Matti Vanhanen: ääliö tahallaan vai tahattomasti?

  • 141 936
  • 1 234

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
KRP:n tutkimukset pääministerin toiminnan suhteen toki ovat meille arkipäivää! Tunnustan kyllä ettei voinut kun nauraa, kun Vanhanen päätti tilaisuuden, kun vastauksia ei kuulunut medialta. Ei välttämättä kuulu edes Korvolan hommiin olla tiedotustilaisuuksissa, mutta varmasti Vanhanen huomasi poissaolon ja ripitti YLE:ä kuin rehtori kolttosista kiinni jäänyttä pikkupoikaa. Aika velikultia nämä poliitikot! Vähän oli hölmistyneitä ilmeitä toimittajien joukossa...

Mielenkiintoinen tiedotustilaisuus, kun ei kysymyksiin vastattu tai siis annettu edes esittää kysymyksiä - edes etukäteen pyydettynä rimpsuna johon olisi sitten voinut putkeen vastailla mitä sattuu, kuten Masalla on viime aikoina ollut tapana.

Hauskaa kuurupiiloa. Kieltämättä koominen veto kieltäytyä yleisen edun nimissä vastaamasta. Tosin jos yleisen ja oman edun välinen rajanveto on tuottanut toistuvasti ongelmia, niin ihan luonnollinen reaktio.

Pitkittymisen takia parempaa viihdettä kuin Jäätteenmäki-keissi. Poliittisesti toki tuhat kertaa merkittävämpi koska nyt ollaan tonkimassa korruptoitunutta poliittista kulttuuria ja ehkä astumassa kohti aidompaa demokratiaa. Nähtäväksi jää, että mitä jää vai jääkö mitään.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Mitä merkitystä sillä on jos jollain yksityishenkilöllä on jäänyt ikkunapellit maksamatta? Ei mitään. Politiikoilta odotetaan vähän eri tyyppistä selkärankaa ja sitoutumattomuutta.
Kenkää heti Matille, kun ei raukka osaa itse erota.

Jos nyt tutkitaan ennen kuin hutkitaan kuitenkin. Tähdennän, että en ole koskaan äänestänyt Keskustaa, ja olen vuoden -95 eduskuntavaaleista lähtien ollut äänioikeutettu.

Ihmettelen, että YLEn tarkoitusperiä ei kummastella. Kyllä mun on erittäin helppo laskea yksi yhteen, miksi YLE, jota johtaa demari-Jungner, haluaa Vanhasen pois pääministerin pallilta ja mahdollisesti hajoittaa hallituksen. Lisäksi YLEllä on varmasti muitakin punikkeja palkkalistoillaan, joten ajojahti ei yllätä yhtään.

Sitäkin ihmettelen, että miten demarin johtaman median uutiset Keskusta-pääministeristä eivät ihmetytä ihmisiä. Miksi siitä ei saada kohua aikaiseksi? Ovatko ihmiset todella näin tyhmiä ja median johdateltavissa?
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ihmettelen, että YLEn tarkoitusperiä ei kummastella. Kyllä mun on erittäin helppo laskea yksi yhteen, miksi YLE, jota johtaa demari-Jungner, haluaa Vanhasen pois pääministerin pallilta ja mahdollisesti hajoittaa hallituksen. Lisäksi YLEllä on varmasti muitakin punikkeja palkkalistoillaan, joten ajojahti ei yllätä yhtään.
Mulle on ihan sama vaikka kyseessä olisi kommunistien tai IKL:n johtama media, mutta siinä vaiheessa jos puhutaan pääministerin korruptiosta ja lahjuksen ottamisesta, on vain helvetin hyvä että asia on tuotu julki. Toivottavasti nyt asia puidaan läpi perinpohjin, ettei mitään epäselviä asioita jää auki. Tää on juuri niitä asioita joita median kuuluukin tehdä, tutkivaa journalismia parhaimmillaan. Toivottavasti on vaan lähteet tosiaan kunnossa, ainakin YLE niin vakuuttaa.
 
Ihmettelen, että YLEn tarkoitusperiä ei kummastella. Kyllä mun on erittäin helppo laskea yksi yhteen, miksi YLE, jota johtaa demari-Jungner, haluaa Vanhasen pois pääministerin pallilta ja mahdollisesti hajoittaa hallituksen. Lisäksi YLEllä on varmasti muitakin punikkeja palkkalistoillaan, joten ajojahti ei yllätä yhtään.

Tässä on kyseessä isommat asiat kuin pelkkä puoluepolitiikka. Tässä on kyseessä kansan rahoilla pelaamisesta, josta Vanhanen on saanut maksuksi jonkinlaisen osan oman talonsa rakennuskustannuksista. Pientä tämä on jos verrataan vaikkapa vaan itärajan takaista Kostamusta, mutta kuitenkin.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Mikä ihmeen hinku demari-Jungnerilla olisi kaataa nyt hallitus ja saada aikaan uudet vaalit, kun verkkosukka-Jutta ei ole saanut demareita lentoon gallupeissa, vaikka niin luulisi käyneen. Saattaisi tulla sama hallitus Kataisen johdolla kuin nyt, jos vaalit pidettäisiin ennen joulua 2009.

Vain Suomessa, puhumattomuuden maassa, voidaan pitää pääministerin tiedotustilaisuus, jossa hän ei vastaa yhteenkään kysymykseen. Hän vaatii vain todisteita YLE:ltä, joita ei tarvitse esittää Matille, vaan KRP:n tutkijoille.
 

Oadie

Jäsen
Väitehän itse asiassa oli aika lailla vakavampi (kannattaa katsoa ohjelma jos mahdollista, se on ilmeisesti vähin äänin poistettu YLE:n Areenalta) - eli tässä oli kytkös tähän Keskustan johtamaan säätiöön ja sen bisneksiin. Tyylikkäästi Vanhanen supisti sen puolen kokonaan pois ja oli viattoman yksittäisen talonrakentajan roolissa tuossa "tiedotustilaisuudessa". Kaikkosen silmät siinä eilisessä haastattelussa olivat kyllä vähän kun leijonaan törmänneellä bambilla, oli hätä jotensakin lähellä..

Vanhanen tosiaan unohti kokonaan säätiö-kytköksen tuossa tiedotustilaisuudessa, mutta niin unohti mediakin sen verran tiukkana Masa oli "lautakasansa" kera. Nuorisosäätiön toiminta voittoa tuottavana ja väljine sääntöineen sekä 10min kokouksineen oli enemmän hämärää toimintaa kuin Masan omassa talossa. Täytyy tuo välikysymyskin nyt katsoa, miten ylähyllyn väki kestää ryöpytystä.

Kaikkosta saa nyt kyllä Masa varoa sen verran hätkähtäneeltä dokumentissa vaikutti.
 

Salama44

Jäsen
Erittäin mielenkiintoinen on tämä Vanhasen viimeinen talonrakennusjupakka. Hän itse ei muista muuta kuin yhden vaatimattoman "lautakasan", mutta Ylen valaehtoinen todistaja on valmis todistamaan oikeudessa että kysymys on huottavasta rakennuskustannuserästä jonka urakoitsija on maksanut Vanhasen puolesta. Kyllä toimittajatkin nykyään osaavat varmistaa taustansa eivätkä lähde vaarantamaan uraansa ja YLE:n mainetta vaikka kuinka väitettäisiin lehdistön olevan vain sensaatiohakuista.

Mitä tapahtuisi jos tällaisiin asioihin ei kukaan puuttuisi? Kaikenlaisia väärinkäytöksiä vain tulisi lisää hyvässä asemassa olevien ihmisten taholta.

Erittäin mielenkiintoista on nähdä mitä jatkossa tapahtuu. Tällaisena aikana ei oikein tunnu hyvältä ajatus pääministerin vaihtumisesta, mutta kohullakin on rajansa. Jos Vanhanen on "unohtanut" hoitaa jonkun tärkeän laskun itse ja haksahtanut vauhtisokeudessaan liikaa näihin sivubisneksiin ja avustuksiin niin hänen uransa päministerinä voi olla vaakalaudalla.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Tässä on kyseessä isommat asiat kuin pelkkä puoluepolitiikka. Tässä on kyseessä kansan rahoilla pelaamisesta, josta Vanhanen on saanut maksuksi jonkinlaisen osan oman talonsa rakennuskustannuksista. Pientä tämä on jos verrataan vaikkapa vaan itärajan takaista Kostamusta, mutta kuitenkin.

Ja paskan v***t! :) Tämä on sitä samaa kähmintää, mitä on suorittanut milloin mikäkin puolue. Nyt vain demarivetoinen YLE sai sauman ja tilaisuuden, eikä sitä jättänyt käyttämättä hyväksi. Jotainhan pitää tehdä, koska Urpilainen ei itse saa mitään aikaan.

Jokainen saa uskoa, mitä haluaa, mutta itse en usko, että mikään puolue olisi toistaan puhtaampi. En usko, että Vanhanen on sen korruptoituneempi kuin Urpilainen tai Katainenkaan. Kaikki kähmivät ja puljaavat, koska systeemi on aikanaan luotu sellaiseksi. Jos tässä olisi kyse isommasta asiasta kuin puoluepolitiikasta, joka ainut puolue puuhaisi mieluummin nyt uutta vaalirahalakia kuin syyttelisi toisiaan median suitsuttamana. Eikö?

Sitä paitsi onhan niitä kansainvälisiä tutkimuksia siitä, että Suomi on korruptoituneisuudessa siellä Valko-Venäjän tasolla. Välttämättä suoraan ei siirretä rahaa, mutta hyväveli-järjestelmä on vertaansa vailla. Se näkyy myös erittäin suuresti valtion virastoissa ja laitoksissa, joissa pätevimmät ja osaavimmat eivät välttämättä saa parhaita virkoja, vaan tilalle valitaan "sopivimmat". Tarkoittaa sitä, että valitaan niitä, jotka parhaiten kumartavat omia esimiehiään ja enimmäkseen pyllistävät alaisilleen.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lisäksi YLEllä on varmasti muitakin punikkeja palkkalistoillaan, joten ajojahti ei yllätä yhtään.
Siis onko YLE:llä muitakin kuin punikkeja palkkalistoilla?
Ovatko ihmiset todella näin tyhmiä ja median johdateltavissa?
Ovat.
Jos nyt tutkitaan ennen kuin hutkitaan kuitenkin.
Nimenomaan.

Sinänsä tutkiva journalismi on ihan positiivinen asia, mutta Korvolan johdolla Yle keskittyy lähinnä skandaalinhaluiseen journalismiin, jossa journalismin etiikka saatta jäädä taka-alalle. Yleä on myös turha yksin syyllistää, sillä tässä on kyseessä koko median ajojahti, joka on saanut jo vähän suuret mittasuhteet. Siis koko vaalirahakohu. Mikäli väärinkäytöksiä on tapahtunut, on asia jo paljon vakavampi. Itse en kuitenkaan ala vielä vaatia Vanhasen päätä vadille yhden tv-ohjelman perusteella.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Mikä ihmeen hinku demari-Jungnerilla olisi kaataa nyt hallitus ja saada aikaan uudet vaalit, kun verkkosukka-Jutta ei ole saanut demareita lentoon gallupeissa, vaikka niin luulisi käyneen. Saattaisi tulla sama hallitus Kataisen johdolla kuin nyt, jos vaalit pidettäisiin ennen joulua 2009.

Ei ole ei, eikä ihme, mutta kyllähän nyt olisi demareiden kannalta paras ajankohta vaaleille, koska (tyhmä) kansa saattaisi nyt olla otollinen uskomaan Urpilaisen tarinoita. Keskusta on kuitenkin demarien päävastustaja tällä hetkellä ja siksi juuri nyt, tämän kaiken kohun keskellä, vaalien järjestäminen antaisi demareille saumat ohittaa Kepu.
 

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Siellä on varmaan Keskustan hevonsenpäiden toimitusosastolla tällä hetkellä kiire, kun pitää lahdata ja lähettää varoiksi kaikille Masan käyttämille raksafirmoille oma Charme Asserdalin nuppi.

Hassua muuten että nyt Masa sitten suostui myöntämään jonkun kirjahyllyn, eikä mennyt kuin puoli tuntia niin Yleltä ilmoitettiin että "Tyyyyt. Väärä vastaus." Saa nähdä mistä narusta Matti seuraavaksi nykäisee ja mikä palkinto sillä nousee? Eli hyvää pelisilmää Yleltä olla kertomatta suoraan mistä on kyse. "Hää velloo just ko kimalaine hämähäkiverkos. Mitä enemmän hää reppii sitä enemmä takertuu."
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ja paskan v***t! :) Tämä on sitä samaa kähmintää, mitä on suorittanut milloin mikäkin puolue. Nyt vain demarivetoinen YLE sai sauman ja tilaisuuden, eikä sitä jättänyt käyttämättä hyväksi. Jotainhan pitää tehdä, koska Urpilainen ei itse saa mitään aikaan.

Siis mistä sä nyt puhut? Täällä on nyt tänään puhuttu Vanhasen saamasta tavaraerästä kämppää rakentaessaan, joka taas olisi oletuksen mukaan lahjontaa jotta keskustalainen Nuorisosäätiö saisi urakoita kyseiseltä rakennusyritykseltä. Selaa vaikka vähän uutisia ja ketjua taaksepäin, mistään vaalirahoituksista ei nyt ole kyse, vaan ihan puhtaasti rikollisesta toiminnasta, jota KRP nyt selvittää.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Sitä paitsi onhan niitä kansainvälisiä tutkimuksia siitä, että Suomi on korruptoituneisuudessa siellä Valko-Venäjän tasolla. Välttämättä suoraan ei siirretä rahaa, mutta hyväveli-järjestelmä on vertaansa vailla. Se näkyy myös erittäin suuresti valtion virastoissa ja laitoksissa, joissa pätevimmät ja osaavimmat eivät välttämättä saa parhaita virkoja, vaan tilalle valitaan "sopivimmat". Tarkoittaa sitä, että valitaan niitä, jotka parhaiten kumartavat omia esimiehiään ja enimmäkseen pyllistävät alaisilleen.

http://masalai.wordpress.com/2009/01/06/world’s-most-corrupt-and-least-corrupt-nations/
Suomi on maailman vähiten korruptoitunut maa yhdessä Tanskan ja Uusi-Seelannin kanssa. KRP tosiaan tutkii nyt Matin omaa mahdollista lain rikkomista ja täyttääkö se ne vaatimukset, että käynnistetään esitutkinta rikoksesta.
 
Ja paskan v***t! :) Tämä on sitä samaa kähmintää, mitä on suorittanut milloin mikäkin puolue. Nyt vain demarivetoinen YLE sai sauman ja tilaisuuden, eikä sitä jättänyt käyttämättä hyväksi. Jotainhan pitää tehdä, koska Urpilainen ei itse saa mitään aikaan.

Tarkoittaa sitä, että valitaan niitä, jotka parhaiten kumartavat omia esimiehiään ja enimmäkseen pyllistävät alaisilleen.

Minä, joka en edes kannata demareita, olen tyytyväinen, että asioista kerrotaan. Vai olisiko se parempi, että YLE:n palkkalistoilla olisikin vain kepulaisia, jotka olisivat hiljaa kaikesta tästä? Samaa mieltä siitä, että Urpilainen ei saa mitään aikaan.

Tämä näkyy myös politiikassa. Ministereiksi valitaan leimasimia. Ei kyvyillä niin väliä.
 

Viljuri

Jäsen
Tämä yllä oleva ajatus on mediassa esitetty siitä syystä, etteivät kansanedustajat voi syyllistyä lahjoman vastaanottoon kuin korkeintaan teoriassa, tai ainakin juridisesti asian toteennäyttäminen edellyttäisi melkein kansanedustajan itsensä kirjallista tunnustusta allekirjoituksineen, kahden toverin valaehtoista lausuntoa (ennen vanhaan nk. täysi näyttö) sekä kansanedustajan lääkärin lausuntoa kansanedustajan syyntakeisuudesta.

Miksi näin on, on jäänyt toimittajilta opiskelematta ja ymmärtämättä. Ja ymmärtäähän se, jokainen alkoholisti ja päihteiden väärinkäyttäjä ei ole toimittaja, mutta jokainen toimittaja.... ei siinä ehdi lukemaan.

Suosittelen esimerkiksi valtaosaltaan kansandemokraattisten ja sosiaalidemokraattisten valtiosääntöoppineidemme perusteoksia valtiosäännöstä ja perustuslaista.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Hassua muuten että nyt Masa sitten suostui myöntämään jonkun kirjahyllyn, eikä mennyt kuin puoli tuntia niin Yleltä ilmoitettiin että "Tyyyyt. Väärä vastaus." Saa nähdä mistä narusta Matti seuraavaksi nykäisee ja mikä palkinto sillä nousee? Eli hyvää pelisilmää Yleltä olla kertomatta suoraan mistä on kyse. "Hää velloo just ko kimalaine hämähäkiverkos. Mitä enemmän hää reppii sitä enemmä takertuu."

Eihän se mitään myöntänyt vaan sanoi että siitä yhdestä firmasta on tullut vain kirjahyllytarvikkeet. Siis siitä mistä piti olla tämä "merkittävä lahjoitus". Ja sanoi tarkastavansa kuitit ja penkovansa, jos selviäisi onko nämä toistakymmentä vuotta vanha lasku maksettu.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Siis mistä sä nyt puhut? Täällä on nyt tänään puhuttu Vanhasen saamasta tavaraerästä kämppää rakentaessaan, joka taas olisi oletuksen mukaan lahjontaa jotta keskustalainen Nuorisosäätiö saisi urakoita kyseiseltä rakennusyritykseltä. Selaa vaikka vähän uutisia ja ketjua taaksepäin, mistään vaalirahoituksista ei nyt ole kyse, vaan ihan puhtaasti rikollisesta toiminnasta, jota KRP nyt selvittää.

Vastasin kysymykseen. Tiedän toki, mistä on kysymys, mutta oikeasti, yllättivätkö nämä asiat sinut? Minua ne eivät yllättäneet. Ne vain nyt paljastuivat. Muita vastaavanlaisia juttuja on varmasti tuhansia, jotka eivät ole paljastuneet.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
http://masalai.wordpress.com/2009/01/06/world’s-most-corrupt-and-least-corrupt-nations/
Suomi on maailman vähiten korruptoitunut maa yhdessä Tanskan ja Uusi-Seelannin kanssa.

Tuossa blogissa viitataan Transparency Internationalin tutkimukseen. Itse en löytänyt sieltä kun viime vuoden tutkimuksen, jossa Suomi oli vasta 5. koska "Finland, tied for first place last year, slid to fifth because of "a lack of transparency in election campaign finance".
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Vastasin kysymykseen. Tiedän toki, mistä on kysymys, mutta oikeasti, yllättivätkö nämä asiat sinut? Minua ne eivät yllättäneet. Ne vain nyt paljastuivat. Muita vastaavanlaisia juttuja on varmasti tuhansia, jotka eivät ole paljastuneet.

Joo, kyllä yllätti. Ei se nyt ihan jokapäiväistä ole edes maailman mittakaavalla että istuvaa pääministeriä syytetän lahjuksen ottamisesta ja hän joutuu järjestämään tiedostustilaisuuden joka lähetetään valtakunnan verkossa ylimääräisenä lähetyksenä.

Kuitenkin Suomea on vuosikausia pidetty maailman yhtenä vähiten korruptoituneista maista, joten senkin takia uskalla epäillä ettei vastaavia lahjontatapauksia nyt Suomessa ihan tuhansia ole, ainakaan ihan vallan huipun tuntumassa.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Minä, joka en edes kannata demareita, olen tyytyväinen, että asioista kerrotaan. Vai olisiko se parempi, että YLE:n palkkalistoilla olisikin vain kepulaisia, jotka olisivat hiljaa kaikesta tästä? Samaa mieltä siitä, että Urpilainen ei saa mitään aikaan.

Ei olisi parempi, mutta suhteellisuudentaju olisi suotavaa. Ja nyt olisi järkevää saada sellainen laki aikaan, jolla voisi edes yrittää suitsia näitä lahjomissysteemejä. Toisten syyttely tässä vaiheessa on populismia, joka uppoaa tiettyyn kansanosaan todella helposti.

Parasta olisi, että media olisi puoluepoliittisesti riippumatonta, mutta se olisi utopiaa sekin. Tarkoitin oikeastaan sitä, että kannattaa miettiä sitäkin, kuka "uutisen" kertoo, koska niitä juttuja voi tehdä niin monessa eri valossa.

Tämä näkyy myös politiikassa. Ministereiksi valitaan leimasimia. Ei kyvyillä niin väliä.

Amen. Esimerkiksi sisäasiainministeri Holmlund on tästä malliesimerkki. Valitettavasti!
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ei tätä ohjelmaa kyllä ainakaan minun käyttämässäni internetissä ole mihinkään Areenalta poistettu.

Katsoin ohjelman,

Aika huvittavaa oli se, että tuossa ohjelmassa käytettiin paljon aikaa ja vaivaa siihen, että saatiin todistettua ettei Vanhanen ole voinut koko taloa itse rakentaa. Alun insertissäkin tuosta Vanhasen itserakentamisesta tehtiin kynnyskysymys. Silti unohdettiin kohta, minkä Vanhanenkin mainitsi tiedoitustilaisuudesta. Ja mikä näkyy tuossa ohjelmassa toimittajan selatessa kirjaa ajassa 22:41, ..."...käytettiin myös paljon ammattiapua". Aikamoista sensaatiohakuisuutta.

Se on kuitenkin selvä, että eiköhän tuolla jotain pientä ja ehkä isompaakin vilunkia ole tapahtunut nuorisosäätiön ja rakennusfirmojen toimesta. Jos ei suoranaista lain rikkomista, niin ainakin lakien "venyttelemistä". Ja eiköhän tuo ole aika yleistä nyky-yhteiskunnassa. Se on sitten toinen juttu kenen intressit ovat tutkia ja ketä?

Ei muuta YLE kuin tarkat todisteen pöytään juuri siitä, että Vanhanen on saanut tarvikeapua jostain työmaalta tms. Tai jättänyt laskut maksamatta ja sitä kautta antanut urakoita toisaalle.

Ja mainittakoon vielä, etten ole missään vaaleissa, IKINÄ, äänestänyt keskustaa vaikka kuitenkin tässä on jo aika monet vaalit takana.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Uskoa saa mihin haluaa. Vaikka joulupukkiin. :)

Uskon kyllä tuollaiseen tutkimukseen enemmän kuin jonkun jatkoajan nimimerkin mutu-oletuksiin demari-tiedotusmafiasta YLE:ssä. Suomi on siis pudonnut viidenneksi maailman vähiten korruptoituneiden maiden listalla, ei huono sija sekään.

Nyt tutkii KRP täyttääkö Matin tekemiset sellaiset kriterit, että on syytä käynnistää esitutkinta jostain rikoksesta, joka liittyy Vanhasten talon rakentamiseen. Tutkitaan sitten muiden asioita, jos on syytä. Korostan vielä, että minä en syytä Vanhasen tehneen yhtään mitään rikoksia, mutta nyt on vaan sellainen tilanne, että KRP tutkii onko Vanhanen tehnyt jotain laitonta vai ei.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Kuitenkin Suomea on vuosikausia pidetty maailman yhtenä vähiten korruptoituneista maista, joten senkin takia uskalla epäillä ettei vastaavia lahjontatapauksia nyt Suomessa ihan tuhansia ole, ainakaan ihan vallan huipun tuntumassa.

Niin on pidetty, mutta onko se vain illuusio, jota on pyritty tietoisesti ylläpitämään. Siltä se vaikuttaa ja mielestäni sitä se myös on. Ei tietenkään vallan huipun tuntumassa ole tuhansia tapauksia, koska vallan huippu on kapea, mutta jo siitä seuraavalta tasolta takuulla löytyy vastaavia juttuja, jos joku vain alkaa penkomaan.

Ja muista, mitä kirjoitin hyväveli-järjestelmästä aiemmassa viestissä. Se on mun mielestä myös korruptiota, vaikka siinä ei suoranaisesti siirretä rahaa tai hyödykettä taskusta toiseen. Se tapahtuu välillisesti, ihmisen aseman kautta.
 
Viimeksi muokattu:

vetoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia, Bolts
Jyrki-boy näyttää luottavan Vanhaseen, tällä hetkellä. No, eipä ollut mikään yllättävä kommentti. YLE:n tiedotetta odotellessa.

Itse Vanhasesta. Voi kuvitella minkälainen paine Masalla on päällä. Äijä huhkii normi-16-tuntista työpäivää, päälle painavat nyt lautakasa-lahjonta-jupakka, vaalirahakohu, opposition tekemä välikysymys, talouskriisi, oma hieman epävakaa asema Kepun johdossa, Kepun kannatuksen vajoaminen alle 20 %... Vaikka en ole Kepun miehiä, täytyy ihmetellä miten Vanhanen kestää moista rumbaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös