Itse en sentään näkisi tilannetta ihan niin katastrofaalisena kuin muutamat täällä ja varsinkin tuossa toisessa ketjussa. Puhtaasti sarjataulukkoa katsomalla kausi on alkanut hiukan alavireisesti, muttei nyt mitenkään aivan katastrofaalisesti. Varsinkin kun seuraavat kaksi peliä on sellaisia pelejä, jotka on täysin mahdollista voittaa. HPK:ta ja Ässiä vastaan voitot, niin jengin itseluottamus nousee varmasti ja eiköhän muutkin ala onnistua kuin ykköskenttä. Itse olen varsinkin alkukauden osalta sitä mieltä, että voittoja on hankittava hinnalla millä hyvänsä. Ei sillä niin väliä ole voitetaanko Kalpa hikisesti 2-0 parilla hyvällä yksilösuorituksella ja vahvalla maalivahtipelillä vai näytöstyyliin.
Kyllä kausi on lähtenyt heikosti käyntiin, katsoo sitä mistä tahansa vinkkelistä ja kuten oon jo monesti sanonut, ei ainoastaan pisteiden valossa vaan eniten huolettaa tuo pelitaktinen puoli tai tarkemmin sanoen juuri sen puute. Se ei kyllä pidä sisällään hirveän paljon variaatioita, mielikuvitusta saatikka muuntautumiskykyä vastustajan tai pelitilanteen mukaan. HPK ja Ässät eivät ole tässä tilanteesssa mahdollisia voitto-otteluita, kyllä ne on aika lailla pakkovoittoja jo monessakin mielessä: itseluottamuksen nostaminen, pelitaktiikan vahvistaminen ja yleisen uskottavuuden palauttaminen valmentajamme kykyihin. Harmittaa vaan, että tässä vaiheessa kautta pitää jo alkaa ottamaan näitä ns. pakkovoittoja. Voi vain kysyä, että miksi.
Toisaalta, jotenkin tuntuu, että ihan kaikki eivät välttämättä laske yhtä paljon juuri pelitaktisten asioiden varaan vaan luotetaan paljolti siihen, että kunhan on tarpeeksi kovat nimet selässä, niin pelit hoidetaan vaikka ilman sen suurempaa strategiaa, ihan peruspelillä ja kovalla tsempillä. Mutta eihän näin nykykiekossa enää voi pärjätä, siis ainakaan aivan huipulle asti. Ei tässä sentään olla mikään punakone muihin verrattuna... Hikinen voitto tai näytöstyyli, oikeastaan ihan sama, kunhan peli vain näyttää toimivalta, tehokkaalta ja ajatellulta. Niin ja vielä tuohon D.S:in viime kauteen, katoavaista on kunnia, varsikin kun Jokereissa perustoimintajatus on Hjalliksen aikana ollut tulos tai sitten aika nopeasti ulos.
Tää viesti on kyllä hyvä päättää siihen hartaaseen toiveeseen, että Dogi ottais sen taktiikkataulunsa ja menis vaikka Jukan luo käymään... nöyrin mielin muttei nöyristellen ja kysyisi hiukan neuvoa. Ihan vaikka pikkuneuvoja/-havaintoja tuohon oman pään peliin, erityisesti siinä niihin vastustajan hyökkäysten vastaanottamisiin kuin omien hyökkäysten lähtöihin. Ja vielä lopuksi pieni viilaus siihen Dogin ei-niin-tärkeään keskialueen ylittämiseen... mutta mutta, riittääkö yleensäkään ammattivalmentajilla kanttia kysyä tällä tasolla neuvoja muilta? Vai onko se kirjoittamaton sääntö.