Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Masked Singer Suomi

• 184 856
  • 989

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Sanoinko aiemmin Bessin Kolibriin? Sanon edelleen.

Jarnan Rysty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mutta siis ankka on Hintsa, kolibri Bess, kiuas Ahola ja taapero Noronen. Ainostaan jää jäljelle onko maajussi se Kokander vai Pakarinen. Käytännössä ainoat yllätyksiä oli Toivola, Selänne ja Aikku Saarinen. Ja noita ei periaatteessa juuri äänestä voikaan tunnistaa paitsi ehkä ensin mainitun.

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Jenni Poikelus on ihan silloin kun se pitää suunsa kiinni.

Hirvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Maajussia luulin myös ensin Kokanderiksi mutta onhan se Hanna Pakarinen. Esimerkiksi tänään vihjeenä mainittu nuija osuu Lappeenrantaan ja ääni on Hannan kun sitä alkaa sillä korvalla kuunnella.

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Jos ja kun tuo Kolibri on Bess, niin pistää vaan taas ihmettelemään, miten nyky-popmusiikissa pakotetaan kaikki naislaulajat tuohon samaan honottavaan muottiin. Kolibrin esittämät biisit ovat olleet oikeasti vaikeita ja vaativat ihan aidosti kovan luokan laulutaitoa, enkä olisi Bessin oman musiikin perusteella ikinä uskonut, että hän taipuisi tuollaisiin.

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Jotenkin itse olen edelleen vahvasti sitä mieltä, että Maajussin on pakko olla joku taitava imitaattori ja vihjeet onkin vain hämäystä.

Joo tulee vähän mieleen Leppilammen hämäys joskus alkukausilla. Pakarinen kyllä hyvä nappaus tuohon, miten vihjeet osuu.

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Joo Maajussin vihjeet sopii kyllä Hanna Pakariseen, mutta miten selitätte vaihtuvan äänen?
Sillä että Pakarinen on hyvä muuttamaan ääntään? Laulajat ovat usein taitavia äänenkäyttäjiä koska ääni on heille instrumentti jota harjoitetaan jatkuvasti. Kyllähän esim. Kiuas eli Jarkko Aholakin on laulanut tässä ohjelmassa monilla eri tyylisillä äänillä ja vasta viimeisimmässä esityksessä alkoi kuulumaan enemmän hänen omaa ääntään läpi. Maajuaaikaan ei ole varsinaisesti imitoinut ketään vaan ainoastaan muutellut ääntään erilaiseksi, enkä tiedä miksi tuollainen ei ammatikseen laulaneelta Pakariselta onnistuisi? Pakarisen ääni ei muutenkaan ole mitään pikkupiipitystä vaan se on naiseksi vähän matalampi, niin ihan hyvin uskoisin sen taipuvan noihin alkupään miesimitaatioihin.

Pitää muistaa sekin, että nuo laulut ei käsittääkseni tule livenä vaan ovat ennakkoon äänitetty, joten ääntä saadaan ehkä vähän myös hämäyksen vuoksi käsiteltyä esim. matalammaksi.

Jarnan Rysty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Joo Maajussin vihjeet sopii kyllä Hanna Pakariseen, mutta miten selitätte vaihtuvan äänen?
Nopealla Googlailulla voi myös löytää tiedot että Hanna on ääninäyttelijänä useassa lasten elokuvassa joissa varmasti ääntä joutui vääntämään ja kääntämään eri hahmoille sopivaksi. Viime insertissä oli myös viittaus opiskeluihin ja on näemmä aloittanut -22 vuonna aikuislukion josta nyt sitten valmistumassa.

(1)
  • Tykkää
Reactions: Dino

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Kuunnelkaahan jotain Pakarisen livevetoja, niin kyllä se ääni parhaimmillaan aika matalalta lähtee.

Ihan helposti voi kuvitella tuon äänen vääntyvän esim. niihin alkupään Elvis-imitaatioihin ym.

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Minä sanon, että Kiuas on J-P. Leppäluoto.

Kuunnelkaapa tuo HIM veto ja sen jälkeen muita Leppäluodon laulamia biisejä.
Ei ole Leppäluoto. Leppäluodon ääni on luontaisesti matalampi ja se Aholan tavaramerkkivibra kuului tuosta Join mestä niin selvästi läpi. Myös niin monet vihjeistä osuu Aholaan, että olen ihan 100 % varma että Kiuas on Ahola.

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Maajussia luulin myös ensin Kokanderiksi mutta onhan se Hanna Pakarinen. Esimerkiksi tänään vihjeenä mainittu nuija osuu Lappeenrantaan ja ääni on Hannan kun sitä alkaa sillä korvalla kuunnella.
Miten Hanna Pakarinen osuu Jenni Poikeluksen kanssa yhteen? Joka jaksossa jollain tavalla Poikelus on ollut vihjeissä esillä. "Poikelus on hauskinta seuraa" "Live love poikelus" yms.

Ensin olin aivan varma, että maajussi on itse Pulkkinen, mutta jossain vaiheessa aloin kääntymään siihen, että kyseessä olisi Poikeluksen työkaveri ja ystävä Mika Parikka.

'Maalaispoika oon' biisissä kuuluu loppuvaiheilla kun hahmo sanoo "yeah" omalla äänellään ja ainakin siinä kuulostaa aivan Mika Parikalta.

Tiedän myös, että Mika Parikka myös osaa muuntaa ääntään sekä matalammaksi, että korkeammaksi, mutta tämän Nemo vedon jälkeen olen taas aivan kuutamolla siitä, kuka tuolla hahmon alla on. Ei mitään hajua.

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
mutta miten selitätte vaihtuvan äänen

Tuo Maalaispoika oon -veto on sellainen, että jos Pakarinen on Maajussi, tuota saa aika todenteolla selitellä, miten tuon äänen tekee - joko laulaja tai tuotanto. En jaksa mitenkään uskoa, että on hänen omalla äänellään laulettu ja nauhoitettu. Tuossa Nemossa se on löydettävissä, jos Pakariseksi selviää.

Jarnan Rysty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
En tiedä mistä ne Jenni viittaukset tulee mutta jotenkin se liittyy radio juontajuuteen. Hanna Pakarinen nimittäin on toiminut myös radio juontajana. Toisena villinä korttina voisi olla toinen Hanna eli Kinnunen, joka on myös radiojuontaja, näyttelijä ja jotain Musiikkiakin tehnyt ja tuo majatalo viittaus liittyisi salkkareihin. Väitän että Kokander se ei ole, mutta Hannoista toinen.

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
En tiedä mistä ne Jenni viittaukset tulee mutta jotenkin se liittyy radio juontajuuteen. Hanna Pakarinen nimittäin on toiminut myös radio juontajana.
Ainakin ovat olleet yhtä aikaa YLE:llä radiojuontajina. Ja ainakin yhdessä animaatioelokuvassa ovat olleet molemmat ääninäyttelijänä. Muuten ei mitään ihan selkeää, tunnettua kytköstä löydy, mutta veikkaan tuota Poikeluksen esiin tuontia jonkinlaiseksi hämäykseksi juuri tuon takia.

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo

Ensimmäinen esitys

Uusin esitys

(youtubesta löytyy loputkin esitykset)

Jotenkin itse olen edelleen vahvasti sitä mieltä, että Maajussin on pakko olla joku taitava imitaattori ja vihjeet onkin vain hämäystä.

Hyvät biisit otit vertailukohdiksi. Koska edelleen tuo Maalaispoika Oon on täysin autenttisesti 100% tarkka Kokanderin "miesääni" jollaista hän on vuosien varrella mieshahmoillaan käyttänyt, sitä faktaa ei mikään muuta. MUTTA: nyt viime lauantaina jouduin pyyhkimään Kokanderin yli. Koska vaikka onkin laulettu taas tuollaisella "pelleilyäänellä", niin tuo Nemo on kerta kaikkiaan laulettu niin täydellisen ja oikeaoppisen hyvin, että Kokander ei ikinä kykene tuohon. Nyt sen ammattilaulajan sieltä kuulee, eli joudun toteamaan että on kuitenkin Hanna Pakarinen.. lisäksihän hahmon "ulkomuoto" jolla Kokanderia on perusteltu sopii myös Pakariseen

Delffi

Jäsen
Te jotka meinaatte, että tuo Maalaispoika oon -biisi olisi Jenni Kokanderin miesäänellä laulettu, niin ootteko katsoneet koskaan Pulkkista?
Minun korviini (tuskin olen ainoa) tuo ääni kuulostaa ihan Jari Salmen ääneltä ja eleetkin on Pulkkisen eleitä.

Mutta saas nyt nähä kuka Maajussiksi lopulta sitten paljastuu. Vihjeet sopii kyllä Hanna Pakariseen, mutta äänen muuttuminen hämmentää, koska alussa tosiaan on ihan erilainen ääni ollut mitä nyt näissä kolmessa viimeisessä esityksessä (Kuuma jäbä, Ram Pam Pam ja Nemo).

Tiedän kyllä, että Hanna Pakarinen on ääninäytellyt ja olen kyllä niissä piirretyissä, joita olen katsonut ja joissa Hanna on ääninäyttelyt, niin tunnistanut Hannan äänen.

Viimeksi muokattu:

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Te jotka meinaatte, että tuo Maalaispoika oon -biisi olisi Jenni Kokanderin miesäänellä laulettu, niin ootteko katsoneet koskaan Pulkkista?
Minun korviini (tuskin olen ainoa) tuo ääni kuulostaa ihan Jari Salmen ääneltä ja eleetkin on Pulkkisen eleitä.
Jos Maajussi olisi laulanut kaikki biisit tuolla äänellä, niin sitten tämä spekulointi olisi ehkä ihan paikallaan. Mutta kun sen jälkeen on tullut hyvin paljon Pakarista muistuttavalla naisäänellä laulettuja biisejä, niin en vaan kyllä oikein usko että Jari Salmen ääni tuollaiseen taipuisi. Helpompi minun on kuvitella, että Pakarisen matala ääni taipuisi tuollaiseen matalaan miesimitaatioon kuin toisin päin.

Tuo Ram Pam Pam oli sellainen esitys, jossa tuo Maajussi kuulosti niin paljon Pakariselta, että sain siitä ahaa-elämyksen, vaikka olin siihen saakka ollut lähes varma että kyseessä olisi Kokander. Lisäksi nyt parissa esityksessä on kuullut äänen käytöstä jne. että kyseessä ei ole mikään harrastelijalaulaja, vaan erityisesti Nemon perusteella äänen käyttö oli ammattilaulajalta kuulostavaa.

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Tuo Maalaispoika oon -veto on sellainen, että jos Pakarinen on Maajussi, tuota saa aika todenteolla selitellä, miten tuon äänen tekee - joko laulaja tai tuotanto. En jaksa mitenkään uskoa, että on hänen omalla äänellään laulettu ja nauhoitettu. Tuossa Nemossa se on löydettävissä, jos Pakariseksi selviää.
Tähän vahva sama! En todellakaan tule uskomaan sitä, että Pakarinen olisi vetänyt niin uskottavasti miesäänen kehiin ja sitten vielä matkinut uskottavasti itse Elvistä. Vaikka Pakarinen taitava äänenkäyttäjä onkin, niin ilman keinotekoista/digitaalista äänenmuuntamista Pakarinen ei ole se joka nuo pari ensimmäistä biisiä on vetänyt. Näissä viimeisimmistä biiseistä voisin uskoakin, mutta nuo pari ensimmäistä on laulanut kyllä sitten joku muu.

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Omaan makuun se Sami Hedbergin laulaminen yht äkkiä Saija Tuupasen hahmon sijasta, oli jo liikaa konseptin rajoja rikkovaa. Tosin tällä kaudella casting otti mukaan jo Sirpa Selänteen, joka sinänsä ei ole omalla äänellään esiintynyt missään julkisuudessa suuremmin tunnistettavasti. Joten rekrynä tähän ohjelmaan hän oli huti. Eli tälle kaudelle näitä järkevän konseptin rajoja on jo rikottu.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy