Heh. McAmmond luopuu kiekosta etutolpalla, taklaus tulee takatolpalla. McAmmond liukuu n. kaksi metriä luovuttuaan kiekosta, ja maali+molari vielä peittävät näkyvyyden, joten melko mahdotonta tuossa on taklaajan huomata, onko se kiekko vielä lavassa vai ei. Kukaan jääkiekkoa tunteva ei voi vakavissaan tulkita McAmmondia tuossa tilanteessa kiekottomaksi. En usko, että sinäkään näin oikeasti teet. Sen verran järkeviä kommentteja sinulta yleensä tulee. Tällä kertaa on vaikea hahmottaa motiivejasi. Paljon myöhäisempiäkin taklauksia menee läpi jokaikisessä matsissa aivan satavarmasti. Mutta se off-topicista ja oikeastaan koko tapauksesta minun osaltani.
Keskustellaan sitten lisää, kun uusi tapaus tulee, tihrustellaan niitä pieniä eroja laittomuuksien ja komeiden pommien välillä. Katsellaan vaikka uusintoja Tuulola vs. Kiviharjun tilanteesta sillä aikaa.
Love and peace.
Vastataan vielä tähän, sitten riittänee tältä päivältä.
Tarkastelemme asioita selvästi vastakkaisista perspektiiveistä. Sinun tulkintasi mukaan pelaaja on kiekollinen, jos ei tiedä hänen olevan kiekoton. Itse näen asian olevan päinvastoin: mikäli Downie ei (varmasti) tiedä McAmmondin olevan kiekollinen, on hän kiekoton.
Tottakai tilanne tulee nopeasti, McAmmond oli juuri aiemmin kiekollinen eikä Downie todennäköisesti näe hänen luopuvan kiekosta. Kiekottomuus kuitenkin kääntää tilanteessa vastuun taklaajalle. Mikäli McAmmond ei olisi luopunut kiekosta ja sitä ei olisi jo toisten toimesta pelattu, olisi hänen tullut olla valmis ottamaan taklaus vastaan.
Lisäksi huomioon kannattaa ottaa että kiekottomuus oli tässä tilanteessa vain rangaistusta koventava tekijä, ei rangaistuksen syy. Jos Downie olisi tyytynyt taklaamaan tilanteessa muuten sääntöjen mukaisesti, ei tuomiokaan pelkästä kiekottoman taklaamisesta varmasti olisi ollut 20 ottelua.
Mutta se siitä, katsele sinä Tuulola-Kiviharjua niin minä kaivan puolestani Youtubesta Porthen-Hassisen.