Matkakohteenne

  • 2 469 250
  • 14 588

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Onko kellään kokemusta Ciampinon lentokentältä keskustaan matkaamisesta?

Itse olen siltä toiselta kentältä operoinut, mutta sillä nyt ei ole merkitystä. Ihmettelen vaan, että miksi mennä tuonne asti jonottelemaan? Se, että jonotat ja odotat dösää ja kulutat hyvinkin pari tuntia siihen, että pääset hotellille, kun toinen ja järkevä vaihtoehto on ottaa taksi. Sen parin tunnin aikana minkä tuhlaat dösällä matkusteluun, olet kerennyt taksilla heittää veskan hotellille ja näkemään mestaa, safkaamaan jne...

Matkusteltaessa voi ja kannattaakin sniiduilla, mutta tämä ei välttämättä ole se järkevin paikka.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Itse olen siltä toiselta kentältä operoinut, mutta sillä nyt ei ole merkitystä. Ihmettelen vaan, että miksi mennä tuonne asti jonottelemaan? Se, että jonotat ja odotat dösää ja kulutat hyvinkin pari tuntia siihen, että pääset hotellille, kun toinen ja järkevä vaihtoehto on ottaa taksi. Sen parin tunnin aikana minkä tuhlaat dösällä matkusteluun, olet kerennyt taksilla heittää veskan hotellille ja näkemään mestaa, safkaamaan jne...

Matkusteltaessa voi ja kannattaakin sniiduilla, mutta tämä ei välttämättä ole se järkevin paikka.

Taksit ajavat tuolta Roomaan ns könttäsummalla. Olisikohan ollut 50€/suunta.
Maksaa mutta voittaa dösän kanssa jonottamisen. Toiseen suuntaan sitten dosä on ihan ok valinta.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Tämä ei liity mihinkään matkakohteeseen nimenomaisesti vaan matkailuun yleensä. Luetteko hotellivaihtoehtoja pohtiessanne esim. booking.comiin vietyjä asiakasarvosteluja ja vaikuttavatko ne teidän valintaanne? Olen itse ihmetellyt sitä että suurin osa noista arvosteluista on todella tyrmääviä.

Minulla ei ole suurempaa valittamista oikeastaan mistään majoittumispaikastani ja olen majoittunut hotelleissa joiden kohdalla on lukenut "Worst nightmare ever!" tai muuta vastaavaa. Vai onko sitten niin, että yleensä tulee mieleen mennä antamaan palautetta vain jos on saanut negatiivisen kokemuksen?
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tämä ei liity mihinkään matkakohteeseen nimenomaisesti vaan matkailuun yleensä. Luetteko hotellivaihtoehtoja pohtiessanne esim. booking.comiin vietyjä asiakasarvosteluja ja vaikuttavatko ne teidän valintaanne? Olen itse ihmetellyt sitä että suurin osa noista arvosteluista on todella tyrmääviä.

Luen ja "luen". Eli tulee niitä arvosteluja jostain tripadvisorista/tms. silmäiltyä, mutta yleensä ei kyllä hirveää vaikutusta ole loppupeleissä.
Ennemmin utelen kaveripiiristä, että onko joku käynyt pitäjässä x, ja jos on, niin onko suositella hotellia.
 

Outsider

Jäsen
Tämä ei liity mihinkään matkakohteeseen nimenomaisesti vaan matkailuun yleensä. Luetteko hotellivaihtoehtoja pohtiessanne esim. booking.comiin vietyjä asiakasarvosteluja ja vaikuttavatko ne teidän valintaanne? Olen itse ihmetellyt sitä että suurin osa noista arvosteluista on todella tyrmääviä.

Minulla ei ole suurempaa valittamista oikeastaan mistään majoittumispaikastani ja olen majoittunut hotelleissa joiden kohdalla on lukenut "Worst nightmare ever!" tai muuta vastaavaa. Vai onko sitten niin, että yleensä tulee mieleen mennä antamaan palautetta vain jos on saanut negatiivisen kokemuksen?

Kyllä minä ainakin katselen noita ja ne myös vaikuttavat päätökseen. Toki pelkkiin pisteisiin ei parane tuijottaa, kun välillä näkee kauheita haukkuja paikoista, missä ei ole ollut valikoimaa tyynyissä tai hissin oltua remontissa on joutunut kulkemaan rappusia pitkin pari kerrosta. Negatiiviset kokemukset kerrotaan varmasti helpommin, joten varsinkin sen takia hyviä arvosteluja saaneita paikkoja tulee itse suosittua mahdollisuuksien mukaan.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Aika usein on tullut Tripadvisorista rajattua alue, maksimi hinta ja sitten oon ottanut parhaan. Vielä kertaakaan ei oo tullut mustapekka käteen.
 

Pate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Taksit ajavat tuolta Roomaan ns könttäsummalla. Olisikohan ollut 50€/suunta.
Maksaa mutta voittaa dösän kanssa jonottamisen. Toiseen suuntaan sitten dosä on ihan ok valinta.

Juurikin näin. Elokuussa könttäsumma oli 40 €uroa. Oli äijä tilattu etukäteen vastaan, odotti lappu kourassa lentokentällä, kantoi kamat autoon ja ajoi kuin raivopää suoraan hotellille. Meillä mukana 1-vuotias poitsu niin ei iljetty lähteä keskellä yötä seikkaileen busseilla pitkin kylää.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tämä ei liity mihinkään matkakohteeseen nimenomaisesti vaan matkailuun yleensä. Luetteko hotellivaihtoehtoja pohtiessanne esim. booking.comiin vietyjä asiakasarvosteluja ja vaikuttavatko ne teidän valintaanne? Olen itse ihmetellyt sitä että suurin osa noista arvosteluista on todella tyrmääviä.

Minulla ei ole suurempaa valittamista oikeastaan mistään majoittumispaikastani ja olen majoittunut hotelleissa joiden kohdalla on lukenut "Worst nightmare ever!" tai muuta vastaavaa. Vai onko sitten niin, että yleensä tulee mieleen mennä antamaan palautetta vain jos on saanut negatiivisen kokemuksen?
Joskus luen. Harvemmin noilla on vaikutusta päätöksiin ratkaisevasti, mutta kyllä sieltä voi jotain kuvaakin saada.

Ehkä osa palautteista on feikkiä tai muuten huuhaata. Kilpailevan ketjun työntekijä tai kuka tahansa käy heittämässä keskittyä läppää tms., tai kohtuuttomia vaativa asiakas antaa syyttä suotta negatiivista palautetta. Tai sitten jollakulla on syy keksiä tyhjästä kehuja.

Suurin osa palautteesta lienee kuitenkin aitoa. Hyödyllisintä on sellainen kiihkottomasti annettu palaute, jossa esimerkiksi kuvaillaan mitä hotellissa ja sen ympäristössä on ja mitä ei ole. Siitä voi olla ihan apuakin.

Sellaisesta palautteesta taas ei ole hyötyä, jossa joku ruikuttaa yksittäisen respan henkilön tai siivoojan epäystävällisyyden perään. Niin hyvää hotellia maailmassa ei olekaan, etteikö joku mulkku kokisi tulleensa siellä puutteellisesti hemmotelluksi. "Worst nightmare ever!" -palautteet ovat usein aika subjektiivisia ja epäyleistettäviä, koska monet niistä perustuvat yksittäisiin tapahtumiin.

Sitten on näitä jotka kiukuttelevat hotellisivustoilla ettei huonetta imuroitu joka päivä läpikotaisin. Jos imuroinnin laatu ja määrä eivät tyydytä, niin vittuako siitä jälkikäteen kitisemään. Silloin soitetaan respaan ja keskustellaan siivoustarpeesta henkilökunnan kanssa. Täysin älyttömiä tuollaiset asiakkaat jotka eivät ymmärrä säätää palvelua silloin kun palvelua käytetään, mutta mäkättävät jälkikäteen että olipas paska hotelli. Kun ei ollut karkkiakaan tyynyllä yhtenä päivänä siivouksen jälkeen.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Minä huomioin asialliset, perustellut ja toistuvat saman sisältöiset palautteet booking.comissa. Aika hyvin ne ovat pitäneet paikkansa niissä parissa paikassa, joissa olen sen kautta majaillut. Eka oli juuri niin viehättävä ja hinnan puolesta sopiva kuin kehuttiinkin, toinen sijainniltaan kehujen arvoinen, mutta ehkä inauksen ränsistyneempi kuin arvosteluissa annettiin ymmärtää. Tai ehkä en osannut paikallista tasoa suhteuttaa oikein. No, tuossa jälkimmäisessä taas aamupala oli ihan ok, vaikka sitä haukuttiin muutamassa viestissä suppeaksi. Kaikkiaan kuitenkin laajan otantani pohjalta voisin edelleen tehdä valintoja noiden alussa mainitsemieni pointtien pohjalta.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Paikallista ruokaa kannattaa kokeilla Pierogarnia U Dzika nimisessä paikassa, osoite Piwna 59/60. Kannatta ehdottomasti kokeilla puolalaisia Pierogeja, eli periaatteessä dumplingeja joissa esim kasistäyte, lihatäyte, makeita täytteitä. Pierogi Ruskie on yksi hyvä vaihtoehto.

JA lopuksi kunnon vanhan kansan perinneruoka, bygos. Jos pidät kaalista,pidät tästäkin. Kunnollista tukevaa ja liki ilmaista perinneruokaa.

Hienoa, että bigos ja pierogit ovat maistuneet muillekin. Olen Puolassa ollut vain pari kertaa, mutta minusta tuli kyllä kertaheitolla puolalaisen keittiön ystävä. ruoka maittaa, ja hyvältä maistuvat myös Zubrowka-biisoninruohovodka (jota välillä oli Alkossakin mutta ei ole valitettavasti enää) sekä hunajaisemmat liköörit. Pierogit, bigos-pata sekä erilaiset muhennokset ja keitot (borssikeitto yms) vievät kielen mennessään, samoin hapankaaliruoat.

Tämä ei ole ruokaketju, mutta bigos-reseptien kotikutoisista versioista voisi jossain sopivassa ketjussa keskustella kaikkien puolalaisruokien perään olevien kirjoittajien kesken. Aitoa bigosiahan ei saa kuin Puolasta (tai sitten tuntemalla valkoisen suuren metsästäjän, joka toisi riistaa sun muuta ja kokkailisi pari vuorokautta kunnon pataa), mutta olen kotona yrittänyt löytää sopivaa aineosien yhdistelmää ja tehdä itse bigos-pataa, johon kuuluu aimo annos hapankaalia, erilaista lihaa (palapaistia tai karjalanpaistia plus esim. saksalaisia bratwurst-makkaroita paloiteltuna), porkkanaa raastettuna, hieman smetanaa, yksi omena, muutama luumu ja laakerinlehtiä makua antamaan ja muuta vastaavaa. Suolaa ei juuri tarvitse lisätä, hieman sokeria kylläkin.

Hapankaalia tungen nykyisin muutenkin joka väliin, ja suomalaisten blöö-jauhomakkaroiden sijaan syön mieluummin bratwurstia. Sitä se kulinaristisille eurooppalaisturmeluksille alttiiksi joutuminen teettää. Täytyisikin päästä jossain välissä taas Puolaan vaikka viikonloppureissulle. Lihan ilojen pariin vain - ravintolaan.

Jotta tämä osuisi edes etäisesti ketjun aiheeseen, niin suosittelen omien kokemuksieni perusteella kokeilemaan puolalaisen julkisen junaliikenteen toimivuutta. Hakkaa VR:n kyllä mennen tullen. Pari kesää sitten varasin netitse Suomesta käsin express-junaliput Krakovasta (jossa vietin viikon) Varsovaan, jonne siis tein yhden päivän reissun. Aamujunalla perille ja iltajunalla takaisin. Junamatka kesti noin kolmisen tuntia, ja sujui oikein rattoisasti. Hyväkuntoiset junat, matka sujui ajallaan ja tosiaan lipun varaaminen sujui ongelmitta toimivan nettisysteemin avulla. Englanniksi, ei puolaksi.

Junareissussa näki mukavasti Puolan maaseutua ja miljöötä, ja junan avulla pääsee kätevästi esim. päiväreissulle kohteeseen, jossa haluaa pistäytyä mutta jonne ei ainakaan sillä erää ole mahdollista mennä erikseen tai pidemmäksi aikaa. Varsovassa kävin vetämässä kuninkaanlinnan edessä hulppean golonka-annoksen (mureaa sianpotkaa vajaa kilon annos plus hapankaalia ja perunoita). Tämän jälkeen olikin pakko käydä mainitussa kuninkaanlinnassa paskalla, koska kilo lihaa toisesta päästä aiheutti tiettyä painetta toiseen päähän.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Noissa hotelliarvioissa on tosiaan välillä edustettuna arvosteluasteikon molemmat ääripäät. Ja osa väestä ei selvästi suhteuta arviotaan mitenkään hotellin hintaan. Onhan noitakin joissa halvimman mahdollisen luokan paikassa lukee jo esittelyssä "jaettu kylpyhuone" ja sitten asiakas kirjoittaa palautteeseen negatiiviseksi asiaksi "jaettu kylpyhuone". Siivouksen tasosta tuntuu myös olevan todella monenlaista mielipidettä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Booking.comin kautta ole varannut hotellin tai hostellin varmaankin viimeiset 15 kertaa ja tyytyväinen olen ollut. Niitä arvioita luen kyllä lähes aina.

Noista hotelliarvioista tuli mieleeni eräs tapaus, kun kerran yhtä kirjoittamaani arviota muutettiin/lyhennettiin ennen sen julkaisua, jonka takia se lopullinen arvio antoikin siitä majapaikasta hieman paremman kuvan kuin mitä olin tarkoittanut. Ehkä siinä se sana "neukkumeininkiä" oli sitten liian epäkorrekti. (Tallinnassa eräs ankea hotelli/hostelli.) Oma vikani joo, mutta silloin ei tullut mieleenkään, ja oikeastaan vieläkin vähän kummastuttaa. Oli siinä muistaakseni vielä jotain muutakin, jonka jälkeen kirjoitin kyseisestä paikasta positiivisia huomioita, jotka sitten vaan julkaistiin. En nyt muista mikä sivusto oli kyseessä, mutta varmaankin jokin muu kuin tuo aiemmin mainittu.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Onko hotellisuosituksia Pariisiin?

En viitsi aivan hirveitä summia tällä kertaa hotelliin satsata, joten luksushotellit ovat (ainakin tällä hetkellä) kaavailujen ulkopuolella. Jokin viihtyisä boutique-hotelli voisi toimia, tai apartment-hotel... Toki kaikista viihtyisistä majapaikoista otetaan vihjettä vastaan, joista palstalaisilla kokemusta ja kehuja löytyy!

Sijainnille annan paljon painoarvoa, joskin turistirysien keskellä ei tarvitse asua, en ole nähtävyyksiä menossa katsomaan. Jokin viihtyisä ja tunnelmallinen kortteli hyvine kahviloineen ja ravintoloineen toimii oikein hyvin, kunhan kulkeminen toimii. Agendana on romanttinen lemmenloma, joten mielummin jokin tunnelmallinen paikka, kuin kliininen business-hotelli. Matka-aika jo joulukuussa... eli pian!
 

hemppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Elokuussa könttäsumma oli 40 €uroa. Oli äijä tilattu etukäteen vastaan, odotti lappu kourassa lentokentällä, kantoi kamat autoon ja ajoi kuin raivopää suoraan hotellille.
Halvalla pääsitte, sillä maksoimme viime heinäkuussa 70 euroa taksikyydistä toiselle puolelle keskustaa eli taksista Ciampinon lentokentältä joutunee pulittamaan 40-70 euroon.
 

Islanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko hotellisuosituksia Pariisiin?

En viitsi aivan hirveitä summia tällä kertaa hotelliin satsata, joten luksushotellit ovat (ainakin tällä hetkellä) kaavailujen ulkopuolella. Jokin viihtyisä boutique-hotelli voisi toimia, tai apartment-hotel... Toki kaikista viihtyisistä majapaikoista otetaan vihjettä vastaan, joista palstalaisilla kokemusta ja kehuja löytyy!

Sijainnille annan paljon painoarvoa, joskin turistirysien keskellä ei tarvitse asua, en ole nähtävyyksiä menossa katsomaan. Jokin viihtyisä ja tunnelmallinen kortteli hyvine kahviloineen ja ravintoloineen toimii oikein hyvin, kunhan kulkeminen toimii. Agendana on romanttinen lemmenloma, joten mielummin jokin tunnelmallinen paikka, kuin kliininen business-hotelli. Matka-aika jo joulukuussa... eli pian!

No nyt ollaan aika samoilla spekseillä liikenteessä kuin itse olimme tasan vuosi sitten. Hotelliksi päätyi tuolloin Eiffel Seine, joka on Bir-Hakemin metro-aseman vieressä jollain Rue De Grenellellä. Eiffelin tornille on parin korttelin matka joten ihan hyvällä mestalla.
Hotelli oli pieni ja erittäin tunnelmallinen, eikä hinta ollut mielestäni kovinkaan kallis. Ehkä ympäristö ei ole se kaikkein romanttisin, sillä metrorata meni huoneesta katsottuna suoraan ikkunan toisella puolen, muttei tästä kyllä mitään melu tms. haittaa ollut.

Itse käytiin kattomassa noita perusänhtävyyksiä ja sitten vaan haahuiltiin kaupungilla, joka onnistui tästä lokaatiosta oikein hyvin... Mikäli oikein romanttista toimintaa haluaa, kannattaa lähteä moulin rougelle. Liput toki maksaa min. 50e, mutta kokemus oli kyllä aika hieno. Yksi siisti juttu mikä myös tehtiin oli pariisin kiertoajelu rättisitikalla myöhään illalla.
 

Veikko

Jäsen
Jotta tämä osuisi edes etäisesti ketjun aiheeseen, niin suosittelen omien kokemuksieni perusteella kokeilemaan puolalaisen julkisen junaliikenteen toimivuutta. Hakkaa VR:n kyllä mennen tullen. Pari kesää sitten varasin netitse Suomesta käsin express-junaliput Krakovasta (jossa vietin viikon) Varsovaan, jonne siis tein yhden päivän reissun. Aamujunalla perille ja iltajunalla takaisin. Junamatka kesti noin kolmisen tuntia, ja sujui oikein rattoisasti. Hyväkuntoiset junat, matka sujui ajallaan ja tosiaan lipun varaaminen sujui ongelmitta toimivan nettisysteemin avulla. Englanniksi, ei puolaksi.

Junareissussa näki mukavasti Puolan maaseutua ja miljöötä, ja junan avulla pääsee kätevästi esim. päiväreissulle kohteeseen, jossa haluaa pistäytyä mutta jonne ei ainakaan sillä erää ole mahdollista mennä erikseen tai pidemmäksi aikaa. Varsovassa kävin vetämässä kuninkaanlinnan edessä hulppean golonka-annoksen (mureaa sianpotkaa vajaa kilon annos plus hapankaalia ja perunoita). Tämän jälkeen olikin pakko käydä mainitussa kuninkaanlinnassa paskalla, koska kilo lihaa toisesta päästä aiheutti tiettyä painetta toiseen päähän.

Omat kokemukset junamatkustamisesta Puolassa ovatkin sitten kokolailla päinvastaisia. Lähinnä tosin sen takia, että valitsemamme junat olivat aivan täpötäyteen ahdettuja.

Ensimmäinen matka oli yöjuna Gdanskista Krakovaan. Kaikki junan "hytit" olivat täynnä, joten leiri piti tehdä noin 80cm leveälle käytävälle. Nukkumisesta ei tietenkään tullut mitään, kun porukkaa ramppasi edes takas vessassa käymään ym. Noin 5-6 tunnin jälkeen viereisestä hytistä vapautui muutama paikka ja pääsimme onneksi sinne loppumatkaksi.

Jälkimmäinen matka oli sitten Krakovasta Varsovaan. Liput ostimme n. 4 tuntia ennen junan lähtöä ja laiturillekin menimme suht ajoissa odottelemaan. Lähtöajan lähestyessä porukkaa alkoi kuitenkin valumaan jatkuvalla syötöllä laiturille. Saapuva juna olikin sitten melkein jo valmiiksi täynnä ja suuri osa odottelijoista ei vain yksinkertaisesti mahtunut kyytiin. Kuvaavaa oli se, että porukkaa sukelsi ikkunoista sisään, koska muuta mahdollisuutta päästä sisään ei ollut.

Jouduimme siis hakemaan uudet liput seuraavaan junaan (ja maksamaan lisää, koska seuraava juna oli kalliimpi). Jälkimmäinen juna oli vieläpä monta tuntia hitaampi, kuin edellinen olisi ollut. Onneksi kuitenkin siinä junassa oli tilaa reilusti, sillä lipunmyyjän mukaan lippua pystyi muuttamaan vain kerran ja sen jälkeen olisi pitänyt ostaa jälleen uusi lippu eikä vanhasta olisi saanut rahoja takaisin..

Muuten Puolasta jäi todella hyvä maku. Vajaassa 9 päivässä ehdimme käymään Gdanskissa, Krakovassa, Zakopanessa ja Varsovassa. Varsovassa tosin aika jäi vain muutamaan tuntiin edellä mainitun junasählingin vuoksi. Eniten pidin Krakovasta sekä patikoinnista Zakopanen maisemissa.
 

ditrim

Jäsen
Onko kellään jatkislaisella kokemuksia / kerrottavaa viime ajoilta Puerto Ricon / Inglesin alueelta. Mahdolliset yökerho ja -shoppauspaikat etunenässä kiinnostaa.

Alkuvuodesta olin Inglesissa ja kävin myös kahdesti Puerto Ricossa. Ensimmäisessä se legendaarinen ostari on Jumbo. Iltaisin se tosin muuttuu homoluolaksi, mutta päivällä siellä oli ihan normaalia. Puerto Rico on niin pieni, että siellä ei mielestäni ollut mitään ihmeellistä shopattavaa. Ei sillä että sieltä Inglesistäkään mitään ostettavaa löytäisi. Yökerhoissa en käynyt.

Yleisesti ottaen Ingles on iso ja tuulinen ja Puerto Rico on pieni ja aurinkovarma. Seuraavan kerran kun lähden aurinkoa palvomaan, niin valitsen hotellin Puerto Ricosta ja käyn sitten jonain päivänä Inglesin alkuperäisasukkaiden asuinalueella kaupassa. Turistipuolella on näet ihan karseat hinnat. Esimerkiksi 50 sentin arvoiset sandaalit maksavat noin 9 euroa.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Jos haluaa Puerto Ricon alueelle ja hieman uudempaan hotelliin niiden rinteessä olevien sijaan,valitkaa Playa de Amadores. Muutaman kilsan päässä Ricosta. Kiva kävelytie Ricoon ja saarten ehkä paras ranta. Hotellien hinnatkaan eivät juuri korkeammat.
 

Jabbbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Oulun Kärpät
Pari kuukautta sitten tuli pyörähdettyä Inglesissä ja onhan se aivan loistava menomesta. Jumboon ei välttämättä kannata mennä bailaamaan, mutta riippuu tietysti ihan siitä millaisen seksuaalisen suuntauksen omaa... Kasbah on se alueen toinen suuri ostoskeskus ja sillä alueella on tosi paljon loistavia baareja, suosittelen ehdottomasti käymään siellä. Siellä kyllä tarjontaa riittää ja aivan siinä Kasbahin kuppeessa on vastikään avattu suomalaisomisteinen yökerho, jonka nimeä nyt en millään muista vaikka pariinkiin otteeseen tuli siellä pyörähdettyä =) Green Field -hotellin vieressä se kuitenkin on ja kannattaa siellä asuvilta suomalaisilta kysellä jos ei löydy, ne tietää kyllä. Ja ehdottomasti jos biletysreissun haluaa tehdä niin hommaa hotellin Inglesistä. Puerto Rico on rauhallisempaa seutua ja se on enemmänkin sellainen perhelomapaikka.

Niin, ja noilta kaupustelijoilta ei kannata tietenkään mitään ostella, mutta jos ja kun joku tarjoaa lippuja Fuck me, I'm famous -baarikierrokselle niin suosittelen lämpimästi. Roundi sisälsi ainakin meille pääsyn neljään kapakkaan ja ilmaiset shotit jokaisessa paikassa sekä jotain seurapelejä. Ja mukaan tarttui myös sellainen asiaankuuluva kiertueen nimellä varustettu t-paita, jonka tietysti hölmöyksissäni lahjoitin jollekin horatsulle. Toinen kokemisen arvoinen bilereissu on Boat Party, johon nuo kaupustelijat myös myyvät lippuja. Kyseessä siis katamariiniristeily, joka starttaa Puerto Ricon satamasta. Lippuun sisältyy bussikyyti sinne ja takaisin, sisäänpääsy veneelle, ilmaiset ruoat ja ILMAISET JUOMAT! sekä mahdollisuus huristella vesiskootterin perään kiinnitetyllä baananilautalla. Palvelu pelaa aivan mahtavasti ja kertaalleen vene ankkuroidaan paikoilleen ja osallistujilla on mahdollisuus pulahtaa Atlantissa. Musa pauhaa koko ajan ja DJ soittaa sitä mitä matkustajat tilaavat ja koko reissu huipentui sitten mukaviin seura/juomapeleihin. Aivan päällikkö risteily ja hintaa sillä oli muistaakseni 50€ per lärvi. Voin kertoa, että maksaa itsensä reilusti takaisin jos ottaa kunnolla ilon irti. Ja taisipa olla vielä niin että kympin lisähintaan pääsi seurueen kanssa Kasbahiin jatkoille ja sielläkin on muutaman tunnin ajan ilmaisia hanajuomia!

Itse olen tässä jo alkanut hioa seuraavaa reissua ja tarkoituksena olisi lähteä rantalomalle jonnekin lämpimään maahan, jossa on loistavat puitteet pelata biitsiä. Kaveriporukalla siis tarkoituksena lähteä ja hauskanpito/biitsinpelailu on ne reissun tärkeimmät keissit. Hotelli saisi olla suht rauhallinen, alle kilometrin päässä rannasta varustettuna näyttävillä altailla, eikä olisi pahitteeksi jos biitsikenttä löytyisi myös suoraan hotellin pihasta. Yöelämätarjontaa sekä hyviä ruokapaikkoja täytyy myös löytyä aivan lähistöltä. Näin alustavasti olen miettinyt joko Egyptiin tai Kap Verdeen lähtemistä, mutta jos jollakin heittää hyviä vaihtoehtoja/omia kokemuksia niin otetaan vastaan =) Eikä haittaa jos jotain spesiaaliakin olisi mahdollisuus kokea. Egyptissä nyt lähinnä viehättää tuo kulttuuri ja mahdollisuus nähdä pyramidit, sekä mahdollisuus kokeilla sukeltamista.
 
Viimeksi muokattu:

Conna

Jäsen
Suosikkijoukkue
ILVES
Moro

Vielä olis seitsemän viikkoo kun finskin purkin nokka nousee kohti taikamaata ja bangkokia. Ihan perus pakettimatka kohteena Koh Chang/Koh Samet ja vielä vaimon kera.
Odotettavissa lämpöä,auringon paistetta ja ehkä jokunen kylmä Shinga... :D
Todennäköisesti viimeinen Thaimaan reissu meidän osalta,alkaa olemaan ns nähty. Suunnitelmissa on tulevina vuosina siirtyä Vietnamin puolelle kun siellä ei ole vielä tullut käytyä.
 

Rocco

Jäsen
Tämä ei liity mihinkään matkakohteeseen nimenomaisesti vaan matkailuun yleensä. Luetteko hotellivaihtoehtoja pohtiessanne esim. booking.comiin vietyjä asiakasarvosteluja ja vaikuttavatko ne teidän valintaanne? Olen itse ihmetellyt sitä että suurin osa noista arvosteluista on todella tyrmääviä.

Minulla ei ole suurempaa valittamista oikeastaan mistään majoittumispaikastani ja olen majoittunut hotelleissa joiden kohdalla on lukenut "Worst nightmare ever!" tai muuta vastaavaa. Vai onko sitten niin, että yleensä tulee mieleen mennä antamaan palautetta vain jos on saanut negatiivisen kokemuksen?
Monesti pienimmän harmin kokeneet valittavat eniten.

Itse en juurikaan juttuja lue, mitä nyt yleissilmäyksellä katson saadut tähdet. Itselleni tärkeintä on sijainti ja ilmainen Wlan. Itse kun en hotelleissa aikaani vielä kun lomailen, korkeintaan siellä nukun ja säilytän tavaroitani sen ajan kun lomailen.
 

Bbird80

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hong Kong

Avautui mahdollisuus lähteä A-luokan ex tempore -reissuun Hong Kongiin välipäivinä. Kaupungissa käyneiltä kyselisin vinkkejä paikoista, joissa ehdottomasti kannattaa käydä, asioista, joita siellä on aivan pakko tehdä (ilmeinen mukahassuttelun paikka, Turenki hereillä) ja tavaroista, joita sieltä kannattaa ostaa. Olen paikan päällä 3-4 päivää, joten kaikkea hauskaa ei varmaankaan ehdi tekemään, mutta jos sellaiset must-jutut tulisi koettua. Googlaamisella löysin seuraavaa:

- Victoria Peak - näköalapaikka korkealla, kulkuyhteys jollain kaapelivaunulla rinnettä ylös
- Star Ferry - lauttamatka välillä Hong Kong Island - Kowloon
- Tsang Tai Uk - vanhaa asutusta
- A Symphony of Lights - yöllinen valoshow keskustan tuntumassa
- Dim sum & muut kantonilaiset safkat

Muuta? Ja ai niin, siellä kuulemma jengi ei väistä eli kävelee päin ja etuilee minkä ehtii. Kerrankin tästä elopainosta on hyötyä. Keep your head up, HK.
 
Muuta? Ja ai niin, siellä kuulemma jengi ei väistä eli kävelee päin ja etuilee minkä ehtii. Kerrankin tästä elopainosta on hyötyä. Keep your head up, HK.

Ei hirveästi lisättävää noihin googlettamiisi asioihin. Paikallinen porukka on tosiaan epävirallisia maailmanmestareita kaikenlaisessa kikkailussa ja säätämisessä. Etuilua, tönimistä ja yleisiä härömuodostelmia jonotustilanteissa siis odotettavissa.

Jos ei kyytiä hotellille vielä ole järjestetty, kannattaa ehdottomasti kyseenalaistaa kyytiä kentältä tarjoavien tarjoukset. Meille tarjottiin kyytiä Kowlooniin kentältä hintaan 100-500 € kun se sitten lopulta järjestyi virallisen taksin (punaiset, vihreät ja siniset?) kautta 15 € mittari päällä.

Jos kessumiehiä on matkaan lähdössä, kannattaa huomioida, että kessutteluun on erikseen merkityt alueet kadulla. Näiden rajojen ulkopuolella röyhyttelystä napsahtaa sitten muistaakseni aika reilut sakot.

Hyvää matkaa.
 
- A Symphony of Lights - yöllinen valoshow keskustan tuntumassa

Muuta?

Tuo valoshow on muuten kohtalaisen psykedeelinen, suosittelen :D

Ja muita hyviä kohteita jos aikaa tuntuu kuitenkin riittävän:

- Peakilla auringonlaskun ihailtuaan voi käydä vaikkapa maineikkaalla Lan Kwai Fongin baari/ravintolakortteleissa ihmettelemässä menoa.
- Vilkkaat markkinapaikat, mikäli ostoksille on hinkua, tai ihan vaan tunnelmakin voi olla kiva käydä tsekkaamassa.
- Jos alkaa hälinä ahdistamaan niin ihan keskustan ympärillä bussi/metromatkan päässä on hienoja country parkkeja hyvine kävelyreitteineen. Kannattaa googlailla, maisemat yllättävät!
- Päivämatkan voi tehdä myös Macaon kornille portugalivaikutteiselle kasinosaarelle.

Mukavimpia suurkaupunkeja tuolla idässä mielestäni.
 

scholl

Jäsen
Tämä ei liity mihinkään matkakohteeseen nimenomaisesti vaan matkailuun yleensä. Luetteko hotellivaihtoehtoja pohtiessanne esim. booking.comiin vietyjä asiakasarvosteluja ja vaikuttavatko ne teidän valintaanne? Olen itse ihmetellyt sitä että suurin osa noista arvosteluista on todella tyrmääviä.

Joskus. Jos menen jonkun tunnetun ketjun hotelliin niin yleensä tiedän, mikä sen hotellin taso on ja jos on joku ongelma niin tiedän, että se saadaan paikan päälle ratkaistuksi, koska ketjun maine on vaakalaudalla. Silloin en lue. Sen sijaan, jos joudun majoittumaan esim. pienemmässä kaupungissa, jossa kaikki hotellit saattavat olla yksityisiä perheomisteisia hotelleita niin saatan kuvauksen ja kuvien lisäksi katsoa myös muutamia kommentteja. Vaikka siellä hotellissa ei tulisi vietettyä niin hirveästi aikaa, kun menen hotellille vasta myöhään illalla ja lähden aikaisin aamulla niin silti muutama pointti kiinnostaa: huoneen yleinen siisteys, mutta erityisesti kylpyhuoneen; internetyhteys, sen toimivuus ja sen hinta (joku 6 euroa per tunti ei hirveästi nappaa); sijainti ja mahdollinen parkkitilanne, jos vuokra-autolla liikenteessä; meluisuus (jos kommenteissa lukee, että siellä alueella on hirveä liikenteen melu niin en buukkaa huonetta); ilmastointi kesällä. Myöskin treenikaudesta ja säästä riippuen saatan katsoa onko sellaisella alueella, että sieltä pääsee hyvin lenkille tai onko hotellissa juoksumattoa. Sen sijaan aamiainen on samantekevä. Jos kunnollista aamupalaa ei ole niin syön jossain kahvilassa, kun olen lähtenyt liikenteeseen. Useimmiten 3-4 tähden pienetkin hotellit ovat ihan hyvätasoisia hinnasta riippuen, sillä hintahan vaihtelee hyvin paljon sesonkien mukaan.

Jos olen autolla liikenteessä ja hotellit eivät ole täynnä niin silloin en välttämättä tee mitään varausta. Silloin on paljon fleksiibelimpi suunnitelmien muutosten suhteen ja toisaalta hotellit antavat kyllä tiskiltä yleensä aivan saman hinnan kuin mitä netin kautta saa. Jos eivät antaisi niin voisin sanoa, että no varaanpa bookingin kautta. Hotelli hyötyy siitä sen, ettei heidän tarvitse maksaa mitään provikaa Bookingille tai vastaavalle firmalle, joten voivat tarjota parempaa palveluakin. Usein silloin saa esim. paremman huoneen. Esim. joku aika sitten, kun menin tiedustelemaan tiskiltä suoraan millaisia huoneita on vapaana niin se respan vanha ukko otti nipun avaimia mukaansa ja esitteli niitä huoneita. Kysyi, haluanko merinäköalan jne. Sain huippuhuoneen ja kaikki oli muutenkin jees. Täytyy tosin huomioida se, että yleensä noissa pätee se, että kun puhuu paikallista kieltä niin palvelu ja huone on parempi, kun taas englantia puhuvat saavat paskempaa palvelua ja huonomman huoneen. Se on melkein joka Euroopan maassa sama. Samoin jos yöpyy toistuvasti samoissa hotelleissa niin saa parempaa palvelua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös