Mertarannan ”ammattitaito”?

  • 304 285
  • 1 924

repalefarkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
per aspera ad astra
Tänään Sebastian Waheeb sanoi kerran, kun Tepsi hyökkäsi toisessa erässä ja laukoi kohti molaria, että Karejev kestää. Samoin kolmannessa erässä taisi lipsahtaa semmoinen, että Ilveksen molari torjui nollapelin seitsemännessä puolivälierässä, vaikka matsihan päättyi 2-1 jatkoerässä.

Nämä on siis ihan inhimillisiä virheitä, mitä voi tulla kelle selostajalle tahansa suorassa lähetyksessä. Paitsi että Mertaranta olisi kyllä näistä "lynkattu" jo moneen kertaan täälläkin palstalla vastaavista. Mutta Waheeb on päässyt jo vähän samaan asemaan kuin Oskari Saari ja varsinkin J-P Jalo eli on kaiken arvostelun yläpuolella niin eihän näistä nyt moitita...

Ja korostan vielä että tämä kirjoitus ei ole ko. selostajaa vastaan, pidän Sebastiania ihan hyvänä ja ennen kaikkea tasapuolisena selostajana. Tämä vaan osoittaa, että kuinka tietyt ihmiset saa tehdä enempi myös virheitä ja toiset sitten saa helpommin niitä anteeksi.
Höpöhöpö. Sitten kun Waheebille alkaa tulla noita samoja virheitä pari kolme kertaa per erä useamman kauden ajan niin varmasti kohtelu ja kritiikki on samaa kun otsikon herrasmiehelle.
 

Fuzzy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Flyers
En ny tältä kaudelta osaa moittia, mutta tuoteesti muistissa viime kaudelta HIFK - Ässät. Ässiltä sivussa Valtteri Pihlajakoski (Pihlajamäki) ja Jesperi Kotkaniemi ampui matalan laukauksen suoraan päätyverkkoihin.
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mulla on suhtatuminen Vappunaamariin (Mertaranta) kääntynyt ärsytyksestä (varsinkin Suomi-Kanada -pelit) suht neutraaliin aseenoitumiseen. Eihän Antsa koskaan ole jääkiekon saloja selostuksissaan avannut, josko niistä hölkäsen pöläystä tietääkään. Kuuntelen kuitenkin paljon mieluummin Mertarantaa, kuin Saukkosta.

Vappunaamari
 

Kekkos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ajatelkaapa Mertaranta selostajaksi illan peliin. Niinpä.
Kieltämättä aavistuksen verran alkoi Jantta muistuttamaan vanhaa mestaria, mutta kai se vuosikymmeniä jatkunu sekoilu ja totaalinen ymmärtämättömyys kaukalon tapahtumista on kuitenkin raskauttava tekijä ja syy tän ketjun olemassaololle.
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mielelläni Alkiota kuuntelen, ei siinä mitään. Yksi outous Alkion selostamisessa kuitenkin on. Joka kerta, kun ollaan maalin takana, ollaan Alkion mukaan maalin "taustalla." Jostain syystä ärsyttää, että verbaaliakrobaatin sanavarastoon ei kuulu sana "takana."
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Itse olin kymmenisen vuotta sitten Antsan antifani, kun kaikki hehkutti ja ihanaa leijonat ihanaa soi useita vuosia putkeen. Kuppi meni viimeistään siinä kohtaa nurin, kun ukko siirtyi maikkarille Leijonien mukana ja avauspelin ekassa erässä belaryssää vastaan kuultiin kaikki Antsan vuosien varrella tutuksi tulleet fraasit. Se oli kyllä käskystä toteutettua höpinää, mutta kansaan upposi kuin kuuma veitsi sulaan lumeen.

Nyttemmin olen oppinut elämään Antsan kanssa varsinkin, kun leijoniakaan kohtaan ei varsinkaan skodacupissa ole isompia intohimoja. Liigassa menettelee, mutta mielellään toki oman joukkueen peleihin vaikkapa Alkio. Toisaalta maikkarilta ei ihan hirveän paljon parempia muita löydy. Joku paremmin tunteva voisi listata.

Uutta verta kaipaisi, mutta helppoa ei taida kaivaminen olla. JV Salminen ja Nuutti Vihtilä on sellaisia omaa korvaa miellyttäviä, mutta taitaa mennä jo offtopic.
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suomi on pelannut 14krt alivoimaa vastaan ja ei ole päästänyt maaliakaan vai miten se päästeli menemään. Kaikki kyllä tajusi mitä se meinasi, mutta ihan oikeasti alkaa vanhuus näkyä...
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Olenko epäisänmaallinen, kun Mertaranta ärsyttää niin paljon, että Slovakian maalin tullessa hieman hymyilyttää.
Täältäkin täytyy todeta ettei sinussa ole mitään vikaa, kun tunnet noin.. tavallaan tuntee vahingoniloa vastustajan tehdessä maalin ihan vaan, kun Antsa reagoi niin yliampuvan dramaattisesti

Itse asiassa jotain vanhuuden vaivoja alkaa selostuksessa kuulua.. ensimmäisessä erässä sanoi ensin, että Slovakialla on jatkuvasti vaarallisia laukauksia, ja Slovakian toisen maalin jälkeen sanoi Slovakian tehneen maalinsa "käytännössä ainoista paikoistaan". Eli jotenkin ei edes muista mitä on selostanut, tai mitä mieltä on jostain ollut muutamaa minuuttia aiemmin..
 

mike owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
tepsi, hjk ja kiisto
Itse olin kymmenisen vuotta sitten Antsan antifani, kun kaikki hehkutti ja ihanaa leijonat ihanaa soi useita vuosia putkeen. Kuppi meni viimeistään siinä kohtaa nurin, kun ukko siirtyi maikkarille Leijonien mukana ja avauspelin ekassa erässä belaryssää vastaan kuultiin kaikki Antsan vuosien varrella tutuksi tulleet fraasit. Se oli kyllä käskystä toteutettua höpinää, mutta kansaan upposi kuin kuuma veitsi sulaan lumeen.

Nyttemmin olen oppinut elämään Antsan kanssa varsinkin, kun leijoniakaan kohtaan ei varsinkaan skodacupissa ole isompia intohimoja. Liigassa menettelee, mutta mielellään toki oman joukkueen peleihin vaikkapa Alkio. Toisaalta maikkarilta ei ihan hirveän paljon parempia muita löydy. Joku paremmin tunteva voisi listata.

Uutta verta kaipaisi, mutta helppoa ei taida kaivaminen olla. JV Salminen ja Nuutti Vihtilä on sellaisia omaa korvaa miellyttäviä, mutta taitaa mennä jo offtopic.
Olen osittain samaa mieltä. En jaksa kuunnella enää Mertarantaa vaikka katselen matseja sinivalkoisin silmin. Toivottavasti ei tarvitse kuunnella mertsiä enää edes Liiga otteluissa. Aikansa kutakin.
 

Karajan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vaikeita, vaikeita syöttöjä, vaaaarallisia ja matalia laukauksia ja kovia tilanteita vuoron perään. Kyllä Saukkosta ennemmin kuuntelis. Tai Alkiota.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei taida saada edes CMoren puolella pelkästään peliääniä päälle? Turhan raskasta monotusta on Mertarannan selostus.
 

aessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL & Elias Pettersson
eli kenellä kiekko on hallussa mutta ilman haittatekijöitä.
Mertsi taisi koko pelin aikana sanoa tyyliin kolmen eri slovakialaisen pelaajan nimen. Muuten olikin aina vouhotus menossa suomalaisista tai geneerinen "Slovakia hyökkää... Vaaaaaaarallisesti".
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: 1827

Janatuine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoinen
Suomi-Slovakia pelissä meni Ohtamaa sekaisin Mannisen kanssa. Tsekki pelissä Iin taikuri kentällä ja Manninen Granlund sekaisin. Ei henmetti, että osaa ärsyttää tuommonen sekoilu. Sanoin vituttaa kun alussa kentällisiä läpi käydessä jättää aina pakit sanomatta
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Hauskaa oli Mertarantaa kuunnella, kun Suomi purki kiekon keskialueelle kellossa ollessa jäljellä 15s. Mertsi huutaa selostuskopissa että SUOMI VOITTAA OTTELUN!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös