Re: Re: Huhupuheiden levittäminen...
Viestin lähetti Gianfranco
Kuten viestissäni annoin ymmärtää, tietoa ei ole vielä vahvistettu, mutta aika kova väite kuitata "huhu" perättömäksi, jos se on Mestis-seuroille ilmoitettu eilisen aikana! Kuka lie levittää samoja huhuja sitten seuroillekin? Asia tuntuu olevan sinulle, arvoisa Freelancer, hyvinkin herkkä ja kerrottakoon nyt vielä tässä että en todellakaan halunnut kertoa vahvistamatonta asiaa varmana tietona, mutta ihmettelen suuresti jos tämä minun liikkeelle laskemani tieto on nyt jotain, mitä ei olisi saanut kenellekään kertoa, koska se on kuitenkin jo kaikkien Mestis-seurojen tiedossa!
Tarkoitin nimenomaan sitä, että miksi lähdit kirjoittamaan asiasta edes huhuna, kun et ollut asiaan saanut vahvistusta. Asia ei ole minulle mitenkään herkkä, mutta juuri tällä tavalla asiat paisuvat ja vääristyvät matkan varrella. En väitä, että olisit valehdellut, olet varmaankin kuullut tälläisen huhun. Kuinka paljon asia on muuttunut matkan varrella on sinun mahdotonta tietää. Minulla ei ole mitään osaa kyseisen joukkueen rakentamisessa, mutta olen keskustellut kyseiseen projektiin osallistuneiden ihmisten kanssa viimeksi eilen ja he vakuuttivat osallistuvansa Mestikseen. Eivät kieltäneet etteikö ongelmia olisi ollut rahoitusta kootessa, mutta vakuuttivat olevansa Mestiksessä mukana.
Kyse ei ollut siitä ettei asiaa olisi saanut kertoa, ihmettelin vain miksi siitä piti kirjoittaa, jos et ollut saanut asiasta vahvistusta kyseisiltä tahoilta. Viestisi jälkeen Lions:in luopuminen on jo muutaman nimimerkin mukaan vahvistettu kaikille Mestis-joukkueille. Kuitenkin Hesarin jutun mukaan asiasta pitää saada Lions:in vahvistus keskiviikon aikana. Joten mitään ilmoituksia ei asiasta ole voitu antaa.
Tarkoitukseni ei ollut syyttää sinua perättömien huhujen levittämisestä, koska et voi tietää huhun todenperäisyyttä. Tarkoitin kuitenkin sitä, että meidän jokaisen olisi syytä miettiä ennen kuin kirjoittaa huhupuheista, jos ei ole varma asiasta. Itsekin olen varmasti muutaman kerran syyllistynyt kuulemieni huhujen julkaisuun ilman varmuutta niiden todenperäisyydestä ja yrittänyt ottaa niistä opikseni.
Minunkin tietoni asiasta perustuu siihen, mitä kyseisen joukkueen taholta on minulle vastattu ja tällä hetkellä luotan enemmän näihin tietoihin. Joka tapauksessa perjantai tuo varmuuden asiaan, kun Mestiksen info-tilaisuus on pidetty.
Joten parahin Gianfranco, pahoittelen jyrkkää kannanottoani, mutta ehkä meidän jokaisen kannattaisi miettiä tarkemmin ennen kuin kirjoitamme tänne kuulemiamme huhuja. Vastuu on viimekädessä meidän kirjoittajien. Olen kanssasi täysin samaa mieltä siitä, että tämän palstan tarkoitus on toimia kiekkofanien keskustelufoorumina.
Joten rauha Gianfranco, toivottavasti ymmärrät miksi otin kantaa asiaan.