Matt Nickerson Ässiin

  • 788 906
  • 3 229

Tuamas

Jäsen
Ainoa rankaisemisen arvoinen seikkahan tuossa on Favorinin toiminta, josta kuuluisi muutaman pelin tuomarointikielto.
Ei tuollaisesta pienestä nujakasta voi pistää ketään pihalle, sanoivat Oululaiset mitä vaan.
Ja kun vielä tähän päälle laitetaan Favorinin julkiset, täysin puolueelliset lausunnot, niin hänet pitäisi ilman muuta hyllyttää Ässien peleistä.

Jos Nickersson pelaisi Hifkissä, olisi täällä jo monikymmensivuinen adressi olemassa, jossa vaadittaisiin sanktiota Favorinille, vähän samaan tyyliin kuin Case-Levosessa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
JanJ kirjoitti:
Jatkoajan parhaita letkautuksia ja allekirjoituskamaa suorastaan. Älkää uskoko kentällä ollutta pelaajaa tai aitiossa ollutta valmentajaa. Uskokaa Hämppiksen lehdistökatsomossa (juuri siellä missä omin silmin näin Liljaniemen huutavan nuijaa taannoin ja missä lehdistön edustajat kannustavat....) ollutta kuvaajaa. Hän tietää.
No käy sitten itse Ässien toimistolla pyytämässä kopio tuosta hallin videokuvasta. On kuulemma toimitettu tuo levy myös Ässille. Eikä muuten ole sama pätkä, mikä pyöri Urheiluruudussa. Minä luotan Editin sanaan paljon enemmän kuin Toivolan höyryämiseen. Nickersonia en viitsi edes mainita tässä yhteydessä. En kyllä tajua, miksi vedit Liljaniemen mukaan tähän keskusteluun.
 

pekoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
psychodad kirjoitti:
Heillähän ei toki ole minkäänlaista eturistiriitaa lausunnoissaan?

Nimeä joku Rinkelinmäellä ollut tai täällä Jatkoajassa kirjoittava, jolla ei toki ole minkäänlaista eturistiriitaa tässä asiassa.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Kysymys

Voisiko joku ystävällismielinen sielu valaista, mitä Favorinin Timppa on Matista kommentoinut julkisuudessa? Minulta on mennyt täysin ohitse, mikä ei sinänsä ole suuri ihme ja kummastus. Olisin kiitollinen.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
HJL kirjoitti:
On muuten ihan sama, vaikka katsomosta olisi kustu Nickersonin päälle. Ei kai kukaan ihan tosissaan lähde kiipeämään pleksin yli katsojan kimppuun. Näköjään lähtee. Onpa vitun typerää. Tulee ihan Jarkko Ruutu pahimmillaan mieleen. Saman tasoisia naurettavia tempauksia, joita ei voi kuin hävetä.

Kyllä minä vetäisin päälleni räkivää/kusevaa jannua enempiä miettimättä koteloon. Todella raukkamaista Homeenpallon kannattajilta tehdä se vielä pleksin takaa. Toivottavasti joku kouluttaa heitä!
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Black Adder kirjoitti:
Kyllä minä vetäisin päälleni räkivää/kusevaa jannua enempiä miettimättä koteloon. Todella raukkamaista Homeenpallon kannattajilta tehdä se vielä pleksin takaa. Toivottavasti joku kouluttaa heitä!
Kärppien kotipelissä kuulemma kustaan vastustajan pelaaja-aitioon. Kaikki oululaiset pitäisi viedä saunan taakse lopetettaviksi.
 

Paitsio

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Pallo Iirot, Vetelin Kuivat
Asiaa...

Harmi vain, että Hra Nickersson ei sattunut liigaan jo viime kaudella kun oli työsulku. Pelasihan silloin muissa joukkueissa kuitenkin muun muassa tämmöisiä pelimiehiä kuten Shelley, Gill, Ruutu..

Ja Ässistä sen verran, että vielä kun Korpisalo pystyisi pelaamaan, niin teillä olisi varmasti liigan värikkäin joukkue, osittain se on sitä jo nytkin.
"Korppi" muisti aina silloin tällöin myös yleisöä näyttelemällä keskisormeaan, huutelemalla, tai joskus vain hymyilemällä ei niin kaunista hymyään.. :DD
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
pekoni kirjoitti:
Nimeä joku Rinkelinmäellä ollut tai täällä Jatkoajassa kirjoittava, jolla ei toki ole minkäänlaista eturistiriitaa tässä asiassa.

Kaikkien muitten joukkueitten fanit.
 

pekoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
psychodad kirjoitti:
Kaikkien muitten joukkueitten fanit.

Höpö höpö. Eikös kaikki muutkin joukkueet pelaa sm-liigaa?
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
pekoni kirjoitti:
Höpö höpö. Eikös kaikki muutkin joukkueet pelaa sm-liigaa?

OK, sanotaanko sitten vaikka niin että kaikkien niitten joukkueiden kannattajat joilla ei ole enää yhtään mitään menetettävää, jotka eivät voi ässiä tai playoffeja tavoittaa, ja kannattajat jotka eivät usko Nickersonin pelaamisen tai pelaamattomuuden vaikuttavan millään lailla oman joukkueen menestymismahdollisuuksiin/mahdottomuuksiin.

Minulla ei ainakaan ole minkäänlaista eturistiriitaa, kun ei ole tunteita kumpaankaan suuntaan eikä Nickersonin pelaaminen tai pelaamattomuus auta yhtään lukon sijoitusta. Joten näkemykseni on objektiivinen.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
psychodad kirjoitti:
Joten näkemykseni on objektiivinen.

Kukahan tämänkin nyt sitten uskoo? Mielestäni on kuitenkin ainoastaan hyvä, että lukkolaiset vihaa Ässiä ja toisinpäin. Niin sen pitää ollakin.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Donald_22 kirjoitti:
Nickersonilla on kaksi puolta. Toinen on lahjakas, joukkueelleen tärkeä pelaaja. Toinen, silloin tällöin nähty, on itsehillintään kykenemäton, kuriton pikkupoika. Jos Nickerson haluaa koskaan päästä NHL:n (ja pysyä siellä) hänen täytyy oppia kuria ja että joskus on pakko pitää niin sanotusti mölyt mahassa. Sitä varmastikin Starskin toivoi lähettäessään kaverin tänne.

Nickersonin turhautumisen ymmärtää ajoittain, sillä tuomarit ovat todellakin ottaneet hänet silmätikukseen. Eilinenkin ulosajo (jos tv-kuvassa näytettiin koko tilanne) oli todellakin kummallinen tuomio, jos osat olisivat olleet toisin päin (siis Mattia lyöty), niin ei varmasti olisi saanut toinen pelaaja ulosajoa. Sama juttu taanoin, kun Nickerson ajettiin ulos kun muka tuli tappeluun kolmantena pelaajana (tilanteessa ei ollut edes tappelun poikasta). Tuomarit heittävät kaverin ulos pienimmästäkin syystä, oikein etsivät syytä. Pätevien tuomareiden ei tulisi kohdella pelaaja tällä tavalla. Sitten voitaidaan tietenkin spekuloida mistä tuomarit ovat saaneet ohjeet tälläiseen toimintaan ("Jos en heitä ulos, niin joudun hyllylle" tjms.)

Jep, suuria minuutteja ja paljon vastuuta. Ja lahjojahan miehelle on siunaantunut. Ei sillä ettenkö nauttisi, omalla tavallani, täysin siemauksin miehen jokaisesta tempauksesta. Siis asteikolla poikamainen kujeilu/impulssiivinen aggre-vitutus. Sillain avoimen rehellisesti, ilman että täytyy asetella sanat jotenkin fiksusti, muiden mieliksi.

Muutama hepponen ulosajo tullut ja nuorella miehellä kesti hetken totutella liigaan. Todellakin saanut kärsiä maineestaan liki päivästä yksi. Mutta kyllähän miehen toisaalta täytyisi jo tietää paremmin! Show-miehen rooli tässä lajissa voi pitemmän päälle käydä raskaaksi ja hidastaa kehitystä, mutta mikäs siinä jos jaksaa vetää. Jonkinlaista kontrollia täytyy kuitenkin olla. Ja mies tietää sen varmasti itsekin. Tuossa pleksinpäälle nousemisessa sattunut mitään, mutta tietäähän sen miltä se näyttää ja kuinka paljon siitä saa jatkossa kiitosta. Nyrkit on heilunut, show´ta on pidetty yllä ja kaikenlaisia tempauksia viritelty. Hyvä, kaikki rakastaa sua!

Mutta olisikohan nyt aika kokeilla ensteks esim. pysyä kentällä kuta kuinkin loppukauden eikä napsia turhia kymppejä. Ja pelata siinä sivussa hyvää, tasapainoista jääkiekkoa ja auttaa joukkue mahollisimman pitkälle, kehittyä itsekin siinä samassa. Todennäkösesti miehen suu tulee jatkossakin käymään, toivon mukaan nykyistä vähemmän huomiota herättävästi, mutta ei kai sitä kukonpojankaan tartte itse ensimmäisenä langeta typeryyksiin. Ässien edun ja miehen oman uran kannalta hölmöilyjen täytyisi nyt loppua. Jos on välttämätöntä vaikkapa tiputtaa hanskat, niin näitä sattuu. Mutta ei tilanteita kyllä kannata hakemallakaan hakea.

Dallasiin on Porista näillä esityksillä vielä matkaa, mutta eiköhän tässä ole vielä ainakin kotvanen aikaakin.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Näkkäri kirjoitti:
Kukahan tämänkin nyt sitten uskoo? Mielestäni on kuitenkin ainoastaan hyvä, että lukkolaiset vihaa Ässiä ja toisinpäin. Niin sen pitää ollakin.

Se on ihan aiheellista silloin kun taistelu on kovaa, mutta tämä taistelu on kyllä tämän kauden osalta ohi. Eikä lukko nyt vähään aikaan kohtaakaan ässiä, joten Nickersonin pidempi pelikielto tuskin siihenkään otteluun vaikuttaisi. Ja minulle on ihan rehellisesti sanoen aivan sama vaikuttaako.

Itse olen lähinnä tahkonnut rahaa ässien lähiaikojen esityksillä, joten eipä hirveästi harmita.
 

pekoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
psychodad kirjoitti:
Joten näkemykseni on objektiivinen.

Näin voi sinusta tuntua.

Minulla ei ainakaan ole objektiivista näkemystä yhteenkään sm-liigaan jotenkin liittyvään asiaan. Ei vaikka kuinka kivenkovaan väittäisin.

Jollain voi toki olla vähemään subjektiivinen näkemys kuin toisella.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Kertokaapa nyt Te, jotka asiasta tiedätte: sylkikö katsoja tosiaan Nickersonin päälle vai ei? Onko ainoa puoltava seikka Nickersonin ja Toivolan puheet? En jaksa katsoa tota klippiä, joten vastausta odtellaan...
 

JanJ

Jäsen
Niin, ja väitettiinkö jossain että sylkeminen tapahtui nimenomaan tuossa tilanteessa? Itse sain aikaisemmin sen käsityksen että sylkeminen tapahtui jo aiemmin ja nyt kun peli oli Mattin (ei Liljaniemen, tai no peli tais tulla pelatuksi silloin ja yöunetkin meni kirjoituksesta päätellen) kohdalta niin hän ajatteli pikkasen kokeilla "miehen" refleksejä. Hyvin toimi. Suomen yleisurheilumaajoukkue käyttääkin clippiä opetuskäytössä pikamatkojen juoksijoilleen. Siinä on pojaat reaktioajat kunnossa.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
HJL kirjoitti:
Kertokaapa nyt Te, jotka asiasta tiedätte: sylkikö katsoja tosiaan Nickersonin päälle vai ei? Onko ainoa puoltava seikka Nickersonin ja Toivolan puheet? En jaksa katsoa tota klippiä, joten vastausta odtellaan...

Clipissä ei sylkemistä näy, mutta eihän siitä nyt sellaista erottuisikaan noilla tarkkuuksilla. Nicke ei kyllä pyyhi naamaansa mikä olisi normaalin ihmisen ensimmäinen reaktio ennen tulistumista. Sylkemisteoriaa vastaan taistelee yli 2 metrinen pleksi katsomon ja vaihtoaition välissä. Siinä saisi olla melkoinen sylkitaiteilija jos tuosta onnistuisi.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
JanJ kirjoitti:
Niin, ja väitettiinkö jossain että sylkeminen tapahtui nimenomaan tuossa tilanteessa? Itse sain aikaisemmin sen käsityksen että sylkeminen tapahtui jo aiemmin
Voi hitto, jäin kiinni. Sylkäisin eilen tienvarteen kävellessäni aamulla parkkipaikalta konttorille. Toivottavasti ei jäänyt valvontakameran kuvaan. Anteeksi, Matt Nickerson. Anteeksi, Mika Toivola. Nyt se porilaiskatsomosta satanut roina onkin ihan oikeutettua ja ansaittua.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ossi kirjoitti:
Voi hitto, jäin kiinni. Sylkäisin eilen tienvarteen kävellessäni aamulla parkkipaikalta konttorille. Toivottavasti ei jäänyt valvontakameran kuvaan. Anteeksi, Matt Nickerson. Anteeksi, Mika Toivola. Nyt se porilaiskatsomosta satanut roina onkin ihan oikeutettua ja ansaittua.

Ossi, ihan hyvin sä vedät, mutta otappa nyt vähän rauhallisemmin. Kukaan ei kuollut, eikä edes loukkaantunut tilanteessa. Olisi voinut jäädä Nickersonilta tekemättä, mutta itse en kuitenkaan jaksa uskoa, että Nickerson tosissaan yritti katsojan kimppuun. Nickerson vain on show-mies, joka keksii tuollaisia tempauksia, mutta samalla hän on myös todella hyvä pelaaja.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Nielikäinen #25 kirjoitti:
Ossi, ihan hyvin sä vedät, mutta otappa nyt vähän rauhallisemmin. Kukaan ei kuollut, eikä edes loukkaantunut tilanteessa. Olisi voinut jäädä Nickersonilta tekemättä, mutta itse en kuitenkaan jaksa uskoa, että Nickerson tosissaan yritti katsojan kimppuun. Nickerson vain on show-mies, joka keksii tuollaisia tempauksia, mutta samalla hän on myös todella hyvä pelaaja.
Itse asiassa olen hyvin rauhallinen. Nickersonin show-elkeitä vastaan minulla ei ole mitään, päinvastoin. Ja pelaajanakin hän on osoittautunut kelvolliseksi. Näkisin mielelläni vastaavan hahmon Kerhossakin. Viihdettähän se eilinen oli mitä suurimmassa määrin. Mutta sitä en hyväksy, että ilman perusteita väitetään hämeenlinnalaiskatsojan sylkeneen Ässä-pelaajien päälle ja julistetaan sitä Jumalan Totuutena.
 

JanJ

Jäsen
Ossi kirjoitti:
Mutta sitä en hyväksy, että ilman perusteita väitetään hämeenlinnalaiskatsojan sylkeneen Ässä-pelaajien päälle ja julistetaan sitä Jumalan Totuutena.
Etenkin kun jumalaa ei ole. Mutta kovasti sinua tuntuu ahdistavan.
Voisitko edes spekuloida, että olisko mahdollisen sylkemisen ajankohta ollut joku aikaisempi hetki ja nyt olisi ollut kostonhetki?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
JanJ kirjoitti:
Etenkin kun jumalaa ei ole. Mutta kovasti sinua tuntuu ahdistavan.
Voisitko edes spekuloida, että olisko mahdollisen sylkemisen ajankohta ollut joku aikaisempi hetki ja nyt olisi ollut kostonhetki?
Todennäköisesti se ajankohta on vuosien takana. Sen jälkeen on jokaiseen halliin tullut korkeat pleksit pelaaja-aitioiden suojaksi. Aihetodisteita ei tosin ole kovin vaikea löytää. Omien kokemuksieni perusteella jokikinen pelaaja-aitio on täynnä räkää. Se on tosin peräisin pelaajista itsestään. Olet kyllä kanssani samoilla linjoilla. Itsekään en usko Jumalaan. Käytin vain kliseistä sanontaa. Minua ei muuten ahdista. Hiukan naurattaa, mutta sekin on vain positiivista. Kerro, kuinka sinulla menee.
 

Habs16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Tuamas kirjoitti:
Ainoa rankaisemisen arvoinen seikkahan tuossa on Favorinin toiminta, josta kuuluisi muutaman pelin tuomarointikielto.
Ei tuollaisesta pienestä nujakasta voi pistää ketään pihalle, sanoivat Oululaiset mitä vaan.
Ja kun vielä tähän päälle laitetaan Favorinin julkiset, täysin puolueelliset lausunnot, niin hänet pitäisi ilman muuta hyllyttää Ässien peleistä.

Ihan vaan mielenkiinnosta kyselisin ässäfaneilta, että onko liigassa edes sellaista tuomaria, jonka haluaisitte viheltävän pelejänne? Näitä palstoja lukemalla tulee tunne, että jokainen tuomari on kääntynyt teitä vastaan ja jokainen ässille vihelletty jäähy on tuomarin syytä.
 

Nick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En ota kantaa tapahtuiko sylkemistä vai ei, mutta 2m korkea pleksi ei estä sylkemistä jäälle kohti pelaajia. Niin, eikä siinä nyt mikään ihmeellinen "sylkijätaiteilija" tarvitse edes olla, että sen yli "limaklimpin" lähettäisi kohti pelaajaa.

Toki sopii myös kuvaan, että Toivola olisi keksinyt koko "sylkemisepisodin", jotta Nickerson ei saisi niin kovaa tuomiota Muukkoselta.
 

mikkou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Kajo
psychodad kirjoitti:
Sylkemisteoriaa vastaan taistelee yli 2 metrinen pleksi katsomon ja vaihtoaition välissä. Siinä saisi olla melkoinen sylkitaiteilija jos tuosta onnistuisi.

Nyt tulee kyllä sellaista tuupaa ettei paremmasta väliä. Jokainen normaali ihminen sylkäisee tuon aidan yli heittämällä, tosin voin kuvitella tunteesi kun kadulla tytön nähdessäsi yrität esittää maailmanmiestä sylkäisemällä ja niin vain lurahtaa neste omaan leukaan.... Tokihan se nolottaa

Itse sylkemiseen ja sen todenperään ei tuon perusteella voi oikein ottaa kantaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös