Tänään lomaillessani menin käymään Raumalla. On kyllä kaunis kesäkaupunki. Olin menossa vaeltamaan, mutta en löytänyt oikeata reittiä joten menin ravintolaan ja join limsaa. Ilman viinaakin voi olla hauskaa, kunhan ymmärtää nauttia hetkestä. Säästötilillä on paljon rahaa ja nyt mennään niitä läpi. Onneksi en enää pelaa rahapelejä, niihinkin meni paljon rahaa.
No kyllähän sen varmasti kaikki Jatkoajan keskustelupalstaa ja varsinkin Kierrätyskeskusta lukevat tietää että minuahan tuossa on matkittu. Ei välttämättä edes suoraan sanottuna kovin omaperäisellä tyylillä vaan lähinnä toistettu asioita joita minä olen täällä viime vuosien aikana kirjoitellut liiankin usein.
Faktaahan nuo viestissä olevat matkitut asiat ovat. Ja vielä kaiken lisäksi hyviä pointteja suurin osa, Rauma on kaunis kesäkaupunki, säästää ison summan rahaa kun ei pelaa rahapelejä, ilman viinaakin voi olla hauskaa ja on tärkeää nauttia kyllä siitä hetkestä.
Muutama valitettavakin korjaus vain viestiin pitäisi tehdä. Eli 1) välitystili ei ole ihan sama asia kuin säästötili. Välitystilille menee suurin osa minun toimeentulostani ja välitystilinhoitaja sitten maksaa ensin pois vuokran ja osan rahasta antaa sitten minulle käyttöön.
Ennen välitystilinhoitaja maksoi myös laskuni mutta ne maksan nykyään taas jo itse. Nyt tuonne välitystilille on kertynyt vaan myös säästöjäkin, mikä on hyvä. Mutta on minulla oikein säästötilikin mutta se on nyt nollilla ollut jo pitkään. Tämä toimintatapa ei ole sitten sama asia onneksikaan kuin oma edunvalvoja. Edunvalvonta olisi maksullistakin. Mutta aika moni sekoittaa nämä rahanhoitotavat toisiinsa monesti. Ja minun on varmasti parempi pitää tällä hetkellä sitä säästörahaa välitystilillä vaikka tuo erillinenkin tili olisi sillä se toinen korjaus kun on tämä:
2) minulla on taas valitettavasti rahapeliongelma nostanut päätään. Ja olen pitkän tauon jälkeen taas repsahtanut pelaamaan. Olin erittäin typerä ja menin kerran kokeilemaan onneani ja siitähän se kierre sitten taas lähti. En ole vaan vielä kirjoittanut mitään asiasta täällä koska on ollut tuota reissaamistakin, kesälomaakin ja arvaan etukäteen ihmisten reaktiot. Apua ongelmaani olen taas kyllä hakemassa. Mutta tämän takia on hyvä että säästöni ovat nyt välitystilillä etten pääse pelaamaan niitäkin rahoja ihan hetkessä.
Muuten, harmittaa vain tuo välitystili siinä mielessä että meni sellaiseksi viime vuonna että en näe enää suoraan omissa tilitiedoissani tilin saldotietoja. Joskus myös rahan saaminen välitystililtä saattaa kestää muutamankin päivän. Oli keväällä sekin erikoinen tilanne että jouduin viikonlopun olemaan tyhjätaskuna vaikka rahaa minulla oli silloin hyvin siellä välitystilillä. En vain saanut yhteyttä välitystilin hoitajaan.