En ole näistä palikkatehtävistä koskaan liikaa tykännyt ja eihän se kovin hyvin mennyt eli 123 pistettä tuli näin yön tunteina hieman väsyneenä. Ketjun avaaja on kyllä aika veikeät äänestysvaihtoehdot väsännyt, kun testin arvostelu näyttäisi olevan seuraavanlainen:
<14/20 oikein -> äo<120
14/20 oikein -> äo~121
15/20 oikein -> äo~123
16/20 oikein -> äo~126
17/20 oikein -> äo~128
18/20 oikein -> äo~131
>18/20 oikein -> äo>135
Jahas - mulla meni sitten yöllä kaikki ne oikein, mitä kerkisin tehdä järjestyksessä yhtäjaksoisesti aikaa katkomatta - hidas paska!!!
Niin - itse asiassa tämä testi mittaa nk. kolmiulotteista hahmottamiskykyä, joka kyllä korreloi nokkeluuden ja päättelykyvyn kanssa, siis eräänlaista älykkyyttä.
Olen joutunut tekemään vastaavanlaisia niin työhönottohaastattelussa kuin työkykyselvityksissäkin eli näillä testeillä kyllä ihan yleisestikin pyritään selvittämään vastaajan "älykkyyttä".
Tässä suhteessa minulla ei ole mitään häpeämistä, olen testatusti "keskimääräistä selvästi älykkäämpi", kuten teksti epikriisissänikin seisoo, mutta tällaisella "rationaalisella älykkyydellä" ei ole mitään tekemistä viisauden kanssa, kuten olette tällä palstalla minunkin kohdalla valitettavasti nähneet.
Lisäksi, tunne-elämän "älykkyyden" kanssa tämmöisillä testeillä ei ole mitään tekemistä, sitä varten ovat taas ihan erilaiset testit.