Viestin lähetti tonir
Täällä monet vaatii Bergeronille potkuja välittömästi! Ensinnäkin Bergeronin sopimus tarvis saada kaupattua ettei palkanmaksu jää Ässien huoleksi ja toiseksi pitäsi olla aikamoinen varmuus että tilalle tuleva on varmasti parempi kuin Bergeron, kolmanneksi siirtoaika umpeutuu n.viikon päästä (?) eli kiirettä alkas pitämään jos meinattaisiin siinä ajassa saada Bergeronin sopimus myytyä (tai purettua yhteisymmärryksessä) ja hankittua siinä ajassa parempi tilalle ja neljänneksi EI MITÄÄN JÄRKEÄ!
Viestin lähetti hörkkö
Kuten olen painottanut, Martin häviää tyystin kuvasta, kun ollaan häviöllä tai peli ei joukkueelta kulje. Hän ei ole pelaaja, joka ottaa kiekon omassa päässä, tuo sen vastustajan päähän, heittää lätyn takakulmalle, josta joku pistää kiekon sisään. Sellaisia pelaajia kutsutaan liidereiksi, ja sellaista pelaajia tai ainakin pelaajan Ässät tarvitsisi.
Bergeron on ollut ihan ok. hankinta. En olisi häntä pois potkimassa mikäli joukkueesta muutama pelillinen liideri löytyisi. Näin ei kuitenkaan ole, joten joko Fandulin tai Bergeronin paikalle tällainen pitäisi hommata. Tuskin silti hommataan, vaikka tarve vaatisikin.Eli pisteet tyydyttävät, tärkeissä maalipaikoissa jäätymiset, plusmiinus-tilasto ja (puolustus)asenne eivät.
Viestin lähetti hörkkö
Olen joka kesä VV:n ja Bendan jälkeen toivonut, että sieltä tulisi joku, joka nostaisi tämän paskakasan takaisin missä se on aikaisemmin ollut ja minne se eittämättä kuuluu, playoffeihin. Aika hiljaista sillä rintamalla ollut, eittämättä.
Viestin lähetti Referee81
Ja puolustukseksi, että MB on 6. ulkomaalaisten pistepörssissä, niin mieluummin se saisi olla 6. +/- tilastossa. Tällöin se olisi auttanut joukkuetta moneen voittoon. Sanokoon kuka mitä haluaa, mutta tämä on mielestäni tärkein tilasto jääkiekossa.
Viestin lähetti Näkkäri
Miten niin puolustukseksi? Taitaa kantaasikin tärkeämpää saada pari porilaista kattilaan kiehumaan..
Viestin lähetti Näkkäri
No joka tapauksessa tuosta ylemmästä kommentista sen verran, että jääkiekkoa voi seurata todellakin monella tapaa. On niitä, jotka lukevat +/- tilastoa kuin piru raamattua ja niitä, joille se ei niin paljoa merkitse. Tässä tapauksessa, kun puhutaan Porin Ässien ykkösketjusta, eli englanniksi scoring linesta, niin pakkanen tuossa tilastossa ei ole niin huolestuttavaa kuin se olisi esim. nelosketjun miehillä. Ykkösen on pyrittävä ratkaisuihin nimenoman hyökkäyspäässä ja usein vastustajan parasta ketjua vastaan. Rapatessa roiskuu, mutta jos ykkönen pelaisi vain nolla nollaa, niin kuka silloin tekisi maalit? Ei kai Bergeron tai Korpisalo ole koskaan olleet jarruketjun puolustavan hyökkääjän roolissa.
Viestin lähetti Näkkäri
Toisaalta haluisin kysyä mielipiteitä myös muutamasta muusta pelaajasta mielipiteitä, joilla on +/- tilasto pahasti pakkasella. Ässät: Korpisalo -15, Peltonen -12, Rontti -14 (katsojat äänestivät kauden parhaaksi Ässissä), Salonen -13. Pelicans: Kauppila -32 (kuinka moni ei ottaisi Kakea joukkueeseensa?). Saipa: Sachl -10, Immonen -13..
Viestin lähetti Referee81
Otan esimerkin pelistä Ässät-HIFK, jonka olin katsomassa (päättyi 2-3). Aluksi Fandulin ketju pelasi tätä HIFKin ykköstä vastaan -> ei takaiskuja, mutta kun ässien ykkönen tuli ekan kerran sitä vastaan, niin 5s ja kiekko oli omissa. Kuten edelliseen viestiin kirjoitin, että on aivan sama, jos tekee 5 maalia, mutta päästää 6, niin olet tappiolla vai eikö sinua tämä asia häiritsisi. Jos kaikki pelaajat ovat plussalla, niin silloinhan pelejä on voitettu. En nyt ala laskemaan niitä mahdollisuuksia, että vastustaja on tehnyt kaikki maalit yv:llä tai sitten olet voittanut aina rutkasti ja hävinnyt maalilla.
Viestin lähetti Fortuna
Jos pelaajalla on lähes koko kauden ajan kultapotta päässä niin mua ei ainakaan kiinnosta yhtään puolustustaidot. Martti on hankkinut Ässille pisteitä aika hyvin pelkästään henkilökohtaisilla ratkaisuillaan. Sitäpaitsi, jos yhtään lätkästä mitään tajuat niin ykkösketjussa kiekon kuskaaminen on Maven tehtävä ei Martin.
Sinun suuri sankarisi oli varmaan joku Dan O'Connell ja mielestäsi vaikka Caloun on myös ihan paska, kun ei oikeen puolustaminen kiinnosta.
Martin Bergeron came as Topscorer to us and we had large expectations to him. Unfortunately he could never really convince. In playoffs he failed even and none of us was really sadly as he went. Nevertheless I wish you much fun and luck with Martin!
Viestin lähetti kapa76
15 7 8 15 42. Tuntuu aika ihmeelliseltä tuollainen kommentti noilla pisteillä. Vastaaja oli EHC-Basel keskustelupalstan moderaattori.
Sama täällä. Bergeron ulos ja yks ulkolaispaikka vapaa. Slava vois laittaa ykköseen, Ässien parhaat kädet ja peliäly.Viestin lähetti JustinCase
Itse olisin valmis luopumaan Martinista koska tahansa
Viestin lähetti lenno
Slava vois laittaa ykköseen, Ässien parhaat kädet ja peliäly.
Mitä hianoo on pelata kakkoskentäs jos on joukkueensa paras sentteri.
Bergeron ostettiin maalintekijäks mut lukkopelis läpiajo ja ei.
Fadu olis tehny. Fadu osaa puolustaa, Bergeron ei.
Viestin lähetti kapa76
Nyt ei TosiFani sinuakaan kukaan syytä selkäänpuukottamisesta. Miten siellä Martalla meni ? Tuli muuten Porista päin viideltä eri ihmiseltä aika vihaisia viestejä.
Viestin lähetti Näkkäri
Tällä hetkellä Martti on täysin kuutamolla. Johtuuko se Korpin kaipuusta, pakkovoittopeleistä, miinusten pelosta vai mistä?? Jotain on nyt kuitenkin pielessä ja pahasti.
Viestin lähetti hörkkö
Ai, mun mielestä Bergeron on pelannut lähes koko kauden tasaisen paskasti...Siis oikeastaan samalla tavalla koko kauden eli täysin kuutamolla. Pistesokeuttako ilmassa arvon Näkkäri?
Viestin lähetti Näkkäri
No kyllähän tyhmempikin on varmasti saanu revittyä ton sun mielipiteen irti Bergeronista kauden aikana. Pistesokeutta tai ei, niin Martti oli tänään huono. Tietenkin, jos kaveri olisi tänään tehnyt vaikka jatkoaikamaalin ja ratkaissut kaksi pistettä joukkueelle, niin arvosanan olisi noussut huonosta tyydyttäväksi. Ei tainnut tulla tänään miinuksia, kuten ei muistaakseni JYP pelissäkään, mutta sinä haukut miestä edelleen, plusmiinussokeuttako?
Eikä Martti ole missään nimessä pelannut koko kautta niin huonosti kuin tällä hetkellä. Kaksi peliä on nyt mennyt heikosti, katsotaan kauanko Toivola peluuttaa miestä noin paljon.
Viestin lähetti Patasydän
Joku voi kertoa minulle miten Bergeronista saa alivoimapelaajan. Mies on hidas, mies ei osaa taklata, mies voittaa aloituksia joskus, mutta häviääkin niitä usein ja vielä sata nolla, mies on löysä, mies ei yritä. MIKSI? Kertokaa nyt mikäli olette pelejä nähneet. Minä olen kauden jokaisen kotiottelun nähnyt paikanpäällä, mutta en selitystä löydä. Toivoisin, että joku jääkiekosta minua enemmän ymmärtävä kertoisi minulle.