Matkakohteenne

  • 2 469 844
  • 14 592

Puster

Jäsen
Tuli juuri varattua muutaman päivän reissu Müncheniin. Joskus nuorempana on tullut muuta Saksaa jo jonkin verran kierreltyä mutta tämä Baijerin helmi on jäänyt jostain syystä aina väliin.

Pääasia tällä reissulla tulee kuitenkin olemaan mestareiden liigan -ottelu. Eli pääsee sen uuden stadionikin katsastamaan. Vierassektiossa, luonnollisesti.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200610155245380_uu.shtml

No niin... Yhdysvaltoihin, Iso-Britanniaan tai Turkkiin matkustaminen on sitten ehkä suositeltavaa jättää väliin, tilanne tuolla on näet uhkaava. Afganistanissa ja osissa Indonesiaa matkustaminen kannattaa ehdottomasti jättää väliin. Tanska ja Meksiko ovat taas turvallisia.

Se tuossa vaan huvittaa, että Iltalehti on selvittänyt, miten turvallisia suositut matkailumaat ovat. Afganistania en ainakaan ole mitenkään suosittuna kohteena tähän asti pitänyt...

Ja Yhdysvaltain ja Iso-Britannian tilanteen kutsuminen uhkaavaksi on ehkä... aika kärjistettyä.
 

Puster

Jäsen
Sistis kirjoitti:

Tuon linkin varmaan vois pistää myös johonkin nauruketjuun tai ainakin tämän nimimerkin "sillon pelotti" kirjoittaman kommentin:
"Ateenassa olin vaimoni kanssa ostamassa jotain sellaisesta pienestä kopista, kun myyjä hyvin huolissaan varoitti minua. En tietenkään osaa Kreikkaa, joten tod. näk. aikoivat ryöstää minut. Seuraavien päivien aikana aukiolla ammuttiin singolla Kreikan talousministeriä."
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
"Start spreading the news..."

Arvoisat kanssapalstalaiset, jälleen lähestyn teitä avun tarpeessa...

Eli tarkoitus olisi mennä joulun jälkeen Montrealiin ja viettää siellä vajaa pari viikkoa juoden Molsonia Bell Centerillä. Tämän lisäksi ajattelin, että saattaisi olla ihan-jees-idea viettää Uusi Vuosi Isossa Omenassa.

Matka ja majoitus Kanadan päässä on kunnossa, mutta onko ideoita mikä on fiksuin tapa matkustaa NYhun? Greyhound, junalla, lentäen, lifataten? Entäs onko jotain rajamuodollisuuksia - nyt näin terrorismin vastaisen sodan aikana - mistä minun tulisi olla perillä? Entäs olisi majoitus ehdotuksia - jotain perussettiä halvalla?

Etukäteen kiittäen...
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
LaTe_Show kirjoitti:
Matka ja majoitus Kanadan päässä on kunnossa, mutta onko ideoita mikä on fiksuin tapa matkustaa NYhun? Greyhound, junalla, lentäen, lifataten? Entäs onko jotain rajamuodollisuuksia - nyt näin terrorismin vastaisen sodan aikana - mistä minun tulisi olla perillä? Entäs olisi majoitus ehdotuksia - jotain perussettiä halvalla?

Itse matkustin kuukausi sitten Torontosta Niagaran kautta Buffaloon ja sieltä edelleen New Yorkiin. Matka taittui Greyhoundilla, ihan kohtuullinen tapa matkustaa. Menimme rajan yli Niagaralta Buffaloon iltapäivästä ja sitten yöbussilla edelleen isoon omenaan.

Rajamuodollisuuksista sen verran, että sellainen Visa Waiver Program -lomake täytyy täyttää rajalla. Tyhmiä kysymyksiä tulee, tyyliin, miksi tulit, mitä aiot tehdä, aiotko vierailla kenenkään kotona, kauanko olet paikalla etc.

Tärkeätä on, että sinulla on paluulippu mukana. Meillä ei ollut bussilippua takaisin Kanadaan, joten siinä tuli vähän ongelmia. Päästivät kuitenkin maahan, kun näytimme lentoliput Kanadasta Suomeen. Niin, ja tuo viisumivapaus-kortti maksaa sitten muistaakseni 8 USD:tä, ja vain käteinen kelpaa.

www.pallontallaajat.net -> majoitus

Tuolta voi tsekkailla halpojakin hostelleita ja hotelleja. Meidän kohde oli American Dream Hostel, joka oli sijainniltaan hyvä, mutta yleisasultaan vähän rähjäinen. Torakoitakin tuli pari kertaa vastaan.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aurinkoa perkele

Löytyykö palstalta ihmisiä, jotka olisivat joulun aikana lomailleet Kanarian saarilla. Olen siellä itsekin pari kertaa käynyt, mutten koskaan joulukuussa ja paikallinen sää kiinnostaisi kovasti. Matkatoimistojen esitteet kyllä kertovat että aurinko paistaa ja ihra tummuu, mutta onko se todellisuudessa niin ?

Ajatuksena olisi joulun tienoilla häipyä jonnekin mistä löytyy lämpöä ja aurinkoa. Thaimaa ja muut on muutoin ok, mutta ei jaksa sitä lentokoneessa istumista. Eli jos jollakin on kokemusta Kanarian saarista/säästä joulukuussa niin kiinnostaisi kovasti.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
bozik kirjoitti:
Löytyykö palstalta ihmisiä, jotka olisivat joulun aikana lomailleet Kanarian saarilla. Olen siellä itsekin pari kertaa käynyt, mutten koskaan joulukuussa ja paikallinen sää kiinnostaisi kovasti. Matkatoimistojen esitteet kyllä kertovat että aurinko paistaa ja ihra tummuu, mutta onko se todellisuudessa niin?
Tammikuun alkupuolella olen käynyt Kanarialla muutama vuosi sitten. Ilma oli semmoista hieman reilua kahtakymmentä ja useimmiten puolipilvistä. Välillä aurinkoa ja olisikohan yhtenä päivänä satanut hieman. Eli ei siellä helle ole, mutta menettelee.
 

Jande

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Arsenal
bozik kirjoitti:
Löytyykö palstalta ihmisiä, jotka olisivat joulun aikana lomailleet Kanarian saarilla. Olen siellä itsekin pari kertaa käynyt, mutten koskaan joulukuussa ja paikallinen sää kiinnostaisi kovasti. Matkatoimistojen esitteet kyllä kertovat että aurinko paistaa ja ihra tummuu, mutta onko se todellisuudessa niin ?

Tulevana sunnuntaina painelen viikoksi Teneriffalle, kun matkaa olin kesällä hankkimassa, ennusteiden mukaan joulukuun alussa näytti olevan vielä kohtuu lämmintä, mutta viilenee kai sielläkin ilma pikku hiljaa tästä eteenpäin. Nyt näytti viiden päivän ennusteena max 23 astetta ensi viikoksi. Jonnekin Intiaan, thaikkulaan tms. pitäisi kai mennä jos joulu/tammikuussa haluaa lämpimään, mutta tosiaan se pitkä matka ja sitä kautta lentojenkin hinta on ihan toista luokkaa. Tosin eläminen on sitten ainakin thaikkulassa aika halpaa ja hauskaa..
 

Shadow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, MLB, Nyrkkeily
bozik kirjoitti:
Löytyykö palstalta ihmisiä, jotka olisivat joulun aikana lomailleet Kanarian saarilla. Olen siellä itsekin pari kertaa käynyt, mutten koskaan joulukuussa ja paikallinen sää kiinnostaisi kovasti. Matkatoimistojen esitteet kyllä kertovat että aurinko paistaa ja ihra tummuu, mutta onko se todellisuudessa niin ?

Ajatuksena olisi joulun tienoilla häipyä jonnekin mistä löytyy lämpöä ja aurinkoa. Thaimaa ja muut on muutoin ok, mutta ei jaksa sitä lentokoneessa istumista. Eli jos jollakin on kokemusta Kanarian saarista/säästä joulukuussa niin kiinnostaisi kovasti.
Toissavuonna olin jouluna playa del inglesissä viikon verran ja lämmintä oli sellaset 23-25 astetta ja kyllä siinä aurinkoa sai ihan mukavasti. Pilviä oli jonkin verran, mutta satanut ei kuin yhtenä iltana. Yöt tietenkin on vähän viileämpiä, mutta silloinkin tarkenee hyvin pitkähihasella. Ei muuta kuin hyvää matkaa!
 

Messenger

Jäsen
bozik kirjoitti:
Löytyykö palstalta ihmisiä, jotka olisivat joulun aikana lomailleet Kanarian saarilla. Olen siellä itsekin pari kertaa käynyt, mutten koskaan joulukuussa ja paikallinen sää kiinnostaisi kovasti. Matkatoimistojen esitteet kyllä kertovat että aurinko paistaa ja ihra tummuu, mutta onko se todellisuudessa niin ?

Ajatuksena olisi joulun tienoilla häipyä jonnekin mistä löytyy lämpöä ja aurinkoa. Thaimaa ja muut on muutoin ok, mutta ei jaksa sitä lentokoneessa istumista. Eli jos jollakin on kokemusta Kanarian saarista/säästä joulukuussa niin kiinnostaisi kovasti.

Kyllähän sä sinne Kanariallekin sen 6h istut koneessa et onko se 4h siihen lisää sit paha rasti jos seuraavan kerran käyt, vaikka tutustumassa sinne Taikkulaan. Käymisen arvoinen paikka mun mielestä kuitenkin ja erittäin varteenotettava vaihtoehto jatkuvalle Kanarialla ravaamiselle jos yhtään haluaa uusia matkakokemuksia.Mutta on siellä Kanariallakin tammikuussa lämmintä päälle 20 joka tapauksessa.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Viikon reissu The Gambiaan takana ja voin suositella paikkaa muillekin, jotka eivät vaadi luksusta hotellin ulkopuolella. Mahtava kokemus safareineen, jokiristeilyineen ja retkineen kuoppaisilla teillä minibussilla.

Ilman lämpö oli jotain 30 ja 40 välimaastossa ja veden lämpö meressä likemmäs 30. Altaassa sai vilvoitellakin sitten vähän viileämmässä. Aamupalat oli hotellissa kaiken kattavat ja muutenkin siellä pystyi paikallistakin ruokaa syömään.
kerta kaikkian mahtava kokemus nähdä paikallisia "hökkeli-kyliä", joissa ihmiset asuivat peltivajoissaan ja savimajoissaan. Jotenkin epätodellista. Hotellit olivat onneksi mahtavia. Ei mitään viiden tähden ,luokkaa, mutta meille kelpasi hyvinkin. Eihän siellä huoneessa muuta tehdä kuin nukutaan ja..

Ehdottomasti kannattaa lähteä käymään, jos haluaa nähdä ja kokea jotain erilaista. Lämmintä on takuu varmasti ja matkan hintakaan ei ole mikään järisyttävän kova. Paikalliset hinnat taas vaihtelevat tinkaajan taidoista riippuen aika paljonkin. Turistiravintoloiden hinnat ovat Suomi-luokkaa, mutta paikalliset ravintolat taas ovat erittäin edullisia ja tekevät ihan hyvää ruokaakin.
 

Jeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Onks tietoo?

Tammikuussa on tarkoitus mennä muuten vaan Roomassa ja Valenciassa käymään. Rooman ohjelma ei ole vaika keksittävä, mutta Valencian programmi on vielä auki, edes paljon puhuttu "internetsku" ei suuremmin auta. Onko joku ko. kylässä käynyt ja viisaitten neuvojen kyllästämä?
 

NHL

Jäsen
Haikia huominen

Eilen tulin takaisin Gran Canarialta, lämmintä oli yli +25 joka päivä. Jo eilen tiesi, että haikea päivä tänään edessä. Tosiaan joulu-tammikuussa siellä on reilu 20 astetta päivisin, mutta illlalla joutunee käyttämään pitkähihaista ja farkkuja.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Messenger kirjoitti:
Kyllähän sä sinne Kanariallekin sen 6h istut koneessa et onko se 4h siihen lisää sit paha rasti jos seuraavan kerran käyt, vaikka tutustumassa sinne Taikkulaan.
Ensiksin kiitokset kaikille vastanneille. Kanaria kyllä houkuttelee ja juurikin lentojen takia. Thaimaassa (Hua Hin) olen käynyt pari kertaa parin viikon reissuilla pelaamassa golfia (-03 ja -05). Aivan loistava paikka ja Hilton Hua Hin tuntuu jo toselta kodilta.

Joudun aika paljon reissaamaan työnkin takia ja siitä johtuen jokainen extra-tunti koneessa on painajaista. Kuulostaa varmasti hullulta mutta näin se on. Tänään tuli lyötyä lukkoon se, että hiihtolomalla menen viikoksi Tunisiaan pelaamaan golfia. Siellä en ole ennen käynyt, uutta siis odotettavissa.

Tuon joulun reissun suhteen sen sijaan kommentit Kanariasta vaikuttavat hyviltä. Herkkä hipiäni suorastaan huutaa lämpöä vähintään kerran kaksi per talvi ;) Olen parantuman aurinko/lämpö addikti.
 

scholl

Jäsen
bozik kirjoitti:
Kuulostaa varmasti hullulta mutta näin se on.

Ei se mitään hullua ole tai siltä edes kuulosta. Harva varmaan innoissaan ylimääräistä koneissa istuskelee. Tunnin lennot ovat täysin kivuttomia ja jotkut kolmen tunnin pyrähdyksetkin ihan ok, mutta tuollainen 6h alkaa olla jo veemäistä ja mannertenväliset ne sitten vasta vittumaisia periaatteessa ainakin economyssa ovat. Puhumattakaan jetlagista, jonka puuttumisen takia Kapkaupunki on tietenkin kovaa valuuttaa.

Jos diggaa seuramatkoista ja rantalomatyyppisestä meiningistä niin kyllä ainakin itse menisin mielummin Kanarialle (jossa olin viimeksi varmaan parikymmentä vuotta sitten) kuin jonnekin Thaimaaseen.
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
bozik kirjoitti:
Tuon joulun reissun suhteen sen sijaan kommentit Kanariasta vaikuttavat hyviltä. Herkkä hipiäni suorastaan huutaa lämpöä vähintään kerran kaksi per talvi ;) Olen parantuman aurinko/lämpö addikti.

Jos olet lähdössä saarista Teneriffalle, niin valitse ehdottomasti Playa de las Americas saaren eteläpuolelta. Olin viime joulun ja uudenvuoden välin kyseisellä saarella Puerto de la Cruzin kaupungissa saaren pohjoispuolella ja tuolla kelit olivat aika 50-50. Muutamana päivänä satoi ja muutamana oli pilvistä. Kävin kahtena päivänä Americasissa ja molemmilla kerroilla siellä oli aurinkoista vaikka Cruzissa oli sateista lähtiessä.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Onko joku vieraillut Genevessä viime aikoina? Torstaina olisi lähtö ja sunnuntaina takaisin. Hinnakas paikka varmaankin, mutta jos jollain jotain kivoja paikkoja tiedossa (kahvilat sun muut), niin kiitollisna otetaan ehdotuksia vastaan..
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Black Star kirjoitti:
Jos olet lähdössä saarista Teneriffalle, niin valitse ehdottomasti Playa de las Americas saaren eteläpuolelta.
Päivitellään tilannetta eli perjantaina on lähtö ja kohteena Playa del Ingles. Sen verran olen Gran Canarian säätilannetta seuraillut, että noin 20 astetta on lämpöä. Sen mukaan lomaillaan millainen sää sattuu kohdalle. Jos paistaa aurinko niin auringonottoa ja jos taasen sataa/pilvistä niin tutustun sitten pubeihin ja yöelämään. Muutama päivä siis duunia ja sitten lomalle.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
scholl kirjoitti:
Jos diggaa seuramatkoista ja rantalomatyyppisestä meiningistä niin kyllä ainakin itse menisin mielummin Kanarialle (jossa olin viimeksi varmaan parikymmentä vuotta sitten) kuin jonnekin Thaimaaseen.

Montako kertaa sinä olitkaan käynyt siellä Thaimaassa?
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Ohmi kirjoitti:
Montako kertaa sinä olitkaan käynyt siellä Thaimaassa?

Muistelisin että tsunami ketjussa scholl ilmoitti ettei ole ikinä käynyt Thaimaassa. Joten en ihmettele lausuntoa "mielummin kanaria kuin thaimaa".

Reilu pari kuukautta olisi vielä odoteltava Thaimaan reissua. Nyt on jo buukattu ainakin sukelluskurssi joten sitäkin tulee kokeiltua.
 

scholl

Jäsen
HABS #11 kirjoitti:
Muistelisin että tsunami ketjussa scholl ilmoitti ettei ole ikinä käynyt Thaimaassa. Joten en ihmettele lausuntoa "mielummin kanaria kuin thaimaa".

Niin ja muistaakseni scholl sai silloin penaltia, joten ei uskalla sanoa nyt, mistä on kyse.

edit. lisätään sen verran, että vaikka Kanaria on liian turistipainotteinen mesta niin siellä puhutaan kuitenkin espanjaa ja ihmiset ovat suht koht ihmisennäköisiä. Jopa ihan hyvännäköisiä tsiguja voi olla, vaikkei puhutakaan välttämättä Argentiina-tasosta. Toki monet luksusaspektit puuttuvat osittain mitä Välimeren mestoissa on, mutta golfkenttiä ja vastaavaa touhua toki on. Itse vietän toki mielummin aikaani esim. Floridassa kuin Kanarialla tai menisin mielummin Karibialle, Venezuelaan (mieluiten ei-hugon hallitsemaan), Meksikoon tai vaikkapa Etelä-Afrikkaan kuin Kanarialle tai Thaimaaseen, mutta tuossahan on kyse tietysti matkabudjetistakin useimmilla, joten niissä vaihtoehdoissa Kanaria vie Thaimaata 6-0 kevyesti.
 
Viimeksi muokattu:

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
scholl kirjoitti:
Niin ja muistaakseni scholl sai silloin penaltia, joten ei uskalla sanoa nyt, mistä on kyse.

Ei kai tietämyksen puutteesta ja sen myöntämisestä ole ennenkään penaltia tullut.
 

scholl

Jäsen
Ohmi kirjoitti:
Ei kai tietämyksen puutteesta ja sen myöntämisestä ole ennenkään penaltia tullut.

Totuuden kertominen tsunamimatkailusta toi silloin penalttia. En lähde tarkemmin selvittelemään enää sitä casea.
 

scholl

Jäsen
Kuka lähtee ensi kesänä 17. Bundeslandiin eli Mallorcalle hölmöilemään. Kun kuuntelen kunnon Ballermann 6 musiikkia niin into nousee läpi katon. Tällä hetkellä soi Die Ärzten Männer sind Schweine ja aloin jo sopia kavereiden kanssa sellaista viikon matkaa. Majoitus pakko saada lähelle Ballermann 6 beachia. Sitten hölmöilyä Schinkenstrassella, sangriaa ja jurrisia saksalaisia naisia. Kaiken kruunaa iltameno Oberbayern diskossa. Lothar Matthäus ja Scholl -paidat on jo pakattu.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
scholl kirjoitti:
....Kanaria vie Thaimaata 6-0 kevyesti.

Jaa-a, taytyypa katsoa, silla tammi-helmikuun vaihteessa tehtavan Hawaiin matkan jalkeen lahdemme helmikuun lopussa kiertelemaan Thaimaata pariksi viikoksi. Toki golfia tulee pelailtua kummassakin mestassa (Hawaiilla ajattelin pelata Kapaluan PGA radan), mutta Thaimaahan lahdetaan lahinna katselemaan maaseutua ja paikallisia. Bankok ym turistirysat saa jaada suurimmilta osin valiin, vaikka Bankokissa joudutaankin yopymaan jokusia oita.

Kanarialta en loytanyt mitaan mieltaylentavaa siella kaydessani. Varsin vasynyt saariryhma. Mikaan ei vituta enampaa kun jurriset turistit. Kreikan saarilla syopottelisin mieluummin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös