Marko Virtanen Lukon päävalmentajana 2021–2023

  • 270 075
  • 1 999

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Luoteta prosessiin? Miksi Raumalla tarvitaan joku prosessi? Muualla profiili seuroissa tulosta odotetaan heti ja sitä myös laatuvalmentajat yleensä myös tuo.
Virran kohdalla ymmärrän kun tilannekin oli aivan erilainen, täysin päinvastaiset lähtökohdat Virtaseen verrattuna.
Nyt urheilujohdolla ei ole mitään verukkeita miksi ei tulosta tulisi, liigan top budjetteja, pitkä treenikausi, laadukas rosteri. Nyt on vaan pakko suorittaa.
Virtasen on saatava peli luistamaan jo nyt syksyllä mikäli jatkoa Raumalla haluaa, päätös jatkosta on tehtävä viimeistään joulukuussa. Muutoin uuden haussa on liian suuret riskit käydä kuten ykkössentterin löytämisessä.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Mä en kamssa ymmärrä mitä helvetin prosessia Lukon pitää aina käydä. 4-5 vuotta kestää aina joku prosessi. Virta tuli täysin sekaisin olevaan organisaatioon ja sen kurssin kääntäminen ruohonjuuritasolta vaatikin pidemmän pätkän. Virtanen tuli valmiiseen pöytään. Ei mihinkään prosessin alkuun vaan jatkumoon.
Ja ei. En huuda potkuja vielä.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
TPS on hyvä esimerkki. Kahtena kautena peräkkäin tuore valmentaja vie joukkueen finaaliin. Jälkikkäisellä kaudella vielä joukkueella oli päivälleen saman verran aikaa valmistautua kauteen kuin Lukolla

Mutta meillä tuo johtuikin asiantuntijoiden mukaan "tuurista".

Ja oman teoriani mukaan myös se auttoi että Aleksi Valavuori antoi molempina keväinä HIFKlle "paska-midaan" kuolemansuudelmaa veikkaamalla HIFKn tiputtavan meidät.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Virtasen on saatava peli luistamaan jo nyt syksyllä mikäli jatkoa Raumalla haluaa, päätös jatkosta on tehtävä viimeistään joulukuussa. Muutoin uuden haussa on liian suuret riskit käydä kuten ykkössentterin löytämisessä.
Veikkaan että joulukuu on liian kaukana, Virran Lukko-pesti tiedettiin jo hyvissä ajoin ja taidettiin Saipa-sopparikin tietää aikaisin. Veltsun Lukkoon tulo sitten ihan oma tarinansa.

Siihen että pelaaja ottaa lämpöä tilanteen jälkeen ja hankkii tyhmän jäähyn, ei valmentaja voi vaikuttaa. Siihen että pelaaja laukoo tyhjistä ohi, ei valmentaja voi vaikuttaa. Mutta jos nyt liigaplottia hieman katsoo ja filtteröi isoimmat hypyt pois, niin ei se silti kauhean ruusuista kuvaa anna. Onneksi heti tänään jatkuu.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä päätös jatkosta tehdään jo luultavasti hyvissä ajoin marraskuussa.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko


Suurimmat erot Olli Salon KooKoon ja Marko Virtasen Lukon välillä piilevät Kukkosen mukaan hieman yllättäen oheisharjoittelussa. Treenifilosofian ero on huomattava.

– Täällä ei leikitä painojen kanssa niin paljon, on enemmän henkilökohtaista taitoa. Mitä itse tarvitsee, mitä oma kroppa vaatii; sitä koitetaan kehittää. Kaikki eivät tee samoja juttuja, Kukkonen valottaa.



Tuossa varmasti näkee eron uuden sukupolven valmentajiin. Veltsu on ns. vanhan liiton mies ja mitään vapauksia ei ole. Kova vaatimustaso.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mä en kamssa ymmärrä mitä helvetin prosessia Lukon pitää aina käydä. 4-5 vuotta kestää aina joku prosessi. Virta tuli täysin sekaisin olevaan organisaatioon ja sen kurssin kääntäminen ruohonjuuritasolta vaatikin pidemmän pätkän. Virtanen tuli valmiiseen pöytään. Ei mihinkään prosessin alkuun vaan jatkumoon.

Lukolla on 3 millin joukkue ja tavoite vähintään top4. Kyllä Veltsu tuon tietää ja tulosta vaaditaan. Ei ole mitään "omat pojat" projektia, vaan isolla rahalla ja vuoden sopparilla hankitut kokeneet Kestnerit ja Karjalaiset ovat tulleet voittamaan.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tuossa varmasti näkee eron uuden sukupolven valmentajiin. Veltsu on ns. vanhan liiton mies ja mitään vapauksia ei ole. Kova vaatimustaso.

Heitetään nyt vielä pieni jatko-osa tuohon yhteen viestiin kun Virtasta tuli nähtyä puolet vuosikymmenestä JYPissä.

Tuo vanhan liiton meininki on yksi Virtasen vahvuus ja tuolla tavoin hän saa kovalla vaatimustasolla Pekka Perusjanareista varsin laadukkaita kevään miehiä. JYPin kärkisentterit olivat 15-16 kaudella Löfman ja vasta läpimurtoa hakenut Joonas Nättinen. Joukkueessa ei ollut yhtäkään kovaa nimeä ja neljäs sija tuli. Syy oli koko neljän kentän riittävän tasavahva tekeminen.

Virtasta ei dinosauruksena kannata pitää. JYPin aikoina vitsailtiin kun Virtanen puhui pelikirjastosta, eli kyvystä luoda reagointia pystysuunnan pelin sekä kiekkokontrollin kanssa. JYPissä tuo ei toteutunut koskaan kunnolla, koska Holtarit ja kumppanit vaativat robottikiekkoa sekä ainaista top 4 tulosta kehityksen sijaan. Tästä Veltsu puhui potkujensa jälkeen Telian haastattelussa.

Eli toivottavasti Raumalla ei tehdä samoja virheitä kuin Jyväskylässä. Virtanen on edelleen ainoa CHL:n voittanut liigavalmentaja ja tuo rupeama osoitti miten Virtanen osasi mukauttaa pelitapaa vastustajan mukaan, muttei tinkinyt omasta ajattelusta myöskään.

Itse näen Lukon rosterin sekä Virtasen "taloksi asettumisen" mahdollisuutena.
 
Viimeksi muokattu:

sheiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko


Suurimmat erot Olli Salon KooKoon ja Marko Virtasen Lukon välillä piilevät Kukkosen mukaan hieman yllättäen oheisharjoittelussa. Treenifilosofian ero on huomattava.

– Täällä ei leikitä painojen kanssa niin paljon, on enemmän henkilökohtaista taitoa. Mitä itse tarvitsee, mitä oma kroppa vaatii; sitä koitetaan kehittää. Kaikki eivät tee samoja juttuja, Kukkonen valottaa.



Tuossa varmasti näkee eron uuden sukupolven valmentajiin. Veltsu on ns. vanhan liiton mies ja mitään vapauksia ei ole. Kova vaatimustaso.
Eiköhän Lukossa oheisharjoittelu ole ajan tasalla viimeistään tänä kesänä tehdyn rekryn.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Luoteta prosessiin? Miksi Raumalla tarvitaan joku prosessi?
Ovat niitä ainaisia selityksiä. Vajaan kolmen miljoonan pelaajabudjetti ei ole mitään prosesseja varten, vaan tulosta täytyy tulla enemmin heti kuin myöhemmin ja sen tietää myös itse Virtanen.
Tuossa varmasti näkee eron uuden sukupolven valmentajiin. Veltsu on ns. vanhan liiton mies ja mitään vapauksia ei ole. Kova vaatimustaso.
Ainakaan toivottavasti ei näistä vastaa Virtanen, vaan Hakkarainen.
 

Japetzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En olisi vielä hirvittävän huolestunut pelistä, koska yleensä kevään joukkueet eivät ole parhaimmassa iskussa vielä syys/ lokakuussa. Tapparakin on yleensä alkanut suorittamaan vasta marraskuun tienoilla ja aika useasti finaaleissa pelannut. Tälle kaudelle tappara on vahvasti satsannut harjoittelun suhteen CHL: en ja sen voittamiseen, joten peli on ollut poikkeuksellisen raikasta jo näin syyskuussa. Mitä taas tepsukoihin tulee, vaikka nyt on ollutkin kahtena vuonna peräkkäin finaaleissa, niin mielestäni ollut sen ratkaisevan askeleen jäljessä mestaria. Viime vuonna, kun Lukolla alkoi peli kulkemaan ja piti tehdä viimeinen pohja treenien osalta kevättä ajatellen, iski korona. Olisin ollut äärimmäisen hämmästynyt jos lukko olisi viime keväänä päässyt edes välieriin, olisi penkin takana ollut kuka tahansa. Oma lukunsa on 2010 Uraman kausi kun ei oltu tehty kunnon pohjaa edes kesällä ja tammikuussa herätään siihen, että voima tasot on alhaalla. Siinä kohtaa on auttamattoman myöhäistä tehdä enää asialle mitään ja tepsi menikin jatkoon 4-0 vihellellen. No nämä on vaan minun mielipiteitäni..
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Urama myönsi silloin että kasvojen pesun takia lyötiin paukut syksyyn. Eli tietoinen riski. Jos siis puhutaan 2009-2010 kaudesta. 2010-2011 oli sitten jo palaaminen järkevämpään
 

John J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tässä on ihan turha peilata menneisyyteen. Pori oli joskus kukoistava teollisuuskaupunki ja Nokian puhelimet valloittivat maailmaa. Nyt on nyt. Maailma muuttuu koko ajan ja peli sen mukana. Virtasella nyt kolmas kausi organisaation palkkalistoilla. Pelin pitää kulkea nyt eikä vuonna 2027.
 

Japetzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tässä on ihan turha peilata menneisyyteen. Pori oli joskus kukoistava teollisuuskaupunki ja Nokian puhelimet valloittivat maailmaa. Nyt on nyt. Maailma muuttuu koko ajan ja peli sen mukana. Virtasella nyt kolmas kausi organisaation palkkalistoilla. Pelin pitää kulkea nyt eikä vuonna 2027.
Totta, mutta myös fysiikka ja sen lain alaisuudet on ja pysyy kautta aikojen.
 

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
Käsittämätöntä lyhytnäköisyyttä täällä.
Virtanen tietää tasan tarkkaan mitä tekee. Jokainen varmasti näki, mitä se peli parhaimmillaan on.
Viime kauden kymmenes sija ja tämän kauden alku kaikilta osin enteillyt viime kauden esitystä. Ihmettelen suuresti, jos saa jatkoa. Niinhän se on, että tulos tai ulos ja vain ulos puuttuu.
 

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Viime kauden kymmenes sija ja tämän kauden alku kaikilta osin enteillyt viime kauden esitystä. Ihmettelen suuresti, jos saa jatkoa. Niinhän se on, että tulos tai ulos ja vain ulos puuttuu.
Tästä viime kaudesta on nyt jo ihan tarpeeksi väännetty mutta minä olen sitä mieltä että ilman koronaa Lukko olisi pelannut välierissä.

Tämän kauden osalta on aivan liian aikaista vetää mitään johtopäätöksiä. Ainakaan kuukauteen.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuskinpa eilisen peli on ainoa syy, miksi moni spekuloi Virtasen jatkolla. Alla on kuitenkin floppikausi viime vuodelta ja päälle treenipelit, jotka eivät herättäneet luottamusta. Ylivoima on ollut koko Virtasen ajan umpisurkeaa, ja sillä kuitenkin ratkaistaan Liigassa suurin osa peleistä.

Itse olen miedosti huolestunut, mutta en nyt mitään potkuja ole tietenkään tässä kohtaa ehdottamassa. Suunnan on vain muututtava, ja Lukon palattava joukkueeksi, joka taistelee uskottavasti mestaruudesta. Materiaali antaa siihen mahdollisuudet.
 

Dani55

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuskinpa eilisen peli on ainoa syy, miksi moni spekuloi Virtasen jatkolla. Alla on kuitenkin floppikausi viime vuodelta ja päälle treenipelit, jotka eivät herättäneet luottamusta. Ylivoima on ollut koko Virtasen ajan umpisurkeaa, ja sillä kuitenkin ratkaistaan Liigassa suurin osa peleistä.

Itse olen miedosti huolestunut, mutta en nyt mitään potkuja ole tietenkään tässä kohtaa ehdottamassa. Suunnan on vain muututtava, ja Lukon palattava joukkueeksi, joka taistelee uskottavasti mestaruudesta. Materiaali antaa siihen mahdollisuudet.
Täysin samat ajatukset.
 

RobarinMitja

Jäsen
Suosikkijoukkue
RaumanLugu, Florida Panthers
Kyllä jos 10 ekaa peliä perseillään tai pistekeskiarvo on alle yhden niin voidaan alkaa tekemään jo johtopäätöksiä. Normaalisti antaisi siihen klassiseen majutaukoon aikaa, mutta tällä kaudella aikaisin onnistuminen on olennaista.
 

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Tästä viime kaudesta on nyt jo ihan tarpeeksi väännetty mutta minä olen sitä mieltä että ilman koronaa Lukko olisi pelannut välierissä.

Tämän kauden osalta on aivan liian aikaista vetää mitään johtopäätöksiä. Ainakaan kuukauteen.
Jep, Tappara oli kuukauden jälkeen sääleissä ja Sport taisi olla top4 joukkue.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minä spekuloin Veltsun jatkossa ainoastaan sen takia että hänen sopimuksensa päättyy tämän kauden jälkeen. Joko hän jatkaa tai ei jatka, ja yleensähän Lukko on hyvissä ajoin tiedottanut mitä tässä tapauksessa tehdään ja siksi veikkaan että nytkin marraskuussa tullaan asian kanssa julki.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: #16

Zapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT, Suur-Lukko
Edelleen hyvässä muistissa on, että jos Virran toisen kauden alussa olisi järjestetty äänestys täällä Lukko-osiossa niin uloshan se olisi saman tien lentänyt murskaenemmistöllä. Eikä tämä ole mitään jälkiviisastelua tai vittuilua, mutta näin se on. Enkä meinaa sitäkään, että Virtasen johdolla lopputulos olisi välttämättä sama kuin Virralla, mutta hätiköinti ja panikointi eivät Lukkoa ennen Virtaa pitkälle vieneet ja tuskin vievät Virran jälkeenkään.

Virtasella on nyt allaan vähintään erikoinen kausi ja tältä kaudelta sitten muutama harjoituspeli ja yksi runkosarjaottelu. Tämä ei riitä meikäläiselle tuomioiden jakamiseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös