Masked Singer Suomi

  • 151 521
  • 837

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Jos ei ole Kokander, niin tuo Pääskysaari oli ihan hyvä heitto, koska jotenkin se liittyy Poikelukseen. Pääskysaarikin olisi kaima, mutta Kokander toki istunut tuossa Poikeluksen paikalla. Pysyn kyllä Kokanderissa.
No juuri tämä Poikelus-vihje on se joka ratkaisee, ettei Maajussi ole se Pilvi Hämäläinen. Eli että on nimenomaan Kokander.. ja edelleen, kun hahmon kahdessa ensimmäisessä esityksessä kuultu "miesääni" oli täysin 100% tarkkuudella 1:1 Kokanderin äänen kanssa, jota hän on vuosien varrella mieshahmoillaan käyttänyt. Ja nytkin hahmo lauloi sellaisella äänellä, jonka Kokander varmasti hyvin saa itsestään ulos mukavissa studio-oloissa
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Ja nytkin hahmo lauloi sellaisella äänellä, jonka Kokander varmasti hyvin saa itsestään ulos mukavissa studio-oloissa

Alleviivasin itse tuon oleellisen. Itsekään en ole mikään sopraanonainen, ja studiossa keskittyen voisi irrota hieman hämmentävämmätkin matalammat vedot.
 

Jarnan Rysty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Eli onko oikea rivi:
Maajussi: Kokander
Taapero: Noronen
Kiuas: Ahola
Kolibri: Bess? (Tästä en oo ihan vakuuttunut, koska eikö Bess oo oikeestaan aika keskinkertainen laulaja vai onko parempi laulaja kielillä kuin suomeksi)
Kylpyankka: Hintsa?
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Eilen varmistui se, että Maajussi ei ole Kokander vaan Hanna Pakarinen. Ääni kuulostaa niin selvästi Pakariselta.

Kolibrin kohdalla tuo Bess on kyllä hyvä veikkaus, vaikka itse heitin eilisen perusteella arvaukseksi Diandran, joka taisi aikoinaan Idolsissa laulaa tuon saman biisin.

Taapero (Noronen), Kylpyankka (Hintsa) ja Kiuas (Ahola) ovat ihan satavarmat.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Eli onko oikea rivi:
Maajussi: Kokander
Taapero: Noronen
Kiuas: Ahola
Kolibri: Bess? (Tästä en oo ihan vakuuttunut, koska eikö Bess oo oikeestaan aika keskinkertainen laulaja vai onko parempi laulaja kielillä kuin suomeksi)
Kylpyankka: Hintsa?

Kolibri kuulostaa niin Jannika B:ltä ettei tosi
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Nenähonotus puuttuu, eikä lausu konsonantteja sillä teennäisellä tyylillä (T = th jne.) joka on hänelle tyypillistä, joten en oikein kuule Kolibrissa Jannika B:tä.

Tällä kolme niin erilaista vetoa, että olisi Jannika B:n noista tosiaan jotenkin tunnistanut. Ensimmäisessä vedossa mietin, että tämä selkeästi joku konkarimpi laulajamme, mutta toinen tuo Främling käännytti. Bess mielestäni vähän samanlainen muuntautumiskykyinen kuin Noora Louhimo. Ja eilisessä vedossa paljastui Bessiltä tutun kuuloinen pieni raspi.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Kyllä tuossa äänessä on paljon Bessiä. Yksi asia ulkoisessa olemuksessa tosin vähän puhuu tätä vastaan. Bessillähän on... tätä urheiluselostajan pientä lipsahdusta lainatakseni... "massiivinen juomapullo" ja tämä kolibri ei minusta näytä ihan yhtä uhkealta.
 

Leipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Posipetterit
Kyllä tuossa äänessä on paljon Bessiä. Yksi asia ulkoisessa olemuksessa tosin vähän puhuu tätä vastaan. Bessillähän on... tätä urheiluselostajan pientä lipsahdusta lainatakseni... "massiivinen juomapullo" ja tämä kolibri ei minusta näytä ihan yhtä uhkealta.
Mietin ite että voiskohan kolibri olla Maria Ylipää?
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Nenähonotus puuttuu, eikä lausu konsonantteja sillä teennäisellä tyylillä (T = th jne.) joka on hänelle tyypillistä, joten en oikein kuule Kolibrissa Jannika B:tä.

Jannika B tuli mieleen siitä kun se on alunperin Ruotsinkielinen ja harva Suomalainen osaa lausua niin hyvin kieltä. Saatan olla väärässä.

Maajussista ei sen sijaan ole mitään hajua.
 

redpecka

Jäsen
Eilen varmistui se, että Maajussi ei ole Kokander vaan Hanna Pakarinen. Ääni kuulostaa niin selvästi Pakariselta.
Tämä oli hyvä uusi nimi. En itse ole oikein vakuuttunut Kokanderista kun se olisi liian selvä. Maajussin housut on topatut mitä ilmeisemmin, jotta saadaan tuo kokandermainen päärynän muoto. Mutta onko Poikeluksella ja Pakarisella jotain yhteistä menneisyyttä, tuntevatko toisensa? Tommosen möreän bassoäänen Hanna varmaan saa aikaiseksi kun puheäänikin on sellainen hannelelauri.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Eilen varmistui se, että Maajussi ei ole Kokander vaan Hanna Pakarinen. Ääni kuulostaa niin selvästi Pakariselta.

Edelleen, sivuprofiili paljastaa. Pakariselle on leuka, Kokanderilla ei. Ääntä pystyy muokkaamaan studiossa.

Myöskin vihjeet mm. tuomariston istumapaikasta osuvat Kokanderiin
 

Delffi

Jäsen
Maajussin vihjeissä on kyllä Hanna Pakariseen sopivia vihjeitä, mutta itse ennemmin veikkaan, että Maajussi on joku todella taitava imitaattori.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Maajussin vihjeissä on kyllä Hanna Pakariseen sopivia vihjeitä, mutta itse ennemmin veikkaan, että Maajussi on joku todella taitava imitaattori.
Edelleen, sivuprofiili paljastaa. Pakariselle on leuka, Kokanderilla ei. Ääntä pystyy muokkaamaan studiossa.

Myöskin vihjeet mm. tuomariston istumapaikasta osuvat Kokanderiin
Katselin vielä läpi noita Maajussin vihjevideoita ja googletin, niin ainakin seuraavat osuu kyllä täydellisesti Pakariseen:

"Kilpailijana tutuksi tullut niin piiritason kekkerit kuin kansainväliset koitokset". Piiritason kekkerit = Idols ja kansainväliset koitokset = Euroviisut

"Toivon koko maanosan jättävän minut rauhaan". Pakarisen euroviisu-biisin nimi "Leave me alone"

"Ei ole koulun penkissä viihtynyt". Pakarinen kertonut haastatteluissa, että on lintsannut koulusta eikä oikein muutenkaan ollut kovin innostunut koulusta.

Viime vihjeissä puhuttiin rakkaudesta herneisiin, ja myös jotain joulupöydän ruoista. Pakarinen kertonut haastatteluissa että pitää herneistä ja hänen joulupöytäänsäkin kuuluu aina herneet.

Jossakin vihjeessä puhuttiin hänen menneisyydestään "Majatalon pyörittäjänä, kuninkaallisena ja lohikäärmeenä" tms. Pakarinen tehnyt hommia ääninäyttelijänä animaatioissa, ja rooleina ollut mm. Majatalon emäntä, kuningatar ja lohikäärme.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Katselin vielä läpi noita Maajussin vihjevideoita ja googletin, niin ainakin seuraavat osuu kyllä täydellisesti Pakariseen:

Hyvin poimittu ja perusteltu. Mutta fyysiset ominaisuudet mm. leuka ja kapea hartialinja sopivat paremmin Kokanderiin kuin Pakariseen, joka on yläkropasta rotevampi. Jännä jossain kohtaa nähdä kuka veikkasi oikein....
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Hyvin poimittu ja perusteltu. Mutta fyysiset ominaisuudet mm. leuka ja kapea hartialinja sopivat paremmin Kokanderiin kuin Pakariseen, joka on yläkropasta rotevampi. Jännä jossain kohtaa nähdä kuka veikkasi oikein....
Minä olen myös tähän saakka liputtanut tuota Kokanderia, mutta kun nyt viimeisimmässä jaksossa koin ahaa-elämyksen tuosta äänestä, ja sitten aloin noota vihjeitä vielä katselemaan uudestaan, niin olen jokseenkin varma tuosta Pakarisesta. Tuota Poikelus-kytköstä en ole vielä keksinyt tosin.

Edit: Näkljään ovat molemmat olleet ainakin yhdessä elokuvassa ääninäyttelijöinä.
 
Viimeksi muokattu:

Delffi

Jäsen
Minä olen myös tähän saakka liputtanut tuota Kokanderia, mutta kun nyt viimeisimmässä jaksossa koin ahaa-elämyksen tuosta äänestä, ja sitten aloin noota vihjeitä vielä katselemaan uudestaan, niin olen jokseenkin varma tuosta Pakarisesta. Tuota Poikelus-kytköstä en ole vielä keksinyt tosin.

Edit: Näkljään ovat molemmat olleet ainakin yhdessä elokuvassa ääninäyttelijöinä.

Itseäni vähän vaan mietityttää nuo Maajussin ensimmäiset esitykset, koska niissä ainakin minun korviini (enkä varmasti ole ainoa), niin oli ihan selvästi miehen ääni. Joten jos Maajussi paljastuu Hanna Pakariseksi, niin silloin alussa äänelle oli kyllä tehty jotain ja todella paljon.

Itelleni kuitenkin tuosta Maajussin uusimmasta esityksestä tuli mieleen ennemminkin Kiti Kokkonen, kuin Hanna Pakarinen.
Kiti Kokkonen ja Jenni Poikelus ovat olleet yhtäaikaa Kuutamolla -ohjelmassa.

Olen kyllä tosiaan myös miettinyt, että Maajussi voisi olla myös joku todella taitava imitaattorikin.
Joten saas nähä sitten, että kuka lopulta paljastuu Maajussiksi.
 

pussukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Minä olen myös tähän saakka liputtanut tuota Kokanderia, mutta kun nyt viimeisimmässä jaksossa koin ahaa-elämyksen tuosta äänestä, ja sitten aloin noota vihjeitä vielä katselemaan uudestaan, niin olen jokseenkin varma tuosta Pakarisesta. Tuota Poikelus-kytköstä en ole vielä keksinyt tosin.

Edit: Näkljään ovat molemmat olleet ainakin yhdessä elokuvassa ääninäyttelijöinä.
Olen melko vakuuttunut myös siitä, että Maajussi on Hanna Pakarinen. Pakarinen on ollut radiojuontajana, kuten Jenni Poikkeus, joten tuo Poikelus-vihje juontunee siihen. Voihan olla että Pakarisen radiojuontaja-idoli on Jenni Poikelus. Tälle tosin ei ole mitään vahvistusta.

Kannattaa myös huomioida, että Maajussi on huomattavasti Ile Uusivuorta lyhyempi joka on 185 cm pitkä. Pakarinen on 165 cm ja Kokander joidenkin lähteiden mukaan noin 175 cm. Pakarisella on luonnostaan melko matala ääni, sekä laulajana että puhetyöläisenä osaa varmasti hyvin muuntaa ääntään. Kuitenkin viimeisemmässä vedossaan hänen luontainen lauluääni alkoi kuulua läpi.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Mietin ite että voiskohan kolibri olla Maria Ylipää?
Aloin vielä miettimään tätä "tutkintalinja Ylipäätä". Ylipäähän on aika hoikka, kun taas Kolibrilla näyttäisi viimeisimmän esityksen/videon perusteella olevan pikkuisen kumpua, ja tämänkin takia ajattelin että ei voi olla Ylipää. Mutta Maria Ylipää on saanut tämän vuoden aikana lapsen, pari viikkoa ennen Masked Singerin kuvausten alkua. Siinä mielessä tuo ulkoinen olemus voisi sittenkin osua myös Ylipäähän. Mutta en oikein noista muista vihjeistä tiedä sitten, miten osuu. Mitäs siellä nyt oli, "nukkuu paljon", "lukee terveysaiheisia kirjoja mutta ei juuri muuta kirjallisuutta", "pitää metsästä" jne.
 

pussukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
En ole aina ihan hereillä ollut mutta onko tullut vielä mitään Idolsiin viittaavaa vihjettä, joka tuon ratkaisee?
Itse en muista tuohon viittaavaa mutta Dinon mukaan on:
"Kilpailijana tutuksi tullut niin piiritason kekkerit kuin kansainväliset koitokset". Piiritason kekkerit = Idols ja kansainväliset koitokset = Euroviisut
Enkä nyt yksittäistä vihjettä pitäisi kaikkein ratkaisevimpana. Kilpailijoilla on varmasti vihjeitä vielä takataskussa kisan jatkumista varten.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Itse en muista tuohon viittaavaa mutta Dinon mukaan on:

Enkä nyt yksittäistä vihjettä pitäisi kaikkein ratkaisevimpana. Kilpailijoilla on varmasti vihjeitä vielä takataskussa kisan jatkumista varten.
Mitään ihan suoraa Idols-viittausta ei ehkä ole, mutta noissahan monesti pyritäänkin välttämään liian ilmiselviä viittauksia johonkin sellaiseen, josta hahmo on tunnetuin Suomessa. Tuo viittaus on minusta ihan riittävä, että hahmo on osallistunut erilaisiin kilpailuihin. Lisää Pakariseen sopivia vihjeitä:

"Metalli taipuu nimissäni" - Hanna Pakarisella on Kalevala Korun mallistossa nimikkokoru Hannakoru.

Jossakin vihjeessä puhui, kuinka oli ensimmäisellä palkallaan ostanut itselleen "Sony Ericssonin". Tässä voi olla viittaus siihen, että Pakarinen on toiminut Suomessa Sony Ericssonin mainoskasvona isossa mainoskampanjassa.

Tuo jatkuva Poikeluksen esiin tuominen vihjeissä vaikuttaa jonkinlaiselta tietoiselta hämäykseltä, kun mitään ihan selkeää kytköstä ei mistään löydy. Mutta mitä enemmän näitä vihjeitä tavaa ja googlettaa Pakarisen taustoja, niin sen varmemmaksi tulen siitä että Maajussi on Hanna Pakarinen.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Mulla jotenkin välähti kun kuuntelin Maajussia. Se on kaikesta huolimatta vaikka Sanoman leivissä onkin niin Christoffer Strandberg
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Maajussi = Kokander. Eihän tuosta nyt voi mitään muuta edes ehdottaa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös