Aika huvittavaa vaatia Petulle kenkää.
Tällä hetkellä hyökkäyskalusto on juuri sitä, mitä sarjataulukko osoittaa ja sillä skabataan säälipoffimestoista yhdessä saman tason rosterien omaavien jengien kanssa, ei kai kukaan tosissaan usko, että tolla rosterilla, ml. SV haasteittaisiin poffeissa tosissaan runkkarin 1./2., sillä säälipoffit on tolla rosterilla jo kova saavutus.
Harva täällä palstalla vaatii kovaäänisesti kenkää Petulle, vaikka oikeutusta mielestäni olisi. Itse kaipaisin vain, että joku potkaisisi sen hereille.
Kun puhumme rosterista ja nykyisestä sijoituksesta, niin voisi jopa sanoa, että paremmin on mennyt kuin mitä oletin. Mutta itse asiassa kaikki joukkueet Bluesin alapuolella ovat mielestäni alisuorittaneet. Kärpät, Pelikaanit, Saipa, TPS ja Tapparakin sai parin vahvistuksen myötä uskottavan hyökkäyskaluston.
Peliesitykset ovat olleet siis odotettua luokkaa. Mutta riittääkö meille faneille se, että joukkue taistelee suosiolla sijasta 9+? Jos tämä on väistämätön tosiasia, eikä rahkeet riitä parempaan, haluammeko vain pelailla tämänkin kauden alta pois, vai varautua ajoissa ensi kautta varten - ja kuka ties yllättää vielä loppukaudesta (vrt. TPS:n Suikkanen viime kaudella)? Jos aiomme vain pelailla tämän loppukauden, niin minua ei kyllä hallilla näy - ei Bluesin nykypeliä pelkän nautinnon vuoksi katsele (No pari kertaa käväisen hallilla tuttuja moikkaamassa).
Se, että valmennusjohtoa on turha syyttää, koska rosteri haisee, on täysin turha veruke. Valmennusjohto on pitkäjänteisesti kyennyt rakentamaan näköisensä rosterin. Heidän tulee seistä sen takana. Muistaakseni The Nikkari teki mielenkiintoisen havainnon Sallisen haastattelusta (löytyy toisesta ketjusta). Ilmeisesti heidän pelityylillään, ei ole hirveästi väliä kuka siinä keskellä viilettää. Tämän takia luulen, että rosteri on aika lailla sitä, mitä Matikainen on tilannut.
Näiden kommenttien jälkeen vaikutan varmasti Petun kenkijältä, mutta näin ei oikeasti ole. Ei minulla ole riittävää tietoutta joukkueen sisäisistä asioista - Petun merkityksestä, Marjamäen merkityksestä, jotta kykenisin muodostamaan mielipiteen siitä mikä olisi joukkueelle parasta. Pystyn kommentoimaan asiaa vain fanin näkökulmasta - miksi en ostanut kausikorttia viime kauden jälkeen, ja miksi into on lopahtanut spartameininkiin.
Spartan historiaa:
Sparta syntyy ja maistuu hyvältä 2007-2008. Joukkue taisteli. Taistelijoita erottui erityisesti Ben Eaves, Ryan Keller, Oskar Osala, Bambi Lehtonen ja herra Laatikainen. Hopeaa - Jee! Hyvä Petu!
2008-2009. Joukkue taisteli, repi ja raastoi. Tasaisen runkosarjan 2. sija. Heti tosipelien alettua Blues tanssii 7. ottelua säälipleijareista väsyneen Pelikaanin ja maalinteko-ongelmien kanssa ja nippa nappa selviää välieriin. 6. matsi Kärppää vastaan. Jatkoaika - 5-3 vastaan minuutin verran (muistaakseni). Tämän parempaa tilaisuutta tasoittaa sarja ja siirtää ratkaisu kotiin ei tule. Aikalisä. Keller ja Eaves kentällä. Tämän hetken muistan aina. Kiekkoa/vastuuta siirreltiin pelaajalta toiselle. En ole koskaan nähnyt yhtä jäätyneitä pelaajia kentällä kuin silloin. Tajusin, että Blues häviää, vaikka oli ylivoimalla. Ylivoiman jälkeen Paakkolanvaara kävi heittämässä lepakon Bluesin maaliin, ja päästi tuskasta... Sparta toimii, kunhan panostetaan maalinteko-ongelmaan.
2009-2010. Eaves ja Kellerkin lähtivät. Jäljelle jäi nuori massa, josta kukaan ei oikein erottunut. Ja säästökuuri-uutiset. Joukkue taisteli, repi ja raastoi. Maalinteko-ongelmat olivat edelleen esillä. Rajamäeltä otettiin natsat pois ja luotiin kokonaan espoolainen kapteenisto. Jee!!! Nyt joukkue näyttää entistä enemmän Bluesin a-juniorijoukkueelta. Joiden pelejä olisi edullisempi seurata. Joukkue kuitenkin yllätti - peliä ei ollut mukava katsoa, mutta Blues oli vaarallinen... Tai olisi ollut jos se olisi osannut tehdä niitä maaleja... Eikö Petu ole vieläkään tajunnut, että jääkiekko on maalintekopeli? Sparta?
2010-11. Joukkue taistelee, repii ja raastaa. Ainoastaan Karalahti erottuu kentältä. Maalinteko ei vieläkään luonnistu. Joku ei tunnu millään tajuavan, että jääkiekko on maalintekopeli. Loppuuko Sparta tähän kauteen Petun lähtiessä, vai jatkuuko se myös kaudella 2011-2012? Sitä pohditaan myös tässä ketjussa. Toiset ilmeisesti nauttivat nykymeiningistä, itse seuraan mielummin taitokiekkoa.