Mertarannalla on ollut selostajana omat huippuhetkensä etenkin MM-kisojen selostajana, mutta aika on valitettavasti ajanut ohi tästä moottoriturvasta. Jääkiekon laji-/joukkuetuntemus ja etenkin pelillisten hienouksien ymmärrys on jäänyt pahasti jälkeen. Enää ei riitä selostuskopissa huuto ja hehkutus vaan pitää pystyä tuottamaan samalla myös relevanttia sisältöä. Ei jatkoon ja olkoon keväällä Suomen MM kisat Mertarannan viimeinen joutsenlaulu, jos siellä vielä selostaa.
MTV Uutiset / Tässä ovat jääkiekon MM-kisojen asiantuntijat C Moressa – joukossa uusi kasvo
C Moren pääselostajana on legendaarinen leijonaääni Antero Mertaranta, ja MTV3-kanavalla pelien tunnelmoinnista vastaa Mika Saukkonen. Selostustiimissä ovat mukana myös Jani Alkio, Teppo Laaksonen, Julius Sorjonen ja Aleksis Ärje. Ruotsinkielisestä selostuksesta MTV3-kanavan otteluissa vastaa Niclas Lönnqvist ja ne toteutetaan yhteistyössä Hufvudstadsbladetin kanssa. Ottelustudioita luotsaa juontajanelikko Teemu Niikko, Minna Korkka, Suvi Puukangas ja Tuomas Nyholm.
Näinhän tämä jako on sementoitu jo vuosikausia ja Antsan osalta kohta 30 vuotta. Ja oikeinkin hyvä niin.Tämä on kyllä hupiketju! Jokaisella selostajalla on omat maneerinsa. Jos jonkun selostajan ammattitaidottomuudelle pitäisi olla ketju, niin se on Mika "volttilähtö" Saukkonen.
Mertaranta Leijonien peleihin ja Jani Alkio liigan ratkaisupeleihin
Hyökkääjät hyökkää, puolustajat puolustaa. Pelissä enemmän omaan hyökkäyspäähänsä maaleja tehnyt joukkue voittaa ottelun. Pudotuspeleissä vain voitoilla on merkitystä. Antero tietää faktat. Yksinkertaista.Miksi Mertaranta luettelee pelkät hyökkääjät kun käy kentälliset läpi?
Tietää ettei ehdi annetun ajan puitteissa saamaan viittä nimeä suustaan ulos ennenkuin kenttä ruudussa vaihtuu. Mahdollisen seitsemännen puolustajan toki lähes säännönmukaisesti muistaa mainita.Miksi Mertaranta luettelee pelkät hyökkääjät kun käy kentälliset läpi?
Ja herra toistaa jälleen tämän paskapuheensa.Kertoi pokkana semifinaalin ensimmäisessä erässä Olli Salon saaneen Kerhosta potkut. Mäntti.
Ritari nyt kun mainittiin niin toivoisin, että selostaisi jatkossa Liigaa (muualla kuin radiossa). Oli mielestäni loistava selostaja ja Liigan ääni ainakin minulle silloin kun olin vielä mukula.Toki silloin oli Ritari JYPin sarjassa ja Tuomas Grönman kommentaattorina Lukon sarjassa.
Ei kelpaa Jatkoajan todellisille asiantuntijoille, koska Ritari kuulema huutaa liikaa tiistaisissa runkosarjaotteluissa. Ei saa innostua liikaa.Ritari nyt kun mainittiin niin toivoisin, että selostaisi jatkossa Liigaa (muualla kuin radiossa). Oli mielestäni loistava selostaja ja Liigan ääni ainakin minulle silloin kun olin vielä mukula.
Alkio selostaa varmasti kaikki finaalipelit.Mun puolesta selostakoot vaikka jokasen Leijonien höpöhöpö pelin mutta antakaa nyt liigafinaalit Jantan ja Waheebin käsiin
KuuKuussa tietenkin.Missä joukkueessa pelaa Buunsaksen?
Jos näin, niin kiitos Cmore kiitos!Alkio selostaa varmasti kaikki finaalipelit.
Epäilen, eiköhän Anu ja Antero vedä vuoroin, ovat kuitenkin kyselyjen mukaan suosituimmat. LOLAlkio selostaa varmasti kaikki finaalipelit.