Meille tulee vauva!

  • 459 554
  • 2 176

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
Dodiin, tyttö, mitoiltaan 3180g ja 51 cm tuli lopulta maailmaan toissa yönä. Kyllähän sitä jo odoteltiinkin kun meni toista viikkoa yli. Ihana napero jota sylissä pitäessä unohti kaiken muun hetkiseksi. Äiti voi ihan hyvin jä isäkin on jo saanut yhden yön nukuttua ja alkaa olla tolkuissaan.
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
Dodiin, tyttö, mitoiltaan 3180g ja 51 cm tuli lopulta maailmaan toissa yönä. Kyllähän sitä jo odoteltiinkin kun meni toista viikkoa yli. Ihana napero jota sylissä pitäessä unohti kaiken muun hetkiseksi. Äiti voi ihan hyvin jä isäkin on jo saanut yhden yön nukuttua ja alkaa olla tolkuissaan.


Onneksi olkoon! hieno homma ja muista kaikki on suhteellista esim unettomat yöt :)

nimimerkki koko yön vuonna 2006 viimeksi nukkunut faija kertaa 4 :)
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
No niin. Pari kuukautta sitten päätettiin vaimon kanssa hankkia käyttöä lastenvaunulle ja babysitterille ja nallihan napsahti samantien. Toukokuussa pitäisi pienokaisen syntymän. Raskaus on vielä kovin alkuvaiheessaan, mutta toivottavasti kaikki menee hyvin.


Ja paljon onnea mekabytelle ja perheelle!
 

Kettumainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tänään ponkaisi klo 11.12 maailmaan pikkuinen pojanjässikkä ihan näin liiga-avauksen korvilla. Eipä ole tässä ehtinyt pelejä tarkkailla kun on ollut ihan huuli pyöreänä.

Hieno fiilis, kertakaikkiaan!
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Meidän e on sitten lipunmyyjä.

Pieni ja kaunis tyttömme oli viime hetkillä sitä mieltä, että hänestä ei suunnistajaa ainakaan tule. Yritti puskea päätään kylkiluiden kautta ulos, pylly edellä olisi siis joutunut maailmaan tulemaan, jos olisi annettu. No naistenklinikalla oltiin sitä mieltä, että ei käy, sektiossa (keisarinleikkaus) oltiin tänään sitten.

Tytön strategiset mitat oli 51cm ja 4320g, aika pullea tyttö oli, mutta uskomaton fiilis tässä on...

T: Vieläkin onnesta hieman sekaisin oleva isukki

Niin ja onnea kaikille muillekin lisääntyneille - nyt voin sanoa tuntevani sen fiiliksen itsekin, on helppo samaistua.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Onnea E:lle ja muillekin tuoreille vanhemmille. Oman lapsen saaminen syliin ensimmäistä kertaa on varmasti kärkihetkiä koko elämän mittakaavassa.
 

pete666

Jäsen
Suosikkijoukkue
BLUES
Meidän e on sitten lipunmyyjä.

Pieni ja kaunis tyttömme oli viime hetkillä sitä mieltä, että hänestä ei suunnistajaa ainakaan tule. Yritti puskea päätään kylkiluiden kautta ulos, pylly edellä olisi siis joutunut maailmaan tulemaan, jos olisi annettu. No naistenklinikalla oltiin sitä mieltä, että ei käy, sektiossa (keisarinleikkaus) oltiin tänään sitten.

Tytön strategiset mitat oli 51cm ja 4320g, aika pullea tyttö oli, mutta uskomaton fiilis tässä on...

T: Vieläkin onnesta hieman sekaisin oleva isukki

Niin ja onnea kaikille muillekin lisääntyneille - nyt voin sanoa tuntevani sen fiiliksen itsekin, on helppo samaistua.


Ensinnäkin oikein paljon onnea!! Se on kyllä uskomaton fiilis. Ei sitä voi sanoiksi pukea.

Tänään käytiin vaimokkeen kanssa rakenneultrassa ja kaikki näytti olevan kunnossa, joka on tietysti tärkein juttu. Samalla selvisi, että tällä hetkellä 9½ kuiselle tytöllemme tulee pikkuveli! Toisaalta samahan se on, kumpi sieltä olisi tullut kunhan vaan terveenä syntyy, mutta uskomattoman hieno fiilis kun nyt sitten tulee perheeseen kumpaakin sukupuolta olevat lapset. Pitää varmaan pistää tilaukseen sellaiset minikokoiset Grogi-bodyt...;)
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Kiitokset.

Onhan tuon sektion jälkeen vähän sellainen hassu olo, kun vaimo viedään heräämöön (se on sen paikan nimi, vaikka siis tehtiin "vaan" puudutuksessa) muutamaksi tunniksi ja itse saa touhuta uuden tulokkaan kanssa sen ajan. Jotenkin siinä taas oppii arvostamaan vaimoa uudella tavalla.

On kyllä uskomatonta, miten sekä fyysisesti että henkisesti voi ihminen olla väsynyt, kun on about 12 tuntia ollut adrenaliini pinnassa. Ei tässä mitään sen kummepaa fyysisesti ole itse tehnyt, mutta silti on vaan ihan kuitti.
 

pete666

Jäsen
Suosikkijoukkue
BLUES
On kyllä uskomatonta, miten sekä fyysisesti että henkisesti voi ihminen olla väsynyt, kun on about 12 tuntia ollut adrenaliini pinnassa. Ei tässä mitään sen kummepaa fyysisesti ole itse tehnyt, mutta silti on vaan ihan kuitti.

Sama juttu oli mullakin. Tosin kun ensimmäinen syntyi, niin olin ollut edellisen yön töissä ja suoraan töistä kun pääsin niin sairaalaan. Siinä menikin se 12 tuntia jännittäessä ja odotellessa. Ja vaikka kuinka väsynyt olin, niin ei meinannut uni tulla silmään seuraavana yönä, kun piti kokoajan pikkuista tuijottaa...Iäksi mieleenpainuvia hetkiähän nuo ovat.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Kovasti onnea.

Nimimerkillä tasan kuukausi laskettuun päivään, :-)

Kiitos paljon ja onnea vielä teillekin vaimon kanssa.

Muistan kyllä itse tuon odotusajan lopun vielä ihan hyvin, vaikka tuntuukin jo, että siitä on niiiiin kauan, vaikka muksu on vasta viiden päivän ikäinen.

Eilen perjantaina päästiin sitten Naistenklinikalta kotiin, vaimo suorastaan vaati sitä. Kyllähän tietysti ymmärrän sitäkin, että jos tuntee olevansa käytännössä jo olosuhteet huomioon ottaen ihan ok ja voi luottaa siihen, että kotona on se yksi hoitaja (siis minä) häntä ja vauvaa varten 24/7 ja sairaalassa yksi varmaan koko osastoa varten, niin sitä kotona on turvallisempi olo. Pikkuisen kyllä ihmetytti itseänikin se, miten vähän tuolla noita hoitajia oikeasti oli ja se, että hoitajien ohjeet oli aika paljon ristiriidassa. Oli oikeasti sellainen olo, että joku yleispätevä manuaali pitäisi näiden muksujenkin kanssa tulla, koska oikeastaan yhdestäkään asiasta ei saanut Naistenklinikalla kahdelta ihmiseltä samaa mielipidettä. Vähän olin kyllä pettynyt Naistenklinikkaan sen vuoksi, vaikkakin itse sektio ja kaikki siihen suoraan liittyvä meni aivan upeasti - sektiopotilaan hoito ja hänen tarpeensa taas eivät olleet ihan hanskassa.

Paljon paremmassa hoidossa vaimo olisi ollut perhehuoneissa, mutta sektioäitejä ei niihin päästetä, koska "he tarvitsevat enemmän hoitoa". Mitähän se vähempi hoito sitten olisi? Paljon enemmän siitä olisi ollut hyötyä, että minä olisin ollut siellä yöt läpi apuna kuin siitä, että nappia painamalla hoitaja tulee puolen tunnin sisään auttamaan, jos tulee ollenkaan.

Vaimo ei ollut oikeastaan sairaalassa vietettyihin neljään yöhön nukkunut juuri ollenkaan, viime yön sitten sai nukuttua kunnolla. Siihen vaikuttaa hieman se, että sai lypsettyä vauvaa varten tarpeeksi maitoa tuttipulloon ja täällä itse sitten yöllä vauvan kanssa valvoin. Ja tarpeeksi montaa eri konstia kokeiltua sain vauvankin sitten joskus pikkutunneilla nukahtamaan. Ja pitää nyt siis tarkentaa, että konstit eivät ole eikä tule olemaan mitään lääkkeitä tai väkivaltaa, ennemminkin (vielä lähes täysin tallella olevaa) kärsivällisyyttä ja eri nukkuma-asentojen kokeiluja. Se, mikä auttoi, oli vauvan kolmannen syöttämisen jälkeen omaan kainaloon ottaminen, siihen nukahti. Sen jälkeen uskalsi kantaa takaisin makuuhuoneeseen ja omaan kainalooni sen jätin sielläkin vielä hetkiseksi torkkumaan. Joskus aamun sarastaessa hän sitten taas ilmoitti olemassaolostaan, mutta koska ei nälkäiseltä näyttänyt, otin takaisin kainaloon ja siinä sitten nukuttiin kylki kyljessä aamukymmeneen. Kyllä siinä viimeinenkin miehekkyys taisi ropista alas, kun pikkulikkaa omassa kainalossa nukutti ja näki, kuinka tyytyväinen se sitten kolmen tunnin kiukuttelun jälkeen oli ja pientä tippaa alkoi omaan silmäkulmaan puskea.

Täytyy nyt koittaa nauttia tästä ajasta täysillä. Ensi viikon olen vielä duunista vapaalla, sitten sen jälkeen vasta lähdetään oikeasti kokeilemaan oman jaksamisen rajoja.
 
K

kangaroo

Pikkuvauvan nukuttaminen voi tosiaankin olla luovuutta vaativa suoritus, vaikkei kyseessä edes olisi koliikki, joka lienee se tavallisin ylimääräinen hankaluus.

Esikoisen kanssa 12 v. sitten keskellä kesää piti kokeilla erilaisia systeemejä vaihtelevalla menestyksellä, kaveri oli "hieman" vaativa nukahtaja. Tuli käveltyä zombina ympyrää olohuoneessa tuntikausia hyräillen ja keinutellen kaveria sylissä ja tuli ajeltua autolla pitkin kaupunkia kauniina ja vähemmän kauniina kesäöinä jannu turvaistuimessa. Molemmat ihan käypiä konsteja, jatkuva liike ja keinunta on se juttu. Annas olla kun oli pakko istahtaa hetkeksi sohvalle tai pysähtyä liikennevaloihin niin äänimerkki tuli välittömästi ja lujaa...

Tyttö nyt 9 v. taas oli vauvana hiljainen tuhisija, jolle uni kelpasi mainiosti ilman ylimääräisiä taikatemppuja. Nyt kyllä tuntuu jo olevan jossain varhaismurrosiässä ilmeisesti ja iskä on tyhmä kuin saapas, mutta se on toinen juttu se.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Onnittelut E:lle ja pikku eelle sekä vaimolle.

Itse olen jo vähän vanhempi kolmen pojan isä, mutta silti muistan melko tarkkaan kunkin pojan kanssa tapahtuneita asioita, milloin oli napanuoraa kaulan ympärillä tmvs., mutta lopulta aina kaikki oli hyvin.

Ohjeita voisi olla paljonkin, mutta tärkeintä on että hoidatte lasta juuri niin kuin itse parhaalta tuntuu. Älkää päästäkö alkuun väliin ketään, ei teidän äitejä, siskoja tai mummoja. Ne ehtivät kyllä sitten myöhemmin hyysätä jos jonninmoisissa jutuissa.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Tänään vietetään apin..siis poikien iltaa ihan vaan kahdestaan. Ajateltiin tehdä tyhjistä lonkerotölkeistä vähän helistimiä. Ostin jo tarvikkeet, kiviä löytyy pihalta.

Huikea vauva kyllä ollut ainakin toistaiseksi (7 vko), ei itke öisin lainkaan. Saanut nukuttua joka yö normaalisti. Kai se alkaa huumeita vetämään sitten kun 8 vuotta täyttää.
 

toothfairy

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vielä olisi reilu kuukausi aikaa meidän esikoisen laskettuun aikaan. Kaikki on tähän asti mennyt todella hyvin, nyt on vaan alkanut mietityttämään miten mahdollinen Tehyn mielenilmaus vaikuttaa TYKS:n synnytysosaston toimintaan. Laskettu aika on nimittäin vai pari päivää Tehyn ilmoittaman 19.11. -takarajan jälkeen...
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Perjantaina laskettu aika ja alkaa kyllä tulevan lapsen tuleminen häiritsemään sen verran ajatuksia, että töissä hivenen vaikeaa keskittyä.
 

dal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ne parit
Laitetaan nyt tilannetiedotusta täältäkin:

Täällä laskettu aika 26:n päivän päässä (10.11.). Jännityksen taso rupee nousemaan aika kiitettävästi, saa nähä miten korkeelle ehtii.

Lakon vaikutukset (synnärinä meillä PHKS) on kerenny pyörimään myös mielessä, jos kaveri kovin yliaikaseksi meinaa mennä.

Loppuun vois laittaa, että viimesimpään ultraääneen ja lääkäriin luottaen prinsessa ois tähän talouteen tulossa. Akkavaltaan ois siis syytä varautua.
 

Sääksi

Jäsen
Lienee paras ketju näille kysymyksille.

Esikoisen syntymä lähestyy ja vaunujen sekä turvaistuimen hankinta alkaa olla jo ajankohtaista.

Sen verran olen aiheeseen jo tutustunut, että merkkejä ja malleja on tarjolla pilvin pimein ja jollain merkeillä puhutaan jopa vuosimalleista. Olemme päättäneet, että vaunujen tulee olla yhdistelmävaunut, jotta uusia ei tarvitse ihan heti olla hankkimassa. Mutta se hinta, mielestäni 850€ vaunuista on aika paljon. Ensimmäinen kysymys koskeekin tätä, onko kukaan tilannut vaunuja ulkomailta ja jos on niin mistä ja millaisia kokemuksia? Approbaturin saksalla yritin jotain sivuja selailla ja totesin, että esimerkiksi Emmaljunga-merkkiä ei ole saksalaisissa verkkokaupoissa myynnissä. Sen sijaan Teutoniaa myydään paljon. Entä onko kotimaassa jotain suositeltavaa liikettä?

Jos mahdollista, niin turvaistuimista olen vielä pahemmin pihalla. Mitä pitäisi ottaa huomioon?

Jos joku on aiheeseen tutustunut, niin kiitollisena otan tietoa vastaan.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Eilen kello 15.57 muuttui allekirjoittaneen talous akkavaltaiseksi, kun tytär putkahti maailmaan. Strategiset mitat olivat 49cm/3,1kg. Nyt sitten pari päivää töissä ja sitten jonkun aikaa kotona opettelemassa uutta arkea.
 

lakimies

Jäsen
Lienee paras ketju näille kysymyksille.

Esikoisen syntymä lähestyy ja vaunujen sekä turvaistuimen hankinta alkaa olla jo ajankohtaista.

Sen verran olen aiheeseen jo tutustunut, että merkkejä ja malleja on tarjolla pilvin pimein ja jollain merkeillä puhutaan jopa vuosimalleista. Olemme päättäneet, että vaunujen tulee olla yhdistelmävaunut, jotta uusia ei tarvitse ihan heti olla hankkimassa. Mutta se hinta, mielestäni 850€ vaunuista on aika paljon. Ensimmäinen kysymys koskeekin tätä, onko kukaan tilannut vaunuja ulkomailta ja jos on niin mistä ja millaisia kokemuksia? Approbaturin saksalla yritin jotain sivuja selailla ja totesin, että esimerkiksi Emmaljunga-merkkiä ei ole saksalaisissa verkkokaupoissa myynnissä. Sen sijaan Teutoniaa myydään paljon. Entä onko kotimaassa jotain suositeltavaa liikettä?

Jos mahdollista, niin turvaistuimista olen vielä pahemmin pihalla. Mitä pitäisi ottaa huomioon?

Jos joku on aiheeseen tutustunut, niin kiitollisena otan tietoa vastaan.

Meillä on käytössä parivuotta sitten ostetut BRIOn yhdistelmävaunut. OVH hintaahan useimmilla merkeillä on 700-800 euroa Suomessa, mutta usein samoja vaunoja on myynnissä tarjouksissa noin 490 eurolla. Vaunusceneä kun tässä on muutaman vuoden seurannut, niin "edellisen vuoden malliston" vaunuja saa alle 500 eurolla Suomesta.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Eilen kello 15.57 muuttui allekirjoittaneen talous akkavaltaiseksi, kun tytär putkahti maailmaan. Strategiset mitat olivat 49cm/3,1kg. Nyt sitten pari päivää töissä ja sitten jonkun aikaa kotona opettelemassa uutta arkea.

Onnittelut =)

Voin kyllä veikata, että tuo pari päivää töissä ajatukset on jossain ihan muualla. Itse aloitin vapaan tyttären syntymäpäivästä eikä ajatuksia olisi töihin saanut enää käännettyä. Kuitenkin useimmissa tapauksissa siellä kotona sitä apua eniten tarvitaan.

Saako kysyä, kauanko pientä väännettiin maailmaan?
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Onnittelut =)

Voin kyllä veikata, että tuo pari päivää töissä ajatukset on jossain ihan muualla. Itse aloitin vapaan tyttären syntymäpäivästä eikä ajatuksia olisi töihin saanut enää käännettyä. Kuitenkin useimmissa tapauksissa siellä kotona sitä apua eniten tarvitaan.

Saako kysyä, kauanko pientä väännettiin maailmaan?

Kiitoksia.

No eipä täällä töissä kyllä juuri kannattaisi pyöriä. Vaimo kuitenkin pääsee kotiin aikaisintaan perjantaina, joten ajattelin aloittaa loman vasta siitä.

Klo 04 yöllä alkoi säännölliset supistukset(ennen tuota ei vaimolla ollut mitään harjoitussupituksia tms vaan alkoivat ihan puskista). Klo 10 oltiin sairaalassa ja klo 15 alkoi ponnistusvaihe joka päättyi klo 15.57, eli käsittääkseni kohtuullisessa ajassa homma oli paketissa.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Lienee paras ketju näille kysymyksille.

Esikoisen syntymä lähestyy ja vaunujen sekä turvaistuimen hankinta alkaa olla jo ajankohtaista.

Sen verran olen aiheeseen jo tutustunut, että merkkejä ja malleja on tarjolla pilvin pimein ja jollain merkeillä puhutaan jopa vuosimalleista. Olemme päättäneet, että vaunujen tulee olla yhdistelmävaunut, jotta uusia ei tarvitse ihan heti olla hankkimassa. Mutta se hinta, mielestäni 850€ vaunuista on aika paljon. Ensimmäinen kysymys koskeekin tätä, onko kukaan tilannut vaunuja ulkomailta ja jos on niin mistä ja millaisia kokemuksia? Approbaturin saksalla yritin jotain sivuja selailla ja totesin, että esimerkiksi Emmaljunga-merkkiä ei ole saksalaisissa verkkokaupoissa myynnissä. Sen sijaan Teutoniaa myydään paljon. Entä onko kotimaassa jotain suositeltavaa liikettä?

Jos mahdollista, niin turvaistuimista olen vielä pahemmin pihalla. Mitä pitäisi ottaa huomioon?

Jos joku on aiheeseen tutustunut, niin kiitollisena otan tietoa vastaan.

Minä olen tässä isoisävaiheessa elämässäni. Prinsessani ovat nyt 2,5v ja vuoden vanhat, elikkä olen tähän vaunut/rattaat/turvaistuimet -sceneen tutustunut lähinnä rahoittajan ominaisuudessa. Mutta heitäppä lappu lähimmän isomman marketin asiakkaiden ilmoitustaululle, niin saat varmasti hyviä tarjouksia. Ei yksi muksu kuluta yhdistelmävaunuja tahi turvaistuinta läheskään loppuun. Noissa on kuin autoissa, vain tyhmä ostaa uuden.

Autoliiton Moottori -lehdessä oli turvaistuinvertailu numerossa 6/2007. Jos kiinnostaa etkä lehteä muuten löydä, niin heitä yksäri tietoinesi, niin pistän postiin.

t. hanu
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös