. K-Laser

Mutta, erot ovat hyvin pieniä. Mestis-joukkueet ovat usein ennenkin olleet suosikeita, mutta vain kerran 2000-luvulla molemmat Mestis-joukkueet ovat onnistuneet säilyttämään paikkansa. Toki jos verrataan viime kevääseen, jolloin KOO-VEE ja FPS putosivat, niin tämän kauden mestisläisillä on pakka selvästi paremmin kasassa. Mutta niin sen piti olla Hermekselläkin, joka lähti toissa keväänä...
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Aika pieniksi moni arvelee täällä K-Laserin nousumahdollisuudet. Ei sillä, että itse pitäisin heitä suosikkina, mutta mielenkiintoista seurata miten tulee käymään. Viime vuonna LeKiä vähäteltiin oikein olan takaa joka välissä, mutta niin vaan pirkule menivät voittamaan karsintasarjan ja tällä kaudella matkaavat pudotuspeleihin vähintään viidentenä.
 

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Aika pieniksi moni arvelee täällä K-Laserin nousumahdollisuudet. Ei sillä, että itse pitäisin heitä suosikkina, mutta mielenkiintoista seurata miten tulee käymään. Viime vuonna LeKiä vähäteltiin oikein olan takaa joka välissä, mutta niin vaan pirkule menivät voittamaan karsintasarjan ja tällä kaudella matkaavat pudotuspeleihin vähintään viidentenä.

Aivan samat ajatukset tulivat mieleeni tuossa, kun itse karsintasarjan asetelmia mietiskelin; K-Laserilta kukaan ei odota mitään, joten noinkohan tulevat ja yllättävät kuten LeKi viime keväänä konsanaan?

Itse karsintasarjan paremmuusjärjestykseen mennäkseni, veikkaisin Salamoiden olevan karsintasarjan kovin joukkue ja hoitavan sen voittajana kotiin. Sen sijaan kakkossijalle tekisi mieli nimetä suoralta kädeltä Titaanit, mutta jotenkin on sellainen haju, että D-kiekko saattaa tosissaan olla tyrkyllä kakkospaikalle. Jos näkemykseni sarjan etenemisestä menee oikein, 21.3. pelataan kakkossijan suhteen erittäin ratkaiseva ottelu Kotkassa (Titaanit - D-kiekko). Laserin jätän kaikesta "spekuloinnista" huolimatta pohjimmaiseksi omissa veikkauksissani.
 

Dynamite

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Uskoisin, että Titaaneilla ja Salamilla ei ole mitään hätää karsintasarjassa. Tosin en ole kyllä nähdyt sen enempää D-Kiekkoa kuin K-Laseria koskaan pelaamassa, mutta kyllähän Titaanien ja Salamien materiaalit vaikuttavat huomattavasti kovemmilta kuin haastajiensa.

Järjestykseksi veikkaan.

1. Titaanit
2. Salamat
3. D-Kiekko
4. K-Laser
 

uljas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat, (HeKi-vainaa), Tinatuopit
Tässä oma virallinen listani.

Titaanit
K-Laser
---------
Salamat
D-Kiekko

Titaanit ovat saaneet valmistautua kaikessa rauhassa tähän ruljanssiin.
K-Laserilta löytyy tärkeää kokemusta tähän paikkaan.
Salamat pelaa joko loistavat karsinnat tai romahtaa täysin.
D-Kiekon kohtaloksi koituu kokemuksen puute.

Huomioitakoon, etten minäkään ole nähnyt yhtään D-Kiekon tahi K-Laserin peliä.
 

Rud1us

Jäsen
Suosikkijoukkue
HeKi
Oma veikkaukseni ei kolmen joukkueen osalta minua juurikaan kiinnosta. Toivon vain, että Titaanit putoavat pois. Jotain siinä Kotkalaisessa kiekkoilussa on sellaista, josta minä en vain pidä. Olkaa te erimieltä jos siltä tuntuu, mutta näin täällä. Siispä laittaisin joukkueet seuraavaan järjestykseen:

Salamat
D-Kiekko
--------
K-Laser
Titaanit
 

Wolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
MIKKELIN JUKURIT
Oma veikkaukseni ei kolmen joukkueen osalta minua juurikaan kiinnosta. Toivon vain, että Titaanit putoavat pois.

Olen täysin samoilla linjoilla. Toivottavasti Titaanit tosiaan putoavat sille sarjatasolle minne kuuluvatkin eli Suomi-sarjaan.

Järjestys voisi olla vaikkapa:

1) D-Kiekko
2) Salamat
3) K-Laser
4) Titaanit
 

Winger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Olen täysin samoilla linjoilla. Toivottavasti Titaanit tosiaan putoavat sille sarjatasolle minne kuuluvatkin eli Suomi-sarjaan.

Järjestys voisi olla vaikkapa:

1) D-Kiekko
2) Salamat
3) K-Laser
4) Titaanit

Olkootte mitä mieltä tahansa, niin mun mielestä hajuton, mauton ja väritön Salamat ei ansaitse mitään muuta kuin Suomi-sarja-paikan. Oikeasti SÄÄLITTÄVÄÄ kun yleisöä on alle 200. Ei helvata. Mun puolelta ei mitään sääliä, tollanen sakki ei kuulu mestikseen. Titaaneilla sentään keskarvo huitelee tuhannen tietämillä ja parhaimmillaan ollut tyyliin 2000 katsojaa jne. Kuten moni muukin sanoo niin en minäkään tiedä K-Laserin ja D-Kiekon edesottamuksista. Joka tapauksessa toivon, että järjestys on:

1) Titaanit
2) D-Kiekko
3) K-Laser
4) Salamat
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Muistetaan muuten sekin, että kolmossijakin on riittänyt monena keväänä.

Ensimmäiset kierrokset ovat usein ratkaisevia ainakin Mestis-joukkueille. Jos lähtee takuten käyntiin, on kurssia vaikea kääntää, kun paineet vaan kasvaa.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Sitä piti tosiaan kysyä, että onko Salamilla halua pysyä mestiksessä. Olen ymmärtänyt, että urheilullisen tuskan lisäksi talouspuoli on niin rempallaan kuin olla ja voi. lisäksi yleisöä joukkue ei tunnu kiinnostavan?

Oma värilasinen veikkaus:

Titaanit
Laser
D-kiekko
Salamit
 

X-Rated

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Salamat
Titaanit
----
D-Kiekko
K-Laser


.. Enpa nae juuri Laserille mahdollisuuksia. Ei siella Lapinkosket ja muut liimajalat pysty pysymaan Mestis-vauhdissa mukana. Toki olen Laserin puolella syysta etta toisestakin, mutta joo. Mikali ihme sattuisi, etta Laser nousee Mestikseen niin sitten pitaa saada laadukkaampia pelaajia kehiin. Joukkueesta lahtee varmasti turhat pelaajat hevon... ja tilalle otetaan jama Mestislaisia muiden tilalle.
 

adidasler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vauhdikas ja hyökkäysvoittoinen taitokiekko.
Karsintasarja päättyy seuraavasti:

1) Titaanit
2) D-Kiekko
------------
3) Salamat
4) K-Laser

Tähän on pakko yhtyä. Toivon tosin, että Laser ja sen kokenut miehitys nostaa tasoaan ja sitä myötä koko joukkueen ensi kaudeksi mestikseen. Olisi se vaan niin hemmetin mielenkiintoista nähdä, kuinka mahdollinen Kärppä-yhteistyö käynnistyisi vai käynnistyisikö lainkaan!
 

nufc

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ketterä,Newcastle United
Heitetään arvausta:
1. D-Kiekko
2. Titaanit
------------
3. Salamat
4. K-Laser

D-Kiekolla pari ensimmäistä peliä kotona ja heti kärkeen Titaanit, siitä pelistä pisteet kotiin ja itseluottamus nousee. Salamoiden motivaatiosta ja tulevaisuudesta ei mitään hajua.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
1. Salamat
2. Titaanit
3. D-Kiekko
4. K-Laser

Mielestäni Salamat pelaa parhaimmillaan parempaa kiekkoa kuin Titaanit. Titaaneilla on lisäksi suuria ongelmia vieraskentällä. Varsinaisella peliajalla se voitti vain yhden vieraspelin ja sekin oli merkityksetön runkosarjan päätösottelu. Titaaneilla on kuitenkin riittävän hyvät maalivahdit ja muutama hyvä hyökkääjä, joten se pitää muut kaksi joukkuetta takanaan.
 

kumikiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HOKKI
Laserilla on muutama aika kova nimi pakkikalustossaan. Saavinen ja Siltavirta todennäköisesti kelpaisivat mihin tahansa Mestis-joukkueeseenkin. Ei olisi mikään ihme että koko kauden yllättäjänä ollut joukkue jatkaisi yllätysten tiellä loppuun asti.
 

Patajukuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Perinteiset kilpaurheiluseurat
1. D-Kiekko
2. Titaanit
3. K-Laser
4. Salamat

Jos pohjosen matkat on vähänkin kylmiä, niin K-Laserille Mestisjunaan lippu, kiitos!
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
1. Titaanit
2. Salamat
3. D-kiekko
4. K-laser

Eiköhän se noin mene, ja Titaanitkin jatkaa Mestiksessä joidenkin harmiksi. Ja hyvä niin!
 

Kaspo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
K-Laser
Titaanit
D-Kiekko
Salamit

Siinapa valistunut kvartsipalloveikkaukseni. Perusteluina lahinna se, etten pida Salamoista ja Jyvaskyla taas on tylsa kaupunki.
 

Sigi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Titaanit
Jos jollakin joukkueella on mestikseen jotain annettavaa niin se on titaanit.Harmi vaan,ettei tää ekakausi mennyt aikalailla V**** jos ja kun varmistetaan sarjapaikka ensikaudelle niin toivoisi,että aletaan heti kasaamaan sellasta joukkuetta mestikseen,joka pärjää ja mikä kiinnostaa.

Karsinnat tulee olemaan seuraavanlaiset

1.Titaanit
2.Salamat
3.D-Kiekko
4.K-Laser
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös