Matki haluamaasi Jatkoajan kirjoittajaa

  • 224 269
  • 1 192

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Oli pakko kokeilla...

Suomen lätkämaajoukkue 2007 - Erkan viimeinen mahdollisuus?

Tulevan kevään MM-kilpailuissa Suomen jääkiekkomaajoukkueella - jota myös leijonalaumaksi kutsutaan - voi olla vain yksi tavoite - MM-kulta. Psykoanalyyttisen motivaattorin, päävalmentaja Erkka Westerlundin on nyt valjastettava Kurrin ja Jutilan kanssa koko joukkue yhtenäiseen aggressiiviseen - mutta passiiviseen - pelikirjan mukaiseen pelitapaan.

Niinpä uskon, että tulemme näkemään talven maajoukkueturnauksissa useita fyysisen potentiaalin omaavia aktiivisen ryminäkiekon virtuooseja, jotka hallitsevat hektisiä laitakahinoita juuri niin, kuin introvertti maestro Westerlund on pukukopissa fokusoinut. Joukkueen arsenaalissa on myös useita rutinoituneita interaktiivisen karvauspelin - ja siitä johtuvan pragmaattisen - taitopelin tuntevia duunarihenkisiä laitalinkkejä.

Avainasemassa tulee silti olemaan kolmoskentän balanssoitunut, etten sanoisi sympioosissa toimiva intergalaktinen nollaustaktiikka, jolla imetään vastustajan taitoniekoista se esanssinen aromi, joka yleensä tuottaa maaleja.

Emme tietenkään saa unohtaa suomen maalivahtipelin flegmaattista - joskus jopa epäkiekollista - syndroomaa. Maalivahdin on pysyttävä härkämäisen päättäväisenä luukulla, kestettävä mitä tuleman pitää, saati sitten vastustajan pistohyökkäyksistä koituvaa anti-defensiivistä taidonhallinta, joka on ehkä Suomen valmennusjohdon suurin aivokuoren toimintaa rappeuttava skisma.

Uskon vakaasti Erkan ja poikien henkilökohtaiseen mentabiliteettiin ja siitä provosoituvaan henkiseen tahtotilaan joka voi viedä ryhmän aina huippuunsa asti.
 

timmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
FoPS, Kärpät, FC Parta, Kansan Syvät Rivit, Oranje
Hazardipakki kirjoitti:
Suomen lätkämaajoukkue 2007 - Erkan viimeinen mahdollisuus?

Helppo(?). Routainen Sydän.
 

Buccaneer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tuomo Ruutu, Sean Bergenheim
Hazardipakki kirjoitti:
Suomen lätkämaajoukkue 2007 - Erkan viimeinen mahdollisuus?

Tulevan kevään MM-kilpailuissa Suomen jääkiekkomaajoukkueella - jota myös leijonalaumaksi kutsutaan - voi olla vain yksi tavoite - MM-kulta. Psykoanalyyttisen motivaattorin, päävalmentaja Erkka Westerlundin on nyt valjastettava Kurrin ja Jutilan kanssa koko joukkue yhtenäiseen aggressiiviseen - mutta passiiviseen - pelikirjan mukaiseen pelitapaan.

Niinpä uskon, että tulemme näkemään talven maajoukkueturnauksissa useita fyysisen potentiaalin omaavia aktiivisen ryminäkiekon virtuooseja, jotka hallitsevat hektisiä laitakahinoita juuri niin, kuin introvertti maestro Westerlund on pukukopissa fokusoinut. Joukkueen arsenaalissa on myös useita rutinoituneita interaktiivisen karvauspelin - ja siitä johtuvan pragmaattisen - taitopelin tuntevia duunarihenkisiä laitalinkkejä.

Avainasemassa tulee silti olemaan kolmoskentän balanssoitunut, etten sanoisi sympioosissa toimiva intergalaktinen nollaustaktiikka, jolla imetään vastustajan taitoniekoista se esanssinen aromi, joka yleensä tuottaa maaleja.

Emme tietenkään saa unohtaa suomen maalivahtipelin flegmaattista - joskus jopa epäkiekollista - syndroomaa. Maalivahdin on pysyttävä härkämäisen päättäväisenä luukulla, kestettävä mitä tuleman pitää, saati sitten vastustajan pistohyökkäyksistä koituvaa anti-defensiivistä taidonhallinta, joka on ehkä Suomen valmennusjohdon suurin aivokuoren toimintaa rappeuttava skisma.

Uskon vakaasti Erkan ja poikien henkilökohtaiseen mentabiliteettiin ja siitä provosoituvaan henkiseen tahtotilaan joka voi viedä ryhmän aina huippuunsa asti.
Siitä se lähtee Hazardipakki. Sivistyssanojen hallitsematon käyttö aivan väärissä kohdissa onnistuu jo kohtuullisesti. Huomattaisin kuitenkin siitä, että kielioppi on aivan liian hyvää etenkin välimerkkien käytön osalta. Pilkkuja tulisi lätkiä aivan minne sattuu virkkeissä ja tuo ajatusviivojen käyttö on täysi virhe. Nuohan selkeyttävät tekstiä tehden siitä helpommin luettavaa ja ymmärrettävää, kun oikeaoppisessa RS-tekstissä ne käyttäytyvät juuri päinvastoin.
 
timmi kirjoitti:
Helppo(?). Routainen Sydän.
Jep.

Buccaneer kirjoitti:
Siitä se lähtee Hazardipakki. Sivistyssanojen hallitsematon käyttö aivan väärissä kohdissa onnistuu jo kohtuullisesti. Huomattaisin kuitenkin siitä, että kielioppi on aivan liian hyvää etenkin välimerkkien käytön osalta. Pilkkuja tulisi lätkiä aivan minne sattuu virkkeissä ja tuo ajatusviivojen käyttö on täysi virhe. Nuohan selkeyttävät tekstiä tehden siitä helpommin luettavaa ja ymmärrettävää, kun oikeaoppisessa RS-tekstissä ne käyttäytyvät juuri päinvastoin.
Totta puhut, tekstini on aivan liian helppolukuinen. On muuten rentouttavaa olla hetken aikaa joku muu. :)
 
Viimeksi muokattu:

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Tommy kirjoitti:
Mäkin kokeilen,
yhdellä merkillä:

Mäkin kokeilen, muutamalla sanalla:

- mallareita ei ole koskaan nähty naisseurassa.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Olin perjantaina kaverin kanssa kovassa humalassa kaupungilla. Jengi vähän pelkää mua ku oon temponu ihmisiä turpaan joka viikonloppu. Mulla on kuitenkin sellanen asenne, että mä oon äijä ja otan mitä haluan. Nähtiin siinä sitten aika mehevän olonen mimmi poikaystävänsä kanssa. Joku vitun juppi salibandytukka se oli poplarinsa kanssa. Varmaan joku saatanan viinin maistelija.

Tempasin siinä viimesen karhun kitalakeen ja vedin sen jätkäkaverin levyiksi katukivetykselle. Mimmi ei kauaa siinä miettiny lähteekö mukaan kun näki mun naaman. Ne tietää et oon hyvä panee. Mentii siinä sitten taksilla lähiöön, mimmin kämpille. Mimmillä oli kolme lasta ja se oli yh, mut ei se mua haitannu. Kysyin, et onko sulla kaljaa saatana ja höyrystettyjä nakkeja. Sillä ois ollu jotain vitun lonkeroo ja leipää! En mä nyt jumalauta sellasia syö! Hinttien juotavaa ja ruokaa.

Alko nii paljon vituttaa et otin taksin hallille, koska sieltä saa aina kaljaa ja nakkeja saatana. No ei se auki ollu yöllä tietenkään, mut vedin seinän palasiks ja kävin hakees kiskasta muutaman nakin. Joku saatana soitti kytät paikalle. Temmoin niistä muutamaa turpaan ennen ku 6 poliisia sai taltutettua mut. Nekin vähän pelkää mua ku oon laittanu niitä pinoon pelissä.

Aamulla sit heräsin putkasta, mut ei se haitannu ku näytin edelleen aika hyvältä - haituva keppi huulien päällä oli paikoillaan ja farkkutakki iron maiden - logoillakin näytti olevan vielä paikoillaan. Ei siinä mitään, soitin kaverille joka tuli hakeen mut sieltä pois. Mentiin siitä kattoo matsia ja juotiin 10 minuutissa hallilla 15 bisseä ja syötiin 10 nakkia saatana. Joku tilas lonkeroakin vieressä, joku vitun maalaiskunnan poplarihomo. Ei vittu mitä vässyköitä. Tiäk sää.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
jupster kirjoitti:
Mentiin siitä kattoo matsia ja juotiin 10 minuutissa hallilla 15 bisseä ja syötiin 10 nakkia saatana. Joku tilas lonkeroakin vieressä, joku vitun maalaiskunnan poplarihomo. Ei vittu mitä vässyköitä. Tiäk sää.
Hmm, näyttäisi siltä, että tässä olisi kyseessä MusanMake?
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
jupster kirjoitti:
Pöh. Taisi olla liian helppo.

Ei helppo, vaan kovin osuva. Paitsi, että MusanMake ei varmaan ole "humalassa", vaan kännissä. Humala on niitten poplarihomojen hommaa.
 

MusanMake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Suomi
jupster kirjoitti:
Olin perjantaina kaverin kanssa kovassa humalassa kaupungilla.....
Loistavaa! Kiitos! Kyllä tuo on vähän kuin peiliin katsoisi..;) Korjataan vaan, ei "kovassa humalassa" vaan mieluummin "täysin perseet".
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Paitselo kirjoitti:
- mallareita ei ole koskaan nähty naisseurassa.

En nyt ole aivan varma mutta jossain muistelen nimim. scholl'in laukoneen tämän tyyppisen "viisauden".

vlad.
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Minä en ainakaan jää Kaarloa kaipaamaan. Huomauttaisin, että Kaarlo on selkeästi koulukiusaaja-tyyppiä. Pakko olla, koska laittoi mm. Sorellaan ruokaan sipulia vaikka ihan hyvin tiesi, että hän ei siitä tykkää koska se narskuu ikävästi hampaissa.

Muutenkin tuntuu, että tuon kiusajengin on nyt lopulta hajottava. Vaikken juurikaan ole vielä asiasta viitsinyt mainita niin tulen kyllä jatkossa tästä kirjoittamaan, mahdollisesti jopa useamman kerran.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Minäminäminäminä?

<-
 

JimmyMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Fläppis kirjoitti:
Minä en ainakaan jää Kaarloa kaipaamaan. Huomauttaisin, että Kaarlo on selkeästi koulukiusaaja-tyyppiä. Pakko olla, koska laittoi mm. Sorellaan ruokaan sipulia vaikka ihan hyvin tiesi, että hän ei siitä tykkää koska se narskuu ikävästi hampaissa.

Muutenkin tuntuu, että tuon kiusajengin on nyt lopulta hajottava. Vaikken juurikaan ole vielä asiasta viitsinyt mainita niin tulen kyllä jatkossa tästä kirjoittamaan, mahdollisesti jopa useamman kerran.
Helppo. flintstone.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös