Marko Virtanen Lukon päävalmentajana 2021–2023

  • 270 295
  • 1 999

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Minä spekuloin Veltsun jatkossa ainoastaan sen takia että hänen sopimuksensa päättyy tämän kauden jälkeen. Joko hän jatkaa tai ei jatka, ja yleensähän Lukko on hyvissä ajoin tiedottanut mitä tässä tapauksessa tehdään ja siksi veikkaan että nytkin marraskuussa tullaan asian kanssa julki.
Näinhän se on ollut ja on varmaan jatkossakin. Itselläni ei ole mitään sitä vastaan jos valmentaja vaihtuu mutta koko kauden etukäteen tuomitseminen yhden ottelun jälkeen on jotakuinkin ennenaikaista.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Edelleen hyvässä muistissa on, että jos Virran toisen kauden alussa olisi järjestetty äänestys täällä Lukko-osiossa niin uloshan se olisi saman tien lentänyt murskaenemmistöllä. Eikä tämä ole mitään jälkiviisastelua tai vittuilua, mutta näin se on. Enkä meinaa sitäkään, että Virtasen johdolla lopputulos olisi välttämättä sama kuin Virralla, mutta hätiköinti ja panikointi eivät Lukkoa ennen Virtaa pitkälle vieneet ja tuskin vievät Virran jälkeenkään.

Virtasella on nyt allaan vähintään erikoinen kausi ja tältä kaudelta sitten muutama harjoituspeli ja yksi runkosarjaottelu. Tämä ei riitä meikäläiselle tuomioiden jakamiseen.
Myös Virran kolmannella kaudella Peksiä vaadittiin täällä pihalle.

Ikiliikkujan vikaa Lukon päävalmenta+Lukon JA-keskustelupalstassa ehkäpä?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Zapp

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Edelleen hyvässä muistissa on, että jos Virran toisen kauden alussa olisi järjestetty äänestys täällä Lukko-osiossa niin uloshan se olisi saman tien lentänyt murskaenemmistöllä. Eikä tämä ole mitään jälkiviisastelua tai vittuilua, mutta näin se on. Enkä meinaa sitäkään, että Virtasen johdolla lopputulos olisi välttämättä sama kuin Virralla, mutta hätiköinti ja panikointi eivät Lukkoa ennen Virtaa pitkälle vieneet ja tuskin vievät Virran jälkeenkään.

Virtasella on nyt allaan vähintään erikoinen kausi ja tältä kaudelta sitten muutama harjoituspeli ja yksi runkosarjaottelu. Tämä ei riitä meikäläiselle tuomioiden jakamiseen.

Juuri näin, toki nyt ei ole mitään Virran aikakauden tapaista isoa muutosta käynnissä tai kalliita vanhoja soppareita rasitteena. 3 millin joukkueeseen on hankittu vuoden soppareilla tekijämiehiä, kuten Kestner ja Karjalainen. He jatkavat seuraavalla kaudella pelejä muualla. Menestystä haetaan nyt ja sen mukaan on joukkueeseen satsattu. Junnuille ei ole yhtään kiintiöpaikkaa luvassa.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Tuskinpa eilisen peli on ainoa syy, miksi moni spekuloi Virtasen jatkolla. Alla on kuitenkin floppikausi viime vuodelta ja päälle treenipelit, jotka eivät herättäneet luottamusta. Ylivoima on ollut koko Virtasen ajan umpisurkeaa, ja sillä kuitenkin ratkaistaan Liigassa suurin osa peleistä.

Itse olen miedosti huolestunut, mutta en nyt mitään potkuja ole tietenkään tässä kohtaa ehdottamassa. Suunnan on vain muututtava, ja Lukon palattava joukkueeksi, joka taistelee uskottavasti mestaruudesta. Materiaali antaa siihen mahdollisuudet.

Tuo on jännä miten Lukossa voi olla ylivoima surkeaa. Palasia on huikea määrä. Viimekaudella Gregoirea, Saarijärveä, Repoa jne. Tälläkaudella vieläkin Gregoirea ja Repoa. Lisäksi on Kestneriä, Reunasta, Karjalaista… Joku ei nyt osu.
 

Villi-Länsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks, Leijonat, Real Madrid
Isoimmat erot ylivoimissa Veltsun ja Peksin aikaan on se, että Veltsu vetää yv reenejä ja käy Fläpiltä niitä läpi viisikon kanssa.

Peksi taas seurasi pääasiassa katsomosta yv reenit.

Peksin aikana ne kuviot sovittiin kopissa kun nyt hierotaan jäällä Veltsun johdolla.

Tällä hetkellä ei ole vielä tulosta tullut, mutta kuten mainittu. Iso potentiaali on.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Juu ja mielellään 10 v jatko, ollaan varmoja mestareita.
Näin se on. Eilen oltiin valmiit luovuttamaan sarjapaikka Putinereille ja siirtymään niiden tieltä Mestikseen, nytten ollaan mestareita taas.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos en aivan väärässä ole niin tämä sama joukkue pelasi kymmenkunta treenipeliä melko heikoin tuloksin.

Nyt 6-0 voiton jälkeen oletko vieläkin samaa mieltä, että jatkoa ei anneta?

Sama kysymys nimimerkeille @Via Dolorosa @Jukan takahiukset @mize ja @Jyty

En ole kirjoittamassa jatkoa suorilta, mutta kahden erän jälkeisen erän itkun jälkeen kiinnostaa kuulla onko kuuden erän jälkeen eri ääni kellossa?
 

RoundUp

Jäsen
Tuo on jännä miten Lukossa voi olla ylivoima surkeaa. Palasia on huikea määrä. Viimekaudella Gregoirea, Saarijärveä, Repoa jne. Tälläkaudella vieläkin Gregoirea ja Repoa. Lisäksi on Kestneriä, Reunasta, Karjalaista… Joku ei nyt osu.
No ei se eilisen perusteella tepsilläkään ihan vahvuudelta tunnu. Oliskohan niin, että loppuvuodesta voi jo kummallakin joukkueella olla parempaa? Kenties jo ensi lauantaina?
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
No ei se eilisen perusteella tepsilläkään ihan vahvuudelta tunnu. Oliskohan niin, että loppuvuodesta voi jo kummallakin joukkueella olla parempaa? Kenties jo ensi lauantaina?
Hieman kummallista tälläinen nostelu ottelun jälkeen, kun @Spine viesti oli/on kuitenkin aika faktaa. Ymmärtäisin jos joku tosikovafani tai vastaava tulisi tänne ulisemaan, niin silloin saa pudotella maan pinnalle
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sama kysymys nimimerkeille @Via Dolorosa @Jukan takahiukset @mize ja @Jyty
Olen tainnut monta kertaa jo sanoa, että mikäli saatavilla on Pennanen taikka joku muu huippuvalmentaja, niin silloin ei jatkoja Virtaselle, eikä sitä mielipidettä muuta yksi 6-0 voitto mihinkään suuntaan.

Virtanen on ihan ok valmentaja Liigaan, mutta itse toivoisin kuitenkin aivan selkeää kärkikorin valmentajaa Raumalle.

Katotaan nyt miten ne pelit lähtevät ylipäätään kulkemaan.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Olen tainnut monta kertaa jo sanoa, että mikäli saatavilla on Pennanen taikka joku muu huippuvalmentaja, niin silloin ei jatkoja Virtaselle, eikä sitä mielipidettä muuta yksi 6-0 voitto mihinkään suuntaan.

Virtanen on ihan ok valmentaja Liigaan, mutta itse toivoisin kuitenkin aivan selkeää kärkikorin valmentajaa Raumalle.

Katotaan nyt miten ne pelit lähtevät ylipäätään kulkemaan.

Virtasen aika Jypissä oli kylläkin hyvä. Materiaaliin / resursseihin suhteutettuna yläkanttiin. Tästä Sahlstedtkin mainitsi.

Nyt sen jälkeen ensimmäinen kunnollinen proggis. Kyllä mä tämän kauden katson mielenkiinnolla mihin Virtasen joukkue pystyy kun oletettavasti sellaisia haasteita mihin itse ei voisi vaikuttaa ei tule eteen mitä viime kaudella.

Toki jatkot pitäisi lyödä kiinni jo hyvissä ajoin kun jo nyt tehdään tulevan kauden pelaajasopimuksia.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Virtasen aika Jypissä oli kylläkin hyvä. Materiaaliin / resursseihin suhteutettuna yläkanttiin. Tästä Sahlstedtkin mainitsi.
Yläkanttiin se ei missään nimessä ollut, vaan materiaalin mukaista suorittamista. Siksi olenkin todennut, että Virtanen on suhteellisen varma valmentaja viemään Lukon kuuden joukkoon.
Toki jatkot pitäisi lyödä kiinni jo hyvissä ajoin kun jo nyt tehdään tulevan kauden pelaajasopimuksia.
Tämäpä. Siinä mielessä on Kallella paljon pohdittavaa, kun sen ratkaisun pitäisi oikeastaan tehdä parin-kolmen kuukauden sisällä. Mutta ellei ihan oikeasti ole mitään kunnon valmentajaa palkata tilalle, niin sitten päätöksen pitäisi olla helpohko yhden vuoden jatko.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Yläkanttiin se ei missään nimessä ollut, vaan materiaalin mukaista suorittamista. Siksi olenkin todennut, että Virtanen on suhteellisen varma valmentaja viemään Lukon kuuden joukkoon.

Tämäpä. Siinä mielessä on Kallella paljon pohdittavaa, kun sen ratkaisun pitäisi oikeastaan tehdä parin-kolmen kuukauden sisällä. Mutta ellei ihan oikeasti ole mitään kunnon valmentajaa palkata tilalle, niin sitten päätöksen pitäisi olla helpohko yhden vuoden jatko.

Tässä muun muassa UJ sun kanssa eri mieltä kun olivat analusoineet Virtasen JYP-aikaa. Mä väittäisin, että Virtanen on hyvä koutsi tähän liigaan.

Paljon on kiinni tästä kaudesta toki mihin kategoriaan Virtanen sijoittuu jatkossa liigavalmentajien kesken.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tässä muun muassa UJ sun kanssa eri mieltä kun olivat analusoineet Virtasen JYP-aikaa.
Mitä se Sahlstedt siinä podcastissa silloin sitten sanatarkasti sanoi, kun minä en muista? Että Virtasen JYP ylisuoritti vai?

Meinaan oli siellä Veltsullakin Jyväskylässä aika hemmetin kovia rostereita aikoinaan ja pelaajabudjetti taisi JYPillä olla siellä neljän parhaan joukossa.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Mitä se Sahlstedt siinä podcastissa silloin sitten sanatarkasti sanoi, kun minä en muista? Että Virtasen JYP ylisuoritti vai?

Meinaan oli siellä Veltsullakin Jyväskylässä aika hemmetin kovia rostereita aikoinaan ja pelaajabudjetti taisi JYPillä olla siellä neljän parhaan joukossa.

En muista oliko podcastissa (todennäköisesti) vai missä, mutta sanoi että analysoivat JYPin sen aikaista rosteria verrattuna muun liigan tasoon ja Virtanen & JYP suoriutuivat yläkanttiin.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En muista oliko podcastissa (todennäköisesti) vai missä, mutta sanoi että analysoivat JYPin sen aikaista rosteria verrattuna muun liigan tasoon ja Virtanen & JYP suoriutuivat yläkanttiin.
Ei kai siinä. Kova väite, kun pelaajabudjetti oli Virtasen aikana TOP-4 tasoa joka vuosi ja sijoitukset sitä samaa luokkaa. Itse sanon ennemmin varmaksi suorittajaksi, kuin yläkanttiin vetämisessä ja tästä varmaan aika moni muukin samaa mieltä Jyväskylässä.

Ehkä @Nelfor voi kertoa myös omaan mielipiteen.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jakso 3 osa 59:30 eteenpäin, siinä Sahlstedt toteaa, että Virtasella on ollut hyvä materiaali mutta ei supermateriaalia ja onnistunut takomaan tasainen kovaa tulosta, kun joukkue ollut neljän parhaan joukossa. Ei puhettakaan mistäkään ylisuorittamisesta, mikä kuulostaa hyvinkin oudolta, kun kuitenkin budjetti on ollut neljän suurimman joukossa ja sijoitukset menneet käytännössä käsi kädessä sen pelaajabudjetin kanssa.

Ylisuorittamiseksi lasken esim. Olli Salon ja Olli Jokisen viime kaudet, kun +miljoonan halvemmalla rosterilla tehdään tulosta.

Ping @1936
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei kai siinä. Kova väite, kun pelaajabudjetti oli Virtasen aikana TOP-4 tasoa joka vuosi ja sijoitukset sitä samaa luokkaa. Itse sanon ennemmin varmaksi suorittajaksi, kuin yläkanttiin vetämisessä ja tästä varmaan aika moni muukin samaa mieltä Jyväskylässä.

Ehkä @Nelfor voi kertoa myös omaan mielipiteen.

Top4 pelaajabudjetti ei itseasiassa tarkoita mitään. Ei Lukko ollut 3 miljoonan budjeteillaan reilu 10 vuotta sitten Liigan parhaimmistoa. Toki oli myös hyviäkin joukkueita, mutta mm. kaudet Martikaisilla, Snellmaneilla ja kumppaneilla oli just sitä itseään.

En toki ala väittää, että Virtasella olisi ollut heikkoja joukkueita aikanaan, mutta ainakin suoritti niiden kanssa mukiin menevästi.

Olen tainnut monta kertaa jo sanoa, että mikäli saatavilla on Pennanen taikka joku muu huippuvalmentaja, niin silloin ei jatkoja Virtaselle, eikä sitä mielipidettä muuta yksi 6-0 voitto mihinkään suuntaan.

Virtanen on ihan ok valmentaja Liigaan, mutta itse toivoisin kuitenkin aivan selkeää kärkikorin valmentajaa Raumalle.

Katotaan nyt miten ne pelit lähtevät ylipäätään kulkemaan.

6-0 Voitto ei muuta mitään, mutta 5-2 tappion jälkeen voi jo todeta, että jatkoa ei tehdä.

Mä edelleen muistutan, että viime kaudella pelattiin parhaimmillaan loistavaa tai erinomaista kiekkoa, eikä voittoputki ollut sattumaa. Kausi oli todella epätavallinen, mikä sekoitti paljon. Sen takia on mielestäni erikoista perustella nykyistä jatkamattomuuden puoltavaa mielipidettä tässä vaiheessa. Lukko antoi mestarillekin kaikesta huolimatta kovan vastuksen.

OJ ja Salo ovat tosiaan valmentaneet yhden kauden. En ottaisi kumpaakaan Lukkoon tällä hetkellä päävalmentajaksi ennen Virtasta. OJ teki muuten käytännössä Lämsät kaiken kukkuraksi. Parasta oli vielä se, että kehui medialle kesken sarjan, että pelitapaa ei tulla muuttamaan vastustajan pelistä huolimatta. Kertoo mielestäni suuresta idiotismista.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Jakso 3 osa 59:30 eteenpäin, siinä Sahlstedt toteaa, että Virtasella on ollut hyvä materiaali mutta ei supermateriaalia ja onnistunut takomaan tasainen kovaa tulosta, kun joukkue ollut neljän parhaan joukossa. Ei puhettakaan mistäkään ylisuorittamisesta, mikä kuulostaa hyvinkin oudolta, kun kuitenkin budjetti on ollut neljän suurimman joukossa ja sijoitukset menneet käytännössä käsi kädessä sen pelaajabudjetin kanssa.

Ylisuorittamiseksi lasken esim. Olli Salon ja Olli Jokisen viime kaudet, kun +miljoonan halvemmalla rosterilla tehdään tulosta.

Ping @1936

Näin se meni, voi olla että sana yläkanttiin muistin väärin tai oli offrecord keskustelu.

Mutta jos valmentaja tasaisesti luotsaa jenginsä top 4:aan on hyvän valmentajan merkki.

Joku Atu Selin tai Pikkarainen voisi olla ok valmentajia.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En toki ala väittää, että Virtasella olisi ollut heikkoja joukkueita aikanaan, mutta ainakin suoritti niiden kanssa mukiin menevästi.
Minun tietääkseni minä en ole mitään muuta väittänytkään. Olen todennut koko ajan, että Virtanen on suorittanut tasaisesti Liigassa. Ei ole pettänyt, mutta ei ole hohtanutkaan. Varma ja tasainen valmentaja, mutta ei kuitenkaan terävintä kärkeä. Onko sitten sellainen valmentaja millä voidaan kannua nostella, niin en tiedä.

En lähtisi suorilta jatkoja tekemään, jos saatavilla on joku kovempi nimi, mutta jos vaihtoehdot ovat luokkaa Olli Jokinen ja kumppanit, niin sitten jatkakoot vuoden ja katsotaan uudestaan.

Päätös siitä täytyy kuitenkin tehdä aikavälillä "aika nopeasti", joten Virtasen olisi parasta saada peli kuntoon ja nopeasti. Hieno voitto eilen, mutta enemmän kuin yhden ottelun esitykset, minä haluan nähdä jatkumoa, enkä taas seuraavassa pelissä kun puolustaminen on täysin kuraa.
 

Dexu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hallitseva Suomen Mestari 2021
Onneks en ole Kallen housuissa ja joudu päättämään ensi kauden valmentajasta. Toisaalta taas Kallen housuissa mulla olis varmaan paljon enemmän tietoa joukkueen sisältä, että mitkä on esimerkiksi pelaajien fiilikset Marko Virtasesta.

Mä myt kuitenkin katsoisin sinne marraskuun maaottelutaukoon saakka että miten nää pelit nyt lähtee tästä kulkemaan ja mikäli silloin oltaisiin ainakin lähellä kuuden sakkia ni voisin harkita vuoden jatkoa ihan vaan senkin takia, ettei jouduta ottamaan mitään välivalmentajaa vuodeksi ennen Pekka Virran paluuta kaudeksi 2024-25!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös