Katsotaanpa Daespoon kommentteja kirjoitukseeni, jossa väitin NHL:ssa tarkennetulla tuomari- ja rangaistuslinjalla poistetun Marjamäki/Kreps tyylisiä taklauksia pois. Minun mielestäni ne kuuluvat avojään kamppailutilanteeseen, jossa Kreps on toisen Ilves-pelaajan kanssa ahtaassa tilassa maalin takana hallitsemassa kiekkoa pitääkseen sen itsellään ja välttääkseen tulemasta taklatuksi päätylaitaan tämän toisen Ilves-pelaajan taholta. Siihen tilanteeseen Marjamäki tulee taklaten Krepsia tunnetuin seurauksin.
Valitettavasti Siffa olet yhtä pihalla NHL:stä kuin poikasi Petteri.
Mitä ensinnäkin tällä tarkoitat? Mistä Petteristä sinä täällä kirjoittelet kesken asiallisena käydyn keskustelun. Jatkoit samalla linjalla vähän myöhemmin ja kerroit tietäväsi, ettei minun perheessäni myönnetä virheellisiä väittämiä. Mistä tiedät, että vaimoni kanssa meillä silloin tällöin tälläisiä tilanteita on tullut ja tulee jatkossakin? Merkillistä huumoria viljelet täällä JA:n keskusteluissa, mutta avaa nyt minullekin, mitä näillä heitoillasi tarkoitat.
Se mitä NHL:ssä on alettu karsimaan on kuolleesta kulmasta (taklattavan sivusta) tulevat taklaukset, suoraan edestä saa edelleen vetää aivan surutta. Jos et usko, laitan youtubeen hakusanoiksi Staal Stajan ja totea itse millaisesta taklauksesta ei tule penalttia nykyäänkään.
Sinä et löytänyt NHL:stä Marjamäki/Kreps tyyppistä taklausta esimerkiksi todistaaksesi minun väitteeni vääräksi. Näytit sitten aivan eri tilanteesta, mistä Staal ei tule edes puun takaa, esimerkin, jolla ei ole käynnissä olevan keskustelun kanssa mitään tekemistä. Aiemmin NHL:ssä taklattiin paljon rangaistuksitta avojäällä kamppailutilanteessa olevia vastustajia levyiksi kovilla taklauksilla, mutta tältä syksyltä niitä on vaikea löytää todisteeksi siitä, että niitä voi NHL:ssä tehdä vanhaan malliin ilman rangaistuksia. Minun tulkintani on ollut, että ne ovat tuomarien rangaistuksissa verrattavissa ns. puun takaa tehdyiksi taklauksiksi
Marjamäki ei tule puun takaa vaan suoraan edestä. Siksi nämä kaikki tyhmät "NHL:ssäkin tulisi pelikieltoa" -heitot ovat vain tietämättömien ihmisten sanahelinää.
Kts. edellinen kohta. Marjamäki lähtee taklaukseen noin 45 asteen kulmasta ja kääntyy suoraan edestä taklaukseen vähän ennen taklaushetkeä. Kuten olen kirjoittanut, seurataan NHL-pelejä ja katsotaan tuleeko niissä vastaavista Marjamäki/Kreps taklauksista tuomareilta rangaistuksia, niinkuin Sm-liigassa tuli 5+20+pelirangaistus+varoitus. Vai annetaanko NHL:ssä lisärangaistuksia, tämä kyllä tulee tällä kaudella vielä selväksi. Sen verran olen NHL-pelejä tälläkin kaudella katsonut, että Marjamäki/Kreps tyyppiset avojäätaklaukset ovat vähentyneet huomattavasti.
Täysin mahdoton tehtävä. Kuka määrittelee onko pelaaja kamppailutilanteessa? Erotuomari sekunnin murto-osassa? Ei toimi.
Tämä on erittäin helppo havaita. Eihän tässä ole mitään ongelmaa.