Jotenkin itse olen edelleen vahvasti sitä mieltä, että Maajussin on pakko olla joku taitava imitaattori ja vihjeet onkin vain hämäystä.
Sillä että Pakarinen on hyvä muuttamaan ääntään? Laulajat ovat usein taitavia äänenkäyttäjiä koska ääni on heille instrumentti jota harjoitetaan jatkuvasti. Kyllähän esim. Kiuas eli Jarkko Aholakin on laulanut tässä ohjelmassa monilla eri tyylisillä äänillä ja vasta viimeisimmässä esityksessä alkoi kuulumaan enemmän hänen omaa ääntään läpi. Maajuaaikaan ei ole varsinaisesti imitoinut ketään vaan ainoastaan muutellut ääntään erilaiseksi, enkä tiedä miksi tuollainen ei ammatikseen laulaneelta Pakariselta onnistuisi? Pakarisen ääni ei muutenkaan ole mitään pikkupiipitystä vaan se on naiseksi vähän matalampi, niin ihan hyvin uskoisin sen taipuvan noihin alkupään miesimitaatioihin.Joo Maajussin vihjeet sopii kyllä Hanna Pakariseen, mutta miten selitätte vaihtuvan äänen?
Nopealla Googlailulla voi myös löytää tiedot että Hanna on ääninäyttelijänä useassa lasten elokuvassa joissa varmasti ääntä joutui vääntämään ja kääntämään eri hahmoille sopivaksi. Viime insertissä oli myös viittaus opiskeluihin ja on näemmä aloittanut -22 vuonna aikuislukion josta nyt sitten valmistumassa.Joo Maajussin vihjeet sopii kyllä Hanna Pakariseen, mutta miten selitätte vaihtuvan äänen?
Minä sanon, että Kiuas on J-P. Leppäluoto.Nyt pitäisi viimeisillekin epäilijöille olla päivänselvää, että Kiuas on Jarkko Ahola.
Ei ole Leppäluoto. Leppäluodon ääni on luontaisesti matalampi ja se Aholan tavaramerkkivibra kuului tuosta Join mestä niin selvästi läpi. Myös niin monet vihjeistä osuu Aholaan, että olen ihan 100 % varma että Kiuas on Ahola.Minä sanon, että Kiuas on J-P. Leppäluoto.
Kuunnelkaapa tuo HIM veto ja sen jälkeen muita Leppäluodon laulamia biisejä.
Miten Hanna Pakarinen osuu Jenni Poikeluksen kanssa yhteen? Joka jaksossa jollain tavalla Poikelus on ollut vihjeissä esillä. "Poikelus on hauskinta seuraa" "Live love poikelus" yms.Maajussia luulin myös ensin Kokanderiksi mutta onhan se Hanna Pakarinen. Esimerkiksi tänään vihjeenä mainittu nuija osuu Lappeenrantaan ja ääni on Hannan kun sitä alkaa sillä korvalla kuunnella.
mutta miten selitätte vaihtuvan äänen
Ainakin ovat olleet yhtä aikaa YLE:llä radiojuontajina. Ja ainakin yhdessä animaatioelokuvassa ovat olleet molemmat ääninäyttelijänä. Muuten ei mitään ihan selkeää, tunnettua kytköstä löydy, mutta veikkaan tuota Poikeluksen esiin tuontia jonkinlaiseksi hämäykseksi juuri tuon takia.En tiedä mistä ne Jenni viittaukset tulee mutta jotenkin se liittyy radio juontajuuteen. Hanna Pakarinen nimittäin on toiminut myös radio juontajana.
Joo Maajussin vihjeet sopii kyllä Hanna Pakariseen, mutta miten selitätte vaihtuvan äänen?
Ensimmäinen esitys
Uusin esitys
(youtubesta löytyy loputkin esitykset)
Jotenkin itse olen edelleen vahvasti sitä mieltä, että Maajussin on pakko olla joku taitava imitaattori ja vihjeet onkin vain hämäystä.
Jos Maajussi olisi laulanut kaikki biisit tuolla äänellä, niin sitten tämä spekulointi olisi ehkä ihan paikallaan. Mutta kun sen jälkeen on tullut hyvin paljon Pakarista muistuttavalla naisäänellä laulettuja biisejä, niin en vaan kyllä oikein usko että Jari Salmen ääni tuollaiseen taipuisi. Helpompi minun on kuvitella, että Pakarisen matala ääni taipuisi tuollaiseen matalaan miesimitaatioon kuin toisin päin.Te jotka meinaatte, että tuo Maalaispoika oon -biisi olisi Jenni Kokanderin miesäänellä laulettu, niin ootteko katsoneet koskaan Pulkkista?
Minun korviini (tuskin olen ainoa) tuo ääni kuulostaa ihan Jari Salmen ääneltä ja eleetkin on Pulkkisen eleitä.
Tähän vahva sama! En todellakaan tule uskomaan sitä, että Pakarinen olisi vetänyt niin uskottavasti miesäänen kehiin ja sitten vielä matkinut uskottavasti itse Elvistä. Vaikka Pakarinen taitava äänenkäyttäjä onkin, niin ilman keinotekoista/digitaalista äänenmuuntamista Pakarinen ei ole se joka nuo pari ensimmäistä biisiä on vetänyt. Näissä viimeisimmistä biiseistä voisin uskoakin, mutta nuo pari ensimmäistä on laulanut kyllä sitten joku muu.Tuo Maalaispoika oon -veto on sellainen, että jos Pakarinen on Maajussi, tuota saa aika todenteolla selitellä, miten tuon äänen tekee - joko laulaja tai tuotanto. En jaksa mitenkään uskoa, että on hänen omalla äänellään laulettu ja nauhoitettu. Tuossa Nemossa se on löydettävissä, jos Pakariseksi selviää.