Mikset kiduttaisi muutamaa galgoakin matkallasi?
En edes tiedä mikä moinen on enkä jaksa googlettaa.
Mikset kiduttaisi muutamaa galgoakin matkallasi?
Toinen Espanjan kansallisurheiluista härkien kiduttamisen lisäksi.En edes tiedä mikä moinen on enkä jaksa googlettaa.
Täytyy jatkaa googlettelua mm. noiden mainittujen Singaporen paikkojen perusteella.
Miten tämä nykyinen lainsäädäntö menee? Olin reilu kymmenen vuotta sitten härkätaistelussa ja ahdisti se kusettaminen missä eläin ei saa mitään mahdollisuutta tappaa sitä vihollistaan. Ja sitten härkä tapetaan pelokkaan ihmisen toimesta mikä ei uskaltanut taistella rehellisesti.
Jossain päin maata härät jätetään eloon ja oli paljon puhetta, että pitäisikö muuallakin pyrkiä samaan.
Kokemuksia Milanosta?
Olen menossa katsomaan Serie A:ta ja tietysti perus Duomo ja muut pakolliset nähtävyydet tulee käytyä tsekkaamassa.
Portugalilaisissa härkätaisteluissahan härkä jää eloon
Käy vaikka Comossa, tunnin ajomatka pohjoiseen päin. Como-järven ympärillä on ilmeisesti jotain kävelyreittejäkin. Maisemat ovat varmasti hienot.Kokemuksia Milanosta?
Olen menossa katsomaan Serie A:ta ja tietysti perus Duomo ja muut pakolliset nähtävyydet tulee käytyä tsekkaamassa.
Neljän päivän reissu kyseessä, siinä periaatteessa ehtisi yhden päiväreissunkin tekemään. Minne kannattaisi mennä?
Tästä olen joo kuullut, mutta en nähnyt. Ei kai tuossa kohtaa ole syytä alkaa hommaa kieltämään.
Olisikin kiva kuulla mistä sen kaupungin huikea maine johtuu.
Käy vaikka Comossa, tunnin ajomatka pohjoiseen päin. Como-järven ympärillä on ilmeisesti jotain kävelyreittejäkin. Maisemat ovat varmasti hienot.
Kokemuksia Milanosta?
Neljän päivän reissu kyseessä, siinä periaatteessa ehtisi yhden päiväreissunkin tekemään. Minne kannattaisi mennä?
Kannattaa mennä Navigliin syömään. Alue on kuin pienoismittakaava Venetsiasta ja hyviä ruokapaikkoja on mielinmäärin.
Calgarysta on lyhyt matka Banffiin. Noin 1,5 tuntia matkaa autolla. Banff on vähän sama kanadalaisille, kuin Vail jtai Aspen enkeille. Todella upea vuoristokylä, missä on rinteitä ja elämää.Osaakos kukaan suositella laskettelukeskuksia Kanadan/Yhdysvaltojen suunnalla, jonkin NHL-paikkakunnan läheisyydessä. Vuoden päästä saattaisi olla tällainen reissu tiedossa, jos vain matkaseura varmistuu. Ei olla vielä sen enempää arveltu kuin että mihin päin sitä voisi em. kriteereillä eksyä, ja ainakin Whistler voisi olla yksi vaihtoehto. Itselle ei tuo laskettelu olisi reissun tärkein asia, mutta eiköhän sitä parin viikon aikana rinteessäkin viihtyisi jonkun päivän. Whistleri olisi sopivan lähellä Vancouveria, missä voisi sitten käydä katsomassa kiekkoa. Muutenkin tuo BC alueena kiinnostaisi, ilmeisesti ihan komeat maisemat siellä suunnalla.
Mutta niin, osaako jatkoaikalaiset suositella muita kohteita rapakon takana?
Vaimon kanssa olisi edessä reissu Pariisiin. Sinne hyviä vinkkejä? Ilmeisesti Eiffel tornin jonoja saa helpotettua ostamalla jostain liput etukäteen? Entäs Louvreen onko siellä millaset jonot? Tämä matka edessä syyskuun alussa.
Olimme kesällä 2014 Pariisissa ja tottakai itse ensikertalaisena halusin noihin turistirysiin. Yllätyksenä tuli se, että vaikka ostimme liput Eiffeliin paikanpäältä ja jono näytti olevan luokkaa "2 päivää", ei itse jonottamisessa loppujenlopuksi mennyt puolta tuntia kauempaa. Sama oli Louvressa. Todella mukavasti liikkui jonot ainakin silloin.
Pariisissa metrolla liikkuminen on myös todella, todella kätevää. Lähes jokaiseen mustsee-paikkaan pääsee metrolla kävelyetäisyyden päähän. Lisäksi risteily Seineä pitkin oli myös mukavaa. Mukava kaupunki omasta mielestäni, eikä ne ranskalaiset nyt niin tylyjä olleet.
Miten hyvin Praha on hallussa? Viiden päivän reissulla ehtii jo vaikka vähän kauemmaksikin.Tulipa tehtyä alustava roadtrip-suunnitelma David Gilmourin keikan ympärillä. Ohjelmassa olisi 20 päivän reissu kaupungeissa Hampuri - Amsterdam - Brugge - Frankfurt - Praha - Berliini. Jos noista löytyy jotain erityisempää lyhyen oleilun must see-juttuja, niin saa laittaa. Pisimpään ollaan Amsterdamissa (4 päivää), Prahassa (5 päivää) ja Berliinissä (4 päivää).
Ja ajamisen suhteen tietysti myös kaipaa vinkkejä, miten tietullit kannattaa hoitaa yms.
Miten hyvin Praha on hallussa? Viiden päivän reissulla ehtii jo vaikka vähän kauemmaksikin.
Käy vaikka Comossa, tunnin ajomatka pohjoiseen päin. Como-järven ympärillä on ilmeisesti jotain kävelyreittejäkin. Maisemat ovat varmasti hienot.
Itse allekirjoitan tämän ja lähestyn asiaa toisestä suunnasta olimme parin viikon matkalla Comossa, eli siinä Como-järven eteläkärjen kaupungissa joka kantaa järven nimeä ja suurin pettymys 2vk matkalta oli päivän matka Milanoon, ei ollut mun juttu. Parasta oli iso puistoalue missä oli jokin tivoli muksuille.Kiitos, Comoon näyttäisi Googlen perusteella menevän myös junia hyvin edullisesti ja nopeasti. Maisemista myös plussaa.
Perheen lomapaikaksi on valikoitunut Los Angeles
Auto on oikeastaan pakollinen koko reissun ajaksi etäisyyksien vuoksi, niin kannattaako auto varata kentältä vai etukäteen? Saako kentältä parempia diilejä? Etukäteen vuokrattaessa hinta koko ajalle on noin 900–1000 euroa.
Voisiko joku Californiasta enemmän tietävä antaa jotain vinkkejä käymisen arvoisista paikoista? Itselle on nyt ainakin tullut mieleen: Universalin Studiot, Venice Beach / Santa Monica, viinitilalla käynti, jossain isolla ostarilla käynti, Disneyland, San Diego ja ne kukkulat missä kaikki käy lenkillä.
Norweiganilla perus lentolippu on samanhintainen kuin finskillä, mutta Norweiganin premium lippuun upgreidaus houkuttaisi aika paljon.
Prahaa varten pari vinkkiä:Tulipa tehtyä alustava roadtrip-suunnitelma David Gilmourin keikan ympärillä. Ohjelmassa olisi 20 päivän reissu kaupungeissa Hampuri - Amsterdam - Brugge - Frankfurt - Praha - Berliini. Jos noista löytyy jotain erityisempää lyhyen oleilun must see-juttuja, niin saa laittaa. Pisimpään ollaan Amsterdamissa (4 päivää), Prahassa (5 päivää) ja Berliinissä (4 päivää).
Ja ajamisen suhteen tietysti myös kaipaa vinkkejä, miten tietullit kannattaa hoitaa yms.
Brugge on ainakin sellainen kaupunki, ettei siellä paria päivää pidempään saa aikaa menemään, mutta ne pari päivää täyttyy varmasti kaikenlaisesta.Tulipa tehtyä alustava roadtrip-suunnitelma David Gilmourin keikan ympärillä. Ohjelmassa olisi 20 päivän reissu kaupungeissa Hampuri - Amsterdam - Brugge - Frankfurt - Praha - Berliini. Jos noista löytyy jotain erityisempää lyhyen oleilun must see-juttuja, niin saa laittaa. Pisimpään ollaan Amsterdamissa (4 päivää), Prahassa (5 päivää) ja Berliinissä (4 päivää).
En halua pilata fiilistä heti alkuun, mutta kerron vaan mielipiteeni. Oon reissannu ympäri Jenkkejä monen monta kertaa ja myös Kaliforniassa useamman kerran. Los Angeles on kilometrin karkumatkalla huonoimman lomakohteen listallani. Ruuhkat aivan mielettömät, ainoita paikkoja, missä olen kokenut turvattomuuden tunnetta, eikä noi must see Venicet ja Hollywood Boulevardit mitään ihmeelisiä mestoja olleet.
Mä valitsisin kohteen reilusti Losin ulkopuolelta ja tekisin sieltä käsin ne pari pistoa Universaliin ja Santa Monicaan. Esim. Long Beach oli tosi jees. Onhan toi sun ajattelema mesta aika reippaasti pohjoisessa, niin voi noi lieveilmiöt olla vähemmässä.
Pikasella tsekkauksella noin 60 eurolla saa jonkun Minin ja siihenkin kun ruksii navin ja lastenistuimen a' 10€ / päivä, niin hintaahan siinä rupee jo silläkin tulemaan. Ja Minillä en ole kuitenkaan ajamassa.Tarvitset/haluat ilmeisesti ison auton. Kyllä midsize pitäis irrota 500 eurolla tolle ajalle. Itse ottanut aina etukäteen, mutta harvoin on ollut lopullinen hinta. Joo ja auto on pakollinen.
Tuossa low fare lipussa tuleekin kaikki matkatavarat sitten lisämaksusta. Lopullinen hinta on kuitenkin sama finskin kanssa.Norwegianin low fare-lippuhan maksaa tonne reilun 500 ja se on hyvällä ja todella nopealla yhdeydellä. Yks vaihtoehto on lentää Losiin Norwegialla ja lennä takaisin samalla puljulla Vegasista. Vegasiin ajaa 3-5 tuntia riippuen ruuhkista ja on kyllä ihan näkemisen arvoinen mesta. Bisneksistä en tiedä, kun itse skottina lentelen aina karjassa.
Tuossa low fare lipussa tuleekin kaikki matkatavarat sitten lisämaksusta. Lopullinen hinta on kuitenkin sama finskin kanssa.