Mä oon jopa vähän tyytyväinen tuohon JYP100v-ottelun ohjelmaan. Nopealla vilkaisulla paikalla on vuoden 1985-liiganousujoukkue, Ilmavoimien orkesteri ja Liigan sekä CHL:n pokaalit yleisön "hiplattavana". On siinä ollut siis yritystä, josta on pakko antaa pisteitä toimistolle.
Mutta kokonaisuutena tästä juhlakaudesta täytyy kyllä kompata muita. Hyvin maltillista ja tavanomaista, ei mitään kummoista esitystä. En tiedä pitääkö palstahuhu paikkansa, jonka mukaan oli suuria panostuksia, jotka menivät kuitenkin viime metreillä mönkään. Ja jos oli, niin pitääkö tässä nyt sitten katsoa asiaa yhtään läpi sormien? Jos on ollut suuret suunnitelmat ja niitä ei ole saanut toteutettua, silloin tulee mielestäni puhua epäonnistumisesta. Konkreettisena Rautakorpi-esimerkkinä, sun pitäisi hankkia talollesi palovakuutus, mutta syystä tai toisesta se jää tekemättä. Myöhemmin talosi palaa ja riskit konkretisoituvat. Katsooko joku läpi sormien sen, että "oli sillä hyvät suunnitelmat mut ne jäi viime metreillä vaan laittamatta toteen".
Jottei viestini menisi ihan vain nälvimiseksi, heitän ilmoille oman kehitysehdotukseni. Soveltuisiko kotiotteluihin jonkinlainen pelaajateema? Halloween-, oktoberfest- jne teemat ovat ihan hauskoja, mutta en innostu niistä niin paljoa, että jaksaisin tulla paikan päälle. Eikä tämän pelaajateeman välttämättä tarvitsisi edes poissulkea perinteisiä teematapahtumia, vaan toimia siinä rinnalla. Tuota kulttipelaajaäänestystä katsellessa hymyilin monesti, miten huikeita persoonia JYP-perheessä on vuosien varrella ollut. Mitä jos jokaiseen peliin saataisiin aina yksi ex-JYP paikan päälle, ja ilta rakentuisi tämän pelaajan uraan. Ei nyt tarvitse tietenkään olla mitään paidannostamissereminoita, mutta ihan vaan se, että saadaan pelaaja paikalle, mediakuutiolla jotain JYP-uran kohokohtia, "Hurrikaanifakta pelaajasta", ja sitten erätauoilla yms kaverin haastattelua unohtamatta tietenkään pelin jälkeisiä nimmarisessioita.
Ainakin itse näkisin todella mielenkiintoisena sen, jos ottelussa olisi paikalla herroja kuten Miika Lahti, Sinuhe Wallinheimo, Jonne Virtanen, Eric Perrin, Jani Tuppurainen, Nolan Yonkman, Pekka Tuokkola, Kari Tyni, Tuomas Vänttinen jne jne. Okei osalla työt kiekon parissa ovat jatkuneet uran jälkeen, jolloin aikatauluhaasteita saattaa tulla, mutta kai nyt edes joku matsi kaudessa onnistuisi?