Tarvikkeista
Jos käytetyt yhdistelmät kelpaa, kannattaa käydä huuto.netistä katselemassa löytyisikö sopivia. Aika usein sieltä löytyy jopa ihan muutaman kerran käytettyjä jopa saman vuoden malleja. Ja hinnat ovat yleensä todella kohtuullisia, tosin huudothan niitä nostavat.
Itse en ole tilannut ulkomailta, mutta tiedän monen niin tehneen ja yhtään ongelmia en ole kuullut kenellekään olleen. Suurin probleema lienee se, jos tarvitaan takuupalveluja, mutta nekin monesti järjestyy, kunhan saa jostain väliaikaiset kiesit. Kannattaa ottaa vaikka meilillä yhteyttä suuriin nettikauppoihin ja kysellä, minkälaisia palveluja on tarjolla. Saksassa myydään paljon myös Gessleineja ja itse ainakin olen ollut omiimme todella tyytyväinen. Teutonioita on Suomessa pilvin pimein, joten niillekin löytyy varmasti suosittelijansa. Mallit tosin saattavat olla erilaiset kuin Suomessa myytävät, mutta sekin selviää, kun ottaa yhteyttä myyjään.
Itse suosittelen ehdottomasti ilmakumirenkaita, kestävyytensä vuoksi. Toimii säällä kuin säällä ja se on todella merkittävä seikka näillä leveysasteilla. Nykyäänhän lisävarusteita löytyy joka lähtöön, joten kannattaa myös selvittää saako jonkun turvakaukalon integroitua suoraan vaunujen runkoon. Se taas helpottaa elämää, kun ei tarvitse kanniskella painavaa kaukaloa eikä aina tunkea vaunuja takakonttiin. Ne kun vievät isossakin farkussa järkyttävästi tilaa.
Käyttökokemuksia ja muita kysymyksiä kannattaa käydä kyselemässä vaikka vauva.fi:ssa, kaksplus.fi:ssä tai suomi24.fi:ssä. Kahdessa ekassa vaaditaan kai rekisteröitymistä, mutta se ei liene suuri ongelma nykyään. Toivottavasti oli jotain apua. Lisää voi kysyä vaikka yv:llä, jos tulee jotain mieleen. Kokemusta on jos jonkinlaisesta hilavitkuttimesta lapsiin liittyen :).
Meidän perheen nuorimmainen täyttää näinä päivinä 2kk ja on alkanut olla yhä enemmän oikea ihminen eikä mikään "pelkkä" vauva. Juttua tulee ihan kiitettävästi ja nyt neiti on löytänyt oman kätensä. Jonkin sortin vatsavaivaa on ollut, mutta nyt näyttäisi helpottaneen. Onneksi.
Isosisko 2,5v. on edelleen siskolleen kiltti. Vanhemmilleen sen sijaan aivan järkyttävän uhmakas pikkuhitler, joka yrittää tanssittaa meitä oman pillinsä mukaan. Suurta draamaa ja huutoa riittää joka päivälle runsain mitoin. Väsyttävää on ollut ja montakin päivää voisin vaihtaa pois, mutta onneksi aika kultaa muistot ja joskus vielä jaksan varmasti nauraa koko tälle rumballe. Nyt ei paljon naurata, mutta kuitenkin naurattaa. Onneksi osasin odottaa jopa rankempaa tästä ajanjaksosta, joten siinä mielessä menee ihan kohtuullisesti.
Vuoden päästä on jo paljon kivempaa. Ehkä. Mutta jos tästä kaikesta selviää hengissä ja jopa täysjärkisenä, uskoisin selviäväni mistä vaan. Kohta on vaan suuremmat murheet ja draamat, kun pikkuprinsessat kasvavat. Ja jos ovat meikäläiseen tulleet, ei elämä ainakaan tasaisemmaksi muutu. Päinvastoin :).