Aika naurettava tuo Jääkiekkolehden top-50 pelaajat -lista. Pakko parista asiasta huomauttaa. Listahan on tehty ennen Dixonin Ässiin tuloa ja Karalahden Bluesista lähtemistä.
Blues:
- Joukkueen sisäisessä pelaaja-arviossa lukee Ville Lajusesta, että "rautaisen espoolaispuolustuksen jykevin tykki, EHT-tasoa." Mutta itse top-50 listalla on Bluesin puolustuksesta Jere Karalahti ja Ville Varakas, muttei Lajusta lainkaan. Ehdottomasti Lajunen on top-50, miksei vaikka top-20, -pelaaja. Enkä itse laittaisi myöskään Toni Kähköstä top-50:een.
HIFK:
- Ei juuri moitittavaa, mutta Juuso Riksman ei mielestäni ole liigan viidenneksi paras pelaaja, vaan jossain 10-20 tienoilla. Toni Söderholmin tiputtaisin sijalta 18. sijoille 40-50.
HPK:
- Ei yhtään pelaajaa listalla, enkä kyllä haluaisi värilasien takia ketään sinne laittamaan. Mutta Mathias Porseland ja Janne Laakkonen kuuluu listalle värilasien läpi, jonkun muun fani voisi sanoa oman kommenttinsa.
Ilves:
- Viisi pelaajaa listalla, mutta neljä sinne kuuluu ja ihan eri järjestykseen. Nyt Martti Järventie, sijalla 24., parhaana. Itse tiputtaisin 45-50, tai kokonaan ulos. Toisena Masi Marjamäki, sijalla 30., jonka lähettäisin suoraan ulos top-50:stä. Kolmantena, heti Marjamäen takana, Ville Koistinen jonka voi laittaa ylemmäskin. Sitten Jesse Niinimäki, sijalta 36., joka tämän mukaan olisi Ilveksen kakkoshyökkääjä. Ehdottomasti Marjamäkeä parempi, ja ehkä voisi olla ylempänäkin. Viimeisenä Vesa Toskala, listan viimeisenä, ja en sano hänestä mitään.
Jokerit:
- Janne Lahti Jokereiden ykkönen, Teemu Pulkkinen kakkonen ja Ilari Filppula kolmonen. Vaihtaisin Filppulan ja Lahden paikkaa. Markus Nordlund on mielestäni yliarvostettu ja listalla turhaan.
JYP:
- Ei korjattavaa.
KalPa:
- Onko oikeasti välivuoden pitänyt Sami Kapanen liigan 25. paras pelaaja? Listalla myös Adam Masuhr, joka vertailussa maatoveri Mathias Porselandiin on mielestäni kokonaisuutena huonompi. Ja missä listalta Sakari Salminen?=
Kärpät:
- Juha-Pekka Haataja sijalta 10. sijoille 25-35. Joonas Donskoi ehkä kokonaan ulos listalta, mutta ei ainakaan 14., kuten merkattu. Ja Miikka Salomäki sijalla 28.? Ei kyllä, ulos vaan listalta tämä ehdottomasti. Perustelut Salomäellä hienosti se että varattiin viime kesänä Nashvilleen.
Lukko:
- Harri Tikkanen ulos listalta, Kris Beech tilalle. Ja Lauri Tukonenkin, jos on terveenä.
Pelicans:
- Ryan Lasch listalle.
SaiPa:
- Richard Lintner listalle, nyt ei ketään Lappeenrannasta siellä ole.
Tappara:
- Antti Erkinjuntti ainoana sijalla 37., mutta itse ottaisin kokonaan pois ja Juha Leimun laittaisin tilalle.
TPS:
- Ei ketään listalla, vaikka esim. Ville Vahalahti sinne kuuluu.
Ässät:
- Aki Uusikartano ulos listalta. Lisäksi Ryan Caldwell (45.) ja Ville Uusitalo (19.) lähemmäs toisiaan, 25-35. Joel Armia (11.) ja Tomas Zaborsky (17.) vähintään toisinpäin, ehkä Armia 20. huonommalle puolelle ja Zaborsky ylemmäs top-10:iin.