Onhan tuo aika kulutusjuhlaa noiden vehkeiden kanssa. Ostettiin kaukaloksi Maxi Cosi Cabriofix. Sai jotkut hyvät pongot jossain vartailussa joskus. Lisäksi oli paljon kivoja värivaihtoehtoja. Lisäksi tarjolla oli telakka isofix-kiinnikkeisiin, ja vaikka sitä alkuunsa vähän vierastin, kun sitä testailin, niin pirun kätevä se kyllä ehdottomasti on. Mahtuu mainiosti A4:n takapenkille ja mahdun itse siihen pelkääjänpaikalle just-ja-just. Saksasta tilattiin ja postikuluineen maksoi 205 Eur muistaakseni, kaukalo ja se easyfix-jalusta. Johonkin tsokkitarjouksiin on 169+189 saanut noita Suomesta, että ihan kelpo säästö. Lisäksi värivalikoimaa oli huomattavasti enemmän kuin Suomen mallistossa. Kaukalon toiminnassa ja ominaisuuksissa ei moitteen sijaa, mutta ihmettelen, miten tuohon voi laittaa 13 kg apinan, kun toi ruipelo melkein nyt jo roikkuu jalat ulkona. Kavereilla oli jonkin aikaa Britaxin kaukalo, kunnes siitä petti joku lukitus ja pallero pyöri pitkin maita.
Rattaiksi Brion Combi yhdistelmät, jollain "perinteisellä teleskooppirungolla". Vaihtoehtona oli jotkut super compactit, jolloin runko olisi mahtunut paksiin just-ja-just pitkittän ja viereen olisi mahtunut jotain muutakin. Ne olivat vaan täysin jousituksettomat eikä niillä voinut heijata lainkaan, jotenkin ihan oudot. Nämä perusmalliset mastuvat just-ja-just sitten poikittain paksiin, ja lisäksi kyytiin voi pakata lähinnä hiekkaa ja vettä. Vauvatalo Johannassa Vantaalla oli vähän nihilististä se touhu, ei saanut ulkona työnnellä niillä, kun renkaat likaantuvat. Sisällä ei sitten tietenkään ollut tilaa mitään kokeilla. Ihme hommaa. Teutonioita tietty saksalaisena merkkinä saa Saksasta halvemmalla, mutta niissä se koppa on jotenkin ihmeen matalalla.
Noissa yhdistelmävehkeissä on kyllä ehdoton miinus tuo kopan ahtaus. Nyt kun vähän toppapukua laittaa (ei edes mitään NATO-mallia), niin hyvä kun mahtuu, vaikka ipana on vielä aika laihassa kondiksessa (6400/62). Tohon se neljä kiloja lisää sydäntalveksi ja paksua haalaria niin eihän se mahdu edes siihen. No aika näyttää ja kai se kohta istuukin jo, että mitäs sitä kopalla. Ei tullut verrattua, että oliko noiden yhdistelmien kopissa merkkikohtaisia eroja. Ja ongelmaahaan ei edes ole, mikäli vauva syntyy keväällä ja kulkee kopassa kesän.
Onkos kokemuksia lentelyistä? Joulun välipäivinä kokeillaan nopeata Rukan reissua, mutta vähän sen jälkeen olisi tarkoitus karata Australiaan & Uuteen-Seelantiin. Lähinnä nuo fasiliteetit koneessa, jostain 70cm kopista olen kuullut jne. Varmaan se 70cm alkaa olla maksimimitta sitten, että moista lentoyhtiön koppaa/koppapaikkaa voi hyödyntää, muutoin sitten joku 12h apina sylissä vain? Lattialla muovikassissa? Muutenhan matkustelu lienee ihan ok, apina ei ole mobilisoitunut vielä ja syö tissimaitoa. Ja kun reissukaan ei suuntaudu mihinkään kehitysmaahan, niin kokeiltavahan se on.
Rattaiksi Brion Combi yhdistelmät, jollain "perinteisellä teleskooppirungolla". Vaihtoehtona oli jotkut super compactit, jolloin runko olisi mahtunut paksiin just-ja-just pitkittän ja viereen olisi mahtunut jotain muutakin. Ne olivat vaan täysin jousituksettomat eikä niillä voinut heijata lainkaan, jotenkin ihan oudot. Nämä perusmalliset mastuvat just-ja-just sitten poikittain paksiin, ja lisäksi kyytiin voi pakata lähinnä hiekkaa ja vettä. Vauvatalo Johannassa Vantaalla oli vähän nihilististä se touhu, ei saanut ulkona työnnellä niillä, kun renkaat likaantuvat. Sisällä ei sitten tietenkään ollut tilaa mitään kokeilla. Ihme hommaa. Teutonioita tietty saksalaisena merkkinä saa Saksasta halvemmalla, mutta niissä se koppa on jotenkin ihmeen matalalla.
Noissa yhdistelmävehkeissä on kyllä ehdoton miinus tuo kopan ahtaus. Nyt kun vähän toppapukua laittaa (ei edes mitään NATO-mallia), niin hyvä kun mahtuu, vaikka ipana on vielä aika laihassa kondiksessa (6400/62). Tohon se neljä kiloja lisää sydäntalveksi ja paksua haalaria niin eihän se mahdu edes siihen. No aika näyttää ja kai se kohta istuukin jo, että mitäs sitä kopalla. Ei tullut verrattua, että oliko noiden yhdistelmien kopissa merkkikohtaisia eroja. Ja ongelmaahaan ei edes ole, mikäli vauva syntyy keväällä ja kulkee kopassa kesän.
Onkos kokemuksia lentelyistä? Joulun välipäivinä kokeillaan nopeata Rukan reissua, mutta vähän sen jälkeen olisi tarkoitus karata Australiaan & Uuteen-Seelantiin. Lähinnä nuo fasiliteetit koneessa, jostain 70cm kopista olen kuullut jne. Varmaan se 70cm alkaa olla maksimimitta sitten, että moista lentoyhtiön koppaa/koppapaikkaa voi hyödyntää, muutoin sitten joku 12h apina sylissä vain? Lattialla muovikassissa? Muutenhan matkustelu lienee ihan ok, apina ei ole mobilisoitunut vielä ja syö tissimaitoa. Ja kun reissukaan ei suuntaudu mihinkään kehitysmaahan, niin kokeiltavahan se on.