Matkakohteenne

  • 2 477 977
  • 14 617

Kaunoluistin

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Wien, Itävalta.

Minä en ole menossa, vaan eräs tuttavani. Hän on erittäin kokenut Euroopan matkaaja, ja ollut useita vuosia ulkomailla töissä, eli mitään sellaisia vinkkejä ei kaivata. Lähinnä kaupungista paikkoja minne A) kannattaa mennä, B) pitää mennä, C) ei kannata mennä, D) kannattaa välttää.

Belvederen ja Schönnbrunin palatsit tulikin jo. Hofburgin palatsikokonaisuus on aika vaikuttava. Illalla aika magee on Praternin huvipuisto ja varsinkin vanha maailmanpyörä Riesenrad. Tosin siinä Praternin laitamilla menee Ausstellungstrasse, joissa iltamyöhään ilotyttöjä pyörii.
Wien on kuitenkin erittäin turvallinen kaupunki ja ei tuokaan, nyt iso ongelma siellä ole.
Ruokapuolelta suosittelen jo kokemuksen takia Figlmüllerin ravintolaa lähellä Stephansdomia(hieno vanha goottikirkko keskustassa). Sieltä saa uskomattoman suuret wiener schnitzelit Welcome - Figlmüller - The home of the schnitzel

Ja Wienissä kuuluu syödä Wiener Schnitzelit! =) ...ja Sacher-tortut. Alkuperäisellä reseptillä tehdyt Sacherit löytyy Hotelli Sacherista Wienin oopperan vierestä ja jos vain suinkin tykkää oopperasta, niin sinnekin suosittelen tai johonkin klassiseen konserttiin. Wien on klassisen musiikin koti!
Lippujen saatavuus voikin olla eri juttu!
 
Suosikkijoukkue
Caps, Zlatan, Läski-Ovi, Orpik, Tom Wilson
Riika

Pitäisi vaimokkeen kanssa lähteä joulua karkuun Riikaan.
Onko palstalaisilla jotain vinkkejä laittaa kyseisen kaupungin urheiluliikkeistä josta voisi jotain t-paitoja NHL-joukkueilta löytää?
Millainen mahtaa paikan lentokentän tax free noin viskin ostamisen suhteen, löytyykö jotain ns.parempia viskejä sopuhintaan?
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tammikuussa rouvan kanssa kuukaudeks Chileen. Tällä kertaa olis tarkotus pistäytyä myös Argentiinan puolella. Ollaan vähän funtsittu parin päivän piipahdusta Buenos Airesiin tai sitten bussimatkaa Mendozaan, joka sijaitsee vissiin jossain rajan tuntumassa. Rahatilanne varmaan ratkasee, kumpaan päädytään.

Oisko täällä jollain jotain kokemuksia esim. tästä Mendozasta? Viiniä siellä kuulema ainakin tuotetaan kovasti, joten ehkä joku pullo vois tarttua mukaan.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Delhissä oli ainakin todella vaikea paikoitellen saada alkoholia edes ruoan kanssa. Connaught Place'n lähistöllä oli muutamia ravintoloita, joilla oli alkoholioikeudet. Baareja/pubeja ei näkynyt missään.

Pakko muuten sanoa, että oli Delhi muuttunut kahdessa vuodessa melkoisesti, varsinkin tällä alueella. Työmatkalla siis taas, mutta nyt hippasen rennommalla meiningillä kuin aikaisemmin ja voitiin keskittyä nauttimaan myös elämän pienistä iloista poikaporukassa. Nämä Baarimikonkin esille tuomat ohjeet olivat mielessä, kun Delhiin saavuttiin lennon jälkeen, joka meni samoilla silmillä, ja hotellille päästyä täyräytin heti alkuun kulille käteen siinä mittakaavassa kovankin 300 rupian tipin ja ukko alkoi kyselemään, että saisiko olla juotavaa. Sanoin, että tuo vaikka vettä ja limsaa/olutta (oletin sen olevan 0,33l alkoholittomia) ja vajaan kymmenen minuutin päästä hakumies koputtelikin ovea. Ukko heilahta kirkkaampiin saleihin kymppikassin kanssa, jossa oli 10 x 0,65l Kingfirheriä, joiden kohdalla toleranssit olivat melko suuria etiketistä ja jälkeenpäin kokemusperäisesti arvioiden eli 5,25-8%. King of good times, indeed.

Muutoinkin Delhi oli osin muuttunut yllättävän paljon länsimaisempaan suuntaan jo ihan autokantaa katsoessa. Uudemmat menopelit olivat jopa enemmistössä ja keskusta-alueella oli starbucksia ja costacoffeeta tien varret täynnä. Ihme touhua. Kerjäläisetkin oli käytännössä häädetty Connaugh Placen ympäriltä, mutta kyllähän sitä kurjuutta oli, kun viitsi muutaman korttelin kauemmaksi kävellä. Toisaalta niin oli niitä irkkupubejakin. Muutoinkin maan (lue: suurkaupunkien) keskiluokkaistuminen oli aidosti näkyvissä.

Yksi nähtävyys, jota muuten suosittelen Delhissä , ja jota ei ole tullut mainittua, on 2005 rakennettu Akshardham-temppeli Yamunan toisella puolella. Näin länkkärille kohtuullisen himmeä kompleksi, jota voisi kai kutsua jonkinlaiseksi uskonnoliseksi huvipuistoksi veneajeluineen, robotteineen ja food courtteineen. Toisaalta vaikka kaupallisuus oli mukana, niin kaiken sen hulabaloon keskellä tajusi, miksi tällaiset paikat vetoavat paikallisiin.

Ylipäätään hienointa oli, että reissusta selvisi taas ehjin mahoin ja nyt oli nimenomaan teemana maistella kaikkea mahdollista kaikista mahdollisista katukeittiöistä.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Katselin tuossa jotain lämmintä paikkaa pääsiäiseksi. Vaan ovatpa lennot ainakin vielä tuohon 12.4. - 27.4.14 ajalle aivan saatanan kalliita ihan mihin vaan. Kap Verdeä vähän ajattelin, vaan kun lennot menevät moninkertaisesti yli varatun budjetin. Kanariankin lennoista nyt ostettuna joutusi maksamaan yli viisinkertaisen hinnan siitä, millä olen tottunut niitä ostamaan.

Vieläköhän nuo lentohinnat tuolta tulevat alaspäin? Emännän töiden takia kun tuo pääsiäisen seutu on oikeastaan ainoa mahdollinen rako päästä pariksi viikoksi aurinkoon. Olisiko vinkkejä paikasta, johon pääsiäisenäkin pääsisi alle 150€/lärvi/sivu lennolla ja aurinkoa olisi emännän ihottumanhoitoa varten tarpeeksi?

Oliko mulla vaan säkää, kun Las Palmasin lennot sai kahdelle Norwegianilta alle 400€? Koskaan en ole 2vk aurinkolomasta kahdelle maksanyt 800€ enempää, nyt pääsiäiseksi ei näy riittävän 2k€. Ei pakettimatkana eikä omatoimisesti.

t. hanu
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Oliko mulla vaan säkää, kun Las Palmasin lennot sai kahdelle Norwegianilta alle 400€? Koskaan en ole 2vk aurinkolomasta kahdelle maksanyt 800€ enempää, nyt pääsiäiseksi ei näy riittävän 2k€. Ei pakettimatkana eikä omatoimisesti.

Itse maksoin sunnuntaina Norwegianin Las Palmasin lennoista helmikuulle kaikkine paikkavaraus- ja ruumamaksuineen (olen hieman lentopelkoinen, niin tykkään tietää ennakkoon missä joudun istumaan) 411 euroa. 1 henki. Ei siis sisältänyt hotellia, kun majoitun frendillä, eli vähän kyl kirpasi, hittolainen. Noh, tällä mennään. Suolanen hinta, sano, mutta alkoi paikat täyttymään.
 
Viimeksi muokattu:

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Itse maksoin sunnuntaina Norwegianin Las Palmasin lennoista helmikuulle kaikkine paikkavaraus- ja ruumamaksuineen (olen hieman lentopelkoinen, niin tykkään tietää ennakkoon missä joudun istumaan) 411 euroa. 1 henki. Ei siis sisältänyt hotellia, kun majoitun frendillä, eli vähän kyl kirpasi, hittolainen. Noh, tällä mennään. Suolanen hinta, sano, mutta alkoi paikat täyttymään.

Kierränkö veistä haavassa?

Minä maksoin kahden hengen meno-paluusta yht. 313€, paluumatkalle vieläpä kaksi matkalaukkua/lärvi ruumaan. Taisi olla se paluu 69€/nenä. Vaan oli perjantai ja 13. päivä, joku väitti, että halvin mahdollinen lentopäivä on tuo, yllättävän paljon on vieläkin ihmisiä, joita ei tuona päivänä saa lentämään millään.

Tokikaan en kerro, että paluu oli Gatwickin kautta, ja vaihtoaikaa oli siinä 8h, joten poikkesimme Brightonissa pubilounaalla ja kalkkikivikallioita katsomassa. Siihen trippiin meni enemmän rahaa kuin niihin lentoihin, emäntää kun ei saisi päästää englantilaisen hintatson kauppoihin ikinä.

t. hanu
 
Viimeksi muokattu:

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Katselin tuossa jotain lämmintä paikkaa pääsiäiseksi. Vaan ovatpa lennot ainakin vielä tuohon 12.4. - 27.4.14 ajalle aivan saatanan kalliita ihan mihin vaan. Kap Verdeä vähän ajattelin, vaan kun lennot menevät moninkertaisesti yli varatun budjetin. Kanariankin lennoista nyt ostettuna joutusi maksamaan yli viisinkertaisen hinnan siitä, millä olen tottunut niitä ostamaan.

Vieläköhän nuo lentohinnat tuolta tulevat alaspäin?
Epätodennäköistä, että tulevat. Lennot perinteisesti kallistuvat kohti lähtöpäivää ja sesonkeina lentoyhtiöt eivät myy halpaa, koska saavat koneet muutenkin täyteen.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP

Kierränkö veistä haavassa?
Kierrä vaan. :) Olihan toi mun piletti kallis, mutta 1-2 pysähdyksellä se olisi ollut vähän halvempi. Otin kuitenkin suoran lennon, eikä ajankohdassakaan ollut paljon valinnanvaraa, kun olin lomani jo sopinut. Ennen joulua oli meno-paluu 250 egee, mutta just silloin ei ollut ylimääräistä. Pääasia kuitenkin tässä, että pääsee lomalle.
 

LP#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tammikuussa rouvan kanssa kuukaudeks Chileen. Tällä kertaa olis tarkotus pistäytyä myös Argentiinan puolella. Ollaan vähän funtsittu parin päivän piipahdusta Buenos Airesiin tai sitten bussimatkaa Mendozaan, joka sijaitsee vissiin jossain rajan tuntumassa. Rahatilanne varmaan ratkasee, kumpaan päädytään.

Oisko täällä jollain jotain kokemuksia esim. tästä Mendozasta? Viiniä siellä kuulema ainakin tuotetaan kovasti, joten ehkä joku pullo vois tarttua mukaan.

Toissa vuonna käytiin E-Amerikan reissulla Medozassa. Käymisen arvoinen mesta ja varmaan viinidiggarille antanee vielä enemmän. Maisemat oli komeat sielläkin ja jengi tosi ystävällistä. Oma mielipiteeni on tosin jos BA ei ole entuudestaan teille tuttu, niin suunnatkaa sinne.. on vrt. E-Amerikan Pariisi. Jos pääpaino kerran on Chilessä ja haluaa käydä viinitiloilla niin hyviä käymisen arvoisia viinitiloja löytyy ihan Chilestä lyhyellä iskuetäisyydellä Santiagosta. Pakko mainostaa, kun kerta Chileen olette matkalla, niin älkää sivuuttako Valparaisoa - mukavan leppoinen rantakaupunki. Ja ei sitten viiniä käsimatkatavaroihin Eurooppaan palattaessa ja siellä vaihtaessa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Siirrän vastauksen ihmettelyketjusta tänne:

Miten muuten Kanarian reissu meni, oliko vinkeistä iloa?
Kiitos kysymästä, oikein hyvinhän se meni. Vettä satoi yhtenä päivänä, muuten oli aurinkoinen ja hieno lomasää. Laiskotellessa ja dyyneillä vaellellessahan se loma meni, mutta Palmitos Parkissa ja siellä kasvitieteellisessä puutarhassa tuli käytyä. Petolintunäytöstä ei kovan tuulen takia järjestetty, olivat edellisenä päivänä koittaneet ja kuulemma vieläkin oli yksi lintu karkuteillä. Vähän harmitti, mutta riittihän siellä muutenkin näkemistä. Tyyris paikka ja vielä kun elimme herroiksi ja ajelimme sinne ja takaisin taksilla, niin satanen paloi kyyteihin ja kahden henkilön pääsylippuihin. Vaan oli se sen arvoista, tekemistä ja ihmettelemistä riitti koko päiväksi. Taksikuskit painoivat aika reippaalla vauhdilla vuoristoteitä, mutta väliäkös sillä, kai ne osaavat siellä ajaa ja tuntevat tiet ulkoa. Vähän kyllä välillä Varsinais-Suomen peltomaisemaan tottuneella sydänalasta kylmäsi, kun kurkistelin rinteiltä alas.

Noin muuten taksi oli hirvittävän kätevä ja edullinen keino liikkua, aloitusmaksu oli muistaakseni 3,15 euroa ja siihen taisi sisältyä muutama kilometri. Lyhyillä siirtymillä ei taksamittarin osoittama summa juuri neljää euroa ylemmäs kivunnut.

Tuo kasvitieteellinen puutarhakin oli kertakaikkisen upea paikka ja lisäksi varmaan rauhallisin ja seesteisin mesta jossa loman aikana pistäydyttiin. Tai menihän siinä reissussa koko päivä, vaimo sai kulutettua tunteja Las Palmasin ostossokkeloissa, mutta mitäs se minua olisi haitannut, terassilla huurteista nauttimalla sain ajan kulumaan oikein hienosti. Tämä oli kyllä hyvä vinkki ja vielä ilmeisen harvinainen, koska tuolla ei juurikaan näyttänyt turisteja pyörivän, vaikka kyseessä oli niinkin mahtava paikka. Tai sitten ihmisiä ei vaan yleisesti kiinnosta botaniikka. Ei kyllä kiinnosta muakaan, mutta olen silti tyytyväinen, että tuonne tuli lähdettyä ja vaimokin oli haltioissaan, josta extrapisteet minulle ja iso kiitos vinkistä sinulle!
 
Viimeksi muokattu:

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Tuo kasvitieteellinen puutarhakin oli kertakaikkisen upea paikka ja lisäksi varmaan rauhallisin ja seesteisin mesta jossa loman aikana pistäydyttiin. ... Tämä oli kyllä hyvä vinkki ja vielä ilmeisen harvinainen, koska tuolla ei juurikaan näyttänyt turisteja pyörivän, vaikka kyseessä oli niinkin mahtava paikka. Tai sitten ihmisiä ei vaan yleisesti kiinnosta botaniikka. Ei kyllä kiinnosta muakaan, mutta olen silti tyytyväinen, että tuonne tuli lähdettyä ja vaimokin oli haltioissaan, josta extrapisteet minulle ja iso kiitos vinkistä sinulle!

Muy bien.

Tämä lämmittää vanhan miehen sydäntä. En todellakaan ole mikään biologi tai kasvitieteilijä, mutta tuo on silti helposti kiinni suorassa play-off paikassa mun 'maailman parhaat paikat' -rankigissä. Väittävät sitä pohjoisen pallonpuoliskon parhaaksi alallaan ja mikä minä olen sitä kiistämään.

Eksy sinne joskus huhti - toukokuun vaihteessa kun kaikki on kukassa ja lintuja on jokapuolella ainakin tarpeeksi. Paha on edes näkemättä kuvitella sitä, kun se joulukuussakin on noinkin hieno paikka.

t. hanu
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Ensi viikolla kohti Wieniä. Onkos kellään kokemusta Vienna Capitalsin peleistä? Bolzano olisi perjantaina vastassa ja mietin miten tuonne kannattaa liput hommata? Tosin ei tässä ehdikään ennen tiistaita, mutta varmaan toivoa on ettei halli täysi ole?

Lisäksi saa suositella jotain paria ravintolaa ja kohdetta tuolta. Huvipuiston alue ja pari museota jo suunitteilla käydä.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ensi viikolla kohti Wieniä. Onkos kellään kokemusta Vienna Capitalsin peleistä?

Kannattaa muistaa, että lyhyen bussimatkan päässä on Bratislava, jossa pelataan KHL:ää. Jos et ole Bratislavassa ennen käynyt, niin siellä kannattaa käydä oli siellä jääkiekkoa tai ei.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Kannattaa muistaa, että lyhyen bussimatkan päässä on Bratislava, jossa pelataan KHL:ää. Jos et ole Bratislavassa ennen käynyt, niin siellä kannattaa käydä oli siellä jääkiekkoa tai ei.

Edit: Valitettavasti pelaavat nyt pidemmän vieraskiertueen juuri, joten ei ole pelejä tuolla ja todennäköistä on, ettei bussilla siis tuonne mennä.
 
Viimeksi muokattu:

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Edit: Valitettavasti pelaavat nyt pidemmän vieraskiertueen juuri, joten ei ole pelejä tuolla ja todennäköistä on, ettei bussilla siis tuonne mennä.

No menkää sitten junalla. Matka ei kestä kovinkaan kauaa. Itse tein muutama vuosi sitten reissun toisinpäin - siis tulin Bratislavasta Wieniin muutamaksi tunniksi ja poistuin sitten takaisin. Wien ei isona kaupunkina ollut kovinkaan otollinen muutaman tunnin reissukohteeksi, etenkin, kun kaupungissa pelattiin silloin jalkapallon EM-kisoja. Bratislava olisi toiminut siinä asemassa paremmin. Vanha kaupunki on pienehkö, ja nopeasti katsastettu, mutta kuitenkin varsin mukava kokemus. Ja varsin erilainen Wienin jälkeen.

Halvimman ravintolaolueni olen juonut Bratislavassa... iso tuoppi maksoi noin 40 senttiä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Slovakiasta on tullut tuon jälkeen euromaa, joten noin halpaa olutta Bratislavasta tuskin enää löytää.

Ei varmasti löydäkään, ja tuo oli jo tuolloinkin yksittäinen tapaus. Taisi tuopin keskihinta silloinkin pyöriä siinä euron paikkeilla.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Klo 14.50 starttaa kone Turun kentältä ja kauan odotettu reissu Santiagoon alkaa. Kuukausi Chilessä ja helmikuun alkuun ollaan varattu kolmen päivän pistäytyminen Buenos Airesiin. Jos matkabudjetti suinkin salli, niin tarkoitus olis myös viettää viikko jossain rantakohteessa, esim. San Alfonso, jossa on mm. (ainakin vähän aikaa sitten vielä) maailman suurin uima-allas.

Näin pakkasta ja lunta vihaavana ihmisenä on mukavaa päästä vähäks aikaa lämpöön ja aurinkoon ja kun töissäkin menee päin vittua, niin breikki tulee todella hyvään väliin.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Vajaa kuukausi aikaa. Viime kesän Istanbul oli huonoa tuuria mellakoineen. Nyt on jo extrahuonoa tuuria, kun nyt mellakat ovat siirtyneet Bangkokiin, joka on ensimmäinen kohde. Nyt viimeisimpänä siellä on räjähtänyt pommi, joten jonkinnäköinen pommiuhkakin on kaiketi päällä. No, kaikki on maksettu, kirkko varattu naimisiinmenoa varten, vaimon kampaajat ja meikkaajat maksettu, valokuvaajat jne. Ei se auta kuin toivoa, ettei ongelmia tule. Onneksi ollaan vaan viisi päivää siellä, ennen kuin lähdetään Malesiaan ja Vietnamiin. Joku yllärikohdekin on, josta ei mulla ole mitään tietoa. Pieni aavistus on, että voisi olla Manila, mutta jää nähtäväksi. Täytyy toivoa, että siellä on kaikki neljän viikon päästä paketissa, että voi rauhallisin mielin olla. Toki sama tuurihan se on kuin Istanbulinkin kanssa. Mellakat ovat laskeneet hotellien hintoja, joten olen varsin tyytyväinen, että odoteltiin pitkään ennen varauksia.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Klo 14.50 starttaa kone Turun kentältä ja kauan odotettu reissu Santiagoon alkaa. Kuukausi Chilessä ja helmikuun alkuun ollaan varattu kolmen päivän pistäytyminen Buenos Airesiin. Jos matkabudjetti suinkin salli, niin tarkoitus olis myös viettää viikko jossain rantakohteessa, esim. San Alfonso, jossa on mm. (ainakin vähän aikaa sitten vielä) maailman suurin uima-allas.

Hyvää reissua! Itse kävin parin viikon reissulla Chilessä syyskuussa, ja tässä on raporttini matkalta: Jatkoajan keskustelupalsta - Yksittäisen viestin lukeminen - Matkakohteenne?

Jos teillä on noin paljon aikaa, niin käykää ihmeessä tuolla pohjoisessakin, eli San Pedro de Atacamassa. Kohde on huikea noiden luonnonnähtävyyksiensä takia. Sky Airlinesilla sai lentoja Calamaan (San Pedroa lähin kenttä, josta saa kyydityksiä San Pedroon) melko halvallakin, mutta minä tosin varasin omani jo kolmisen kuukautta etukäteen.

Santiago on ihan OK kaupunki. Suosittelen ihmisoikeusmuseota (Museo de la Memoria y los Derechos Humanos) ja Chilen kansallismuseota (Museo de Historico Nacional). Näistä ensimmäisessä on mieleenpainuva näyttely koskien 40 vuotta sitten tapahtunutta sotilasvallaankaappausta ja Pinochetin aikaa. Kansallismuseo taas kertoi ihan mukavasti Chilen historiasta.

Barrio Bellavista Santiagossa on kiva paikka notkua. Sieltä löytyy mukavia ravintoloita ja katukahviloita ja sellaista kivan boheemia tunnelmaa. Kun saavutte lentokentälle, varatkaa taksi ehdottomasti tuloaulan tiskiltä. Tuolla päivystävät taksit ovat suuria kusettajia. Kaupungilta lennosta otetut taksit olivat ainakin meillä luotettavia...
 
Viimeksi muokattu:

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Vajaa kuukausi aikaa. Viime kesän Istanbul oli huonoa tuuria mellakoineen. Nyt on jo extrahuonoa tuuria, kun nyt mellakat ovat siirtyneet Bangkokiin, joka on ensimmäinen kohde. Nyt viimeisimpänä siellä on räjähtänyt pommi, joten jonkinnäköinen pommiuhkakin on kaiketi päällä. No, kaikki on maksettu, kirkko varattu naimisiinmenoa varten, vaimon kampaajat ja meikkaajat maksettu, valokuvaajat jne. Ei se auta kuin toivoa, ettei ongelmia tule. Onneksi ollaan vaan viisi päivää siellä, ennen kuin lähdetään Malesiaan ja Vietnamiin. J

Bangkok on sen verran valtavan kokoinen alue ettei noita mellakoita oikeastaan edes huomaa siellä. Olen ollut useana vuotena kun ovat tosissaan mellakoineet siellä ja taksikuskit tietävät minne ei kannata ajaa, paikalliset pysäyttävät ja sanoivat että kääntykää, edessäpäin tulee levotonta. Muuten kaupunki pyörii kuin mitään ei olisi menossa. Tietyt alueet kuten suosittu Khao San road ovat vieläkin varmaan ok, mutta siitä jonkin matkan päässä on palatsin alue ja siellä saattaa olla levontota.
Tässä lisää infoa alueista
Everything You Need to Know About the Bangkok Shutdown | Richard Barrow in Thailand

Edit: Bangkok on muutenkin järkyttävän laaja kaupunki ja väkeä asuu 8 miljoonaa (virallisesti, epävirallisesti epäillään noin 11 miljoonaa - eli 3 milj jotka eivät väestönlaskussa mukana), joten tuonne mahtuu seikkailemaan niin ettei juuri edes tiedä että kaupungissa on levotonta.
 
Viimeksi muokattu:

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Matkakohteeksi valikoitui joulun aikaan siis toista kertaa peräkkäin Meksiko. Viime vuonna Isla Mujeres ja nyt Playa del Carmen.
Katos katos. Me oltiin Playa del Carmenissa (tarkemmin vielä Playacarissa) 12.12.-26.12. Mites meni reissu? Me tykättiin kyllä ihan sikana ja mennään varmaan uudelleenkin joskus, paljon jäi vielä katsottavaakin vaikka jonkin verran tehtiin muutakin kuin oltiin altaalla/rannalla.

Ensimmäistä kertaa elämässä joutuu lähtemään all inclusive hotelliin mutta kai tuon kestää. Onneksi hotellissa on 7 eri ala carte ravintolaa jotka kuuluvat pakettiin ja myös alkoholin puolella ns premium merkit ovat maksutta. Saas nähdä paljonko paino nousee.
Vaikka kävin joka toinen päivä hölkkäämässä 6 km:n lenkin niin melkein 5 kiloa turskia tuli. Nyt jo toki aika pitkälti hävitettynä nuo.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Katos katos. Me oltiin Playa del Carmenissa (tarkemmin vielä Playacarissa) 12.12.-26.12. Mites meni reissu? Me tykättiin kyllä ihan sikana ja mennään varmaan uudelleenkin joskus, paljon jäi vielä katsottavaakin vaikka jonkin verran tehtiin muutakin kuin oltiin altaalla/rannalla.

Vaikka kävin joka toinen päivä hölkkäämässä 6 km:n lenkin niin melkein 5 kiloa turskia tuli. Nyt jo toki aika pitkälti hävitettynä nuo.

Grand riviera Prinsess oli hotelli ja saakelin hyvä kyllä. Ensi vuonna sama kohde mutta eri hotellia voisi kokeilla tai sitten Barbados on houkutellut...
Monen Thaimaan vuoden jälkeen pari Meksikon reissua ovat olleet oiken hyviä ja enemmän ja enemmän pidän paikasta.
 

SGD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei raha kiekkoa
Slovakiasta on tullut tuon jälkeen euromaa, joten noin halpaa olutta Bratislavasta tuskin enää löytää.

Semmoisen 1,60€ taitaa keskimäärin vanhassa kaupungissa joutua pulittamaan bissestä, joten ihan konkurssiin tuolla ei pääse. Jossain Petrzalkassa lähiöbaarissa varmaan alle eurolla pääsee. Semmoinen pikku detalji myös, että Wien-Bratislava -junalippu toimii ainakin jälkimmäisessä tulopäivän myös kaikissa kaupungin julkisissa. Tarpeellisuudesta en tosin tiedä, kun kaikki on kävelymatkan päässä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös