Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

    Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Marko Sjöblom – Ilves Hockey Oy:n pääomistaja

  • 75 199
  • 193

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Vihaaminen on väärä termi. Ennemmin hämmentävä...

Tunnetilojen luomisessa (tai yrityksessä) ei sikäli liene mitään väärää. Mutta onko hämmennys, nolous tai myötähäpeä niitä toivottuja tunnetiloja. Toisaalta, joku voisi väittää, että ne ovat edistystä puhtaasta säälistä ja sympatiasta.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
J.Grönvallin kanssa samaa mieltä. Itselleni ei vaan ihan aukea huumori tuossa mainoksessa.
Porkkanapöksyt - check
Kirves varrella - check

Huumori ja pointti?

Niin olihan se ehkä vähän alatyylinen mutta se huono huumorikin kuuluu kuvaan. Kyllä itsekin aina muistuttelee Ipan miehiä siitä, että poika on jo aikamies, 28-vuotias miehenköriläs, ynnä muuta.

Tietysti jos se olisi ollut jotain logon päälle kuseskelua, niin se olisi ollut jo hyvin lapsellista. Tampereella nyt ainakin on sellainen viha-rakkaus-suhde kannattajienkin välillä, että eiköhän nämä yleensä päällisin puolin lämmöllä oteta vastaan.

Mitä taas Jokeri-mainokseen tulee niin itseironiahan on tuossakin tervettä mutta tuollaisen huumorin vaara on juuri siinä, että se ei kaikille putoa. Eli vaikka tarkoitus olisi hyvä niin helposti saa pellen leiman pelkästään tuon takia.

Itseironia on kuitenkin ollut Ilves-henkisille välttämätön ominaisuus tässä viime vuosina, joten ainakin Tampereen suuntaan mainoksen viesti ehkä aukeaa vähän paremmin kuin muualle Suomeen.
 

Setämies

Jäsen
Omasta mielestäni Ipalla on ihan hyvä juju tuossa touhussa, vaikka tämä ensikokeilu ehkä menikin vähän vihkoon. SM-Liigan kulttuuri on liian kliininen ja kiltti, virkamiesmäinen. Siitä puuttuu sellainen kunnon vastakkainasettelu ja vähän keinotekoisestikin luotu jännite matseihin.

Vastakkainasettelua saa ja pitää olla, mutta alapäähuumori ei ole millään tapaa paras tapa toteuttaa sitä.

Heitteleekö Montréal Canadiens kikkeli-tason "vittuilua" Toronto Maple Leafsille? Ei. Silti siellä on kunnon perinteinen rivalry.

Entä Philadelphia ja Pittsburgh?

Scott Hartnell trash talks fake Hulk Hogan and has fun with Penguin fans April 1 2012 - YouTube Tämän jälkeen Flyers teki seuraavanlaisen mainoksen Hulk Hogan fires up the Flyers Fans April 15 2012 HD - YouTube

Ei tarvetta vääntää kikkeli-vitsejä, vaikka Pensiä vastaan se on enemmän kuin tarjottimella.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Uusi omistaja on aloittanut hyvin. Ensin Gysbersin soppari ja nyt pari mainosta joita vastustajat vihaavat. Hieno ulostulo.

Gysbersistä saa sulan hattuun, mutta mainoskuviosta vain papukaijamerkin (ei edes niin hyvästä) yrityksestä. Toteutus on varsinkin tuon KHL-kuvan osalta lähinnä myötähäpeää herättävä.

Onhan näitä vastaavia tehty iät ja ajat erityisesti pudotuspelisarjojen ja paikallisotteluiden yhteydessä. Huumori on vain taitolaji ja jos kuvaa joutuu selittelemään, on sen huumori joko liian vaikeatajuista tai vain yksinkertaisesti huonoa. Nyt kyse oli jälkimmäisestä.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Vastakkainasettelua saa ja pitää olla, mutta alapäähuumori ei ole millään tapaa paras tapa toteuttaa sitä.

Heitteleekö Montréal Canadiens kikkeli-tason "vittuilua" Toronto Maple Leafsille? Ei. Silti siellä on kunnon perinteinen rivalry.

Entä Philadelphia ja Pittsburgh?

Scott Hartnell trash talks fake Hulk Hogan and has fun with Penguin fans April 1 2012 - YouTube Tämän jälkeen Flyers teki seuraavanlaisen mainoksen Hulk Hogan fires up the Flyers Fans April 15 2012 HD - YouTube

Ei tarvetta vääntää kikkeli-vitsejä, vaikka Pensiä vastaan se on enemmän kuin tarjottimella.

Joo, ei kikkelivitsejä tietenkään. NFL:ssä oli, en-nyt-muista-minkä-joukkueen-pelaaja joka talloi Pittsburgh Steelersin kannattajien yhden tunnusmerkin, ns. Terrible towel-pyyhkeen maahan tehtyään touchdownin. Siitäkin saatiin jo myrsky vesilasiin alta aikayksikön.

Tuo kun tapahtuisi Baltimore Ravensin toimesta niin voisi olla mellakka valmis.

Tai 2004 Super Bowlissa, missä New England Patriotsin Corey Dillon imitoi Philadelphia Eaglesin tähtipelaajan, Terrell Owensin, kotka-tuuletusta tehtyään TD:n. Voin vain kuvitella miten tunnetusti fanaattinen Eagle-Nation on tuohon suhtaunut.

Eli tosiaan, osataan sitä muuallakin :)
 

Setämies

Jäsen
Eli tosiaan, osataan sitä muuallakin :)

Aika vaikea verrata noihin antamiisi esimerkkeihin, kun ne on kentällä tapahtuneita ja yksittäisten henkilöiden suorittamia. Ei ole tarvinnut vihreää valoa seuran puolelta. Nämä Ipan tempaukset puolestaan saivat vihreää valoa kaikesta kömpelyydestä huolimatta.

Toteutus oli siis kertakaikkiaan huono. Ensi kerralla paremmin jooko.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Uusi omistaja on aloittanut hyvin. Ensin Gysbersin soppari ja nyt pari mainosta joita vastustajat vihaavat. Hieno ulostulo.

Ennemminkin ihmettelevät. Noissahan ei ole mitään järkeä.

Jos vertaa vaikkapa HIFKin tai Jokerien mainontaan, on eroa kuin yöllä ja päivällä. Kannattaisi vaikka kokeilla mainostoimistoa ensi kerralla, Marko.
 

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyse ei ole huumorintajusta, kyse on tekemisen laadusta. Jos jotain tehdään, niin tehdään kunnolla. Varmasti hyvä hässäkkä olisi saavutettu paremmalla toteutuksella.

Mun mielestä tossa ei edes ole mitään hauskaa. Mikä tuossa on se huumoriosuus? Voisiko joku kertoa? Menee multa ainakin täysin ohi. Jotain ala-astetason sanaleikittelyä. Sekö on huumoria? Selevä.

Alivaltiosihteeri osaa sanaleikittelyt. Olisivat tilanneet maisterilta oikeasti hauskaa huumoria. Nyt ollaan luokassa Jopet show. Ja se on sitten pojat alhainen luokka.

Täytyy sanoa etten ole aiemmin Suomessa nähnyt että mainos olisi ollut näin paljon esillä. Sinällään onnistunut veto Ilvekseltä.
Kaikilla on erilainen huumorintaju ja selvää on ettei kaikkien mielestä ole hauskaa vaikka mitä tekisi. Esim. mun mielestä Jopet show on kohtalaisen hauskaa katseltavaa:)
Se on selvää että aina tulee negatiivistakin palautetta vaikka tekisi mitä, mutta tärkeintä tällä hetkellä on että Ilves teki jotain ja tuli koko Suomen huulille ainakin yhdeksi päiväksi tämän Hjallis-shown keskelle.

Mä näen tän positiivisena juttuna.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aivan varmasti seuran pääomistaja on näiden mainosten takana...

Siis kai siellä Ilveksen officella on muutakin porukkaa esim. vastaamassa markkinoinnista...?
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Ennemminkin ihmettelevät. Noissahan ei ole mitään järkeä.
"Peliuransa jälkeen Sjöblom on lukenut taloustieteitä Britanniassa. Hän suoritti alemman korkeakoulututkinnon Cambridgessa ja maisterintutkinnon Bathin yliopistossa. Sjöblom on nyt aloittamassa tohtorikoulutusta urheilun johtamisesta", kertoi Aamulehti viime viikolla.

Koska homma kuitenkin nyt meni - hansvälimäkiläisittäin - miten meni, vaihtoehtoja on tasan kaksi: 1) markkinointi ei ole selvästikään kuulunut Sjöblomin sivuaineisiin, tai 2) Sjöblom on selvästi sissimarkkinoinnin suvereeni edelläkävijä.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset
Sjöblom ei välttämättä ole noihin mainoksiin kiinnittänyt mitään huomiota ennen "kohua". Voi olla että hänkin tuntee nolostusta niitä kohtaan, mutta mielestäni hän tässä tekee kuten kunnon johtajan kuuluukin. Ottaa julkisuudessa asian omalle vastuulleen eikä ala syyttelemään alaisiaan.
 

Paatelainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Omasta mielestäni Ipalla on ihan hyvä juju tuossa touhussa, vaikka tämä ensikokeilu ehkä menikin vähän vihkoon. SM-Liigan kulttuuri on liian kliininen ja kiltti, virkamiesmäinen. Siitä puuttuu sellainen kunnon vastakkainasettelu ja vähän keinotekoisestikin luotu jännite matseihin.

Se porkkanajuttu oli ihan hyvä vittuilu ja tuollaistahan fanit muutenkin keskenään viljelevät, niin lisää vaan. Tapparakin voisi jonkun vastineen heittää omalla vuorollaan. Kun saataisiin edes se kiekkoväki tosissaan innostumaan näistä peleistä ja luomaan hypeä, niin kyllä se tuularikin sieltä perässä tulee ihan saletisti.

Tuolla yhdessä toisessa ketjussa oli linkki SaiPan mainokseen jossa oli piirretty kartta TPS:lle, niin pääsevät matsin jälkeen kotiin :D

Samaa mieltä, toteutus jäi vain heikkotasoiseksi, mutta yritystä tuntuu olevan. Lisää tunnetta liiga tosiaan kaipaa rutosti.
 

Plastinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Alkuun oli kyllä aika pahasti semmonen rehellinen MVNT-tunne päällä eikä kovinkaan positiivisessa mielessä. Nyt kun tässä on koko työpäivän käyttänyt somen ilvespöhinää ihmetellessä niin pakkohan tässä on alkaa kallistua kökkömainonnan nerokkuuden puoleen. Siis meidän Ilves, sm-liigan hiekkalaatikon vähä-älyinen vajakki joka syö kissanjätöksiä leikkikaivurinsa päällä hiekkalaatikon nurkassa ja jota muut säälinsekaisesti sympatiseeraa toivoen parempaa jatkoa, mutta kuitenkin keinuille mennessä unohtaen, on tän päivän ollut twitterin puhutuin suomalainen. Puheen lisäksi vielä herättänyt tunteita ja tunteiden herätys takaa ainakin sen että vielä huomisessa harkkapelissä ykköspuheenaihe on selviö. Jopa naisvaltaisen työpaikkani lounaspöydässä puhuttiin lähinnä Ilveksestä, kyllähän tässä nyt ees jotain on oikein tehty.

Täytyy nyt vain toivoa että kovin moni tamperelainen sponsori joka on kummankin joukkueen tukija ei isommin vedä hernettä nenään, toisaalta näkyvyyttähän tämä heillekin lopulta tuo.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
koko teksti

Tässäpä tämän nerokkaan mainostuksen nerokkuus olikin selvennettynä. Helsinkiin se vietiin siksi, että se pääsee myös muualla ykköspuheenaiheeksi ja Ilves saa todella paljon ilmaista markkinointia. Kaikki julkisuus on hyvästä. Ilves on muuttumassa todella mielenkiintoiseksi, vaikka aina on Tampereen joukkueista se mielenkiintoisempi ollutkin. Erittäin iso peukku koko härdellille. Sjöblom on nero! Ja kyllä, väitän että nimenomaan hänellä on tässä näppinsä pelissä.
 
Suosikkijoukkue
TPS, LA Kings
En tiedä olenko ainut, mutta itse ainakin naurahdin mainoksille. Ihan hyvin onnistuneita, enkä käsitä näitä kavereita, jotka vetävät herneet nenään tälläisestä mainonnasta.

Edit. Aika samaa mieltä siis Jatkoajan kolumnistin kanssa. Pipoa löysemmälle kaverit hei. Ja hyvä Ilves!
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Kertokaas nyt miksi Ilves muuttuu tällä mielenkiintoiseksi?

Se ei poista sitä että jos peleissä tuleekin taas pataan niin väki kaikkoaa. Vaikka kuinka rääpisi naamaansa muille.

Ja yllättäen Seppäseksi haluava Solmu ottaa yleisen mielipiteen vastaisen linjan.

Kohti Urheilulehteä. Vamos
 
Kertokaas nyt miksi Ilves muuttuu tällä mielenkiintoiseksi?

Se ei poista sitä että jos peleissä tuleekin taas pataan niin väki kaikkoaa. Vaikka kuinka rääpisi naamaansa muille.

Ja yllättäen Seppäseksi haluava Solmu ottaa yleisen mielipiteen vastaisen linjan.

Kohti Urheilulehteä. Vamos
Miksi tulit avautumaan tänne, jos ei aihe ollut mielenkiintoinen?
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Eikös tätä pitäisi kysyä kaikilta medioilta, jotka ovat tänään nostaneet Ilveksen uutisaiheekseen, ja niiltä ihmisiltä, joiden puheenaiheeksi Ilves on tänään päässyt somessa, lounaspöydissä, tupakkapaikoilla ja torikahviloissa?

Mutta tuoko tämä esim väkeä peleihin? Ja jos niin miksi?

Koska ei se joukkuetta paranna ja kaikkihan tietävät kuinka hyvin Tampereella käydään häviävän joukkueen peleissä?

Saadaanko tällä Tampereelta sponsseja? Kertokaa nyt miten tämä muuttaa tilannetta? Muuten kuin niin että nyt on julkista että Ilveksen toimistolla operoidaan paintilla
 

RaveN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers
Nauroin ääneen tolle Ilveksen mainokselle. Loistavaa itseironiaa! Tsemiä kauteen!
 

Kettumainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kerrassaan hieno markkinointitempaus. Minua on jo pitkään yrjöttänyt kiekkoon pesiytynyt ryppyotsaisuus ja mielensäpahoittelu. Faneille omat sisäänkäynnit. Vihalaulut. Viivelähtöjen laskeskelu ja urheilufilosointi. Talvisodan henki ja kunnia.

Aijai tämä tekee hyvää! Lätkä on kuitenkin vain peli, jossa yritetään saada kumipala verkkoon. Ei sen pyhempää.

Propsit Ilvekselle ja keksikää joku jekku Lukostakin! :)

(Lisäsin hymiön loppuun, koska olen yhtä lailla anarkisti formaalissa kiekkomaailmassa)
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset
Vuorinen: SM-liiga ottaa Ilveksen mainokset selvitykseen.

Saatanan urpo! Siis Vuorinen.

Pakko tunnustaa että itselläni on tämän päivän aikana takki kääntynyt tämän Ilveksen "mainoskampanjan" suhteen. Aluksi pidin niitä vain lapsellisina ja ääliömäisiä (sitä ne ovat toki edelleen) mutta kyllähän ne vaikuttavat myös toimivan. Ja sitten nämä liigan reaktiot, ei hyvä luoja. Tepsin RD-kypärien kielto ja nyt tämä.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset
Okei, päivä alkoi sillä että Ilves näytti tehneen itsestään pellen. Iltapäivällä SM-liiga kiirehti ottamaan sen roolin itselleen. Eipä yllätä.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Aika vaikea verrata noihin antamiisi esimerkkeihin, kun ne on kentällä tapahtuneita ja yksittäisten henkilöiden suorittamia. Ei ole tarvinnut vihreää valoa seuran puolelta. Nämä Ipan tempaukset puolestaan saivat vihreää valoa kaikesta kömpelyydestä huolimatta.

Toteutus oli siis kertakaikkiaan huono. Ensi kerralla paremmin jooko.

Koitin siis vain verrata miten pienistä se liekki leimahtaa esim. jenkkiläisessä fanikulttuurissa. Pikku jännite myy lippuja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös