Mitenkäs jatkoajan isukit, mielipiteitä lasten hankkimisesta "putkeen" vai onko järkevää pitää pientä taukoa?
.
En osaa ihan putkeen hankkimisesta, omilla lapsilla on vajaat kaksi vuotta ikäeroa, joten siltä pohjalta pari mietettä.
Pieni ikäero on tosiaan kiva, kun lapsella on kaveri. Lisäki yhden vanhemman (jolloin toinen voi vaikka levätä) on esim. ulkona helpompi viihdyttää samanikäisiä taaperoita, kuin keskenään täysin eri vauhtia viilettäviä pilttejä. Peräkkäisillä lapsilla saa vaatteet & tavarat nopeasti kiertoon, eikä tarvitse varastoida vuosiksi.
Sitten asia, josta minua ei kukaan varoittanut: Sanonta "siinä ne kaksi menee kuin yksikin" ei pidä paikkaansa, ainakaan lasten ollessa pieniä. Meillä oli raskainta toisen lapsen ensimmäinen vuosi. Itse totean, että ensimmäinen lapsi muutti elämää enemmän kuin toinen, mutta siihen olin varautunut. Toinen lapsi muutti elämää enemmän, kuin luulinkaan. Nyt nuoremman lähestyessä kahta vuotta, on jo selvästi helpottanut. Ja tämä vajaan kahden vuoden erokin tuntuu melkein putkeen teolta.