Mastercard vai Visa

• 27 194
  • 92

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Re: SuperTero:

Viestin lähetti äijä
Lopuksi, kyllä se käteinen mikä jyllää!
Jep, ihan terveeltä pohjalta lähtevää tekstiä. Käteinen ei tosin enää jyllää sillä tavalla kuin ennen. Monessa paikassa ei voi enää nykyään edes vuokrata autoa, jos ei löydy luottokorttia. Eivät enää käsittele käteistä.

Jos taas kadottaa lompakon ja tai tulee ryöstetyksi, niin ripeä mies ennättää soittamaan ja peruuttamaan kortit, ennen kuin niitä alkavat väärät ihmiset käyttämään. Käteinen taas haihtuu yleensä sataprosenttisesti. Harmi jos sattuu olemaan tili lompakossa silloin...

Kortti on myös kanuuna homma onnettomille käteisen käyttäjille (esim. minä), jolta harvoin löytyy enempää kuin pari seteliä lompakosta.

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Käteinen on varattu niille, joilla ei ole luottoa.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Käteinen ei tosin enää jyllää sillä tavalla kuin ennen. Monessa paikassa ei voi enää nykyään edes vuokrata autoa, jos ei löydy luottokorttia. Eivät enää käsittele käteistä.
Niinpä. Työskentelen opiskeluiden ohessa vuokraamossa, eikä meillä anneta käteisellä autoja kuin muutamalle monivuotiselle, todella tutulle asiakkaalle. Mitä takuita sinulla on, jos auto on annettu käteisellä? Korttinumeron avulla olet autonvuokraajana huomattavasti varmemmalla pohjalla saataviesi kanssa.

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
YLÖS!

Nyt on tämä asia melko ajankohtainen. Visa vai Mastercard...vai onnistuuko kumpikaan...

Itse kävin tekemässä Visa yhdistelmäkortti-hakemuksen Nordeassa keskiviikkona, josta se sitten lähti luottokuntaan.
Vuosimaksuksi tulisi 800 euron limiitillä 16 erkkiä. Eli käsittääkseni tulee halvemmaksi kuin pankin (?) myöntämä MC? Toisaalta olen kuullut, ettei nuorelle henkilölle myönnettäisi Visaa kovin helposti, vaikka nyt töissä olenkin. Merkkasin paperiin "vakituinen", vaikka en todellakaan aio siellä ensi syksyä pidempään olla. Itse asiassa työpaikkakin on jo päässyt vaihtumaan siitä hetkestä :)

Mutta minkälainen kontrolli mahtaa luottokunnan päässä olla? Soittavatko he kenties työnantajalle, ja onko työnantajalla oikeus antaa tietoja työntekijästä ja tämän sopimuksesta? Tällä hetkellähän luottokunnan pitäisi nähdä vain, että palkka on tullut kyseisestä firmasta Nordean tilille, eikä maksuhäiriöitä ole. Säännölliset tulot siis, ja ikää on juuri se mitä vaaditaankin Visaan/MC:iin. Että homman pitäisi periaatteessa olla selvä, mutten usko sen todellakaan olevan.

Mastercard on kuulemma myönnetty pelkkien opintotukien nojalla opiskelijoille, joilla muuten ei sitä 60 ovaria ole tullut vielä todellakaan täyteen...joten ilmeisesti se on aika paljon helpompi saada.

Sitten siitä Amexistä piti kysyä, että mitkä ehdot siinä on? Onko ikärajaa ja ovatko muut vaatimukset myöntämiselle kovemmat kuin MC:ssä tai Visassa? Paljonko siitä koituu kustannuksia vuositasolla?

Itse tarvitsen luottokorttia lähinnä matkaillessa (lähes pakollinen P-Amerikassa) sekä erittäin kätevä se on netissä.

Toivottavasti porukka jaksaa vielä vastailla näihin...olis tarvetta saada tietoa.

Eppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse hain Visaa ekan kerran opintoviikkojeni perusteella, joita oli siihen mennessä kertynyt n. 140. Yllätys oli melkoinen, kun sain Luottokunnasta hylkäämispäätöksen. Eli soitto Luottokuntaan, josta minulle kerrottiin, että ulkomailla suoritetut opintoviikot eivät kelpaa. Ja kun Ruotsissa olin opiskellut, niin ilman korttia jäin.

Tein vähän myöhemmin uuden hakemuksen tilanteessa, jossa tein pätkäduunia EilaKaislalle. Hyvin se kortti silloin irtosi, vaikka säännöllisistä tuloista ei ollut tietoakaan.

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Mä hain Okon Masterin kesällä 2002 intistä päästyäni kesätöiden aikaan. Elokuussa alkoi koulu, joten ei niitä vissiin juuri tarkistella...

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
Re: YLÖS!

Viestin lähetti Cannibal
Sitten siitä Amexistä piti kysyä, että mitkä ehdot siinä on? Onko ikärajaa ja ovatko muut vaatimukset myöntämiselle kovemmat kuin MC:ssä tai Visassa? Paljonko siitä koituu kustannuksia vuositasolla?
Käy kahtomassa. 50€ normaali, 170€ väkevöity. Normaalikorttiinkin sisältyy matkavakuutus, kultaiseen todella hyvä sellainen. Ulkomailla korttiongelmien hoito on Amexilla (ainakin Gold) todella sujuvaa. Ei mitään luottokunta-verovirastotouhua.

Myöntämiskäytäntö on käsittääkseni enemmän tapauskohtaisia ja järkeä käytetään enemmän kuin kummolakorttien kanssa. Ja varsinaista limiittiähän ei ollut. Finnair-pojot ovat Amexin kohdalla historiaa, mutta uusi Membership Rewards -ohjema tuottaa jos jonkinlaista palkinnontynkää valittavaksi.

Itse tarvitsen luottokorttia lähinnä matkaillessa (lähes pakollinen P-Amerikassa) sekä erittäin kätevä se on netissä.
P-Amerikassa Amex on todella käypä muovi.

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Re: SuperTero:

Viestin lähetti äijä
Ihan ensimmäiseksi pitää ottaa huomioon, että Visa ei ole luottokortti, vaan nk. maksuaikakortti.
Mastercard taasen on oikea luottokortti.

Tämä ero selittyy sillä, että sinun on Visan asiakkaana maksettava koko edellisenä kuukautena käyttämäsi rahasumma kerralla pois.
Sinä et siis pysty maksamaan sitä osissa pois kuten Mastercardilla, joka on ihan täysiverinen luottokortti.
Näistä vastauksista ei ole kyllä minulle selvinnyt yksi olennainen asia... Toimiiko MasterCard myös ns. maksuaikakorttina eli onko sille samanlainen koroton maksuaika (kuukausi) kuin Visalle.

Tämä on minun kannaltani olennaisin kysymys koska tulen käyttämään korttia pääasiassa ostoksiin netin kautta ja erityisesti rahan siirtoon PayPal -tilille.

Mutta onhan tuo luotto-ominaisuus ihan hyvä olla varmuuden vuoksi...

Suosikkijoukkue
JYP
Tuntuisi olevan Mastercardissa kuukauden koroton luotto, kun olen netissä sillä maksellut. Ylimääräisiä maksuja ei ole tullut nettiostoksista. Harvinaisen kätevä vempele, koska en ongelmiin sen kanssa ole vielä kertaakaan törmännyt. Joka paikkaan on kelvannut maksuvälineeksi, vaikka en nyt olekaan hirveästi matkustellut. Suosittelen.

NK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Master God
Siis totta puhuen itse päädyin Master Cardiin aikoinani siitä syystä, että sillä tehtyjä ostoja ei tarvitse maksaa kerralla kuten visalla, vaan maksut voi jaksottaa maksimissaan 36 kk:lle (muistaakseni). Sehän tarkoittaa sitä, että jos ei satu olemaan ylimääräistä rahaa, eikä sitä ole tiedossa vielä kuukaudenkaan päästä, niin voi silti huoletta lähteä radalle ja maksella sitten kun jakselee.

Ainakin itselläni on Visassa sama mahdollisuus mutta se pitää hakea luottokortin myöntämisen jälkeen erikseen. Tosin se saattaa olla myös pankin Visa-asiakkaille tarjoama palvelu, en ole ihan varma. Mutta joka tapauksessa totta on se että MasterCard tarjoaa tuon mahdollisuuden heti kättelyssä, Visa vasta jälkikäteen/pankin kautta.

Toinen huomaamani hyvä puoli MasterCardissa on se että MasterCardilla voi siirtää luottotililtä käteistä omalle pankkitilille. Ainakaan omassa pankissani tämä ei Visalla onnistu, vaan tämä mahdollisuus on ainoastaan MasterCardin käyttäjillä. Tämä siis Sammon verkkopankissa, tiskiltä en ole käynyt kysymässä, kun tuolle ei pahemmin ole tarvetta ollut.

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
UP

Nyt kysyisin mielipidettänne Diners Club-kortista. Onko porukalla sitä, ja oletteko olleet tyytyväisiä? Nythän on tää uusi Vision-kortti, jonka saa vuodeksi ilman maksuja. Pitäähän sitä kokeilla, vaikuttaisi ihan hyvältä systeemiltä toi Club rewards-järjestelmä. Tuollaistahan ei ole Visalla tai Masterilla...sen sijaan Amexilla taitaa olla hyvinkin pitkälti samanlainen.

Itselläni on ollut jo pitkään korttina yhdistelmä MasterCard, ja olen ollut tyytyväinen, mutta se on aika kallis kortti. Eikä koskaan tietenkään ole haitaksi omistaa useampia eri kortteja, jos joku prakaa tai luottoraja menee umpeen :)

Miten laajalti tuota Dinersia omien kokemustenne mukaan hyväksytään? Visa ja MasterCard käyvät oikeastaan kaikkialla, mutta muut vähän rajoitetummin...ainakin sillä näyttää muuten pääsevän lentokenttien loungiin jos ei muuta :)

Mutta tosiaan, Diners Clubin asiantuntijat, nouskaa esille.

Diner's Clubin hankin aikoinaan opiskeluaikana. Silloin ei tainnut tuloja olla vielä riittävästi. Tyytyväinen olen korttiini. Tosin nyt vuoden päivät olen käyttänyt enemmän Finnair Plus Mastercardia ja Diner's on jäänyt huomattavasti vähemmälle. (Johtuu tietenkin Finnairin Plus pisteistä joita saa Masterilla ostettaessa.)

Diner's on myös muutaman kerran ollut ns. kelpaamaton kortti, jolloin vaihtoehtoinen kortti on ollut paikallaan. Mielestäni erityisesti jenkkilässä Diner'sia ei oikein tunneta. Kummassakin kortissani on luotto-ominaisuus joita myös ahkerasti käytän. En kuitenkaan ole tarkemmin perehtynyt siihen kummassa on korkeampi korko.

Diner'sin pistesysteemi on kohtalaisen mukava myös. Viime syksynä tuli postia kotiin, jossa kerrottiin että osa pisteistäni on menossa vanhaksi. Päätin perehtyä pistepalkintoihin ja sieltä sain hyvän joululahjaidean. Hankin 5 kpl ravintolakuponkeja arvo a' 50€. Tuollaisen kupongin sai muistaakseni about 20€ satsauksella ja lisäksi tuhannen pistettä siinä paloi per piletti. Käytännössä sain siis 100€urolla 500€ arvosta käypää valuuttaa eturivin ravintoloissa ja muutaman onnellisen ystävän siinä sivussa. Olisihan siellä toki ollut myös muita palkintovaihtoehtoja.

Yksi hauska ja hyödyllinen juttu kortista kävi ilmi äskettäin. Olin nimittäin pitkästä aikaa Köpiksen lentokentällä ja lompakosta löytyi 4 hopeista korttia. Finnairin, Lufthansan tai KLM korteista ei ollut mitään iloa mutta Diner'sin hopeisella kortilla pääsin sisälle loungeen nauttimaan virkistäviä drinksuja ennen lentoa. Näitä Diner'sin omia loungeja taitaa olla myös muilla pohjoismaiden kentillä.

Matkavakuutusta en ole koskaan tarvinnut ja vakuutusturva on kunnossa ilman korttiakin.

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Re: UP

Viestin lähetti Cannibal
Itselläni on ollut jo pitkään korttina yhdistelmä MasterCard, ja olen ollut tyytyväinen, mutta se on aika kallis kortti. Eikä koskaan tietenkään ole haitaksi omistaa useampia eri kortteja, jos joku prakaa tai luottoraja menee umpeen :)

Kannattaa huomata, että esim Nordean MasterCardin vuosimaksu on HUOMATTAVASTI kalliimpi kuin Okopankin vastaava. (vrti luottorajana 500€ Nordea ~43€, Oko 12,5€). Kummassakin on vissiin tietty prosenttiosuus luottorajasta. Korot tietenkin asia erikseen mutta veikkaisin suurinpiirtein samantasoisiksi.

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Tavallaan ketjuun liittyen ois vähän kysyttävää.
Kun hain samposta master cardia, koska olen pankin asiakas ja palkka tulee sinne ja opintolainatkin on siellä.
No laitoin luottorajat 2000€ ja ajattelin, että eiköhän tuo kortti nyt tule, kun 2500€:n limitillä sai plussaluottokortin. Ja paskan marjat ilmoittivat vain, että ei voida myöntää korttia, mutta kiitoksia vain mielenkiinnosta.
No tässä on sitten pankin vaihto päälinmäisenä mielessä, koska ei tuo sampon paska muutenkaan hirveästi innosta. Tosin niillä on parhaiten toimiva nettipankki.

Elikkä onko tuosta pankin vaihdosta mitään hyötyä haettaessa mastercardia?
Oko ja nordea on vaihtoehtoina, mutta turhahan sitä pankkia on vaihtaa, jos siitä ei ole mitään hyötyä.
Mastercard olisi minulla vain turvana, että saa hammaslääkäri maksut maksettua ajallaan. Tässä on kuukauden sisälle tullut 500 eurolla hammaslääkäri maksuja ja seuraavat 4 kuukautta mennee samalla linjalla, joten aina ei välttämättä ole varaa/halua pistää tuommoista summaa suoraan palkasta hampaiden hoitoon.
Hampaat pitää kuitenkin saada kuntoon, mutta olisihan se kiva myös nauttia kesästä myös välillä.

Tepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vastauksena kysymykseen voin kertoa, että Visa on ainakin helpompi saada hiukan matalammalla luottorajalla jolloin kustannukset tulee halvemmaksi. Esimerkkinä 1000 euroa kuussa rajalla vuosimaksu taitaa olla 25 euroa. Sain tuolla rajalla kortin jo opiskeluaikoina ilman vakituista työtä OKO:sta.

Mitä kortteihin tulee Master Card on ilmeisesti hankkinut maksupisteitä enemmän kuin VISA viimeaikoina, mutta VISA on edelleen käyttökelpoisempi. Itse matkaillessani Egyptissä hotellista löytyi viimekuussa automaatti, josta sai VISA:lla, mutta ei Master Cardilla. Euroopassa matkailessa Masteri löytyy joka kirpputoriltakin, mutta muualla VISA on väkevämpi. Kiinassa esimerkkinä Masterilla on hankala saada valuuttaa syrjempänä. Thaimaan turistikeskuksissa myös Master harvinaisempi.

Itsellä löytyy myös Diners, joka ei toimi ainoana korttina. Ei tarvitse olla kummoinen paikka, kun kortti ei riitä. Esimerkkinä kotyimaasta kultasepän ostos ei aina onnistu Dinerssilla. Egyptistä ei sattunut yhtään Diners pistettä silmään. Yritin hotellilaskua DC:llä, mutta täytyi turvatua Cashiin. Kortin ainoa etu on mielestäni bonus järjestelmä, josta paljon matkaileva ja korttia käyttävä voi jotain hyötyä.

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
VISA

Ei mitään ihmeellisiä syitä, mutta kuukausi/vuosimaksu oli pienempi. Otin lähinnä USA:n matkaa varten. Sen jälkeen huomannut muutenkin, että kyseessä on "hieman" electronia kätevämpi maksuväline. Ei tarvitse aina kysellä "Käyks täällä Electron?" :D

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Re: Ei kumpikaan.

Viestin lähetti Barnaby
Mainitsinko muuten että Amexilla saa Finnairin plus-pojoja? Ja ettei siinä Amexissa ole luottorajaakaan?

Niin saa myös Finnair Master Cardilla. 1 piste/euro.
Eli masterin saa nimikkokorttina. Ammattiyhdistyksillä on omansa ja muutamalla urheiluseuralla. Petokortti eli HIFK:n nimiko master on sitäpaitsi tyylikäs niin osa vuosimaksusta menee junnuille. Niin ja petokortti oli ensimmäinen lätkäjoukkueen nimikkokortti euroopassa.

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Elikkä onko tuosta pankin vaihdosta mitään hyötyä haettaessa mastercardia?

On ja ihan vitusti onkin. Oko ja Sampo nihkeilevät noiden kanssa, kun taas Nordea myöntää takuuvarmasti MasterCardin tonnin limiitillä lähes kenellä tahansa täysi-ikäiselle. Tuloiksi riittävät opintotuet. Näin on näreet. Kokemusta on. Kaveri juuri vaihtoi OKO:sta Nordean asiakkaaksi, kun ei saanut Masteria OKO:sta. Nordeasta irtos samantien. En tiedä onko se nyt 19 vuotta se minimi-ikäraja noissa.

Kannattaa kyllä hankkia Masteri. Erittäin kätevä kortti.

Jande

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Arsenal
Re: Re: UP

Viestin lähetti mikse
Kannattaa huomata, että esim Nordean MasterCardin vuosimaksu on HUOMATTAVASTI kalliimpi kuin Okopankin vastaava. (vrti luottorajana 500€ Nordea ~43€, Oko 12,5€). Kummassakin on vissiin tietty prosenttiosuus luottorajasta. Korot tietenkin asia erikseen mutta veikkaisin suurinpiirtein samantasoisiksi.

Nordeassa vuosimaksut ei ainakaan aina riipu limiitistä. Minulla Master ja limiittiä 5000 euroa ja vuosimaksu yhteensä jotain 38 euroa, jossa jotain kanta-asiakas alennusta jotain prosentteja. Aikanaan kun suunnittelin pankin vaihtoa Osuuspankkiin totesin että luottorajat joutuisi tiputtamaan reippaasti alaspäin jos haluaa pysyä samoissa vuosi/kuukausimaksuissa.

Muuten Visa/Master välillä ehdottomasti Master, Visasta luovuin saman tien.

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Bluesbrother tuossa mainitsikin DC:n parhaat edut: pisteet joilla saa niitä mainioita ravintolakuponkeja (ja toki muitakin tuotteita voi ostella, mutta ei ole oikein natsannut mulle) ja sitten tuo lounge access. Kortti maksanut itsensä takaisin jo moninkertaisesti ravintolailtoina sekä nousukiitoina ja kolmioleipinä lentokentillä. Jos johonkin pitää lähteä, niin ehdottomasti reitti pitää valita sen mukaan, että on parin tunnin shoppailu ja lounge-hengailu mahdollista! Kastrup on tässä kyllä ihan ykkösijalla. Onkohan Helsinki-Vantaa joskus tulossa listalle, toivottavasti.

DC:n heikkous on toki se, että ei se käy joka paikassa. Mutta kyllä se melkein kaikissa ruokakaupoissa käy. Lisäksi kortilla saa ihan konkreettisia etuja, kuten ilmaisia pääsyjä ravintoloihin, pöperöitä puoleen hintaan jne.

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
obey your MASTER!!

Itselläni on noin vuosi sitten haettu Master, Ilveksen logolla toki. Tampereella parissa paikassa maksaessani, on myyjä sanonut mm. "Ompas tyylikäs kortti ja oikean joukkueenkin vielä" sekä "kaipa tää nyt kelpaa, vaikka onkin väärä joukkue".

Käyttökelpoinen tämä kortti todellakin on. Tavalliselle kansalaiselle, joka haluaa maksaa välillä kortilla, reissaa Euroopassa tai muualla maailmassa vähän keskeisimmillä paikoilla, niin Master on rok rok.
Toki jos kulkee eksoottisimmissa paikoissa tai haluaa spesiaalia, niin Master ei varmaan silloin riitä.

Itse en ole löytänyt paikkaa, missä Master ei olisi käynyt. Kävin viime kesänä jalkapallon EM-kisoissa ja siellä kortti oli hiton kätevä. Olen lähdössä Espanjaan ensi kuussa ja sielläkin se varmasti ajaa asiansa.
Kävin Nordeassa nostamassa luottorajaa, niin tarkkaan siellä kysyivät kaiken. Olen maksanut jokaisen laskun ajallaan, eikä ainuttakaan luoton ylitystä ole, niin läpihän se nosto meni. Ovat kuulemma siitä hyvinkin tarkkoja.

Masterissa, ainakin Nordeassa ja varmaan kaikissa muissakin pankeissa, on se hyvä puoli, että voit määritellä sen palautusmaksuprosentin. Joka kuukausi tulee lasku jos olet maksanut kortilla ostoksia. Se on minimisumma, mikä pitää maksaa. Enemmänkin voi maksaa takaisin. Se on sikäli hyvä asia, että jos tiedät parin kuukauden päästä tarvitsevasi rahaa, niin voit pistää sinne ennakkoon enemmän niin riittää sitten maksutilanteessa.

Master on normaalikäyttöiselle henkilölle paras kortti.

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kesken Lidlissä vierailun sain puhelun Osuuspankista. Naishenkilö tiedusteli olisiko minulla halua nostaa kuukausittaista sijoitusta rahastoihin.
Totesin että elämäntilanne on muuttunut ja opiskellessa ei oikein ole ekstraa, eli kiitos mutta ei.

No, sitten alettiin kyselemään korteista. Electron kun lojuu lompakossa.
Niinhän siinä kävi, että minulle on tulossa Kultakortti VISA 1000e luottorajalla.
Aika helposti noita näköjään myönnetään, itsekin sain nyt käytännössä 2.5kk nettotulojen verran luottoa..
Hetkessä saisi taloutensa kuralle mikäli ei olisi säästöjä.

No, nyt ei tarvi enää kysellä "kelpaako electron". Ja voi tuolla Lidlissä maksaa kortilla :)

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
OneBigRed kirjoitti:
Eikös Lidlissä futaa vain käteinen ja pankkikortti? Näin ainakin meilläpäin.
No mutta eikös Kultakortti ole pankkikortti? :)
Tuo edellinen ei ollut.
Visa-ominaisuudella ei sen sijaan ole tuon asian kanssa tekemistä.

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Diners & AMEX

AMEXin kanssa ei ole koskaan ollut ongelmia missään. Dinerssi ei kovinkaan monessa paikassa toiminut etelä-Ranskassa. Hotellit ja autovuokraamot huolivat ko. kortin aina, mutta muuten oli nihkeämpää.

Tosin Diners toimi Lontoossa erään kerran todella mallikkaasti. Menin parin viikon duunimatkalle ja kortti toimi Stadissa ihan ok maanantai aamuna kun lennolle lähdin. Perillä sitten maksoin juna&tunnelbana maksut käteisellä ja ongelmat paljastuivat vasta klo 19 hotelliin bookatessani. Korttia ei pystynyt mitenkään lukemaan ja manuaalisestikin numeroa syötettäessä tuli hylsy. Onneksi oli 4-500£ käteistä mukana, joten yösijan sain. Seuraavana aamuna soitin tietenkin heti Suomeen Dinersin officelle valittaen asiasta ja kerroin myös että käteiset eivät riitä 2 viikon asumiseen hotellissani. Lupasivat hoitaa asian kuntoon ja infota minua viimeistään seuraavana aamuna. Yllätys oli kuitenkin todella suuri, kun huomasin illalla duunipäivän jälkeen hotellille palatessani uuden kortin odottavan pöydällä. Olivat Englannin officelta lähettäneen kuriiripostilla tilapäisen kuukauden voimassa olevan kortin minulle. Tuota kutsun palveluksi jos mitä.

Villeintä kaikessa oli kuitenkin se, että Stadissa ns. "declined"-kortti toimi pysäköintiä maksaessani ihan normaalisti. Omituinen tapaus, mutta siitäkin selvisin.

-duud-

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy