lainelaser
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- NHL Leijonat
Minua mietityttää, miksei ole rehdisti kysytty lupaa Mestareilta? Koska on tiedetty ettei sitä saada?
Minua mietityttää, miksei ole rehdisti kysytty lupaa Mestareilta? Koska on tiedetty ettei sitä saada?
On vähän vaikeaa kysyä lupaa taholta jolla ei ole mitään oikeuksia eikä lupaa annettavaksi. Helvetin huono idea tuo on kaikkiaan, mutta ei onneksi vaikuta omiin kulutustottumuksiin millään lailla. En lähtisi tuota kokoonpanoa katsomaan oli projektin nimi mikä tahansa.Minua mietityttää, miksei ole rehdisti kysytty lupaa Mestareilta? Koska on tiedetty ettei sitä saada?
On lähdetty selkeästi ratsastamaan vanhalla maineella ja nimellä. Tuon kiertueen nimeksi voisi vaihtaa pissikset potalla.
En ole Mestareista yhtäkään nähnyt livenä sitten 2007. Mutta ei se heiltä statusta Mestarit-orkesterissa vie pois. Pojat jopa soittivat myös itse, jopa omia tuotoksiaan.Monikohan näistä alkuperäisten Mestareiden nimeen vannovista uskollisista ja asiasta eniten pöyristyneistä on käynyt viime vuosina (pl. korona-ajat) katsomassa vaikkapa Pepen tai Hectorin keikkoja? Meinaan että jos nämä ovat niin pyhiä ukkoja, olettaisin että moisia mestareita tuetaan muulloinkin kun julkisten kohujen aikaan.
Minä kävin katsomassa Hectorin viimeisen konsertin. Olenko ihan paras nyt?Monikohan näistä alkuperäisten Mestareiden nimeen vannovista uskollisista ja asiasta eniten pöyristyneistä on käynyt viime vuosina (pl. korona-ajat) katsomassa vaikkapa Pepen tai Hectorin keikkoja? Meinaan että jos nämä ovat niin pyhiä ukkoja, olettaisin että moisia mestareita tuetaan muulloinkin kun julkisten kohujen aikaan.
Monikohan näistä alkuperäisten Mestareiden nimeen vannovista uskollisista ja asiasta eniten pöyristyneistä on käynyt viime vuosina (pl. korona-ajat) katsomassa vaikkapa Pepen tai Hectorin keikkoja? Meinaan että jos nämä ovat niin pyhiä ukkoja, olettaisin että moisia mestareita tuetaan muulloinkin kun julkisten kohujen aikaan.
Ehkä takerrun itse vain lillukanvarsiin, mutta jotenkin hassun kuuloista, että pahoitellaan vain _noussutta kohua_, mutta käsittääkseni ei kuitenkaan pahoitella sen enempää vanhalla nimellä ratsastamista vaikka kuitenkin sanotaan, että virhe on tehty.Onhan tää kaikkinensa todella huonosti hoidettu, mutta ei mitenkään yllättävää kyseisen firman tuntien.
”Warner Music pahoittelee Mestarit Areenalla -kiertueen nimestä noussutta kohua. Uudet Mestarit ovat joutuneet tämän kohun keskelle, vaikka täysi vastuu virheestä kuuluu Warnerille. Teimme virheen kun emme aputoiminimen oston yhteydessä tarkistaneet nimenkäyttöä alkuperäisiltä Mestareilta ja kaikilta taustajoukoilta.”
Minkä niistä?Minä kävin katsomassa Hectorin viimeisen konsertin.
Mietin vain kuinka monelle tämä on oikeasti tärkeä ja pyhä asia, ja kuinka moni haluaa vaan paheksua koska muutkin. Muistaakseni esimerkiksi Pepen keikkamenekki tyrehtyi lähes täysin Mestareiden jälkeen eikä hän voinut järjestää edes juhlavuosikiertuetta heikon lipunmyynnin takia. Eipä tainnut olla sitten lopulta mikään kunnon Mestari kansan mielestä.Miksi pitäisi käydä keikalla? Kyse ei ole ainakaan minulla Pepestä tai Hectorista, vaan puhtaasti siitä, että yksiin artisteihin kiinteästi liittyvä nimi otetaan toisille artisteille käyttöön kysymättä aiheesta alkuperäisiltä.
Viimeisen viimeisen. Olitko sä siellä?Minkä niistä?
En ollut, en ole koskaan oikein pitänyt Hectorista. Jäähyväisrundeja taisi silti olla useampi?Viimeisen viimeisen. Olitko sä siellä?
On niitä ollut kai kaksin kappaleinEn ollut, en ole koskaan oikein pitänyt Hectorista. Jäähyväisrundeja taisi silti olla useampi?
Mietin vain kuinka monelle tämä on oikeasti tärkeä ja pyhä asia, ja kuinka moni haluaa vaan paheksua koska muutkin. Muistaakseni esimerkiksi Pepen keikkamenekki tyrehtyi lähes täysin Mestareiden jälkeen eikä hän voinut järjestää edes juhlavuosikiertuetta heikon lipunmyynnin takia. Eipä tainnut olla sitten lopulta mikään kunnon Mestari kansan mielestä.
Tämä on mielestäni outo näkökulma. Pave Maijasen ura romahti Yamma Yammaan niin pahasti, että mies esiintyi muutama sata metriä kodistani (olen kasvanut pikkukylässä joten tiedän, ettei kyse ollut mistään ystävän palveluksesta) latotansseissa. Silti miehen musiikilliset ansiot ovat hurjan kovat ja kuolemansa näytti koskettavan montaa suomalaista. Kaikkia ei muisteta edes kuollessaan, aika monta menestynyttä näyttelijää, muusikkoa tai urheilijaa on saatettu julkisesti viimeiselle matkalleen sähkeuutisella.Mietin vain kuinka monelle tämä on oikeasti tärkeä ja pyhä asia, ja kuinka moni haluaa vaan paheksua koska muutkin. Muistaakseni esimerkiksi Pepen keikkamenekki tyrehtyi lähes täysin Mestareiden jälkeen eikä hän voinut järjestää edes juhlavuosikiertuetta heikon lipunmyynnin takia. Eipä tainnut olla sitten lopulta mikään kunnon Mestari kansan mielestä.
Kiteytät tässä tuntoni hyvin. Ymmärrän kyllä, että musiikkibisnes on likaista touhua, mutta olisin suonut tälle nelikolle (joista kaksi on jo kuopattu) sen verran respektiä, että brändi Mestarit areenalla olisi ”jäädytetty” heille, kuten naispuolinen vastine Leidit lavalla kyseiselle nelikolle. En ole suomi-musiikin ylin ystävä, mutta osaan silti respektata näitä alan veteraaneja.Mestarit – Wikipedia
fi.m.wikipedia.org
Kyllähän tuon jopa kaiken tietävä Wikipediakin listaa Mestarit yhtyeeksi. Ja nimenomaan nimenä ja isolla alkukirjaimella Mestarit, ei pienellä kirjoitettuna mestarit. Lisäksi Mestarit mainitaan yhtenä suomalaisena kokoonpanona superyhtye-artikkelista, kuten löytyy myös Leiditkin. Vaikka laki onkin nyt puolella niin onhan tämä vähän sama asia kun joku saisi oikeudet käyttää Highwaymen tai Traveling Wilburys nimeä.
Olen ohimennen kuullut joskus nimen Ellinoora, mutta minulla ei ole harmainta hajua kuka hän on, tai mitä hän on tehnyt.Vähän samaa ajatellut kuin mitä tuossa edellä olevassa viestissäkin.
Vaikka hänellä ura alkanutkin 2011, niin henkkoht en siltikään miellä hänen olevan "iso artisti" niin kuin siinä somepostauksessa sanotaan. Tosin.. Mikä nyt on sitten ison artistin määritelmä? Levymyynti, konserttipaikkojen suuruus, radiosoiton määrä?