Miltäs Gardajärven seutu näytti? Itse olen vaimoni kanssa suuntaamassa tuonne kuudeksi päiväksi reilun viikon päästä. Vuokraamme auton Bergamosta, joten nähtävyyksiä päässee kiertämään laajemmaltikin. Venetsiaan ja Veronaan teemme todennäköisesti päiväretket ja toisaalta dolomiititkin kiinnostaisi. Pari päivää toki täytyy pyhittää itse Gardajärvellekin.
Löysittekö hyviä ruokapaikkoja tai jotain mielenkiintoisia nähtävyyksiä Malcesinesta ja ympäristöstä? Missä majoituitte?
Siis eilen kotiuduimme matkalta ja matka oli meistä ihan täysi kymppi.
Itse olimme pääsääntöisesti ihan tuossa Malcesinessa, mutta teimme sellaisen bussilla ja järvilautalla Gardajärven ympäri retken jonka aikana totesimmekin että sieltä järveltä käsin saa parhaimman käsityksen lähimatkalta niihin kyliin ja ympäristöön. Seutuhan on ihan poskettoman jylhä ja kaunis. Tämmöiselle ensimmäistä kertaa Italiassa-tyypille kokemus oli aika pysäyttävä ja antoisa.
Kolmantena päivänä teimme sitten päiväretken Venetsiaan ja on todettava että sellainen pyydyshän se koko kaupunki on, välillä tuntui että kaikki maailman turistit olivat pelipaikalla, mutta kun siellä kujilla ja käytävillä seikkaili sivummalla niin mm. hiljaisia ja paljon edukkaampia, mutta kyllä ihan tasokkaan näköisiä ruokapaikkoja ja kahviloita oli miltei joka aukealla, joita sieltä putkahtelikin hyvin tasaiseen tahtiin.
Kaupunkihan on itsessään ihan veikeä nähtävä ja itse nyt ajatteli että Venetsia nyt vaan on Venetsia, ei taida vertailukohtaa löytyä sille kylälle.
Malcesinessa on se köysirata sellainen jonotuskohde, jolla noustaan johonkin päälle 2000 metriin ja näköalat KUULEMMA ovat sen mukaisetkin, itse emme sinne meneet koska sinä päivänä jona piti mennä oli vuorien huiput sankkojen pilvien peitossa. Edestakainen lippu alhaalta huipulle oli 16 euroa per naamataulu ja siellä on ravintola/kahvilaakin pystytettynä...ainakin puolivälissä oli =) Myös Malcesinen linna oli ihan jees, ja sinne pääsymaksu oli 5 euroa/nokka.
Itse emme huonoa ruokaa kertaakaan syöneet ja vain kerran kävimme samassa paikassa uudelleen, ja paikka oli siinä Malcesinen keskusaukion/venelaiturin oikessa laidassa kylältä päin katsottuna, veden äärellä. Sitä paikkaa voin ainakin ihan huoletta ja hyvällä omallatunnolla suositella, mestan nimi on: café ristorante Italia da nikolas.
Tässäpä jotain kiireessä, katsotaan jos illalla jotain mieleen paremmin.