Näitä nyt ei voi vertailla keskenään eikä kannatta. Jokainen joukkue, myös Jukurit ja KooKoo, ole tehneet budjettinsa omien intressiensä mukaan. Jokaisella joukkueella on omat tavoitteet yleisömäärissä ja niiden mukaan eletään.
Mestisjoukkueiden budjettien vertailu on lähes mahdotonta. On aivan selvä asia, että esim. Jukureilla ja KooKoolla on varmasti suunnilleen saman suuruiset pelaajabudjetit keskenään vaikka julkisuuteen ilmoitettaisiin mitä tahansa. Olen itse kuullut suoraan eräältä pelaajalta, että Jukurit tarjosi hänelle huomattavasti korkeampaa palkkaa kuin KooKoo. Kyseinen pelaaja ei kyllä lopulta siirtynyt pelaamaan sen enempää Mikkeliin kuin Kouvolaankaan. On täysin paskapuhetta väittää, että Jukurit maksaisi pelaajilleen vähemmän palkkaa kuin KooKoo. Väittäisin, että homma on jopa toisinpäin. Mestiksessä pelaajat ovat puoliammattilaisia. Ei tarvitse olla mikään Albert Einsten sorvatakseen pelaajalle sellainen sopimus, että osa palkasta tulee yhteistyökumppanien kautta ja vain osa seuran pelaajabudjetin kautta. Se mitä olen kuullut Jukureiden pelaajapalkkiosta niin on aivan selvä asia, että palkkiota maksetaan jotakin muuta kautta kuin seuran kassasta. Kyllähän nyt jokainen ymmärtää, että Mikkelissä ei olisi nykyinen tasoista joukkuetta nykyisillä yleisömäärillä ilman yhteistyökumppanien suosiollista avustusta.
KooKoosta sen verran niin Wingelsin lähdön myötä KooKoolle jäi jopa rahaa pelaajahankintoihin, joten siinä mielessä nuo budjetit ovat kyllä monesti hatusta vedettyjä toki suuntaa antavia.