Mertarannan ”ammattitaito”?

• 428 940
  • 2 468

TwistedKites

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vähemmän jääkiekkoa seuraaville (harvemmin pelejä katsoville) Mertsin selostukset uppoaa täysin ja niistä tykätään. Koko kansan Antero. Siinä on se pointti, miksi Mertsi edelleen jatkaa, vaikka lätkän suurkuluttajat ovat jo aikaa sitten huomanneet ajan ajaneen hänen ohi.
Sen takia onkin erikoista miksi niistä peleistä maksavien pitää vielä kestää Mertsiä.

Bo73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelsu
Näin turkoosista näkökulmasta Mertsi on erityisen rasittava, koska varmaan palautteen perusteella yrittää olla ”puolueeton”, joka ilmenee jatkuvana Pelicansin dissaamisena. Tosin Pelsun saadessa maalipaikan tämä unohtuu nanosekunnissa ja innostuu kuin kevätlaitumelle päässyt vasikka.

Jaksaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, NHL
Näin turkoosista näkökulmasta Mertsi on erityisen rasittava, koska varmaan palautteen perusteella yrittää olla ”puolueeton”, joka ilmenee jatkuvana Pelicansin dissaamisena. Tosin Pelsun saadessa maalipaikan tämä unohtuu nanosekunnissa ja innostuu kuin kevätlaitumelle päässyt vasikka.
Tälle naureskellut itse, Mertsi yleensä Pelicansin peleissä vetää ensimmäisen erän yrittämättä olla meidän puolella (Jossei mitään kovin erikoista tapahdu), mutta sitten sekin yleensä unohtuu toisen erän puolella ja sitten tulee taas fanipoika esiin.

Eläkkeelle voisi noista hommista jäädä, ei ole paljoa annettavaa enää, ainakaan Liigan puolella.

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Tänään ekaan erään ainakin nämä

- Kim Saarinen ei päässyt mm-kisoissa pelaamaan, kun Petteri Riihinen tunnetusti pelasi kaikki pelit

- Pelicansilla jarrukenttä aloituksessa Kerhon RAJUA, RAJUA ykköskenttää vastaan. (Rautiainen-Korhonen-Tuulola, yhteensä 5 maalia viimeiseen kymmeneen peliin)

- Juho Järvelä PITKÄSTÄ aikaa tänään kokoonpanossa. (Pelannut 2/3 kauden peleistään nyt tammikuussa)

TekAstin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK & Hawks
On tuo kyllä klassinen aina kun Mertsi lausuu tuon ”väellä ja voimalla” lauseen pari kertaa minuutin sisällä. On kyllä ikonisimpia Mertsin heittoja.

Suosikkijoukkue
Naurettavat agendat
Katsoin muutaman sekunnin tuossa Lahi- Kerho peliä ja sipuli meni jumiin välittömästi.

"Hihihii, siellä oli kyllä jäähyn paikka. Mailasta pidettiin niin väkevästi kiinni että..."

Olkoonkin että oikeasti oli jäähyn arvoinen suoritus siinä kerholta, mutta ei selostaja voi noin puolueellisesti kommentoida tapahtumia. Dumarit viheltää jäähyt ja selostaja kertoo mitä kentällä tapahtuu, ei ota kantaa onko tilanne kuinka vasten sääntöjä (varsinkin vain toisen joukkueen näkökulmasta)

Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
On tuo kyllä klassinen aina kun Mertsi lausuu tuon ”väellä ja voimalla” lauseen pari kertaa minuutin sisällä. On kyllä ikonisimpia Mertsin heittoja.

Itse seurasin toista peliä, ja lähdin erätauolla etsimään tuota HPK:n toista maalia, niin eikös muutaman sekunnin jälkeen kuulunut tuo fraasi kun oikeaa kohtaa lähetyksestä etsin.

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Iltalehden "plus -versiossa" juttua kaiketi ihan Anzan omin sanoin, miksi lopettaa? Itse en saa juttua auki.

axe

Jäsen
Iltalehden "plus -versiossa" juttua kaiketi ihan Anzan omin sanoin, miksi lopettaa? Itse en saa juttua auki.
Siellä kerrotaan: Antero Mertaranta ei vastannut Iltalehden haastattelupyyntöihin.
Sen sijaan analysoimassa on yliopistotutkija ja dosentti Antti Laine. Pääpointti lienee

Laine uskoo, että Mertarannan ympärille noussut kritiikki johtuu paljon myös maksukanavan takana majailevan Liigan erilaisesta kuluttajakunnasta.

– Suurin osa Liigan peleistä näkyy maksukanavilla, minkä myötä useimmat kuluttajat ovat lajiin vihkiytyneitä. Mertarannan selostustyyli sopii paremmin suurelle yleisölle, joka ei ole niin kiinnostunut taktisista yksityiskohdista.

GNR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves

Liitteet

• IMG_0803.jpeg
    IMG_0803.jpeg
    104,4 KB · kertaa luettu: 201

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Saatana. Sorruin vallan ostamaan Iltalehden plus-jäsenyyden, jotta saatoin lukea artikkelin. Ei siinä kerrottu minkään muun kuin Leijona-selostusten lopettamisesta. Pöh. Mulle on aivan yksi lysti vaikka selostaisi maajoukkuepelejä lopun ikäänsä.

No, voihan toki olla, että Liiga-selostuksetkin loppuvat, mutta siitä ei missään ole näkynyt mitään mainintaa.

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Saatana. Sorruin vallan ostamaan Iltalehden plus-jäsenyyden, jotta saatoin lukea artikkelin. Ei siinä kerrottu minkään muun kuin Leijona-selostusten lopettamisesta. Pöh. Mulle on aivan yksi lysti vaikka selostaisi maajoukkuepelejä lopun ikäänsä.

No, voihan toki olla, että Liiga-selostuksetkin loppuvat, mutta siitä ei missään ole näkynyt mitään mainintaa.

Sehän täyttää ensi vuonna 70 vuotta, niin luulisi eläköitymisen kokonaan jo kiinnostavan.

Takapakkia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Takapakkia ottanut jyväskyläläinen joukkue

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC

Leijona-selostusten loppumisesta kertoi jo viime keväänä ja tuosta tulee vaikutelma että luurit jää kaikkiaankin naulaan:

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Leijona-selostusten loppumisesta kertoi jo viime keväänä ja tuosta tulee vaikutelma että luurit jää kaikkiaankin naulaan:

Toivotaan, että pitää paikkansa. Kyllähän tuosta toki voi noin päätellä, kun sanoo, että "elämässä on muutakin kuin urheilu".

Harppuuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Islanders/Kraken ja Doro Wierer
Mun mielestä legenda on myös pyyhkäisee !

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Aikoinaan laukaukset viivasta olivat aina "ohjauksia maalille". Myös "myrskyvaroituksia" tuli usein.

Anteroa on joskus kehuttu tunnelmanluonnista, vaikka useammin se on paniikinluontia.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy