Hämmentynyt koska nimi lausuttiin oikein?Tapparan hallikuuluttaja voisi. Olin hyvin hämmentynyt kun siellä puhuttiin "Kalle Miketinakeista" yms.
Hämmentynyt koska nimi lausuttiin oikein?Tapparan hallikuuluttaja voisi. Olin hyvin hämmentynyt kun siellä puhuttiin "Kalle Miketinakeista" yms.
Tämä tulisi varmasti yllätyksenä kroatialaisille, serbialaisille, albanialaisille jne, jotka ovat tyhmyyksissään tähän asti lausuneet nämä omat nimensä tɕ-äänteellä.Hämmentynyt koska nimi lausuttiin oikein?
Mutta nyt on ruotsalaisen Miketinacin nimi kyseessä. Alimpana olevan videolinkin alussa haastattelija pyytää Kallea kertomaan kaikkia selostajia ja kommentaattoreita varten, kuinka nimi lausutaan ja saadaan vastaukseksi kova K loppuun. Otin tollasella voice-to-text generaattorilla tekstimuotoon. Tränsleittoria suomeksi voi kukin käyttää itse.Tämä tulisi varmasti yllätyksenä kroatialaisille, serbialaisille, albanialaisille jne, jotka ovat tyhmyyksissään tähän asti lausuneet nämä omat nimensä tɕ-äänteellä.
Tämä tulisi varmasti yllätyksenä kroatialaisille, serbialaisille, albanialaisille jne, jotka ovat tyhmyyksissään tähän asti lausuneet nämä omat nimensä tɕ-äänteellä.
Tässä kohtaa täytyy sitten tunnustaa että my bad. Olen ehkä filosofisesti siitä eri mieltä, muuttuuko se nimen ääntäminen mihinkään kansalaisuuden myötä, mutta tokihan kaverilla on itsellään oikeus päättää, miten haluaa nimensä lausuttavan.Mutta nyt on ruotsalaisen Miketinacin nimi kyseessä.