Mainos

Matkakohteenne

  • 2 584 126
  • 14 952

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en lähtisi liikaa ahnehtimaan. Malaga on suht helppo kohde, kun oletettavasti lennätte sinne, niin sen kanssa pystyy helposti yhdistämään toisen Andalucian kaupungin kanssa.

Kuten yllä mainittiin niin Sevilla, Cadiz, Cordoba ja Granada kaikki ovat paikkoja jossa saa helposti 2-3 päivää kulumaan. Sevilla noista on suurin.

Just näin. Granadaan sellainen vinkki myös, että Alhambraan on syytä ostaa lippu etukäteen. Liput tulevat myyntiin muistaakseni aina kuukautta ennen vierailun ajankohtaa ja siinä pitää valita myös kellonaika, kun kävijämäärä on rajoitettu. Ja ehdottomasti kannattaa mennä.
 

Mr.Lemieux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Pittsburgh Penguins
Arvoin tässä Prahan ja Riikan välillä pitkän viikonlopun(pe-ma) reissua syyskuun lopussa emännän kanssa ja näyttäis siltä, että Riikaan napsahti nalli, johtuen lähinnä siitä että hotelleissa+lennoissa sääästää jo muutaman saturaisen.

Nettihän on pullollaan tipsejä Riikasta, mutta mieluusti kuulisin teiltäkin vihjeitä ruokapaikoista(pihvit), hotelleista(kylpylät etusijalla), nähtävyyksistä, baareista(ei yökerhoista), liikkumisesta, shoppailupaikoista jne, että missä sitä sitten kannattaisi poiketa.

Ei oikein sytytä julkiset ja jostain luin että Riikassa pelaa Bolt eikä Uber, onko näin?

Riikassa olen kyllä joskus 10v sitten jätkäporukalla käynytkin, mutta se oli niin viinan huuruinen reissu, että muistikuvat on minimaaliset.

Lämminhän tuolla ei netin mukaan enää välttämättä tuohon aikaan ole.

Mutta tosiaan, kaikesta tiedosta olen kiitollinen, joten antakaa palaa.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Onko kenelläkään kokemusta tilanteesta, jossa tekee online check-inin ja vastauksena tulee viesti, ettei mobiilitarkistuskortti ole mahdollinen kyseiselle lennolle, vaan sähköpostin liitteenä oleva PDF on oltava tulostettuna A4-paperilla?

Viivakoodin lukemisenhan pitäisi olla mahdollista myös tuon PDF-tiedoston kautta, mutta voiko joku esimerkiksi vaatia ihan oikeasti tulostettua paperia, mitä siitä seuraa jos sitä ei ole tai mikäli onnistuu puhelimellakin, miksi tuollainen viesti on pitänyt laittaa oheen?

"Sinua pyydetään näyttämään tarkastuskorttisi ennen turvatarkastusta sekä portilla siirryttäessä koneeseen. Tarkastuskortti/-kortit on tulostettava A4-paperille."

Tulostamaan en siis pysty tuota millään tähän hätään.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onko kenelläkään kokemusta tilanteesta, jossa tekee online check-inin ja vastauksena tulee viesti, ettei mobiilitarkistuskortti ole mahdollinen kyseiselle lennolle, vaan sähköpostin liitteenä oleva PDF on oltava tulostettuna A4-paperilla?

Viivakoodin lukemisenhan pitäisi olla mahdollista myös tuon PDF-tiedoston kautta, mutta voiko joku esimerkiksi vaatia ihan oikeasti tulostettua paperia, mitä siitä seuraa jos sitä ei ole tai mikäli onnistuu puhelimellakin, miksi tuollainen viesti on pitänyt laittaa oheen?

Mikä lentoyhtiö? Normaalit lentoyhtiöt tulostavat sulle sen boarding passin niillä tiskeillä ennen turvaa, mutta jollain ryanairilla homma voi olla vaikeampi.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Mikä lentoyhtiö? Normaalit lentoyhtiöt tulostavat sulle sen boarding passin niillä tiskeillä ennen turvaa, mutta jollain ryanairilla homma voi olla vaikeampi.
Lento ostettu Air Balticin kautta, mutta liikennöivä yhtiö on Uzbekistan Airways. Välilasku siis Riikassa, joten siellä varmaan ainakin Air Balticin henkilökuntaa löytyy. Ehkäpä soitan varmuudeksi vielä aspaan.

e: No siitä soitosta ei tultu kyllä hullua hurskaammiksi :D. Air Balticin aspa hoki ettei tulostaminen ole välttämätöntä, mutta sinun täytyy tulostaa se :D. Pitänee kysellä aamulla sitten ihan paikan päältä.
 
Viimeksi muokattu:

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
No niin, viikon Itävalta (ja Saksa) -reissu heitetty, pieni päiväkirja ja kommentteja:

Lähtö Helsinki-Vantaalta tiistaina aamulla klo 08:00, perillä Munchenissa paikallista aikaa n. 09:30. Etukäteen varattu vuokra-auto Avikselta, hintaan n. 500€ viikko sisältäen nolla omavastuun, ei tarvitse ressata sitä sitten reissun aikana tuleeko naarmuja yms. 350€ olisi ollut pelkkä auto, 150€ sai pulittaa lisää omavastuun nollauksesta.

Auton sai kätevästi ja parkkitalosta oli ulkona alta aikayksikön, sitten nokka kohti Kotkanpesää. Tarkistelin vielä lähipäivinä, että lippuja sinne oli saatavilla reilusti joten ei tullut otettua etukäteen. Paikanpäällä sitten hoidin liput netistä kun se oli kätevämpää kuin jonottaa lippuluukulla. Mikään kauhea ryysis ei ollut onneksi huipulla, niin sai nauttia maisemista ja tunnelmasta. Alkuillasta sitten Salzburgiin, airbnb:hen tavarat ja ruokaa etsimään. Vuokraisäntä suositteli Die Weisseä joka oli ihan parin korttelin päässä ja se osoittautui mainioksi paikaksi, paikka oli aivan loppuunvarattu mutta yksi pöytä löytyi mikä jaettiin random pariskunnan kanssa.

Seuraavana aamuna nokka kohti Eisriesenwelttiä, suosittelen olemaan sielläkin suht ajoissa, saatiin lupa kuvata kun ei ollut vielä ruuhkaa. Alas laskeutuessa ryhmiä tulikin vastaan tiuhaan tahtiin. Nousu on ihan napakka hissinkin kanssa, joten jonkinlainen peruskunto kannattaa omata jos tuonne lähtee. Itse luolassa tulee sitten vielä se 700 portaan nousu mutta se ei ollut niin paha.
Jääluolalla meni se muutama tunti kaikkinensa kun vielä syötiin ja sitten oli aika tarkistaa joen toisella puolella oleva Hohenwerfen. Siellä alkoi birds of prey näytös sopivasti kun oltiin paikalla niin katsottiin sekin, vaikuttavia lintuja kyllä ja en usko että tuollainen show menisi Suomessa läpi missä isot petolinnut tepastelevat yleisön joukossa.
Illasta kerkesi sitten vielä Salzburgin linnan tsekkaamaan ja kuvailemaan lisää maisemia.

Torstaina herätyksen jälkeen kohti Hallstattia, ensimmäinen pysähdys oli Wolfgangseen rannalla ja sieltä Schafbergin junaan. Hinta ylös ja alas oli kahdelta henkilöltä melkein 100€ mikä oli selvästi kallein lippu mitä tuli reissulla vastaan, muut pääsyliput pyörivät siellä 8-25€ hujakoilla.
Mutta oli se sen arvoinen reissu, junamatka kesti reilun puolituntia vuorenrinnettä ylös ja ylhäällä maisemat oli (jälleen) aivan tolkuttoman upeat. Itse tuli seikkailtua enemmänkin huipulla ja 2,5h hujahti äkkiä.
Schafbergilta seuraava pysähdys oli Gosaun järvellä minne olikin kerääntynyt sakkia vaikka kuinka paljon, en toki ihmettele kun lämpötilat huitelivat +30 asteen yläpuolella. Itsekin kävin uimassa lämpimässä vedessä.
Alkuillasta saavuttiin Hallstattiin, käytiin Skywalk tsekkaamassa ja vielä uimassa täälläkin.
Poliisit sitten häätivät ihmiset pois pieneltä nurmisaarelta kun pelastushelikopteri oli lähestymässä ja vei jonkun parkuvan pojan kyydissään pois.
Yöllä oli hitonmoinen ukonilma kauempana, oli hienoa kun salamat valaisivat järven ja vuoret. Aamulla tuli herättyä aikaisin ja olinkin ensimmäinen juuri sillä Hallstattin valokuvauspaikalla. Siinä meni äkkiä se tunti-puolitoista.

Seuraava kohde piti olla Dachstein, mutta se oli ollut loppuunmyyty jo parin päivän ajan, sinne en ollut tajunnut katsoa lippuja aiemmin ja se käynti jäi nyt seuraavaan kertaan. Siispä suoraan Grossglocknerin alppitielle. Oli toisaalta hyvä että Dachstein jäi välistä, koska alppitiellä menikin koko päivä. 40€ maksoi lippu jolla pääsi ajamaan tien läpi ja saman päivän aikana sai ajaa vielä toiseenkin suuntaan jos siltä tuntui.

La-su yö meni Lienzissä ja sieltä aamulla matka jatkui Kaprunin patojärville. Aamulla oli aika synkeä saapua paikalle kun kaikki oli sumun peitossa ja hyvä että eteen näki. Kuitenkin jo parin tunnin päästä sää oli loistava ja näki koko paikan komeudessaan. Iltapäivällä matka jatkui järviltä Krimmlin vesiputouksille missä sai taas muutaman tunnin menemään kun kiipesi ylös asti Obererin putouksen päälle.

Tässä vaiheessa loppureissun sää muuttui helteestä sateiseksi eikä matkalla Innsbruckiin tullut enää pysähdeltyä yhtä huoltsikkataukoa enempää. Sunnuntaina sää oli todella epävakainen, mutta tehtiin silti reissu Füsseniin linnoja katsomaan. Pilvistä ja sateista oli, mutta erittäin vaikuttavat maisemat joka tapauksessa. Garmisch-Partenkirchenin kautta ajeltiin Innsbruckiin, mutta sunnuntaina Garmischissa oli kaikki kiinni. Seefeld taas yllätti positiivisesti, siellä keli muuttui sopivasti vielä aurinkoiseksi ja kylä oli todella eläväinen sunnuntainakin.
Illalla vielä kiivettiin majapaikan lähellä olleelle Thaurin rauniolinnalle.

Maanantai aamuna käytiin katsastamassa Innsbruckin vanha kaupunki, mutta jälleen sateinen sää ei innostanut jäämään kovinkaan pitkäksi aikaa. Maanantaina BMW museokin oli Munchenissa sopivasti kiinni, niin ei tullut käytyä sitten sielläkään. Sateessa ei jaksanut enää lähteä mitään ulkonähtävyyksiä mennä katsomaan, joten huristeltiin sitten pitkin pikkuteitä lentokentälle missä sai rauhassa vielä syödä ja shoppailla ennen lentoa.


Muutamia huomioita:

-Syöminen oli suhteellisen edullista, ravintoloissa annoksista sai maksaa sen 12-15€ ja juomat sitten 4-6€ vähän juomasta riippuen. Edes pahimmissa turistipaikoissa ei nyhdetty mitään ryöstöhintoja vaikka varmasti olisi ollut mahdollista.
-Kortti kävi maksuvälineenä joka paikassa, ainoastaan Kotkanpesällä korttikone oli "rikki".
-Itävallan puolella kaupat menevät aikaisin kiinni, se tuli vähän yllätyksenä kun täällä on tottunut käymään kaupoissa vielä iltamyöhään.
-Pysäköinti oli todella helppoa joka paikassa ja parkkipaikkoja löytyi todella hyvin. Myös monessa turistipaikassa pysäköinti oli täysin ilmaista, samoin vessoista ei peritty ylimääräisiä maksuja


Ehdottomasti tulee käytyä uudestaan, toivottavasti jo suhteellisen pian.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
No niin, viikon Itävalta (ja Saksa) -reissu heitetty, pieni päiväkirja ja kommentteja:

Lähtö Helsinki-Vantaalta tiistaina aamulla klo 08:00, perillä Munchenissa paikallista aikaa n. 09:30. Etukäteen varattu vuokra-auto Avikselta, hintaan n. 500€ viikko sisältäen nolla omavastuun, ei tarvitse ressata sitä sitten reissun aikana tuleeko naarmuja yms. 350€ olisi ollut pelkkä auto, 150€ sai pulittaa lisää omavastuun nollauksesta.
Oliko Itävallassa jotain omaa ostettavaa moottorietiepassia tai jotain? Jostain on huhuiltu että semmonen pitäisi olla ja sen voi ostaa ainoastaan fyysisesti paikanpäältä. Itse menossa kahden kk päästä samoille nurkille.

Hyvä tietää myös että Avikselta pystyy ennakkoon maksamaan nolla omavastuun. Sixt sama homma. On nimittäin jännä että tuota ei vieläkään saa kaikista vuokra-auto firmoista. Itse ainakin koen että haluaisin vertailla hinnat jo ennakkoon. On aika paskaa kun siinä väsyneenä tulet hakemaan varaamaasi autoa ja länttäävät 300€ lisäkulun nolla omavastuusta. Rupeatko vaihtamaan tiskillä firmaa? Et tietenkään.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Oliko Itävallassa jotain omaa ostettavaa moottorietiepassia tai jotain? Jostain on huhuiltu että semmonen pitäisi olla ja sen voi ostaa ainoastaan fyysisesti paikanpäältä. Itse menossa kahden kk päästä samoille nurkille.

Hyvä tietää myös että Avikselta pystyy ennakkoon maksamaan nolla omavastuun. Sixt sama homma. On nimittäin jännä että tuota ei vieläkään saa kaikista vuokra-auto firmoista. Itse ainakin koen että haluaisin vertailla hinnat jo ennakkoon. On aika paskaa kun siinä väsyneenä tulet hakemaan varaamaasi autoa ja länttäävät 300€ lisäkulun nolla omavastuusta. Rupeatko vaihtamaan tiskillä firmaa? Et tietenkään.

Vinjetti on Itävallassa, saat kyllä ostettua netistäkin tai maahan tullessa naapurimaiden huoltoasemilta. Sakot ovat reippaat, jos jäät kiinni ajamisesta ilman ja on kameravalvontaa. Viikko taitaa lyhin aika edelleen olla. Se tarra voi tietysti vuokra-autossa ollakin, jos esim. edellinen on moisen maksanut, mutta oletuksena ei ole.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Vinjetti on Itävallassa, saat kyllä ostettua netistäkin tai maahan tullessa naapurimaiden huoltoasemilta. Sakot ovat reippaat, jos jäät kiinni ajamisesta ilman ja on kameravalvontaa. Viikko taitaa lyhin aika edelleen olla. Se tarra voi tietysti vuokra-autossa ollakin, jos esim. edellinen on moisen maksanut, mutta oletuksena ei ole.
Kiitos. Nyt kun katselin noita hintoja, niin selvisi tosiaan että se on vaan Autobahneille ja tiet missä tullaan ajamaan on vaan normaaleita maanteitä. Isoin on numeroltaan B38.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Joo vinjetti pitää ostaa jos meinaa motareita ajella, lyhyin aika on kymmenen päivää ja maksaa alle kympin. Niitä saa jokaiselta huoltoasemalta ostettua. Vaikka ei suunnitelmissa olisikaan ajaa motaria pitkin, niin ehkä varuilta sellainen on hyvä olla kuitenkin.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Joo vinjetti pitää ostaa jos meinaa motareita ajella, lyhyin aika on kymmenen päivää ja maksaa alle kympin. Niitä saa jokaiselta huoltoasemalta ostettua. Vaikka ei suunnitelmissa olisikaan ajaa motaria pitkin, niin ehkä varuilta sellainen on hyvä olla kuitenkin.

Nykyään sen saa tosiaan myös sähköisenä, joten ei tarvitse välttämättä huoltiksen kautta mennä, mutta se pitää ostaa hassusti hyvissä ajoin ennakkoon. Digital Vignette | ASFINAG
 

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kätevimmin vinjetin vuokra-autoon saa ottamalla sen huoltoasemalta ennen rajanylitystä.
Tuo e-vinjetti pitää ostaa muistaakseni 14pv ennen haluttua aloituspäivää, joten ei oikein vuokra-autoon onnistu, kun tuskin tiedät rekkariakaan etukäteen.

Lentokenttäkysymys, onko täällä kentillä työskenteleviä tai muuten vain asiasta tietäviä?:
Onko boarding passin leimaaminen turvatarkastusta edeltävällä portilla välttämätöntä?
Eli onko sillä jotain merkitystä lennolle pääsemisen suhteen? Itse ajattelisin, että lähtöportti olisi ainut merkitsevä, mutta seurataanko noita leimaamisia ja vaikuttaako mihinkään?
Kyseessä siis vaihto eri lipuilla, eli onnistuuko ensimmäiseltä lennolta vain jääminen ja portin vaihto, vai pitääkö kiertää exitin kautta ja turvatarkastukseen? Samalla lipulla mentäessä ei tietenkään tarvitse ulostautua, mutta onko noissa jotain seurantaa sitten muuten? Kyseessä ihan Eu-sisäinen matka, mutta Suomesta ei suoria lentoja, ja aikataulullisesti toimivin vaihtoehto olisi tuo kaksi eri matkaa. Ja tiedän kyllä eri lippujen ongelmat, mutta yhden lipun vaihdoehdot tässä tapauksessa ovat vain sen verran huonot. En ole tuollaista vaihtoa kokeillut kuin joskus aikoinaan opiskeluaikana, mutta silloin ei ollut edes elektronisia lukijoita aina porteilla.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Ilmeisesti tarkoitat tapausta, jossa sinulla on ensin lento Helsingistä kohteeseen A yhdellä lipulla. Sitten lento kohteesta A kohteeseen B toisella lipulla?

Itse olen näin lentänyt tänäkin vuonna pariin-kolmeen kertaan, eikä siinä ole mitään ihmeellistä. Vielä helpompaa on, jos teet netissä lähtöselvityksen etukäteen. Sitten ei muuta kuin kävelet kohteessa A kohteen B portille. Toki voit mennä sinne kohteen B lennon portille tekemättä ennakkoon lähtöselvitystä, mutta jos on ylibuukattu lento voi olla ettet pääse koneeseen.

Mutta jos on ruumaan menevää tavaraa, niin saattaa tulla hankalammaksi, ellet lennä saman allianssin yhtiöillä.
 

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ilmeisesti tarkoitat tapausta, jossa sinulla on ensin lento Helsingistä kohteeseen A yhdellä lipulla. Sitten lento kohteesta A kohteeseen B toisella lipulla?
Jep, juuri näin. Ja online-lähtöselvityksellä ja repulla tarkoitus, eli kaikki ylimääräinen olisi minimissä joka tapauksessa. Eri yhtiöillä, ja vaihto Arlandalla, mutta vaihtoväli olisi vain noin 1,5h eli aika nafti, jos tulee vähänkin viivästyksiä. Mutta tuolla kikkailulla koko lento olisi 5h, kun yhden lipun matkat luffella tai kelmillä tms menisi yli 10h, joka ei houkuta tässä tapauksessa.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Yhdysvalloissa kun viimeksi kävi, niin vältti tiet, joissa oli tietullimaksuja. Sitä ennen matkoilla homma hoitui käteispisteillä.

Nyt kun matka suuntautuu itäosiin ja moneen osavaltioon, tulee eteen paljon tietulleja. Käsittääkseni "käteismaksupisteitä" ei ole enää joka paikassa. Miten olette hoitaneet tietullimaksut vuokra-autolla itärannikolla? Ainakin Hertziltä sanottiin, että autossa on "lukijalaite", jonka voi halutessaan aktivoida. Sen käyttö maksaa 6-10 dollaria päivä ja sen päälle tulee vielä se tietullimaksu. Kuulostaa kovin arvokkaalta. Mitä muita vaihtoehtoja tähän olisi?
 

ndal88a

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooVee, Tampere
Yhdysvalloissa kun viimeksi kävi, niin vältti tiet, joissa oli tietullimaksuja. Sitä ennen matkoilla homma hoitui käteispisteillä.

Nyt kun matka suuntautuu itäosiin ja moneen osavaltioon, tulee eteen paljon tietulleja. Käsittääkseni "käteismaksupisteitä" ei ole enää joka paikassa. Miten olette hoitaneet tietullimaksut vuokra-autolla itärannikolla? Ainakin Hertziltä sanottiin, että autossa on "lukijalaite", jonka voi halutessaan aktivoida. Sen käyttö maksaa 6-10 dollaria päivä ja sen päälle tulee vielä se tietullimaksu. Kuulostaa kovin arvokkaalta. Mitä muita vaihtoehtoja tähän olisi?
Voit ostaa jostain supermarketista/apteekista tulliteille tarkoitetun "lukijalaitteen", maksaa jotain $5, alkaen, tämä siis Floridassa, Sunpass. Sitten pitää kirjautua Sunpass:iin, vaatii luottokortin. Sunpass:lla voi ajella aika monessa kaakkois-USAn osavaltiossa. Yksi ongelma on että jos saapuu Miamin lentokentälle, ottaa vuokra-auton, niin pääseminen pois kentältä ilman että menee tullitielle on haasteellista, joutuu suhaileen kaduilla.

JOL
 

DR_J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoiskaarre
Lokakuussa olisi tarkoitus matkustaa Huuhkajien perässä Sloveniaan ja sen idylliseen pääkaupunkiin Ljubljanaan. Onko paikka jatkoaikalaisille tuttu? Neljä päivää (To-Ma) tuolla olisi tarkoitus viettää, joten aikaa on ihan reilusti. Vinkkejä otetaan ilomielin vastaan niin nähtävyyksistä, aktiiviteeteista, ravintoloista ja kaikesta mahdollisesta. Lisäksi kaupungin hintataso kiinnostaa.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Ollaanko menty tilanteeseen ettei Prahaan saa suoria lentoja, vaikka MM-skapatkin?!?
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Ollaanko menty tilanteeseen ettei Prahaan saa suoria lentoja, vaikka MM-skapatkin?!?


Siitä vaan ihmettelemään, löytyy vielä ensi keväällekin suoria lentoja.
 

eddy28

Jäsen
Suosikkijoukkue
IPK, KalPa
Arvoin tässä Prahan ja Riikan välillä pitkän viikonlopun(pe-ma) reissua syyskuun lopussa emännän kanssa ja näyttäis siltä, että Riikaan napsahti nalli, johtuen lähinnä siitä että hotelleissa+lennoissa sääästää jo muutaman saturaisen.

Nettihän on pullollaan tipsejä Riikasta, mutta mieluusti kuulisin teiltäkin vihjeitä ruokapaikoista(pihvit), hotelleista(kylpylät etusijalla), nähtävyyksistä, baareista(ei yökerhoista), liikkumisesta, shoppailupaikoista jne, että missä sitä sitten kannattaisi poiketa.

Ei oikein sytytä julkiset ja jostain luin että Riikassa pelaa Bolt eikä Uber, onko näin?

Riikassa olen kyllä joskus 10v sitten jätkäporukalla käynytkin, mutta se oli niin viinan huuruinen reissu, että muistikuvat on minimaaliset.

Lämminhän tuolla ei netin mukaan enää välttämättä tuohon aikaan ole.

Mutta tosiaan, kaikesta tiedosta olen kiitollinen, joten antakaa palaa.
Riiassa tuli käytyä vuosi sitten ja jotain paikkoja jäi mieleen, mitä vois jakaa. Mutta jos reissu jo tehty, niin pahoittelut, että vasta näin viiveellä tulee vastattua.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Cancun, Playa Del Carmen, Tulum,Cozumel akselista täällä kenellekään kokemusta tai jopa vinkkejä? Talvella olisi reissu tuonne suunnalle edessä.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Cancun, Playa Del Carmen, Tulum,Cozumel akselista täällä kenellekään kokemusta tai jopa vinkkejä? Talvella olisi reissu tuonne suunnalle edessä.
Ollut tuolla 7 tai 8 kertaa. Eli kokemusta on jonkin verran. Kysele lisää.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Ollut tuolla 7 tai 8 kertaa. Eli kokemusta on jonkin verran. Kysele lisää.
Oho, no jopas. Nyt voidaan puhua jo tämän kohteen, tai oikeastaan näiden kohteiden veteraanista.

Lähinnä näitä ihan perinteisiä. Mitä kannattaa tehdä, mitä kannattaa nähdä, mitä välttää ja jotain kohteille ominaisia erityispiirteitä, joita olisi hyvä tiedostaa. Ja suurkiitokset jo etukäteen!
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Lokakuussa olisi tarkoitus matkustaa Huuhkajien perässä Sloveniaan ja sen idylliseen pääkaupunkiin Ljubljanaan. Onko paikka jatkoaikalaisille tuttu? Neljä päivää (To-Ma) tuolla olisi tarkoitus viettää, joten aikaa on ihan reilusti. Vinkkejä otetaan ilomielin vastaan niin nähtävyyksistä, aktiiviteeteista, ravintoloista ja kaikesta mahdollisesta. Lisäksi kaupungin hintataso kiinnostaa.
Tänne tulee myös itse lähdettyä, hieman pidemmän balkanilaisen kaavan kautta vain, joten vinkkejä otan vastaan myös Belgradiin sekä Zagrebiin. Sloveniassa tarkoitus heittää päiväretket Bled-järvelle sekä Piranin kaupunkini ja tällä Piran-reissulla käväistä myös jommassa kummassa näistä kahdesta suositusta luolasta.

Millaisia vuokra-autokokemuksia porukalla on Sloveniasta tai Alamo-firmasta, jos on? Alamo tuntuu tarjoavan huokeampaan hintaan kuin esimerkiksi Europcar tai Sixt, tosin liekö tuolla firmalla suurempaa väliä, varmaan jokaiseen autonvuokrauslafkaan liittyy omat samat ongelmansa.

Riiassa tuli käytyä vuosi sitten ja jotain paikkoja jäi mieleen, mitä vois jakaa. Mutta jos reissu jo tehty, niin pahoittelut, että vasta näin viiveellä tulee vastattua.
Edellisellä reissulla oli välilasku Riikassa ja hämmästelin, kun tuonne ei lopulta lentänyt kuin vajaan tunnin. Ei ole koskaan tullut Riikassa tai Vilnassa, eikä oikeastaan Tallinnassakaan paljoa juuri satamaa pidemmällä käydä. Tuli kuitenkin mieleen, että voisi Riikaan heittää tässä talven aikana jonkun pidennetyn viikonloppureissun ja Vilnaan (sekä Kaunasiin) joskus myöhemmin hieman paremmalla ajalla.

Mutta myös itse mieluusti kuuntelisin vinkkejä noin parin päivän Riika-visiittiin vastaisuuden varalle. Kaiketi tuossa ajassa kaupungista ehtii mainiosti nähdä kaiken tarpeellisen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: DR_J
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös