Matkalla satavuotiaaksi – miten huipentuu juhlakausi 2023–2024?

  • 21 647
  • 195

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Ettei vain olisi käynyt perinteiset, että media on kutsuttuna paikalle klo 15 ja tapahtuman sisällön saa lukea huomenna paperisesta Keskisuomalaisesta?
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Tulihan se sieltä, jaaa nooo, vielä vähän makustelua vaatii mutta hauska huomata, että ainakin Jatkoajassa esiin tulleet joidenkin toiveet kilpilogon liittämisestä mukaan on otettu huomioon. Minä olin yksi niistä.

Ensi silmäyksellä aika hassu, mutta kyllä minä itse asiassa jo tätä kirjoittaessa alan niistä pitämään.
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Ähhh… Jotenkin en kyllä tykkää noista.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Ja täältä lisäinfot paitoihin liittyen, eli lisää on tulossa:

 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3

Korppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ihan asialliset nutut. Värit säilyy ja muutos logon osalta maltillinen. Kyllä näiden kanssa elämään pystyy. Vähän odotin juhlalogoksi jotain metsoa tai vastaavaa hiukan rohkeampaa muutosta. Ehkäpä tuotakin vielä joskus kokeillaan jossain paidoissa.
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Kylläpä on typerän näköiset paidat.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Paidan tyyli 8, logo 6+

Paljon parempi ratkaisu olisi ollut käyttää alkuperäistä tai ht-logoa tai näistä tehtyä kokonaan uutta versiota. Tuo että normaalilogo laitetaan kilpeen, on erittäin väsynyt ratkaisu.

Paidasta muuten paljon plussaa, tulee mieleen NLA paidat. Varsinkin valkoinen paita näyttää nyt tasapainoisemmalta, siinä toki syynä myös kilven tuoma kontrasti.

Kokonaisuudessa olen itse henkilökohtaisesti pettynyt näihin, vaikka tyylikkäämmät kuin aiemmat ovatkin. Fiilis silti läsnä, että mentiin siitä mistä aita matalin. Olisi ollut potentiaalia paljon parempaankin.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Makuasioita, sano mäyräkoira kun muniaan nuoli... Logo on ihan hyvä mun silmään. Ei liian "muokattu" mutta sopivalla tavalla otettu vanhan JypHt logon kilpi mukaan. Ja paidat myös ihan ok...
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Noniin, vielä hetken puntarointi, ja alustavat tuomiot.

Logo on hieno. Minä tykkään. Toki ymmärrän kritiikinkin: heraldisestihan tuo on aivan perseellään, kun kerran vaakunaa käytetään, sekä lisäksi, mitä hurrikaani tekee kilven sisällä? No, ensimmäinen osio on hankalampi kääntää voitoksi, mutta eipä muidenkaan kilpilogoissa varsinaisesti ole heraldiikalla juhlittu. Ja toiseen kohtaan, hurrikaani on kilvessä eikä kilven sisällä, joten hyväksyn. Yksinkertaisuudessaan hieno, mutta ehkä vähän liiankin yksinkertainen?

Pelipaidat muilta osin ovat vähän vaisut. Olisin toivonut enemmän selkeämpiä linjoja ja jopa retroilua. Lisäksi mainoksista värit pois, juhlakauden kunniaksi. Loistokoti olisi saanut pitää loisteensa ilman värejäkin. Elosen logo riittävän pieni, jotta oranssi nyt ei varsinaisesti haittaa, mutta silti.

Parempaan olisi pystytty, ja en usko näiden muodostuvan muiden kannattajien silmissä kovinkaan päräyttäviksi, mutta pidän siltä muutoksesta ja yrityksestä.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lauantaipelien (ja juhlapelin) paita siis vielä jäi odottamaan paljastusta, toivottavasti sen kohdalla nähtäisiin joku rohkeampi visiointi. Mielestäni siinä voitaisiin vaikka riskillä ampua mieluummin vähän yli kuin mennä varman päälle, kuten näiden jo julki tuotujen paitojen kohdalla vähän vaikutti menneen. Kuten yllä hyvin todettiin niin vaikka jotain retrosettiä. Herättäisipähän ainakin mielipiteitä jos nähtäisiin joku vähän räikeämpi kokeilu.
 

SempreJYP

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kotipaidassa on nyt paljon enemmän punaista, joka on itelle iso plussa. Tykkään. Vieras paita on aikalailla sitä mitä odotinkin, eipä sille paljoa voi tehdä.

Logo ei kyllä mua ainakaan hirveästi saa innostumaan. Ideana hyvä, mutta toteutus mun mielestä vähän tylsä ja "kömpelö". Tulee mieleen, että on päätetty mennä ensimmäisellä idealla, mikä päähän juolahti.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Onhan nämä tosiaan sinänsä tyylikkäät paidat, mutta tuo logo on enemmän tai vähemmän "keksitää joku simppeli ja nopea" niin tuossa sitten lopputulos.

Voiko joku muuten kertoa miksi ihmeessä siellä vuosiluku 1923-2023 tähänkö tämä päättyy, iso virhe joka pitää korjata asap. ja jättää vain 1923. Nyt tulee mieleen seuran hautajaiset ja sen muistokirjoitus juhlat.

Kotipaidan punaisen häivytys on omasta mielestäni erittäin siisti yläkropassa, mutta vieraspaitaan olisi kanssa ollut saada vastaavaa. Harmaa, musta tai punainen samalla tyylillä, ei pitäisi olla vaikeaa.

Mutta kuten sanottua, on tuo valkea tasapainosempi esitys kuin aiemmin. Parempaankin olisi pitänyt kuitenkin pystyä.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Jaahas, JYP lähti kiitospaitalinjalle

Mikä on tämä vuosilukukikkailu? Ei millään cokiksellakaan oo ollut 100v juhlavuotenaan mitään xxx-yyy - kikkailua, maksimissaan joku est xxxx

Vai onko tämä joku hautajaisvuosi? Mustat puvut, mustat paidat, vuosiluvut ikään kuin syntymä - ja kuolinvuoden tapaan.
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3

Ikijää

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Toronto Maple Leafs
Est. 1923. Tämä teksti löytyy t-paidoistakin. Miksi se ei tuohon logoon sopinut? Olisin muutenkin kaivannut enemmän sen suuntaista logoa mikä jonkun maalivahdin maskissa oli (Helenius?), jossa oli yhdistetty HTn kilpilogoa ja vanhaa hurrikaanilogoa.

Pidän paitojen väreistä, mutta kotipaidan mainokset ovat kyllä häiritseviä. Ei näillä kuuhun mennä, mutta aivan ok.

Edit: Veinillähän se ajattelemani logo olikin. Kts. JYP#44 viesti alempana.
 
Viimeksi muokattu:

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Ei kyllä säväyttänyt yhtään paidat eikä logo. Pienoinen pettymys molemmat. Nyt Valtra oikein loistaa silmille.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Logo olisi saanut olla hieman isompi. Nyt Valtran teksti hyppää enemmän silmään paidasta kuin itse joukkueen logo. Vieraspaita on väritykseltään tosi tyylikäs.

Itseäni ei haittaa tuo 1923-2023. Kyse on selvästi juhlavuoden logosta ja siksi nuo vuosiluvut. Eiköhän 2024 taas palata tutumpaan paitaan.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Komppaan edellisiä. Vuoden 2023 mainitseminen on vähän hassua siitäkin syystä, että kausihan jatkuu vuoden 2024 puolelle asti. Ethän sä anopin synttärionnittelukorttiin mene laittamaan mitään "onnea 1923-2023" tyylisiä tekstejä :D

Logo on vähän tylsä. Kilpi on hieno historiaa uhkuva lisä, mutta siihen se kaikki sitten loppuukin. Kaikki "100 vuotta" ja "1923-2023" lisäykset ovat varsin keinotekoisia. Musta väri kilven pohjalla on niin ikään varsin tylsä veto etenkin kotipaitojen kanssa, valkoisessa vieraspaidassa nyt saa edes vähän jotain lisää mustasta kilvestä.

Minua vähän harmittaa että tämä Veini Vehviläisen taannoinen "JYP HT:n kilpilogo 2000-luvun muodossa"* ei päätynyt juhlakauden logoksi. Punainen kilpilogo rintaan ja hurrikaanilogot olkapäihin IFK-tyyliin (kilpilogon ja petologon samanaikainen käyttö), ja avot. Tuossa Veinin logossa olisi sulavasti mennyt naimisiin nykyaika ja historia, kun taas tässä juhlakauden logossa molemmat ovat kyllä paikalla, mutta eivät oikein sovellu yhteen. Ovat kuin hernekeitto ja Fazerin sininen - molemmat erinomaisia erikseen, mutta kimppaan niillä ei ole mitään asiaa.

Paidoille sen sijaan satelee kiitoksia. Vähän Keski-Eurooppalainen lähestyminen, mutta otetaan ilolla vastaan. Ylipäätään on hienoa nähdä viimeinkin jotain rohkeasti uutta. Kyllä tätä voi jo onnistumiseksi sanoa, vaikka punaista väriä kaipailisin yhä enemmän paitaan.

*) https://img.ilcdn.fi/UnxjYqDHjpRS0l...f61b4b4a69c97aded34ed0466e4f7aef2fee52c98.jpg
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös