No nyt on kova!! Tässä olisi ollut aivan loistava vaihtoehto tuon julkaistun logon sijaan.Ja tuosta:
Noh, eihän tämän joukkueen nimi kuitenkaan ole Jyväskylän Hurrikaani, joten ei nyt ihan sama yhteys logoonsa kuin Ilveksellä tai Tapparalla. Eikä siitä nyt ihan kokonaan tarvitse luopua. Voihan se olla yhä seuran virallinen tunnus ja sijaita vaikka hihassa tai olkapäässä pienellä, mutta paidan keskelle puna-musta-valkoisena se pelaajasilhuettikilpi, sama mikä Veinillä kypärässä. Uutta ja vanhaa sekaisin, mutta tyylikkäämmin. NHL:ssä nämä back to 90's retroilut ovat jnykyään pop, joten miksi ei meilläkin. Hiki-Penan visiolle myös vahva kannatus.Sitten kun Tapparan paidasta lähtee tappara pois ja Ilveksen paidasta ilves pois, mietitään sitten tuota hurrikaania. On juu totta, että hurrikaani ei ollut sata vuotta sitten JYPin paidassa, mutta jos on pitkään rakennettu seuralle brändiä jonkun logon avulla, niin ei sitä voi yhtäkkiä heittäytyä taas No Smoking Teamiksi. Hyvin perusteellaan tuolla JYPin sivuilla, että kyseessä on vanhemmista paidoista tuttu Jyväskylän vanha vakuuna, joka nyt nostetaan hurrikaanin kanssa samaan paitaan. Onko design onnistunut? Mulle kelpaa oikein hyvin ja itse asiassa pahempaa pelkäsin. Tyylikkäitä molemmat paidat (pois lukien tuo hautajaisvuoden näkyminen).
Voin vahvistaa, että @Hiki-Pena on oikeassa...Tuosta mysteerisestä kolmospaidasta olen kuullut huhuja, että logon paikalla olisi liitteen legendaarinen teksti isolla.
Tämä on kyllä hieno, ei tuo hurrikaani haittaa taustalla yhtään, tilaukseen heti jos tulee painostaJa tuosta:
Älä nyt hitossa vanhaa pelottele :). Jos olisin jaksanut, olisin vääntänyt sinisen No Smoking Team univormun.
Enpä ois uskonut näkemättä, mutta tämä versio toimii pirun hyvin! Se alkuperäinen hurrikaanilogo JYP-teksteineen oli vähän kömpelö, mutta jostakin syystä tuossa kilven sisällä se toimii jopa erinomaisesti.Ja tuosta:
Mitäpäs sitä omia (tässä tapauksessa JYPin kannattajia) kuuntelemaan, kun voi mainostoimistonkin palkata siihen...Siitä logopenailua. Uutta ja vanhaa. Nimimerkin @Tukka tuotokset olisi kyllä hienoa nähdä!
Ei ehkä pysty, kun pöllin palaset...JYPin toimisto, hereillä! (Ja olettaen että Hiki-Pena ei vaadi tekijänoikeuskorvauksia.)
Todella hyvin kiteytetty siellä päässä. Tuote myy itse itsensä vai miten se menikäät? Mainonnasta vastaa pari lyhtypylväsmainosta Seppälässä ja Rautpohjassa. Pelin jatkot Ravintola Hurrikaanissa jossa vaan pressitilaisuus.Noniin, alkaa olla jo nurkan takana JYPin 100v juhlaottelu. Ainakin omalla kohdalla kyseinen ottelu on juhlakauden odotetuin tapahtuma ja tietyllä tapaa selkeästi kauden H-hetki. Satasia vietellään toden totta kerran sataan vuoteen.
Ei voi kun todeta, että hiljaista on ollut toimiston puolesta ottelutapahtuman markkinointi. Eikä pelkästään yksittäisen ottelun, vaan koko juhlakauden potentiaali on valumassa reisille. Tavoitellusta yleisökeskiarvosta ollaan perässä muutaman satasen eikä neljän tuhannen katsojan raja ole mennyt nähdäkseni kertaakaan rikki kuluvalla kaudella.
Missä siis viipyy kaikki juhlakauden saatika juhlaottelun hype. Missä esiintyjät, erätauko-ohjelmat, happy hour hinnastot, ottelun jälkeiset ohjelmat ja jatkopaikat?
JYP ei ole tehnyt vielä yhtään mitään sen eteen, että se satunnaiskatsoja ostaa lipun kyseiseen otteluun ja se näkyy karulla tavalla myös Ticketmasterissa.
Herätys!
Muusta viestistä samaa mieltä, että kyllä juhlakauden hyödyntäminen on jäänyt toistaiseksi telineisiin. Tästä lainaamastani osuudesta myös siinä mielessä sitä mieltä, että mahdollisuuksia olisi voinut olla parempaankin, mutta nostin tämän siksi esille, että toistaiseksi yleisökeskiarvo on ollut ihan linjassa ja tavoitteessa, kun ottaa huomioon, että jokaisella kaudella syksy on yleisömäärien suhteen selvästi huonointa aikaa. Usein on oltu tässä kohtaa paljon enemmän jäljessä tavoitteesta.Tavoitellusta yleisökeskiarvosta ollaan perässä muutaman satasen eikä neljän tuhannen katsojan raja ole mennyt nähdäkseni kertaakaan rikki kuluvalla kaudella.
Noniin, alkaa olla jo nurkan takana JYPin 100v juhlaottelu. Ainakin omalla kohdalla kyseinen ottelu on juhlakauden odotetuin tapahtuma ja tietyllä tapaa selkeästi kauden H-hetki. Satasia vietellään toden totta kerran sataan vuoteen.
Ei voi kun todeta, että hiljaista on ollut toimiston puolesta ottelutapahtuman markkinointi. Eikä pelkästään yksittäisen ottelun, vaan koko juhlakauden potentiaali on valumassa reisille. Tavoitellusta yleisökeskiarvosta ollaan perässä muutaman satasen eikä neljän tuhannen katsojan raja ole mennyt nähdäkseni kertaakaan rikki kuluvalla kaudella.
Missä siis viipyy kaikki juhlakauden saatika juhlaottelun hype. Missä esiintyjät, erätauko-ohjelmat, happy hour hinnastot, ottelun jälkeiset ohjelmat ja jatkopaikat?
JYP ei ole tehnyt vielä yhtään mitään sen eteen, että se satunnaiskatsoja ostaa lipun kyseiseen otteluun ja se näkyy karulla tavalla myös Ticketmasterissa.
Herätys!
Aikalailla, oikeastaan voisi sanoa että paljon ja useasti aiheesta parjattu fanikauppa on eniten juhlakautta tuonut esille erilaisilla tuotteillaan, jossa näkyy JYPin logoja eri vuosilta. Yläpeukkua sinne, muuten isoa alapeukkua organisaatiolle, juhlavuoden todella huonosta hyödyntämisestä tähän saakka.Samat fiilikset on itselläkin. Kovan luokan kannattajana itseäni pidän ja JYP on ollut yli 25 vuoden ajan sydämessä, mutta tämä juhlakausi ei oikein tunnu missään.
Joo, syksy on monestakin syystä hankalaa aikaa täyttää hallia. Kelit on huonoja, paljon kilpailua vapaa-ajan käyttömahdollisuuksien kanssa, joukkueiden peli on syksyllä usein hakemista ja pitkästä runkosarjasta johtuen nämä syksyn pelit tuntuvat "mitättömiltä", vaikka niissä jaetaan tasan saman verran pisteitä mitä ensi vuoden puolella.Muusta viestistä samaa mieltä, että kyllä juhlakauden hyödyntäminen on jäänyt toistaiseksi telineisiin. Tästä lainaamastani osuudesta myös siinä mielessä sitä mieltä, että mahdollisuuksia olisi voinut olla parempaankin, mutta nostin tämän siksi esille, että toistaiseksi yleisökeskiarvo on ollut ihan linjassa ja tavoitteessa, kun ottaa huomioon, että jokaisella kaudella syksy on yleisömäärien suhteen selvästi huonointa aikaa. Usein on oltu tässä kohtaa paljon enemmän jäljessä tavoitteesta.
Ilmainen peli on verrattain kallis, mutta monia uusia kävijöitä saisi jo sillä, että olisi joku jyväskyläläisen/keski-suomalaisen jääkiekon ilmaistapahtuma, jossa esim. JYP ja KeuPa kohtaavat ystävyysottelussa, sekä voisi olla sitä ennen esim. D-Kiekon ja Riemun peli. Päälle vähän sirkushuveja, makkaraa ja poniajelua, sekä alumneja ja seuran väkeä haastateltavaksi yleisön eteen.Muuten en noista gaaloista osaa kommentoida, kuin että semmoisiahan tupataan sidosryhmille pykämään, jos joku syy vaan löytyy.
Kuitenkin, vaikka mitään sirkushuveja ei ns. juhlapeliin järjesteltäisikään, niin aika halpa ja ruohonjuuren spesiaali 100 - vuoden kunniaksi, olisi tarjota ilmainen peli, toki niin, että kausareilla olisi paikkansa, mutta muuten ilmainen tapahtuma. Olisi pr:ää ja mainosta innostuttaa niitä, joilla ei ole tullut paikalla oltua aiemmin.
Tämmöistä ei olisi tarvis hehkutella sen enempiä, vaan normaaliin aikaan laittaa ilmo, että tule ajoissa, että mahdut.
Jotenkin luulen että kun aikanaan näitä Keski-Suomen derbyjä on järjestetty niin se ei vaan jaksa ihmisiä kiinnostaa. KeuPa kiinnostaa Jyväskylässä kovin vähän ja tasoero on liian suuri että siitä tulisi kunnon tapahtuma.Ilmainen peli on verrattain kallis, mutta monia uusia kävijöitä saisi jo sillä, että olisi joku jyväskyläläisen/keski-suomalaisen jääkiekon ilmaistapahtuma, jossa esim. JYP ja KeuPa kohtaavat ystävyysottelussa, sekä voisi olla sitä ennen esim. D-Kiekon ja Riemun peli. Päälle vähän sirkushuveja, makkaraa ja poniajelua, sekä alumneja ja seuran väkeä haastateltavaksi yleisön eteen.
Joo voipi olla. Ehkä eläydyin liikaa Tyniksi, kun tuli häntä muisteltua. JYPin ja D-Teamin ilmaispelit aikanaan veti tuvan täyteen.Jotenkin luulen että kun aikanaan näitä Keski-Suomen derbyjä on järjestetty niin se ei vaan jaksa ihmisiä kiinnostaa. KeuPa kiinnostaa Jyväskylässä kovin vähän ja tasoero on liian suuri että siitä tulisi kunnon tapahtuma.
D-Kiekkoa sen sijaan ei enää edes ole.
Ilmainen peli on verrattain kallis
Ymmärrän kyllä näkemyksesi. Itse koen, että tuo kymmenien tuhansien lipputulojen menetys ns. investointina kuitenkin oli mahdollista käyttää paremmin. Vaikka JYPin talous ei lehtijuttujen mukaisesti ole niin dramaattinen, niin ei se nyt mikään riemunkiljahduksiakaan aiheuttava ole. Toki mikään ei estä jakamasta lippuja koululaisille, vähävaraisille tai muille sopiville ryhmille, että saadaan tupa täyteen, tunnelmaa lisää ja oheismyyntiinkin piristystä.Jaa, kerran sadassa vuodessa liikaa? No, josko sitten tuplahinnalla ja pukupakolla ja neiti immeisille helyjä kaulaan, jotta sisään pääsee.
Itse ehkä ajattelen juurikin, että joissain asioissa hinta on toisarvoinen asia. Lopulta kalleus on katsojan silmässä
ilmaislipuista taistelisi iso kasa ihmisiä, joille JYP ei ole vielä kovin tärkeä tai tuttu.