Marko Virtanen Lukon päävalmentajana 2021–2023

  • 267 524
  • 1 999

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pitkäjänteisyyttä on painotettu niin paljon etten usko että Virtasta tultaisi ulostamaan.
Sitten saa puolestani lähteä myös Sahlstedt kävelemään, ellei ole suostuvainen korjaamaan virhettään.

Ei Lukko mikään saatanan suojatyöpaikka voi olla missä saa jatkaa pestissään, jos on koutsannut kolmen millin jengin pelaamaan Liigan surkeinta kiekkoa kevätkaudella ja itse joukkue lähtee näytöstyyliin kesälomille voittamatta peliäkään pudotuspeleissä.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Pitkäjänteisyyttä on painotettu niin paljon etten usko että Virtasta tultaisi ulostamaan.
Onhan tässä pitkäjänteisyyttä ollut mukana jo pari kuukautta. Tammikuun loppupuolella alkoi näkyä huolestuttavia piirteitä pelisysteemin puuttumisesta, joka on sitten jatkunut ja vahvistunut suhteessa vastustajiin viikko viikolta.

Ilman pitkäjänteisyyttä mono olisi heilahtanut jo helmikuussa.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Näkisin Markon jatkon riippuvan siitä, että näkeekö hän itse mistä kokonaisuudessa puuttui. Eli käytännössä näkeekö hän itse, että joukkueen valmennuksesta uupui hyökkäysosaaminen. Tai siis itse uskon, että siitä jäi kiinni. Voi olla muukin syy, mutta jos Marko ei osaa sanoa muuta kuin, että pomppi huonosti, niin uskon potkuihin.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Näkisin Markon jatkon riippuvan siitä, että näkeekö hän itse mistä kokonaisuudessa puuttui. Eli käytännössä näkeekö hän itse, että joukkueen valmennuksesta uupui hyökkäysosaaminen.
Jos tästä nyt puhutaan vaikka kauden jälkeisestä analyysistä valmentajan sanoin mistä jäi puuttumaan, niin mahtaako historia tuntea ensimmäistäkään tapausta missä valmentaja ei olisi epäonnistuneen kauden jälkeen onnistunut kertomaan hienoilla sanamuodoilla mistä on jäänyt paitsi? Poikkeuksetta tulee hienot selitykset ihan jokaiselta valmentajalta, että miksi ja mistä jäi kiinni. Lauri Marjamäki on tässä oikein todellinen virtuoosi Jokerit ajoiltaan, missä puhui aina kauden jälkeen kauniita, mutta teot eivät sitten ikinä tulevaisuudessa kohdanneet kaunopuheita. Selitykset jos jotkut ovat sellaisia, jotka jokainen valmentaja osaa ja täytyykin tietenkin osata, koska markkinoivat itseään eikä seuraa.

Niin sinisilmäinen en olisi, että annettaisiin jatkaa vaikka mitkä liirumlaarumit vetäisi tohon loppusäkeistöksi Länsi-Suomeen.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Näkisin Markon jatkon riippuvan siitä, että näkeekö hän itse mistä kokonaisuudessa puuttui. Eli käytännössä näkeekö hän itse, että joukkueen valmennuksesta uupui hyökkäysosaaminen. Tai siis itse uskon, että siitä jäi kiinni. Voi olla muukin syy, mutta jos Marko ei osaa sanoa muuta kuin, että pomppi huonosti, niin uskon potkuihin.
Kyllä Marko osaa laittaa kommentit parhain päin. Ja luulenpa, ettei julkisuuden kommenteilla ole jatkon kanssa juurikaan tekemistä.

Määräävä ovat varmasti keskustelut Sahlstedtin kanssa ja sitä kautta linjanveto jatkoa ajatellen. Jos Virtanen saa Sahlstedtin vakuutettua, niin silloin jatko on varma.

Onko Virtasella itsellään motivaatiota jatkaa, niin sekin on toinen juttu? Ei varmaan ole helppoa olla tuossa polttopisteessä seuraavaa kautta, jos homma ei toimi ja motivaatiota ei ole.

Myös paine ulkopuolelta saattaa käydä raskaaksi. Vaikuttaako Virtasen jatko pelaajien saatavuuteen ja nykyisten viihtyvyyteen?
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sahlstedtin palkanneet tyypit varmaan päättävät myös Virtasen jatkosta. Eli se Kalle mitään potkuja yksin jakele.
Kallen palkanneista tyypeistä ei taida kovin montaa hallituksessa enää istua? Mut joo, oikeassa olet siinä, että ei Kalle Veltsua ihan omin lupineen voi kenkiä. Hallitus sen sijaan voi Kallelle taas ilmoittaa, että eiköhän riitä jo. Tuo toki saattaisi johtaa myös siihen, että Sahlstedt tulkitsisi hallituksen tilanteeseen puuttumisen epäluottamuksena.
 

mize

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olisi mukava tietää keitä muita oli ehdolla Lukon valmentajaksi, kun Veltsu valittiin. Kallehan aikanaan kommentoi, että toiset ehdokkaa eivät olleet valmiita vetämään vuotta junnuja, kun jo olivat miehiä valmentaneet. Veikkaan, ettei Veltsulla ollut tuolloin varaa kieltäytyä ekan vuoden junnupestistä, sillä ottajia tuskin oli jonoksi asti.

Veltsulla on varmasti kova halu vastata kysyntään ja peluuttaa kiekollisempaa peliä, kuin aikanaan jypissä, mutra onko hänellä oikeasti siihen kompetenssia? Vaikuttaa hiukan siltä, että usko omiin kykyihin horjuu vaikeilla hetkillä ja tukeudutaan siihen mikä tuntuu omimmalta.

Siinä missä Kauvo ja Eepi olivat oivia apuvalmentajia Peksin aikana, kun Peksi tiesi mitä haluaa, niin nyt Veltsun taustalle kaivattaisiin ehkä vähän räväkämpiä kavereita, jotka osaisivat ja uskaltaisivat haastaa Veltsun näkemyksiä.

Peksin poissa ollessahan Lukon peli meni huomattavan paljon passiivisemmaksi, kun Eepikin taisi junnuissa peruuttaa aika peruuttelevaa kiekkoa.

Jos jo viime kauden aikana/jälkeen Kalle kävi keskusteluja Veltsun kanssa, niin todentotta perinpohjainen keskustelu pitää käydä myös tämän kauden jälkeen. Eli vaikka viime kaudella osa meni koronan ja mestaruuskrapulan piikkiin, niin kyllä Kalle näki jo tuolloin Veltsun toiminnassa epäkohtia. Toivon totisesti, että kauden jälkeisten keskustelujen jälleen paiskataan kättä ja lähdetään eri teille.

Seuraava valmentaja rekrytointi on aika kriittinen, sillä edellinen meni todella vihkoon.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Tyypillinen esimies, joka lukkiutuu omiin syövereihinsä ongelmien ilmaantuessa eikä ole valmis muuttamaan omaa agendaansa tai kehittämään toimintaa.

Ei ole valmis kehittämään myöskään itseään paremmaksi. Sitten ollaan naama norsunvitulla ja ainoa mihin pystyy, on hokea omaa mantraansa. Tiimin toimintakyky lamaantuu, koska kaikki pelkää virheitä. Pomo mikromanageeraa ja puuttuu kaikkeen. Luovuus häviää, jolloin homma menee puurtamiseksi ja pakottamiseksi.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: mize

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Olisi mukava tietää keitä muita oli ehdolla Lukon valmentajaksi, kun Veltsu valittiin. Kallehan aikanaan kommentoi, että toiset ehdokkaa eivät olleet valmiita vetämään vuotta junnuja, kun jo olivat miehiä valmentaneet. Veikkaan, ettei Veltsulla ollut tuolloin varaa kieltäytyä ekan vuoden junnupestistä, sillä ottajia tuskin oli jonoksi asti.
Totanoinniin, siis tuo vuoden junnupesti saattoi olla Virtasellekin ihan haluttu juttu. Onhan ihan johtajatason kavereita firmoissakin ollut "tutustumassa" 3-12kk ennenkuin siirtyvät omalle paikalleen. Kiertelevät organisaatiota läpi, tutustuvat toimintatapoihin ja vastaavaa ennenkuin alkavat tekemään suuria muutoksia. Eli en ihan noin jyrkkä olisi.
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Virtasen Marko on muuten rakennuttanut Raumalle uuden omakotitalon.
Pimeydessä tehty marjamäet vai pukkaako muuta suojatyöpaikkaa tulevaisuudessa?
 

Referee81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
0 voittoa oikeissa playoffeissa. Kertoo kaiken...

1 voitto ja 1 TASAPELI sääleissä.

Siinä Virtasen saavutukset Lukossa.

Kiitos ja näkemiin. Voi valmentaa U20 ens vuonna, mutta jos Liiga joukkueen vetäjänä, niin en ole itse enää halliin tulossa. Lokakuinen voitto KooKoo:ta tai Saipaa vastaan ei lämmitä playoffeissa...
 

Penaltyfox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raum Lehvälugo
Eli ensi kaudellakaan EI haluta menestyä? Kyllä se on nyt niin Marko, että olet heikoin lenkki! Voit poistua. Ei tällaista loppukautta voi antaa anteeksi. Jos olisi ollut toisia päin, että oltaisiin oltu 6. ja HIFK 3., niin olisin hyväksynyt jotenkin tämän. Mutta toki myös satsaukset ihan kaikkeen toimintaan ja materiaaliin olisi ansainnut parempaa...Hyvää Kesää Kaikille!
 

Äksönn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lugu
Eiköhän Marko ole sopimuksensa sovitusti loppuun asti. En usko Lukon lähtevän erottamaan Virtasta.
Sellainen varoituksen sana sinne toimistolle, että se yhden kauden valmentajan palkka hukkuu kuin kusi lumeen. Jos siis teiltä jää tämän päätöksen takia kausareita myymättä, peleissä kävijöitä vähemmän, mainosmyyntiä vähemmän, peli takkuaa edelleen.

Tällaista loppukauden sulamista kärkipaikalta tai paremminkin täyttä sekoamista ei ole nähty ikinä. Täysin sanoinkuvailematon saavutus, täysin ala-arvoinen.

Jos Marko jatkaa, riskijä on PAALLJON enemmän kuin Markon palkka. Miettikää nyt herranjumala viimeistä 2kk ja kaikkia tärkeitä tilastoja, ei riitä negatiiviset sanat eikä adjektiivit kuvailemaan.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
0 voittoa oikeissa playoffeissa. Kertoo kaiken...

1 voitto ja 1 TASAPELI sääleissä.

Siinä Virtasen saavutukset Lukossa.

Kiitos ja näkemiin. Voi valmentaa U20 ens vuonna, mutta jos Liiga joukkueen vetäjänä, niin en ole itse enää halliin tulossa. Lokakuinen voitto KooKoo:ta tai Saipaa vastaan ei lämmitä playoffeissa...
Vaikkei se paljon paremmaksi saldoa tee, niin sen verran fiilaan pilkkua, että eikös Lukko sentään vuosi sitten yhden voiton Tapparastakin ottanut?
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eiköhän Marko ole sopimuksensa sovitusti loppuun asti. En usko Lukon lähtevän erottamaan Virtasta.
En minäkään usko. Tai sanotaan että ensi kausi aletaan Veltsun komennossa kyllä, siitä olen melkein sataprosenttisen varma. Mutta sitä en tiedä valmentaako hän koko ensi kautta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös