Voihan veljet mikä töötti! Aivan järjenvastainen teko, mutta vaikka kuinka monta kertaa videon katsoo niin valitettavasti se näyttää puhtaalta taklaukselta...
Minä en ole NHL-säännöistä kirjoittanut mitään. Olen vain todennut, että NHL-peleistä Marjamäki/Kreps-tyyppiset taklaukset on poistettu. Cobol kirjoitti, miten tämä pelaajien keskinäinen kunnioitus on saatu aikaan.
Tarkoitin taklausten kohdalla juuri näitä taklauksia, minkä Marjamäki teki. Nehän on NHL:ssä poistettu tiukalla tuomari- ja rangaistuslinjalla kokonaan pois.
Laitetaas tänne kun osui silmään Youtubea selatessa. Anteeksi jos kyseinen video on jo tänne linkitetty.
Jukka Jalonen kommentoi Masi Marjamäen valintaa Moskovan EHT-turnaukseen.
Niin - Marjamäen kohdalla tuollainen jeesustelu on ihan turhaa, kun ei ollut edes tälle kaudelle ainoa aivopieru, minkä tuo kaukaloiden älyn jättiläinen on saanut aikaiseksi...
... NHL-pelit ovat Krepsille tuttu ympäristö, mutta SM-liigan taklauslinjaus saattoi tulla hänelle yllätyksenä.
Minä kirjoitin Clutterbuckin viimeöisestä taklauksesta, josta hän joutui jäähylle. Clutterbuck taklasi hieman laidasta irti olleen vastustajan laitaa päin ja siitä tuli rangaistus.
Mitä mahdat tarkoittaa tällä "SM-liigan taklauslinjalla"?
Ihan uteliaisuudesta kysyisin näitä muita tämän kauden aivopieruja.
Ehkä nimimerkki Surukuku tarkoitti jotakin Masin 18 tehopisteestä tai jotakin niistä 12 kakkosesta, jotka Masi on kerännyt, jos ei tätä taklausta lasketa.
Sinulla tuppaa olemaan tapana muutella sanomisiasi tilanteen mukaan, mutta kerrohan sitten mitä tarkoitit tuolla tuomari- ja rangaistuslinjalla, jos et NHL:n sääntöjä?
Ehkä tarkoitin, ehkä en...
Marjamäki pelaa koko ajan hakien kovia pommeja, mikä ei sinänsä ole tuomittavaa, joskus ihan suotavaakin, mutta sellainen "hullunkiilto silmissä"-ryntäilyn halu paistaa läpi sällistä pikkasen liikaa - ja sitten, kun sattuu kohdalle, jälki on murheellista.
Mutta - eikaitsiinä, perustakaa ihan rauhassa oma "Masi Marjamäki Greatest Hits Fan Club", jossa voitte fiilistellä keskenänne - minä en aio anoa jäsenyyttä.
Tuomarit ja SM-liiga vetivät SM-liigan taklauslinjan. Menikö se niin, että Marjamäki sai 5min+20min+pelirangaistus+varoitus. Näin Suomessa, kun avojäällä kamppailutilanteessa oleva pelaaja taklataan jään pintaan tajuttomaksi ja määräämättömäksi ajaksi sairaslomalle päävammojen vuoksi. Taklaaja jatkoi pelejään heti seuraavassa Ilveksen ottelussa. Kiistana on kuitenkin nyt ollut se, ovatko nämä Marjamäki/Kreps tyyliset taklaukset vähentyneet NHL:ssä. Minusta ne ovat vähentyneet siellä radikaalisti. Cobol kertoi syyn, miksi näin on käynyt.