Masked Singer Suomi

  • 151 498
  • 837

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Okei, tuo Maajussi on hämmentävä.

Joo, haluan mennä edelleen Kokander-veikkauksella, mutta nuo @Dino :n perustelut tuo hämmennystä. Pääskysaari ei Jenspalta huono, koska yhtäkkiä näen liikkeissä ja olemuksessa häntäkin.
 

Altec

Jäsen
Sara Forsberg ja jokainen esitys eri kielellä? Historiaa kielillä laulamisesta ainakin löytyisi.
 

Jarnan Rysty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mutta siis ankka on Hintsa, kolibri Bess, kiuas Ahola ja taapero Noronen. Ainostaan jää jäljelle onko maajussi se Kokander vai Pakarinen. Käytännössä ainoat yllätyksiä oli Toivola, Selänne ja Aikku Saarinen. Ja noita ei periaatteessa juuri äänestä voikaan tunnistaa paitsi ehkä ensin mainitun.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Jenni Poikelus on ihan silloin kun se pitää suunsa kiinni.
 

Hirvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Maajussia luulin myös ensin Kokanderiksi mutta onhan se Hanna Pakarinen. Esimerkiksi tänään vihjeenä mainittu nuija osuu Lappeenrantaan ja ääni on Hannan kun sitä alkaa sillä korvalla kuunnella.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Jos ja kun tuo Kolibri on Bess, niin pistää vaan taas ihmettelemään, miten nyky-popmusiikissa pakotetaan kaikki naislaulajat tuohon samaan honottavaan muottiin. Kolibrin esittämät biisit ovat olleet oikeasti vaikeita ja vaativat ihan aidosti kovan luokan laulutaitoa, enkä olisi Bessin oman musiikin perusteella ikinä uskonut, että hän taipuisi tuollaisiin.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Jotenkin itse olen edelleen vahvasti sitä mieltä, että Maajussin on pakko olla joku taitava imitaattori ja vihjeet onkin vain hämäystä.

Joo tulee vähän mieleen Leppilammen hämäys joskus alkukausilla. Pakarinen kyllä hyvä nappaus tuohon, miten vihjeet osuu.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Joo Maajussin vihjeet sopii kyllä Hanna Pakariseen, mutta miten selitätte vaihtuvan äänen?
Sillä että Pakarinen on hyvä muuttamaan ääntään? Laulajat ovat usein taitavia äänenkäyttäjiä koska ääni on heille instrumentti jota harjoitetaan jatkuvasti. Kyllähän esim. Kiuas eli Jarkko Aholakin on laulanut tässä ohjelmassa monilla eri tyylisillä äänillä ja vasta viimeisimmässä esityksessä alkoi kuulumaan enemmän hänen omaa ääntään läpi. Maajuaaikaan ei ole varsinaisesti imitoinut ketään vaan ainoastaan muutellut ääntään erilaiseksi, enkä tiedä miksi tuollainen ei ammatikseen laulaneelta Pakariselta onnistuisi? Pakarisen ääni ei muutenkaan ole mitään pikkupiipitystä vaan se on naiseksi vähän matalampi, niin ihan hyvin uskoisin sen taipuvan noihin alkupään miesimitaatioihin.

Pitää muistaa sekin, että nuo laulut ei käsittääkseni tule livenä vaan ovat ennakkoon äänitetty, joten ääntä saadaan ehkä vähän myös hämäyksen vuoksi käsiteltyä esim. matalammaksi.
 

Jarnan Rysty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Joo Maajussin vihjeet sopii kyllä Hanna Pakariseen, mutta miten selitätte vaihtuvan äänen?
Nopealla Googlailulla voi myös löytää tiedot että Hanna on ääninäyttelijänä useassa lasten elokuvassa joissa varmasti ääntä joutui vääntämään ja kääntämään eri hahmoille sopivaksi. Viime insertissä oli myös viittaus opiskeluihin ja on näemmä aloittanut -22 vuonna aikuislukion josta nyt sitten valmistumassa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Dino

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Kuunnelkaahan jotain Pakarisen livevetoja, niin kyllä se ääni parhaimmillaan aika matalalta lähtee.



Ihan helposti voi kuvitella tuon äänen vääntyvän esim. niihin alkupään Elvis-imitaatioihin ym.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Minä sanon, että Kiuas on J-P. Leppäluoto.

Kuunnelkaapa tuo HIM veto ja sen jälkeen muita Leppäluodon laulamia biisejä.
Ei ole Leppäluoto. Leppäluodon ääni on luontaisesti matalampi ja se Aholan tavaramerkkivibra kuului tuosta Join mestä niin selvästi läpi. Myös niin monet vihjeistä osuu Aholaan, että olen ihan 100 % varma että Kiuas on Ahola.
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Maajussia luulin myös ensin Kokanderiksi mutta onhan se Hanna Pakarinen. Esimerkiksi tänään vihjeenä mainittu nuija osuu Lappeenrantaan ja ääni on Hannan kun sitä alkaa sillä korvalla kuunnella.
Miten Hanna Pakarinen osuu Jenni Poikeluksen kanssa yhteen? Joka jaksossa jollain tavalla Poikelus on ollut vihjeissä esillä. "Poikelus on hauskinta seuraa" "Live love poikelus" yms.

Ensin olin aivan varma, että maajussi on itse Pulkkinen, mutta jossain vaiheessa aloin kääntymään siihen, että kyseessä olisi Poikeluksen työkaveri ja ystävä Mika Parikka.

'Maalaispoika oon' biisissä kuuluu loppuvaiheilla kun hahmo sanoo "yeah" omalla äänellään ja ainakin siinä kuulostaa aivan Mika Parikalta.

Tiedän myös, että Mika Parikka myös osaa muuntaa ääntään sekä matalammaksi, että korkeammaksi, mutta tämän Nemo vedon jälkeen olen taas aivan kuutamolla siitä, kuka tuolla hahmon alla on. Ei mitään hajua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös