Matt Nickerson Ässiin

  • 796 154
  • 3 229

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
TOP10 -pakki

Kaikesta kohusta huolimatta totuus pistepörssistä kertoo, että Nickerson on 0,5 pistettä per peli statseillaan SM-liigan tehokkaimpia puolustajia. Mahtuisi kymmenen parhaan joukkoon pakeista, jos olisi ehtinyt pelata saman verran kuin muut. Ei siis ole perusteita väittää miestäainakaan kädettömäksi.

PS. muita vähemmän pelanneet Karalahti ja Lumme nousevat myös TopTeniin ottelukohtaisilla tehokeskiarvoillaan.
 

Liverpooligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Aamun Hesarissa oli toki juttua tästä Nickersonin ylikuumenemisesta. Eniten minua huvitti Toivolan kommentti (en muista aivan sanatarkasti): "Vaan enpä ole ennen nähnyt fanin katsomossa painelevan tuollaista vauhtia karkuun!"... Kyseistä "fania" varmaan etsitään Aulangolla edelleen. Toivola on eri äijä!

Sama hymynkare tuli kasvoilleni myös eilisen Urheiluruudun väläyksestä, jossa Nickerson yritti raivoissaan kiivetä pleksin yli ja joku "katsoja" vilahti kuvan vasemmassa laidassa pleksin takana helvetinmoista kyytiä ulos kuvasta :) Miehekästä toimintaa tuo sylkeminen!

Ei Nickersoninkaan tarvi sellasta (lähestulkoon kirjaimellisesti) paskaa ottaa vastaan yleisöltä. HPK-fanit taas näytti älykkyytensä. Sääli, olen viime vuosien aikana alkanut aidosti arvostaa Kerhon tekemää duunia.
 

Playa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, San Jose Sharks
Näkkäri kirjoitti:
Iltasanomathan on tunnetusti se lähde, jota kannattaa kirjaimellisesti uskoa ja jonka perusteella kannattaa yksittäisi mitättömiä ylilyöntejä arvioida. Ihan vaan tiedoksi, että Iltasanomien tapa on kärjistää asioita ja jopa suoranaisesti valehdella/liioitella, että sinun kaltaisesti ihmiset ostaisivat tuotetta.

Tämä "Clown on Ice" on kuitenkin helvetin tehokas ja hyvä pelaaja. Tutkipas vaikka piste/ottelu tilastoja, kun et itse kuitenkaan pelejä pääse ilmeisesti katsomaan. Nickerson olisi pelillisestikin esim. HIFKin joukkueessa kovan luokan vahvistus, sori.

Se on sinulle ilmeisesti se ainoa vaihtoehto. Ässäfanin ei tarvitse kuin mennä paikan päälle peleihin, niin saadaan kunnon viihdettä koko rahan edestä.

Tartutaan takaisin kun on myös tätä luppoaikaa! Eli kuten jutussani mainitsen niin lahjakas kaveri on, mutta surkuttelen sitä että hän haaskaa lahjat ihan muuhun kun sitä mitä hän tekee ammatikseen eli pelaa jääkiekkoa. Tuskin häntä on ässiin palkattu pelleilemään tai no tiedä häntä!

Iltis ei ole mun tietolähteeni ainoastaan vaan lounastauon täytettä. Ja sen verran tätä herraa seuranneena kuten viime HIFK-Ässät pelin jossa kaveri haastoi mm. Doug Sheddeniä jäälle ;) mikä oli kieltämättä aika hupaisaa... ja ihan istuin siinä takana joten kuulin aika hyvin tämän nickersonin tanssiin ehdotukset. kuten näin muutkin hänet siinä ottelussa tekemät lukuisat tempaukset... siitä taisinkin kirjoitella aikaisemminkin.

ja sitten tuohon viimeisen viihde aiheiseen kommenttiin sen verran että tästä meidän ei varmasti tarvitse edes alkaa keskustelemaan saati kättä vääntämään että eikö sitä viihdettä tule HIFK:n peleissä myöskin, mutta se viihten taso pitää myös muistaa...

Kuka menee katsomaan sirkusta jossa ei ole kun vetonaulana kuin yksi pelle! mutta kun taas sirkuksessa on leijonia, elefantteja, jonglöörejä, taikurieta, trapetsi taiteilijoita, "pellejä" ja muita hienoja esiintyjiä ja alansa taitajia. Sitä minä menisin katsomaan :) etkö sinäkin!?
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Liverpooligan kirjoitti:
Miehekästä toimintaa tuo sylkeminen!
Kuka on sylkenyt? Kenen päälle? Olen aina pitänyt Liverpoolia suosikkijoukkueenani, mutta puupäiset fanit... tämä oli vitsi.
 

Liverpooligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Ossi kirjoitti:
Kuka on sylkenyt? Kenen päälle? Olen aina pitänyt Liverpoolia suosikkijoukkueenani, mutta puupäiset fanit... tämä oli vitsi.

Eh... se taisi olla puusilmäiset fanit... :D
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Playa kirjoitti:
Ja sen verran tätä herraa seuranneena kuten viime HIFK-Ässät pelin jossa kaveri haastoi mm. Doug Sheddeniä jäälle ;) mikä oli kieltämättä aika hupaisaa... ja ihan istuin siinä takana joten kuulin aika hyvin tämän nickersonin tanssiin ehdotukset. kuten näin muutkin hänet siinä ottelussa tekemät lukuisat tempaukset...

No jos olet yhden HIFK-Ässät pelin verran jo Nickersonia seurannut, niin sinua voi kutsua jo jonkinlaiseksi asiantuntijaksi asiassa. Ei noista Mattin touhuista kannata niin hirveästi pelästyä ja tuskin Sheddenkään yöuniaan menetti. Totuus on kuitenkin se, että Nickerson on jo ilmiö tässä liigassa niin pelillisesti kuin showmiehenä. Ässät saa lisää tunnettuutta ja koulujenkin pihoilla puhutaan "siitä hullusta Ässästä" pitkin Suomea.

Yleisö käy katsomassa tätä Amerikan "Showta on Ice" ja seurojen talousosasto kiittää. Miksi valitat? Miksi sanoit, että
Playa kirjoitti:
kaveri vetäisee nyt oman jääkiekko"uransa" pöntöstä alas. Ja nyt viimeistään käy huuhtelu siihen malliin idossa että viimeisimmätkin paskan rippeet poistuvat kuivapuristeena takaseinään.
Sehän on selvä asia ettei Matt vedä uraansa mistään pöntöistä alas, vaan täysin päinvastoin niin kauan kun homma pysyy näinkin viattomalla tasolla. Tulevaisuus on NHL:ssä.

Eiköhän kaikille ole käynyt selväksi, että ensimmäinen viestisi kumpuaa kateellisuudesta. Tällä kaudella HIFK ei ole se mistä eniten puhutaan, vaan Porin Ässät. Liigan fyysisin joukkue kaudella 2005-2006.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Joku minua idiootiksi kutsunut tuolla kyseli että mikä korkea pleksi...no jos tuosta videoclipistä vaikka katsoisit, tarkoitan sitä korkeata pleksiä jonka takana seisovat kaverit olisivat saaneet räkäistä melkoisen roikun pleksin yli, että olisivat Nickeen osuneet. Seisoessaankin kaverit eivät yltäneet läheskään pleksin korkeuteen.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
psychodad kirjoitti:
Joku minua idiootiksi kutsunut tuolla kyseli että mikä korkea pleksi...no jos tuosta videoclipistä vaikka katsoisit, tarkoitan sitä korkeata pleksiä jonka takana seisovat kaverit olisivat saaneet räkäistä melkoisen roikun pleksin yli, että olisivat Nickeen osuneet. Seisoessaankin kaverit eivät yltäneet läheskään pleksin korkeuteen.
Aamen. Tuon pleksin yli saa aikamoisen roikun yskäistä, että se pelaajaan osuu.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onpas mahtava mies tämä Nickerson. Ilmainen mies Ässille ja tuo kassaan ylimääräistä rahaa, kun Isomäen halliin tulee joka peliin extrakatsojia tämän icehockey maniacin takia. Mitä enemmän muiden joukkueiden fanit haukkuu miestä, sitä paremmalta tuntuu Ässä-fanista. Ne on vaan kateellisia meille!
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Sikakatsomo jyräsi

Oli päivän SK:n otsikko osuvasti Nickersonin lennettyä taas suihkuun.

Playa kirjoitti:
Ei muuta kun Lämäri leffa videoihin ja popparit mikroon ja sohvalle katsomaan mitä se jääkiekko viihde oikeen on!
Tähän voikin laittaa Jukka Jalosen kommentit eilisen ottelun tiimoilta samaisesta aviisista "Tuli ihan lämäri-leffa mieleen. Kaikenlaisia pelimiehiä sieltä Pohjois-Amerikasta näköjään löytyy".

Hölmöä touhuahan tuo oli yrittää hyökätä katsojien kimpuun matkalla suihkuun. Pleksi tosiaan oli korkea, joten tuskin sieltä ainakaan räkää lensi. Avauserässä nakke oli jo yrittänyt haastaa yleisöä tassipariksi. Yleisö oli vastannut tähän hörönaurulla.

Aika moista pelleilyä kyllä ilmassa ja muutaman ottelun panna oikeutetusti on varmaankin tulossa, kun vielä kurinpitäjät ottavat aikaisemmatkin tuomiot huomioon.
 

Playa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, San Jose Sharks
Näkkäri kirjoitti:
Eiköhän kaikille ole käynyt selväksi, että ensimmäinen viestisi kumpuaa kateellisuudesta. Tällä kaudella HIFK ei ole se mistä eniten puhutaan, vaan Porin Ässät. Liigan fyysisin joukkue kaudella 2005-2006.

No sisälukutaito ei sinullakaan ole kyllä ihan vahvin osaalueesi toisin kun Nickersonin pelleily. No viis siitä... Kateus on suomalaisten peri tauti ja ainahan sitä kytätään mitä naapuri touhuaa, millä autolla ajelee ja mistäs nekin rahat on hankittu... u know!

Mutta sen enempää sinun mielenterveyttäsi järkyttäen niin Pointtini kiteytettynä kertalleen kun se ei sinulle vieläkään valjennut lukuisista yrityksistä huolimatta.

Pointti---> Eli kuten sanoin niin harmittaa kun nuori lahjakas pelaaja (tilastot puhuu) haaskaa talenttinsa turhuuksiin ja provosoitumisiin. Kun Nickerson pelaa eikä meinaa niin tulosta on nähtykin jo ja sitä varmasti tulee (ellei jatka sirkus tirehtöörinä)! Sitä minä tässä vaan taivastelin ja annoin mielipiteeni kuulua.

Enkä sitä että olisin teille kateellinen kun teillä on Nickerson tai että Ässät on tällä kaudella fyysisin joukkue. Vastaukseni olivat vaan perusteluita sinun tartuttua syöttiin jota en sitä varten siihen jättänyt. 20 vuotta Hifk:n peleissä käyneenä ja itsekin saman verran pelanneena voi kertoa että minua ei kiinnosta muiden joukkuiden tekemiset paskan vertaa, vaan haluan että liigassa pysyy se taso mikä nyt on ja sitä arvostetaan ympäri maailmaa NHL:än jälkeen kovimpana ja taidoikkaampana sarjana! Peleissä pitää olla viihdettä ja vauhtia, mutta valitettavasti nämä tällaiset tempaukset ja julkisuus ei luo sitä mielikuvaa mielestäni.

Minun mielestäni se ei vaan ole hienoa että tällaisia tapahtuu! Tietysti viihde ja media arvoahan tällaisilla on ja Joukkueelle (ässille) ja muillekin seuroille se ehkä omalla tavallaan tekee hyvää siis taloudellisesti. Mutta enemmin haluaisin katsojien ja fanien tulevan katsomaan hyvää ja kovaa peliä halleille, eikä siksi että nähdään mitäköhän se Nickerson tänään keksii?!

no kukin tyylillään!
 
Nickeboy ei todennäköisesti tule saamaan minkäännäköistä lisärangaistusta tempuistaan. Yksi peli nyt tietysti ottelurangaistuksesta, mutta ei muuta. Ja miksi pitäisikään? Roikku vähäsen pleksin reunassa ja huuteli rumia...
Mutta tälle Liljaniemelle sitä rangaistusta voisi hyvinkin ruveta jo miettimään, mikähän puoliapina sekin on? Joku sitä kauhiasti Ässissä tai pelkästään Nickersonissa ärsyttää. Joku taso näinkin isolla kiekkopalstalla luulisi olevan! Herätys päälliköt!
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Enemmänkin tuo Nicken temppu näytti pelottelulta, kun miltään muulta. Tuskin oli oikeasti tarkoitus mennä katsomoon. Mutta mistäs minä tiedän mistään mitään. Tällainen vaikutelma mulle ainakin tuli tuosta tempauksesta. Parit voimisteluliikkeet ja that's it. Ihan käsittämättömät mittasuhteet on tämäkin asia taas saanut.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
MINUN MIELESTÄNI...

On muuten ihan sama, vaikka katsomosta olisi kustu Nickersonin päälle. Ei kai kukaan ihan tosissaan lähde kiipeämään pleksin yli katsojan kimppuun. Näköjään lähtee. Onpa vitun typerää. Tulee ihan Jarkko Ruutu pahimmillaan mieleen. Saman tasoisia naurettavia tempauksia, joita ei voi kuin hävetä.
 

Donald_22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, Jokerit
Nickersonilla on kaksi puolta. Toinen on lahjakas, joukkueelleen tärkeä pelaaja. Toinen, silloin tällöin nähty, on itsehillintään kykenemäton, kuriton pikkupoika. Jos Nickerson haluaa koskaan päästä NHL:n (ja pysyä siellä) hänen täytyy oppia kuria ja että joskus on pakko pitää niin sanotusti mölyt mahassa. Sitä varmastikin Starskin toivoi lähettäessään kaverin tänne.

Nickersonin turhautumisen ymmärtää ajoittain, sillä tuomarit ovat todellakin ottaneet hänet silmätikukseen. Eilinenkin ulosajo (jos tv-kuvassa näytettiin koko tilanne) oli todellakin kummallinen tuomio, jos osat olisivat olleet toisin päin (siis Mattia lyöty), niin ei varmasti olisi saanut toinen pelaaja ulosajoa. Sama juttu taanoin, kun Nickerson ajettiin ulos kun muka tuli tappeluun kolmantena pelaajana (tilanteessa ei ollut edes tappelun poikasta). Tuomarit heittävät kaverin ulos pienimmästäkin syystä, oikein etsivät syytä. Pätevien tuomareiden ei tulisi kohdella pelaaja tällä tavalla. Sitten voitaidaan tietenkin spekuloida mistä tuomarit ovat saaneet ohjeet tälläiseen toimintaan ("Jos en heitä ulos, niin joudun hyllylle" tjms.)

Tämä tapaus näytti taas Nickersonin kypsymättömyyden (tai kypsymisen jos asiaa halutaan tältä kantilta katsoa :) ). Todella typerä ja typerän näköinen tempaus yrittää kiivetä katsomoon. Pitää kuitenkin kysyä miksi kaverille pitäisi langettaa pitkä pelikielto, mitä siinä loppujen lopuksi tapahtui? Mies roikkui lasissa kuin apina hetken aikaa ja putosi alas, sen jälkeen (ilmeisesti) naurettavaa haastoa katsomoon. Kukaan ei (ilmeisesti) loukkaantunut fyysisesti ja ainoa uhri taisi olla Nickerson joka sai (ilmeisesti) syljet naamalleen ja kolhun egoonsa kunhan näkee nauhalti itsensä roikkumassa lasissa.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Playa kirjoitti:
Pointti---> Eli kuten sanoin niin harmittaa kun nuori lahjakas pelaaja (tilastot puhuu) haaskaa talenttinsa turhuuksiin ja provosoitumisiin. Kun Nickerson pelaa eikä meinaa niin tulosta on nähtykin jo ja sitä varmasti tulee (ellei jatka sirkus tirehtöörinä)! Sitä minä tässä vaan taivastelin ja annoin mielipiteeni kuulua.

Sinulla on oikeus mielipiteisiisi. Lue kuitenkin ensimmäinen postauksesi tähän ketjuun uudestaan läpi ja mieti olisitko voinut kertoa tuon pointin jollain muullakin tavalla muiden tietoisuuteen.

Uskallan kuitenkin väittää, että et tiedä Nickersonista tarpeeksi väittääksesi hänen haaskaavan uransa turhuuksiin ja provosoitumisiin. Kerroit juuri kuinka sinua ei kiinnosta muut joukkueet HIFK:n lisäksi ja tässä tapauksessa se tuli kyllä selkeästi esiin ilman tuota huomatutustakin.

Älä unohda niitä vähintään kahta täysin käsittämätöntä ulosajoa, jotka Nickerson on saanut täysin nimensä takia. Lisäksi mies kärsi aluksi paljon siitä ettei voinut ymmärtää kuinka helposti päätyovi aukeaa. Tapaus Lostedtin jälkeenhän Nickerson ei ole enää ennen eilistä juurikaan "pelleillyt" ja eiliseltäkin oltaisiin vältytty ellei tuomari olisi ylireagoinut ulosajon määrätessään.
 

mikkou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Kajo
HJL kirjoitti:
On muuten ihan sama, vaikka katsomosta olisi kustu Nickersonin päälle. Ei kai kukaan ihan tosissaan lähde kiipeämään pleksin yli katsojan kimppuun.

Mitäköhän tuossakin sitten tapahtui, taisi mies vain hiukan venyttää olkavarsiaan että palautuu pelistä paremmin.

Lehdistö toki ilahtuu tuollaisista tapauksista ikihyvikseen, mutta kyllähän kyseinen herra niin halutessaan olisi mennyt tuollaisen pikkuesteen ylitse heittämällä, nyt vaan ei haluttanut ja mikkihiiri lähti vielä pelästyneenä (ja ilmeisen syyttömänä) karkuun....

Meinaatko itse että pitäisit pään kylmänä jos joku kusisi päällesi tuollaisessa tilanteessa? Olen kyllä kuullut että ei voi kauhalla vaatia jos on lusikalla annettu mutta jotain rajaa sentään....
 

JanJ

Jäsen
Ossi kirjoitti:
Väite katsojan sylkemisestä on Nickersonin/Toivolan omaa keksintöä ja täyttä puppua. Käykää mieluummin lukemassa Editin kuvaus tapahtuneesta, kuin levittelette tällaista paskaa täällä.
Jatkoajan parhaita letkautuksia ja allekirjoituskamaa suorastaan. Älkää uskoko kentällä ollutta pelaajaa tai aitiossa ollutta valmentajaa. Uskokaa Hämppiksen lehdistökatsomossa (juuri siellä missä omin silmin näin Liljaniemen huutavan nuijaa taannoin ja missä lehdistön edustajat kannustavat....) ollutta kuvaajaa. Hän tietää.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
mikkou kirjoitti:
Meinaatko itse että pitäisit pään kylmänä jos joku kusisi päällesi tuollaisessa tilanteessa? Olen kyllä kuullut että ei voi kauhalla vaatia jos on lusikalla annettu mutta jotain rajaa sentään....

Pää ei pysyisi kylmänä, mutta en todellakaan lähtisi kiipeilymään pleksien yli.

Äläkä ota hyvä mies henkilökohtaisesti. Vai oletko Itse Nickerson. Anteeksi, että tulin väärän joukkueen osioon, enkä ole tajunnut kehua kauheasti teidän Mattia, kuinka fiksu mies hän on. Vertasinpa vaan Jarkko Ruutuun ja sehän on ihan kauhea loukkaus.
Korjaan tilanteen: Kylläpä Matt Nickerson on sitten hyvä ja fiksu pelaaja. Oikea valmentajan unelma, joukkuepelaaja sekä todellinen herrasmies.
 

mikkou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Kajo
HJL kirjoitti:
Pää ei pysyisi kylmänä, mutta en todellakaan lähtisi kiipeilymään pleksien yli.

Kuten ei muuten Nickersonkaan, kunhan venytteli olkapäitään

HJL kirjoitti:
Äläkä ota hyvä mies henkilökohtaisesti. Vai oletko Itse Nickerson. Anteeksi, että tulin väärän joukkueen osioon, enkä ole tajunnut kehua kauheasti teidän Mattia, kuinka fiksu mies hän on. Vertasinpa vaan Jarkko Ruutuun ja sehän on ihan kauhea loukkaus.

En toki ota henkilökohtaisesti, näin tuskin edes luulitkaan. Eikä jarkossakaan mitään vikaa ole, omat tykkää ja vastustajat vihaa. Sitä ne tunteet on.

HJL kirjoitti:
Korjaan tilanteen: Kylläpä Matt Nickerson on sitten hyvä ja fiksu pelaaja. Oikea valmentajan unelma, joukkuepelaaja sekä todellinen herrasmies.

Kuten sanoin, Porilaiset rakastavat ja muut vihaavat... Mielipiteensä kullakin ja sehän on vain positiivista?
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
mikkou kirjoitti:
Kuten ei muuten Nickersonkaan, kunhan venytteli olkapäitään

No vittu. Näinkö se meni? :)
Sittenhän tämäkin keskustelu oli täysin turha.
 

Heeman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Playa kirjoitti:
Iltis ei ole mun tietolähteeni ainoastaan vaan lounastauon täytettä. Ja sen verran tätä herraa seuranneena kuten viime HIFK-Ässät pelin jossa kaveri haastoi mm. Doug Sheddeniä jäälle ;) mikä oli kieltämättä aika hupaisaa... ja ihan istuin siinä takana joten kuulin aika hyvin tämän nickersonin tanssiin ehdotukset. kuten näin muutkin hänet siinä ottelussa tekemät lukuisat tempaukset... siitä taisinkin kirjoitella aikaisemminkin.

Se oli muuten Shedden, joka oli ensiksi huudellut Nickersonille ja alkanut kuumentamaan häntä. Mun mielestä se on aika outoa, että vastustajan valmentaja yrittää kuumentaa toisen joukkueen pelaajia, eikös yleensä pelaajat kuumenna toisiaan?
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
JanJ kirjoitti:
Älkää uskoko kentällä ollutta pelaajaa tai aitiossa ollutta valmentajaa.

Heillähän ei toki ole minkäänlaista eturistiriitaa lausunnoissaan? Pitäisi toki uskoa täysin kritiikittömästi, vaikka kannattajien ja pelaajien välissä onkin yli 2 metriä korkea pleksi. Joko Hämeenlinnassa ollaan helvetin lahjakkaita räkimään, tai joku puhuu paskaa lieventääkseen tuomiotaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös