Mainos

Matkalla satavuotiaaksi – miten huipentuu juhlakausi 2023–2024?

  • 22 860
  • 195

Afflicted

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Näenkö väärin vai onko tuossa mustassa taustassa jotain himmeätä kuviota? Jos ei ole niin voisi olla.
 

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No nyt on kova!! Tässä olisi ollut aivan loistava vaihtoehto tuon julkaistun logon sijaan.

Ylempänä oli myös mainittu, että vuosiluvun osalta logoa oltaisiin vielä mahdollisesti muuttamassa, jos onnistuu. Tälle isoa peukkua myös ja luulisi tuon nyt onnistuvan. Vai mikä käytännössä sen voisi estää tässä kohtaa?
 
Sitten kun Tapparan paidasta lähtee tappara pois ja Ilveksen paidasta ilves pois, mietitään sitten tuota hurrikaania. On juu totta, että hurrikaani ei ollut sata vuotta sitten JYPin paidassa, mutta jos on pitkään rakennettu seuralle brändiä jonkun logon avulla, niin ei sitä voi yhtäkkiä heittäytyä taas No Smoking Teamiksi. Hyvin perusteellaan tuolla JYPin sivuilla, että kyseessä on vanhemmista paidoista tuttu Jyväskylän vanha vakuuna, joka nyt nostetaan hurrikaanin kanssa samaan paitaan. Onko design onnistunut? Mulle kelpaa oikein hyvin ja itse asiassa pahempaa pelkäsin. Tyylikkäitä molemmat paidat (pois lukien tuo hautajaisvuoden näkyminen).
Noh, eihän tämän joukkueen nimi kuitenkaan ole Jyväskylän Hurrikaani, joten ei nyt ihan sama yhteys logoonsa kuin Ilveksellä tai Tapparalla. Eikä siitä nyt ihan kokonaan tarvitse luopua. Voihan se olla yhä seuran virallinen tunnus ja sijaita vaikka hihassa tai olkapäässä pienellä, mutta paidan keskelle puna-musta-valkoisena se pelaajasilhuettikilpi, sama mikä Veinillä kypärässä. Uutta ja vanhaa sekaisin, mutta tyylikkäämmin. NHL:ssä nämä back to 90's retroilut ovat jnykyään pop, joten miksi ei meilläkin. Hiki-Penan visiolle myös vahva kannatus.


Nuorisolle toki hurrikaanikiekura on se mikä merkitsee, mutta me kaljamahaiset keski-ikäiset ollaan niitä joilla on varaa ostaa hokikrääsää. Mikäli siis tuote on kunnossa. Itse ostanut tasan kaksi paitaa joskus +/-10 vuotta sitten ja sen jälkeen ei ole tarvinnut, koska tuote ei juuri ole muuttunut.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuosta mysteerisestä kolmospaidasta olen kuullut huhuja, että logon paikalla olisi liitteen legendaarinen teksti isolla.

...no en ole oikeasti. En minä mitään kuule. Mutta osoittaisi kyllä hienoa itseironiaa. No, hassuttelu ei kuulu juhlavuoteen. Haen takkini.
 

Liitteet

  • nosmoking.png
    nosmoking.png
    21,6 KB · kertaa luettu: 133

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Enpä ois uskonut näkemättä, mutta tämä versio toimii pirun hyvin! Se alkuperäinen hurrikaanilogo JYP-teksteineen oli vähän kömpelö, mutta jostakin syystä tuossa kilven sisällä se toimii jopa erinomaisesti.

JYPin toimisto, hereillä! (Ja olettaen että Hiki-Pena ei vaadi tekijänoikeuskorvauksia.)
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Siitä logopenailua. Uutta ja vanhaa. Nimimerkin @Tukka tuotokset olisi kyllä hienoa nähdä!
Mitäpäs sitä omia (tässä tapauksessa JYPin kannattajia) kuuntelemaan, kun voi mainostoimistonkin palkata siihen...
 

Mastari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Noniin, alkaa olla jo nurkan takana JYPin 100v juhlaottelu. Ainakin omalla kohdalla kyseinen ottelu on juhlakauden odotetuin tapahtuma ja tietyllä tapaa selkeästi kauden H-hetki. Satasia vietellään toden totta kerran sataan vuoteen.

Ei voi kun todeta, että hiljaista on ollut toimiston puolesta ottelutapahtuman markkinointi. Eikä pelkästään yksittäisen ottelun, vaan koko juhlakauden potentiaali on valumassa reisille. Tavoitellusta yleisökeskiarvosta ollaan perässä muutaman satasen eikä neljän tuhannen katsojan raja ole mennyt nähdäkseni kertaakaan rikki kuluvalla kaudella.

Missä siis viipyy kaikki juhlakauden saatika juhlaottelun hype. Missä esiintyjät, erätauko-ohjelmat, happy hour hinnastot, ottelun jälkeiset ohjelmat ja jatkopaikat?

JYP ei ole tehnyt vielä yhtään mitään sen eteen, että se satunnaiskatsoja ostaa lipun kyseiseen otteluun ja se näkyy karulla tavalla myös Ticketmasterissa.

Herätys!
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Noniin, alkaa olla jo nurkan takana JYPin 100v juhlaottelu. Ainakin omalla kohdalla kyseinen ottelu on juhlakauden odotetuin tapahtuma ja tietyllä tapaa selkeästi kauden H-hetki. Satasia vietellään toden totta kerran sataan vuoteen.

Ei voi kun todeta, että hiljaista on ollut toimiston puolesta ottelutapahtuman markkinointi. Eikä pelkästään yksittäisen ottelun, vaan koko juhlakauden potentiaali on valumassa reisille. Tavoitellusta yleisökeskiarvosta ollaan perässä muutaman satasen eikä neljän tuhannen katsojan raja ole mennyt nähdäkseni kertaakaan rikki kuluvalla kaudella.

Missä siis viipyy kaikki juhlakauden saatika juhlaottelun hype. Missä esiintyjät, erätauko-ohjelmat, happy hour hinnastot, ottelun jälkeiset ohjelmat ja jatkopaikat?

JYP ei ole tehnyt vielä yhtään mitään sen eteen, että se satunnaiskatsoja ostaa lipun kyseiseen otteluun ja se näkyy karulla tavalla myös Ticketmasterissa.

Herätys!
Todella hyvin kiteytetty siellä päässä. Tuote myy itse itsensä vai miten se menikäät? Mainonnasta vastaa pari lyhtypylväsmainosta Seppälässä ja Rautpohjassa. Pelin jatkot Ravintola Hurrikaanissa jossa vaan pressitilaisuus.

Juhlakauden kunniaksi on tullut lähinnä pari sähköpostiviestiä erikoispeleistä mallia oktoberfest / opiskelijapeli, sekä mainontaa juhlagaalasta. Mutta muuten on aika hiljaista ollut. Toki tässä on tänä syksynä ollut vähän muutakin murhetta mainontaosastolla, mutta sen taakse ei voi ihan sataprosenttisesti piiloutua.

Sekin kait kertoo jotain et jos ei olisi tifoa tehtynä tuohon juhlapeliin, niin tuon juhlapelin olisi unohtanut jo itsekin. Peli muitten joukossa.

Ois kyllä mielenkiintoista tietää et mikä on ollut tämän kauden tavoite kausarimyynnissä, ja paljonko niitä saatiin myytyä?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tavoitellusta yleisökeskiarvosta ollaan perässä muutaman satasen eikä neljän tuhannen katsojan raja ole mennyt nähdäkseni kertaakaan rikki kuluvalla kaudella.
Muusta viestistä samaa mieltä, että kyllä juhlakauden hyödyntäminen on jäänyt toistaiseksi telineisiin. Tästä lainaamastani osuudesta myös siinä mielessä sitä mieltä, että mahdollisuuksia olisi voinut olla parempaankin, mutta nostin tämän siksi esille, että toistaiseksi yleisökeskiarvo on ollut ihan linjassa ja tavoitteessa, kun ottaa huomioon, että jokaisella kaudella syksy on yleisömäärien suhteen selvästi huonointa aikaa. Usein on oltu tässä kohtaa paljon enemmän jäljessä tavoitteesta.
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Noniin, alkaa olla jo nurkan takana JYPin 100v juhlaottelu. Ainakin omalla kohdalla kyseinen ottelu on juhlakauden odotetuin tapahtuma ja tietyllä tapaa selkeästi kauden H-hetki. Satasia vietellään toden totta kerran sataan vuoteen.

Ei voi kun todeta, että hiljaista on ollut toimiston puolesta ottelutapahtuman markkinointi. Eikä pelkästään yksittäisen ottelun, vaan koko juhlakauden potentiaali on valumassa reisille. Tavoitellusta yleisökeskiarvosta ollaan perässä muutaman satasen eikä neljän tuhannen katsojan raja ole mennyt nähdäkseni kertaakaan rikki kuluvalla kaudella.

Missä siis viipyy kaikki juhlakauden saatika juhlaottelun hype. Missä esiintyjät, erätauko-ohjelmat, happy hour hinnastot, ottelun jälkeiset ohjelmat ja jatkopaikat?

JYP ei ole tehnyt vielä yhtään mitään sen eteen, että se satunnaiskatsoja ostaa lipun kyseiseen otteluun ja se näkyy karulla tavalla myös Ticketmasterissa.

Herätys!

Samat fiilikset on itselläkin. Kovan luokan kannattajana itseäni pidän ja JYP on ollut yli 25 vuoden ajan sydämessä, mutta tämä juhlakausi ei oikein tunnu missään.
 

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897 & Pimeä Aitio
Samat fiilikset on itselläkin. Kovan luokan kannattajana itseäni pidän ja JYP on ollut yli 25 vuoden ajan sydämessä, mutta tämä juhlakausi ei oikein tunnu missään.
Aikalailla, oikeastaan voisi sanoa että paljon ja useasti aiheesta parjattu fanikauppa on eniten juhlakautta tuonut esille erilaisilla tuotteillaan, jossa näkyy JYPin logoja eri vuosilta. Yläpeukkua sinne, muuten isoa alapeukkua organisaatiolle, juhlavuoden todella huonosta hyödyntämisestä tähän saakka.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Muusta viestistä samaa mieltä, että kyllä juhlakauden hyödyntäminen on jäänyt toistaiseksi telineisiin. Tästä lainaamastani osuudesta myös siinä mielessä sitä mieltä, että mahdollisuuksia olisi voinut olla parempaankin, mutta nostin tämän siksi esille, että toistaiseksi yleisökeskiarvo on ollut ihan linjassa ja tavoitteessa, kun ottaa huomioon, että jokaisella kaudella syksy on yleisömäärien suhteen selvästi huonointa aikaa. Usein on oltu tässä kohtaa paljon enemmän jäljessä tavoitteesta.
Joo, syksy on monestakin syystä hankalaa aikaa täyttää hallia. Kelit on huonoja, paljon kilpailua vapaa-ajan käyttömahdollisuuksien kanssa, joukkueiden peli on syksyllä usein hakemista ja pitkästä runkosarjasta johtuen nämä syksyn pelit tuntuvat "mitättömiltä", vaikka niissä jaetaan tasan saman verran pisteitä mitä ensi vuoden puolella.

Mutta siitäkin huolimatta olen pettynyt yleisömääriin. JYP pelaa tällä hetkellä parasta syksyään ties kuinka pitkään aikaan? Tirkkonen taisi piiskata JYPin ihan mukavaan lentoon syksyllä 2019 (ennen kuin tuli ennätyksellinen tappioputki kauden puolivälissä), ja sitä ennen tietenkin Virtasen, Ahon ja RD:n aikakaudet. Joukkueessa on pitkästä aikaa pelaajia, jotka ovat "liian hyviä Liigaan". Usein on harvinaista jos tällaisia löytyy yksikin joukkueesta, mutta nyt niitä löytyy kaksin kappalein: Jerry ja Niku. Nikulla on mahdollista rikkoa ennätyksiä tällä kaudella ja Jerry on "vain" Liigan parhaita hyökkääjiä. Molemmat vetävät sellaisella tahdilla kaukalossa, että ei noilla otteilla tarvitse Jyväskylässä pelata ensi kaudella, vaan maisema vaihtuu varmasti kansanväliseksi. Toisin sanoen nyt on viimeisiä hetkiä lähivuosiin nähdä kaksikkoa JYP-paidassa. Miksei tätä oteta markkinoinnissa huomioon?

Minun papereissani puheet syksystä ja "sitten keväällä paremmin" ovat sitä turhaa asioiden taakse piiloutumista, mitä JYP on valitettavasti harrastanut vuosien varrella. Milloin on kerrottu tuotteen myyvän itse itsensä, milloin se on pienen hallin syytä, milloin pitää miettiä ensiksi seuran arvomaailmaa ja milloin syyssateita, että nyt ei vaan tarvitsisi alkaa miettimään mitään markkinoinnillisia tai muita taikatemppuja. Fakta on kuitenkin se, että Jyväskylässä on hyvin pieni halli, ja jos ennen joulua jäädään pahasti jälkeen yleisökeskiarvossa, niin tuvan täytyy olla lähes täysi ilta toisensa jälkeen, että takamatka saadaan kurottua.

Mitä tulee yleisesti juhlakauteen, minä kaipaan JYPiltä jotain historiamuisteluita. Onko niiden paikka sitten podcastissa vai kirjallisesti tuotetussa haastattelussa, ihan sama. Tälläkin palstalla muistellaan noin kerran vuodessa hurrikaanilogon syntyä ja miten se otti niskalenkin metsologosta. Samoin No smoking team herättää tasaisin väliajoin hilpeyttä ja nostalgiaa. Eikö näistä asioista voisi tehdä jotain internet-sisältöä? Huhujen mukaan No smoking teamin takaa löytyy muuten hyvin jyppiläinen tarina, eli Sinuhen isä Hannu Wallinheimo oli lääkäri, joka halusi valitussyistä tuoda poikansa joukkueeseen tupakoinninvastiasen teeman. Näistä aiheista saisi varmasti aikaan hyvän jakson alustalle kuin alustalle, joka kiinnostanee myös muilla Liiga-paikkakunnilla.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Muuten en noista gaaloista osaa kommentoida, kuin että semmoisiahan tupataan sidosryhmille pykämään, jos joku syy vaan löytyy.

Kuitenkin, vaikka mitään sirkushuveja ei ns. juhlapeliin järjesteltäisikään, niin aika halpa ja ruohonjuuren spesiaali 100 - vuoden kunniaksi, olisi tarjota ilmainen peli, toki niin, että kausareilla olisi paikkansa, mutta muuten ilmainen tapahtuma. Olisi pr:ää ja mainosta innostuttaa niitä, joilla ei ole tullut paikalla oltua aiemmin.

Tämmöistä ei olisi tarvis hehkutella sen enempiä, vaan normaaliin aikaan laittaa ilmo, että tule ajoissa, että mahdut.
 

Baldrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio
Muuten en noista gaaloista osaa kommentoida, kuin että semmoisiahan tupataan sidosryhmille pykämään, jos joku syy vaan löytyy.

Kuitenkin, vaikka mitään sirkushuveja ei ns. juhlapeliin järjesteltäisikään, niin aika halpa ja ruohonjuuren spesiaali 100 - vuoden kunniaksi, olisi tarjota ilmainen peli, toki niin, että kausareilla olisi paikkansa, mutta muuten ilmainen tapahtuma. Olisi pr:ää ja mainosta innostuttaa niitä, joilla ei ole tullut paikalla oltua aiemmin.

Tämmöistä ei olisi tarvis hehkutella sen enempiä, vaan normaaliin aikaan laittaa ilmo, että tule ajoissa, että mahdut.
Ilmainen peli on verrattain kallis, mutta monia uusia kävijöitä saisi jo sillä, että olisi joku jyväskyläläisen/keski-suomalaisen jääkiekon ilmaistapahtuma, jossa esim. JYP ja KeuPa kohtaavat ystävyysottelussa, sekä voisi olla sitä ennen esim. D-Kiekon ja Riemun peli. Päälle vähän sirkushuveja, makkaraa ja poniajelua, sekä alumneja ja seuran väkeä haastateltavaksi yleisön eteen.
 

Ciccarelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ilmainen peli on verrattain kallis, mutta monia uusia kävijöitä saisi jo sillä, että olisi joku jyväskyläläisen/keski-suomalaisen jääkiekon ilmaistapahtuma, jossa esim. JYP ja KeuPa kohtaavat ystävyysottelussa, sekä voisi olla sitä ennen esim. D-Kiekon ja Riemun peli. Päälle vähän sirkushuveja, makkaraa ja poniajelua, sekä alumneja ja seuran väkeä haastateltavaksi yleisön eteen.
Jotenkin luulen että kun aikanaan näitä Keski-Suomen derbyjä on järjestetty niin se ei vaan jaksa ihmisiä kiinnostaa. KeuPa kiinnostaa Jyväskylässä kovin vähän ja tasoero on liian suuri että siitä tulisi kunnon tapahtuma.
D-Kiekkoa sen sijaan ei enää edes ole.
 

Baldrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio
Jotenkin luulen että kun aikanaan näitä Keski-Suomen derbyjä on järjestetty niin se ei vaan jaksa ihmisiä kiinnostaa. KeuPa kiinnostaa Jyväskylässä kovin vähän ja tasoero on liian suuri että siitä tulisi kunnon tapahtuma.
D-Kiekkoa sen sijaan ei enää edes ole.
Joo voipi olla. Ehkä eläydyin liikaa Tyniksi, kun tuli häntä muisteltua. JYPin ja D-Teamin ilmaispelit aikanaan veti tuvan täyteen.

D-Kiekon poistumisesta oli joku etäinen kutina, mutta en jaksanut tarkistaa ja näinpä se kostautui.

Noh, joka tapauksessa joku lauantainen perheille ja faneille suunnattu häppeninki, missä joukkue jalkautuu ihmisten sekaan ja haastatellaan vähän joitakin seuraavista: Seppästä, Rautakorpea, Niemistä, Viitasta, Vesistä, Hytöstä, Wallinheimoa, Turkulaista, Pihlmania, Nikua, Riseä, Rastelaa, Gardineriä, Vehviläistä, Hubacekiä, Jääskeläistä, Louhivaaraa, Tuppuraista, mitä näitä nyt on.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Ilmainen peli on verrattain kallis

Jaa, kerran sadassa vuodessa liikaa? No, josko sitten tuplahinnalla ja pukupakolla ja neiti immeisille helyjä kaulaan, jotta sisään pääsee.

Itse ehkä ajattelen juurikin, että joissain asioissa hinta on toisarvoinen asia. Lopulta kalleus on katsojan silmässä
 

Baldrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio
Jaa, kerran sadassa vuodessa liikaa? No, josko sitten tuplahinnalla ja pukupakolla ja neiti immeisille helyjä kaulaan, jotta sisään pääsee.

Itse ehkä ajattelen juurikin, että joissain asioissa hinta on toisarvoinen asia. Lopulta kalleus on katsojan silmässä
Ymmärrän kyllä näkemyksesi. Itse koen, että tuo kymmenien tuhansien lipputulojen menetys ns. investointina kuitenkin oli mahdollista käyttää paremmin. Vaikka JYPin talous ei lehtijuttujen mukaisesti ole niin dramaattinen, niin ei se nyt mikään riemunkiljahduksiakaan aiheuttava ole. Toki mikään ei estä jakamasta lippuja koululaisille, vähävaraisille tai muille sopiville ryhmille, että saadaan tupa täyteen, tunnelmaa lisää ja oheismyyntiinkin piristystä.

Ilmaispeli pitää myös jotenkin kompensoida kausarilaisille, kun kausarin omistajista osa lähettää muuten äkäistä mailia toimistolle. Ja ehkä nimenomaan pitkää historiaa juhliessa JYP voisi muistaakin pitkäaikaisia kausarin omistajia jollain tapaa sen sijaan. Ilmainen sumppi kaikille, 5 vuotta omistaneelle huivit nimmareilla ja 10+ vuotta omistaneille pelipaidat haluamallaan nimellä ja numerolla. Tai jotain sinnepäin.

Toki siis yleisesti ottaen vähän saisi enemmän revitellä 100-vuotisjuhlan merkeissä ja se olisi tietysti bonusta, jos sen seurauksena sekä katsojat ovat tyytyväisiä ja kassa vahvistuu.

- Televisioon ja someen 100 vuotta timelapse -mainos, jossa nivoutuu Suomen yhteiskunnallinen kehitys ja JYPin tarina. Sisältää tietysti myös nostalgia pärinää myös Nisulan montusta fabuille.
- Perhetapahtuma, josta olen jauhanut.
- 100 kannattajan tarinoiden kerääminen ja julkaisut vaikka kerran päivässä. Tulee kiire.
- 1923-teemapeli, johon museosta kaivettu kamaa näytille ennen peliä ihmeteltäväksi.
- Ideoita olisi vaikka kuinka ja paljon (hyviä ja huonoja), mutta tässä on vähän muutakin tekemistä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hyvin harvoin mikään joukkue järjestää ilmaislippuja tai -pelejä täysin omasta pussistaan. Lähes aina joku sponsori maksaa ne liput, vaikka toki ei ihan listahinnoilla.

Ilmaispelit ovat hyvää mainosta, mutta 100v-juhlapelistä ei sellaista mielestäni missään nimessä pitäisi tehdä, koska jos markkinointi onnistuu edes välttävästi, niin tuon ottelun pitäisi olla loppuunmyyty muutenkin. Tärkeämpää on, että juhlapeliin pääsevät ne, joille se merkitsee eniten ja ovat näin ollen valmiita maksamaan lipusta, kuin että niistä ilmaislipuista taistelisi iso kasa ihmisiä, joille JYP ei ole vielä kovin tärkeä tai tuttu.

Tietääkseni jonkinlaista ilmaispeliä viritellään tällekin kaudelle - sponsoreiden avustamana.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
ilmaislipuista taistelisi iso kasa ihmisiä, joille JYP ei ole vielä kovin tärkeä tai tuttu.

Näkemyskysymyksiähän nämä. Itse ajattelen, että tuollainen kerran sadassa vuodessa tapahtuma palvelisi nimenomaan sitä, että niitä, jotka ei ehkä koskaan ole lätkäpelissä olleet tulisi taloon ja peliin tutustumaan mahdollisena viihteenä ja tapahtumana ja jos sieltä tulee uusia innostuneita katsomoon, ne kyllä ajan kanssa kuittaa tuon yhden pelin talouden menetyksen. Tietty nakkimukit ei parane loppua kesken tuommoisessa tapahtumassa.

Jos kausarilaisilla on hallissa omat paikkansa tuossakin pelissä, voi asian ilmaista heille niin, että JYP kiittää heitä seuran sponssaamisesta, vaikkapa sillä nakkimukilla ja/tai ilmaisella kahveella. Ainahan täälläkin se hardcore väki on valmis jotenkin sponssaamaan joukkuettaan, miksei siis myös tuossa.

Tää nyt oli vaan omia ajatuksia lähtökohdalla, jossa viihteellä on muitakin ulottuvuuksia kuin talous.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös