Matikainen----kiitos ja näkemiin !!

  • 71 239
  • 391

L.I.N.K.K.U.

Jäsen
Suosikkijoukkue
H.I.F.K.
No niin..oliskohan aika jo tunnustaa kuinka ammattitaidoton ja kyvytön mies Pentti "Hillokuningas" Matikainen on rakentamaan jääkiekkojoukkuetta. Ja eikös Penalla ollut jotain kaljateltta-bisneksiä Venäjän MM:n kisojen aikana, jotka ylläty yllätys kusi!! Jos mies saa tämän kauden budjetilla aikaiseksi joukkueen joka taistelee play-off paikasta, ei kaikki ole ihan kohallaan. Hifk:n menestys piikki 90-luvulla oli lähes tulkoon yhden miehen ansiota ja nykyään hän työskentelee rapakon takana, elikkäs siis Kekäläinen. Kyllä mäkin myönnän että Pena on vitun tatsi äijä, jossa on särmää, eli Hifk:n tyylinen mies, mutta ei äijä kyllä hommaansa osaa. Ja onhan se "penailu" ihan piristävää touhua, mutta kyllä siihenkin kyllästyy, kun se näkyy niin selvästi joukkueen menestyksessä. Kaikkein paras vaihtoehto olis, että Pena hoitas julkisivun ja olisi muka vallankahvassa kiinni, kun todellisuudessa, joku ammattimies hoitas joukkueen rakentamisen. Tälle kaudelle Pena on hankkinut 3 kelvollista vahvistusta: Pärssinen, Stathos ja Söderholm. Näistä, tietojeni perusteella, Söderholmin draftaus Hifk:n riveihin ei ollut mitenkään Penan ansiota, vaan Toni tarjosi itseään try-out pestille. Stathos ostettiin kuin sika säkissä, agentin puheiden perusteella, mutta onneksi osottautui pelimieheksi. Pärssisen hankinnasta pieni plussa Penalle, vaikka kyllähän kaikki tietävät Pärän kyvyt. Ja mitä tämänkauden ulkomaalaishankintoihin tulee, niin Draper oli ihan omassa luokassaan. On myös aivan järjetöntä hankkia kaksi kolmos-nelos kentän rouhijaa(Mrazek, Treille), kun samaanaikaan olis Nielikäinen ollut tarjottimella. Kaiken lisäksi näiden kahden höyryveturin tieltä annetaan Simicekille kenkää. Okei Simi ei ollut ihan kunnossa, eikä vastannut odotuksia, mutta silti olisin mielummin nähnyt yhden taitavan sentterin joukkueessamme ja Nielikäisen nelosessa, kuin kaksi rouhijaa. Ja kaikkihan muistavat liiankin hyvin viime kauden ulkomaalaiset ja niiden kierrättämisen...ei prkl !! Voisko joku kertoo kenen piikkiin meni kaverit Hucko ja Junkka, en ole nimittäin koskaan nähnyt liigassa paskempia pakkeja, Levokari kyllä yritti päästä samalle tasolle herrojen kanssa. Ja kyllä Penan tulevaisuuden visiot on tiedossa, että kannu tulee kotiin joskus kaudella x ja y, mikä on mahdollista joukkueen hyvän junioripohjan avulla, mutta mielestäni tulosta pitäisi näkyä moisella palkkabudjetilla jo nyt !!
Eli kiitos näistä vuosista ja näkemiin Matikainen, ei tule ikävä !!
Ja jos joku member of ätppomk pystyy todistamaan Penan olevan ammattitaitoinen äijä, niin siitä vaan...
 

rafalski77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Ac Milan ,
Jep samalla linjoilla kun LINKKU! Kyvytön kaveri jonka käden jälki ei jengisä näy ,muuten kun epävarmuutena.Mikähän veto se treilekin oikeen oli ? Pena ei osaa sanoa isolle ja mahtavalle NHL:lle vastaan ylijäämämiehetkin saavat IFK:ssa peli aikaa!

En kirjota tätä viesti siksi ,että IFK.n pitäisi voittaa joka vuosi kannu kotiin vaan se että matseja on fiilistä käydä katsomassa ja peleissä tapahtuu . Nyky IFK:n matsit rupeaa vaarallisesti näytämään keskitason rusettiluistelulta missä kahvataan ja tökitään .. Kaikkea ei kuitenkan voi vierittää pelkästään "Penan" piikkiin on siinä Apellakin kynnet pelissä .Niinkun joko tässä osuvasti on sanonut IFK: ei välttämättä ole aina pakko voittaa vaan nöyryttää vastustaja perin pohjin . Onnex Jere hyppää laatikkoon ens kaudella

Eli Ape + Pena Kenkää !!

Ehkä kuitenki penaa ja apea enemmän minua ihmetyttää Jos IFK:lla on liigan toiseks isoin PELAAJA BUDJETTI Niin missä se näkyy !! Sillon , kun ifk vei kannun niin oli Caloun jne..Tämän ymmärrän kyllä että siihen jengiin meni rahaa! Muuta vaihtoehtoa ei taida jäädän kun näille kundeille maksetaan aivan liikaa

Jos joku tietää niin voisitko kirjoittaa tälle palstalle aiheesta !

Thanks
 
Viimeksi muokattu:

seetre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ingvar Hirdwall
Viestin lähetti rafalski77
. Onnex Jere hyppää laatikkoon ens kaudella

..mutta hyppääkö IFK:n riveissä? Ilkeät huhut kertovat että Jereä ei mitenkään avosylin olla vastaanottamassa, jos ollenkaan.

Pena ja Ape vittuun, ei tule ikävä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti seetre
..mutta hyppääkö IFK:n riveissä? Ilkeät huhut kertovat että Jereä ei mitenkään avosylin olla vastaanottamassa, jos ollenkaan.

Pena ja Ape vittuun, ei tule ikävä.

Ifkillä ei ole millään varaa menettää Jereä mihinkään toiseen jengiin!

Ja Matikaiselle voisi todellakin sanoa hyvästi ja pannaan Suhonen siinä myös pesuveden mukana alas viemäristä!
 

Zeppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Kalkun rusakko
Ifkillä ei ole millään varaa menettää Jereä mihinkään toiseen jengiin!

Ja Matikaiselle voisi todellakin sanoa hyvästi ja pannaan Suhonen siinä myös pesuveden mukana alas viemäristä!


Jos Jere menetetään kukaan ei tule antamaan sitä anteeksi.
Siinä on sentään niin aito IFK:n mies kun olla ja voi.
Ehkä Jermu ei sovi Alpon filosofioihin, ja hän on kieltänyt
hänen tulonsa. Toivotaan että Apesta päästään eroon vielä
ennen ensi kauden alkua. Mutta jos Pena häipyisi, kuka helvetti
sitten kasaa ensi kauden jengin? Sen paljon puhutun UTJ:n
pitäisi olla nyt jo kuvioissa.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti seetre
..mutta hyppääkö IFK:n riveissä? Ilkeät huhut kertovat että Jereä ei mitenkään avosylin olla vastaanottamassa, jos ollenkaan.

Pena ja Ape vittuun, ei tule ikävä.

Ilkeät huhut kertovat paljon muutakin, lähteenä hevosmiesten tietotoimisto.

Mitä tulee Penaa ja Apeen, taitaa hallituksella seuraava ajanjakso tarkastella miesten työsuhteita olla kauden päättymisen jälkeen. Penan kenkääminen tässä vaiheessa kautta olisi vähän keskeneräisen työn arvostelua, sillä The Pelit ovat vasta edessä. Jos niitä ei meille tule, helpottuu arvostelu merkittävästi.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Senior
Penan kenkääminen tässä vaiheessa kautta olisi vähän keskeneräisen työn arvostelua, sillä The Pelit ovat vasta edessä. Jos niitä ei meille tule, helpottuu arvostelu merkittävästi.

Matikaisen työ ei tule ikinä valmiiksi. Pentti ei vain yksinkertaisesti ole kykeneväinen kasaamaan mestaruuteen vaadittavaa joukkuetta.
Tosipelit on kyllä edessä,mutta mun mielestä on aivan sama tiputaanko me pleijareiden ekalla kierroksella vai jäädänkö kokonaan rannalle.
On totta että Matikaisen kenkääminen tässä vaiheessa kautta ei olisi kovin fiksua. Fiksua olisi ollut jättää herra palkkaamatta joitakin vuosia sitten.
Matikainen oli suuri virhe Hifkiltä!
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Kalkun rusakko

Tosipelit on kyllä edessä,mutta mun mielestä on aivan sama tiputaanko me pleijareiden ekalla kierroksella vai jäädänkö kokonaan rannalle.

Minä taas luulen, että sillä on merkitystä.

Jos tipumme pleijareista, luulen Apen lähtevän. Koska Penaa palkattaessa on hallitus puhunut ja sopinut kuuluisasta 'kolmen vuoden projektista', saattaa Pena jatkaa joka tapauksessa.

Jos tipumme vasta ekalla kierroksella, luulen jopa molempien jatkavan. Silloinhan tulos on tavoitteisiin nähden selitettävissä, vaikka tyyli on ollut omintakeinen.

Vaikka ymmärrän uskosi puutteen tällä hetkellä, toisiasia on se, ettei meistä kukaan tiedä, millaisia pelaajia jo on pulkassa ensi vuodeksi. Ketäänhän ei ole vielä julkistettu, mutta on syytä olettaa, että hyviä nimiä on jo plakkarissa. Jos ei olisi, olisi syytä ihmetellä.

Kun kausi on ohi, on yhteenvedon aika sillä tavalla, että arvoidaan kokonaisuutta. Vaikka sitten niin, että arvoidaan tekeminen runkosarjassa ja pleijareissa erikseen. Lisäksi pitää arvoida Apen ja Penan tekeminen erikseen. Nyt usein menee syydettävät paskat miehille sekaisin. Pena vastaa rosterista ja taloudesta ja Ape pelistä kaukalossa. Se on minusta hyvä muistaa ja erotella, että pysytään asiassa.

Muovaan päässäni jatkuvasti 'loppuraporttia', mutten tohdi sitä vielä kirjoittaa, kun kliimax on vielä edessä. Katellaan nyt, onko kliimaxin huipennus orkku vai veltto vanha villasukka.

Siitä on varmaan moni samaa mieltä, että nappiin pitää kaiken mennä loppukaudesta, mikäli mielii yli tyydyttävää arvosanaa antaa oppiaineessa Urheilullinen tulos.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Senior
Minä taas luulen, että sillä on merkitystä.

Jos tipumme pleijareista, luulen Apen lähtevän. Koska Penaa palkattaessa on hallitus puhunut ja sopinut kuuluisasta 'kolmen vuoden projektista', saattaa Pena jatkaa joka tapauksessa.

Jos tipumme vasta ekalla kierroksella, luulen jopa molempien jatkavan. Silloinhan tulos on tavoitteisiin nähden selitettävissä, vaikka tyyli on ollut omintakeinen.


Näinhän se todennäköisesti tulee menemään!

Itse tarkoitin nimenomaan viestissäni tätä Ifk:in kohdalla vähän puhuttua urheilullista puolta eli on aivan sama otetaanko Kerholta pataan suoraan neljässä matsissa vai jäädänkö yhdeksänneksi.
 

fireman

Jäsen
Suosikkijoukkue
kaikkiruokainen
Aivan, Pasin paikka olisi ollut Hifkissä mut ei enää missään nelosessa kun Hän saa kerran taitavassa Kärppäleirissäkin pelata jopa kakkosketjussa...ja luistin kulki eilen superhienosti!
Noo, tulevaisuus aukeni nyt Kärpissä jonne hän toivottavasti sitten asettuukin pitemmäksi aikaa! Oulu on tyytyväinen hankintaan!
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Meillä ei ollut käyttöä Nielikäiselle. Sen sijaan käytämme ulkolaispaikat kahteen wannabe-Nielikäiseen Mrazekiin ja Treilleen, jotka kumpikin ottaisivat pataan Nielikäiseltä. Ja häviävät myös pommituskilpailun. Treille sentään yrittää taklata koko ajan, mutta se on luistelutaidottomalle vaikeaa. Kyllä vituttaa. Jonni Vauhkonenkin oli parempi neloskentän mies.

Niin, uskon kuten Seniorkin, että kausi katsotaan loppuun ja päätökset tehdään sitten. Siihen asti ollaan päät pensaassa. Siksipä tunnelma onkin kaksijakoinen matseissa; joukkueelle tekisi hyvää dyykata, kuten Jokerit ennen WS-aikaa, jolloin sielläkin oli pakko ottaa järki käteen ja todeta, että veltolla elimellä ei poikaa tehdä. Sitten heilui kirves ja sitä ennen lompakko. Mutta nyt, kun HIFK hinannee itsensä sittenkin pleijareihin, sama muniinpuhaltelumeininki jatkuu. Joukkueen henkisen suursiivouksen kannalta dyykkaus olisi paljon parempi juttu. Enkä laittaisi siitä piiruakaan joukkueemme nuoremman osan harteille.

Ja ei. En ole puolimatkassa Ilmalaan, enkä ihaile Jokereita. Totean vain ihan faktana, että niin ikään "isossa" joukkueessa oli tuolloin huono kausi, naapuri oli ajanut ohi ja pelaajat vain nostivat palkkaa. Analogia HIFKiin syksystä -99 eteenpäin on selvä.

On sitten eri asia tehdäänkö sille jotain. Hyvä paikka aloittaa olisi valmennus. Penan tiedän vääntävän ensi kaudesta tällä hetkellä muutaman meitä miellyttävän pelurin kanssa ja pitäisin röökiä polttavan viiksigurun edelleen keulakuvanamme talouspuolella.

Mutta tokihan minullekin tärkeintä on HIFKin menestys, miehet sen peräsimessä tulevat ja menevät. Jotenkin uskon -pelkään- että Apen ja Penan tuleminen/meneminen tapahtuu nimenomaan kahden miehen yksikkönä, eikä toivomukseni; Ape ulos, Pena sisään, voi edes teoriassa toteutua.

edit: ...jupinaa.....olisihan täällä ollut varsinainen Pena-ketjukin. Nyt miehestä väännetään kahdessa ketjussa...jupinaa...
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti JHag
Mutta tokihan minullekin tärkeintä on HIFKin menestys, miehet sen peräsimessä tulevat ja menevät. Jotenkin uskon -pelkään- että Apen ja Penan tuleminen/meneminen tapahtuu nimenomaan kahden miehen yksikkönä, eikä toivomukseni; Ape ulos, Pena sisään, voi edes teoriassa toteutua.


Toivottavasti ei todellakaan tapahdu.
Olen saanut tarpeekseni tästä kaksikosta ja jaksan edelleenkin ihmetellä mistä ihmeestä Alpo ja Pena on voinut saada hallitukselta luottamuksen. Sekin asia pelottaa.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti Zeppo
Jos Jere menetetään kukaan ei tule antamaan sitä anteeksi.
Siinä on sentään niin aito IFK:n mies kun olla ja voi.
Ehkä Jermu ei sovi Alpon filosofioihin, ja hän on kieltänyt
hänen tulonsa.

Matikainen ja Suhonen vihaavat Karalahtea niin paljon, että ovat antaneet hänen harjoitella HIFK:n kanssa viime syksystä alkaen ja yrittivät alkukaudesta saada miehelle pelilupaa SM-liigaan. Jos he vihaavat Karalahtea näin paljon, niin mitähän olisivatkaan tehneet, jos Karalahdesta pitäisivät?!
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Viestin lähetti Zeppo
Jos Jere ei sovi Alpon filosofioihin, ja hän on kieltänyt
hänen tulonsa

Niin sitten Ape lähtee. Niin yksinkertaista se on. Mekin täällä aina puhumme, että HIFK on suurempi kuin yksi henkilö, mutta jos aletaan laittamaan järjestykseen porukkaa niin kyllä Jere Apen ohi menee. Kuitenkin Frank&hallitus sanoo tässä asiassa viimeisen sanan, ainakin näin uskoisin/toivoisin.
 

J-Ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos Jere pelaa ensi kaudella jossain muualla kun HIFK:ssa, olen valmis myymään fanipaitani huutokaupassa, tarjoukset alkaen 1 euro. Paidassa ei numeroa eikä nimeä.
Muutenkin tuntuu siltä, että Matikaisen pois potkiminen olisi hyvä ratkaisu, mutta kuka tilalle? Mitä jos sieltä tulee tilalle joku yhtä paska?
Kuka muuten oikeasti uskoo, että Pena pystyy kokoamaan mestaruuteen yltävän porukan kaudeksi 2003-2004, varsinkin, kun tämän kauden näytöt on tätä luokkaa. Siis oikeesti hei?
Ja Apella ei ole mitään käyttöä organisaatiossa, ei kakkosvalmentajana eikä luistintenteroittajana. Ei vaan ole IFK:n näköinen kaveri.
Näillä näkymin mestaruus ensi kaudella on niin utopistinen tavoite, että ei voi kuin nauraa. Tosin jos Keklu tulis takaisin, niin olis ehkä jotain saumoja.

Summa summarum, Jere meille, tai mun jääkiekon seuraaminen loppu tähän kauteen. Olen odottanut jo tarpeeksi.

edit: kirjoitusvihreitä
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti J-Ko

Näillä näkymin mestaruus ensi kaudella on niin utopistinen tavoite, että ei voi kuin nauraa. Tosin jos Keklu tulis takaisin, niin olis ehkä jotain saumoja.

Summa summarum, Jere meille, tai mun jääkiekon seuraaminen loppu tähän kauteen. Olen odottanut jo tarpeeksi.

Niin millä näkymin. Kerropa nyt meille muillekin, että mitkä ovat ne näkymät, joiden perusteella menestys ensi kaudella on utopiaa. Minä kun tiedän ensi kauden joukkueesta tähän mennessä viiden pelaajan nimet, mutta ehkäpä sinä tiedät sitten jotain enemmän.

Vai olet jo odottanut tarpeeksi. Kuinkakohan kauan se mahtaa olla. Edellisen kerran odotettiin se 15 vuotta ja hyvin jaksettiin odottaa. Minä ainakin jaksan nytkin.

Mutta kuten sanottua hymiöiden kera: ilmalassa on tilaa.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Snakster
Niin millä näkymin. Kerropa nyt meille muillekin, että mitkä ovat ne näkymät, joiden perusteella menestys ensi kaudella on utopiaa. Minä kun tiedän ensi kauden joukkueesta tähän mennessä viiden pelaajan nimet, mutta ehkäpä sinä tiedät sitten jotain enemmän.

Vai olet jo odottanut tarpeeksi. Kuinkakohan kauan se mahtaa olla. Edellisen kerran odotettiin se 15 vuotta ja hyvin jaksettiin odottaa. Minä ainakin jaksan nytkin.

Mutta kuten sanottua hymiöiden kera: ilmalassa on tilaa.

Taidat sinäkin Snakster olla näitä piikin saaneita.
Ne näkymät ja pentin toilailut kahdelta kaudelta eivät anna mitään syytä, toistan mitään syytä olettaa, että seuraavasta kaudesta olisi tulossa yhtään sen parempi. Toiset elävät uskossa ja toiset pystyvät päättelemään ja muodostamaan oman käsityksensä asioista menneiden perusteella. Uskovaisiahan on tunnetusti helppo kusettaa ja rahastaa.

Jos ensi kaudelle on kasassa vain 5 nimeä, niin eikös se sinunkin mielestä ole vähän liian ennen aikaista puhua mestaruudesta. Kyllähän silloin pitäisi joukkueen runko olla jo koossa.

Onko HIFK:n tavoite voittaa mestaruus joka 15 vuosi vai pitääkö sillä olla joka vuosi kasattuna joukkue ja valmentaja jolla on realistisesti mahdollisuus taistella mestaruudesta, siis muutenkin kuin tj:n puheissa?
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Metukka:
''Ne näkymät ja pentin toilailut kahdelta kaudelta eivät anna mitään syytä, toistan mitään syytä olettaa, että seuraavasta kaudesta olisi tulossa yhtään sen parempi.''

Onhan meillä vielä ne näkymät ja odotukset, että tj ja hallitus ovat kaksi vuotta sitten päättäneet kolmen vuoden projektistaan. Tiedän: jää nähtäväksi, millaisella rosterilla ja uskottavuudella siihen lähdrtään, mutta ei kai nyt ihan vielä kannata heittää kirvestä kaivoon? Eihän se, ettei ketään ole vielä julkistettu, tarvitse tarkoittaa, ettei ketään ole tulossa. Ei kai tulevaa pysty päättelemään menneestä, paitsi tietty jos ei enää jaksa uskoa muutokseen.

''Jos ensi kaudelle on kasassa vain 5 nimeä, niin eikös se sinunkin mielestä ole vähän liian ennen aikaista puhua mestaruudesta. Kyllähän silloin pitäisi joukkueen runko olla jo koossa.''

Kyllä niitä on enemmän, muttei vielä julkistettuja. Pakko sen on olla niin.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Metukka: Minä ymmärrän täysin kantasi ja olen osittain samaa mieltä. Oma epävirallinen Pentti-tiimalasini sisältää kuitenkin vielä hieman hiekkaa ja katson kuitenkin ostokset ensi kaudeksi. Jos siellä on lisää kulmavääntäjiä ja kääpiöitä, kaivan viestisi esiin ja totean: olit oikeassa aikaisemmin kuin minä.

Mutta jos Pentti hoitaa meille ensi kaudeksi Karalahden, Kultasen ja Jakke Ruudun ja lisäksi Tuomo ja Pärä vaikkapa tässä fantasiahokissa jäävät, niin olen tyytyväinen. Olenko silloin saanut liian monta piikkiä?
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta jos Pentti hoitaa meille ensi kaudeksi Karalahden, Kultasen ja Jakke Ruudun ja lisäksi Tuomo ja Pärä vaikkapa tässä fantasiahokissa jäävät, niin olen tyytyväinen. Olenko silloin saanut liian monta piikkiä? [/B][/QUOTE]

Niin tai kuten hansikka mansikka tai mikä hitto se nyt oli kertoi tuolla yleisellä puolella "varmana tietona", että Peltonen ja Caloun pelaavat ensi kaudella IFK:ssa. Ajatella, että vielä muutama vuosi sitten pidin vain ajan kysymyksenä, koska tämä kaksikko nähdään IFK:ssa. Nyt se on vain märkä uni ja vastaavasti painajainen on se, että kaksikko nähdään narreissa tai bluesissa. Valitettavasti se painajainen on huomattavasti todennäköisempi, ellei jopa vain ajan kysymys.

Vaikka Pentti hommaisi nämä kaikki listassa olevat pelaajat ja IFK juhlisi ensi kaudella mestaruutta, niin se ei silti poista sitä tosiasiaa, että Pentti ei osaa scoutata pelaajia. Kaikki pelaajat ovat joskus yksinkertaisesti vain pelanneet IFK:ssa ja luonnollinen vaihtoehto olisi palata IFK:hon. (Toisaalta eihän nykyään ole enää luonnollista, että entiset pelaajat palaavat tänne. ) Tyytyväinen minä olisin en minä sitä kiistä (pelkkä ajatuskin pistää hytisemään), mutta tuollainen joukkue olisi erittäinkin kallis. Ei ne entisetkään IFK:n pelaajat pyhällä hengellä kiekkoile, mikä on monesti karvaasti saatu nähdä.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tervaa ja höyheniä

Täällä on tarjoiltu johdolle tänä vuonna tervaa ja höyheniä, kun
-rosteri ei ole valmis
-rosteri on liiian valmis
-ulkomaalaiset on lyöty lukkoon liian aikaisin
-ollaan oltu liian myöhään liikkeellä ulkomaalaisten suhteen
-ei olla saatu hyviä ulkomaalaisia
-on liikaa ulkomaalaisia
-nk 'varmat' petti
-nk 'epävarmat' onnistuivat muualla
etc. etc.

Kaiiki tämä kitinä ja voihke, ja kuitenkin meidät olisi aika helppo pitää tyytyväisinä - ei kai se mahdottomia vaadi että IFK näyttäisi, haisisi ja maistuisi IFK:lta?

En kuitenkaan usko muidenkaan liigajoukkueiden olevan valmiita lyömään paperit pöytään n-y-t. Tervat ja höyhenet pöllyäisivät taas jos IFK huomenna julkistaisi sopparit ensi kaudelle.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Senior
Ei kai tulevaa pysty päättelemään menneestä, paitsi tietty jos ei enää jaksa uskoa muutokseen.

''Jos ensi kaudelle on kasassa vain 5 nimeä, niin eikös se sinunkin mielestä ole vähän liian ennen aikaista puhua mestaruudesta. Kyllähän silloin pitäisi joukkueen runko olla jo koossa.''

Kyllä niitä on enemmän, muttei vielä julkistettuja. Pakko sen on olla niin.

Jhag, jos nämä mainitsemasi pelaajat toteuvat, niin silloin ei kait kukaan meistä tarvitse enään näitä "piikkejä", koska sehän on silloin totta, mutta se joka siihen nyt uskoo on hmm...lievästi sanottuna optimisti.

Senior, lienee olemassa sellainen sanonta, että "et voi nähdä tulevaa tuntematta historiaa" ja tässä tapauksessa se ei vakuuta.

Kyllä minäkin luulen, että niitä soppareita on tehty enemmän kuin 5kpl, mutta kenen kanssa?
Toivottavasti ei sellaisten riskittömien (lue halpojen) ulkomaalaisten kulmavääntäjien kanssa, joihin tuntuu imua olevan, koska niistä ei joudu kilpailemaan muiden seurojen kanssa.
Oikeiden vahvistusten suhteen onkin sitten vähän hiljaisempaa, jos ei lyö hilloa pöytään reilusti enemmän kuin kilpailijat.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Metukka

Toivottavasti ei sellaisten riskittömien (lue halpojen) ulkomaalaisten kulmavääntäjien kanssa, joihin tuntuu imua olevan, koska niistä ei joudu kilpailemaan muiden seurojen kanssa.


Toivotaan, että tästä kaudesta edes otetaan se opiksi, ettei hinata puoliväkisin tällaisia sulovilen-ilmaisia paskoja ensi kaudeksi. Tällaiset hasardit vie peliajat holmilta ja luttisilta tuomatta mitään lisäarvoa jengiin. Haetaan mieluummin laatua, kuin hintaa ja määrää. Mitä tulee vääntäjiin, se kuulostaa liian mairittelevalta sanalta. Minusta parempi on kulmapuuhastelijat.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Tervaa ja höyheniä

Viestin lähetti tant gredulin


Kaiiki tämä kitinä ja voihke, ja kuitenkin meidät olisi aika helppo pitää tyytyväisinä - ei kai se mahdottomia vaadi että IFK näyttäisi, haisisi ja maistuisi IFK:lta?

Meidät olisi erittäin helppo pitää tyytyväisinä. IFK:lla on se etu verrattuna esim. Jokereihin, ettei meillä tarvitse olla joka vuosi tähtiä vilisevä joukkue, joka pelaa aina finaalissa. Se on kallista puuhaa. Tottakai meillä pitää olla AINA kilpailukykyinen joukkue, mutta voisihan sitä satsata tietyin väliajoin (joka toinen/joka kolmas vuosi) materiaaliltaan kovempaan joukkueeseen. Nämä ns. välivuodet, jotka eivät kuitenkaan olisi todellisuudessa välivuosia pelattasiin kovaa ja IFK.n tyylistä hokia eli sitä ryminäpronssikiekkoa tai miksikä sitä nyt kutsuisi, antaen kuitenkin mahdollisuuden omien junioreiden nousta edustusjoukkueeseen ja ennenkaikkea katsoa, että paluumuuttajat eivät karkaile muihin seuroihin. Nämä tusinaulkomaalaiset, joita suorastaan vilisee meidän joukkueessa voitasiin jättää Tsekkeihin ja farmisarjoihin homehtuumaan. Koko homma voitasiin käynnistää lehdistötiedotteella, jossa ilmoitettaisiin, että IFK tulee pelaamaan kauden alusta lähtien tuomarilinjasta huolimatta kovaa ja fyysistä kiekkoa ja pitämään huolen siitä, että tahallisesti vastustajia vahingoittavat pelaajat saavat vastata teoistaan kaukalossa.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan Matikaisen viime kesän jutuissa ollut järkeä paljonkin, sitä ei käy kiistäminen. Jos viime kesän hankintoja miettii pelaajakohtaisesti niin oikeastaan jokainen on perusteltu, jopa Hedberg:kin. Pentti yritti hankkia äijiä juuri niille paikoille jotka hän katsoi tarpeellisiksi. Ja onnistui mielestäni yllättävän hyvällä prosentilla. Esimerkiksi Hedbergin hommana oli kaiketi olla kiekonkäsittelyyn ja nousuihin kykenevä puolustaja joka oli ideatasolla ihan hyvä veto, toteutus ei vaan natsannut. Vastaavasti simicekin hommana oli olla se jengin ykköstykki ja kiekkomies. Äijä joka vetää hyvällä teholla koko kauden, takuuvarmasti illasta toiseen. Mutta sekään ei nyt natsannut.

Periaatteessa Pentin olisi mahdollista kasata ihan hyväkin jengi, ainakin paperilla. Ainakin jos kelataan jokaista pelaajaa erikseen, sekä tyyppinä että ajatusta siitä miksi hän jengissä on. Tämä kausi vakuutti minut että Pentillä on järkeä sen verran että hän ymmärtää rosterin päälle. Tai oikeammin, Penalla ja minulla on aika paljon samansuuntainen idea siitä millainen porukan pitäisi olla. Oikeastaan jokainen jätkä, ja yllätysvetona sanon että jopa Draper, oli perusteltu hankinta. Ja hyvä siis nimenomaan ideana, toteutus on vaan ollut huono. Ja toteutuksen huonous on johtunut mielestäni osittain huonosta tuurista ja osittain taitamattomuudesta. Mutta hyvällä tuurilla Pena voi kasata sen hyvänkin porukan.

Mutta, kun se joukkue elää kauden aikana. Loukkaantumisia tulee ja joskus myös niitä ikävämpiäkin. Ja silloin tarvittaisiin todella osaavaa ja pelaajista tietävää kaveria hoitamaan nuo kesken kautta tarvittavat joko puhtaat hankinnat mahdollisille aukkopaikoille tai sitten ne kuuluisat stuntit. Ja tuohon ei Pentistä ole ollut. Tämä ja viime kausi on osoittanut ettei Pentti kykene hommaamaan uusia vahvistuksia kesken kauden, ja tätä mielipidettä eivät Stathos tai Vopat muuta miksikään. Koomisten hankintojen lista on niin pitkä ja vankka että paria onnistumista voi oikeastaan pitää harhalaukauksina, vaikka tilanteen pitäisi olla toisinpäin. Ja tämän seikan vuoksi ei uuden äijän hommaaminen pelaajia kasaamaan ole liian myöhäistä, ei edes ensi syksynä. Pena hoitaa hommat kesällä, pari kertaa menee metsään mutta pari kertaa homma onnistuukin.

Mutta joku toinen saisi hommata nuo kesken kautta tulevat jätkät.

Tällä skenaariolla Pena siis saisi minun puolesta jäädä, asukoon vaikka siellä toimistolla. Mutta jos tuon Penan paikalla istuvan hemmon duunina on hommata myös pelaajat on Matikainen täysin väärä ukko. Se kun hommaa pleijarimestasta kisaavaan jengiin vahvistuksena scissonseja ja kumppaneita kun taas pitäisi hommata stapletoneja ja kumppaneita. Kesällä Pena niitä stapletoneja saattaa löytääkin mutta ei joulukuussa.

Minähän en brändissä mitään päätä, eli avautuminen oli täysin turha. Mutta ei meillä kyllä olisi käyttöä tuontyyppiselle pelaajavastaavalle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös