Aika kultaa aina muistot... Toisaalta ei tämä mikään kilpailu ole, kuka suorittaa huonoiten mutta minä muistan kyllä pelillisesti paskempiakin hetkiä. Jopa Pennasen aikana.
Kyllä minä voisin ostaa Olli Salon ensi kaudelle, JOS mies olisi saatavilla jo tälle kaudelle. Kuitenkin tilanne, jossa Maso vetää tämän kauden miten vetää loppuun ja sitten taas uutta hermannia sisälle ensi kaudelle olisi vähintään yhtä huono lähtötilanne, todennäköisesti jopa paljon pahempi kuin Masolle tälle kaudelle. Joukkue edellisen valmentajan pelikirjalla, täynnä noubodyja ja osin rakennettu vielä edelliselle valmentajalle. Niin paljon kun haluaisinkin hämeenlinnalaisen valmentajan ja oman morjenstuttuni näkeväni Kerhon penkin takana, niin ensi kausi ei ole se aika.
Lähden siitä, että JOS Kerho päättää tällä kaudella, ettei Masosta ole ensi kaudelle valmentajaksi, niin tilalle on tultava joku saman tien siinä kohtaa kun päätös tehdään. Ajaa omaa hommaansa sisään ja rakentaa pohjia ensi kaudelle jne...
Mutta kieltämättä itseäni kiinnostaisi nähdä, mitä Maso saisi aikaiseksi kunnon rosterilla. Vaikka edes sillä Kerhon viime kauden (paskalla) rosterilla. Tai miten Salo ja Maso pärjäisivät, jos nykyrosterit vaihdettaisi päikseen? No turha pohtia, kun tuo on käytännössä mahdotonta todeta. Olisko joku AI-työkalu tuollaiseen???
Eli itse liputan edelleen sitä, että Masolle rakennetaan sellainen joukkue, jolla hänen kiekollaan voidaan pärjätä tai sitten hommataan kesken kauden jostain "varma tapaus". Kummassakaan tapauksessa rosteri ei kuitenkkaan saa jäädä näin vajaaksi kuin tälle kaudelle.
Jännä sivuhuomio tämän vuoden joukkueen rakentamiseen: Viime keväällä itsekin mainostin täällä kuinka ex-tj kertoi lehdessä, että tulevan kauden koutsit ovan mukana rakentamassa tämän kauden joukkuetta. Jälkeenpäin kun hieman asiasta jutellut, niin käytännössä tuo toimi siten, että "annettiin tietoa pelaajista, ketä halutaan, mutta yleensä vastaus olis että ei sovi budjettiin - sitten mentiin varavaihtoehdon varalla tai jollain omalla näkemyksellä". Tuonkin takia olen valmis antamaan armoa tämän kauden ajan.