Mainos

Marko Sjöblom – Ilves Hockey Oy:n pääomistaja

  • 75 111
  • 193

Jakedeus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Pikavippibisneksestä

Vähän Heikin kertomaan lisäyksenä tiedoksi Tampereen ulkopuolisillekin, että Sjöblom kommentoi pikavippibisneksiään tämän päivän aamulehdessä kertomalla, että yritys on toiminut nimenomaan britanniassa ja on ollut ''ihan eri asia kuin suomalainen toiminta'' (lainaus ulkomuistista).

Sinänsä asia ei itselleni kovinkaan oleellinen ole, mutta mediaseksikkyydestä johtuen asia nousee melkeimpä jokaisessa jutussa esille, joten olisihan se kiva että tarjolla olisi mahdollisimman oikean kuvan antavaa tietoa ja toisaalta osoittaa hyvää ihmistuntemusta Sjöblomilta itseltään asian nostaminen esille.

Muuten kaupasta on sanottu monin paikoin asiat, jotka itselläkin ovat päällimmäisiä. Joka tapauksessa positiivisin mielin suhtaudun tulevaisuuteen. Olisi aikas mahtavaa nähdä omin silmin Ilveksen menestyvän isosti. Nuoresta iästä johtuen kun lähinnä 2000-luku on ollut sitä aktiivisinta kannattamisen aikaa.
 

wunderveba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Sjöblom kommentoi noita hieman erikoisia mainoksia Radio Novalla kymmenen jälkeen. Kertoi, että Jokerit-mainoksessa on tarkoitus olla itseironinen ja Tappara-mainokseen liittyvä porkkanapöksy-termi on tullut Tapparan leiristä.
 

sajuki

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mitä sieniä siellä Ilveksen toimistolla oikein ollaan vedetty..

Vai onko siellä otettu mallia tästä tepsin uudesta iskulauseesta:

"Rohkeasti uuteen aikaan" ja vedetty se täysin överiksi..

No ainakin huomiota ja medianäkyvyyttä saatte noilla mainoksilla se on varma..

Ja pitäähän liigassa se yks pellejoukkue olla ens kauden jälkeenkin.. ;)

EDIT: En tiedä mihin ketjuun tää parhaiten sopisi, mutta näin ulkopuolisena oli vaan pakko tulla kommentoimaan noitten tämän päivän mainosten jälkeen..
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Pikkasen oli selittelyä ilmassa.

Ensin vedetään eka mainos takaisin, mietitään vartti että uskalletaanko mennä maaliin ja samalla mietitään selitys.

Huomiotalous juu, mutta ei huomiohuoraustalous. Omalta osalta varmistui että 2 kausaria siirtyy Tapparalle (asiakaslahjuslippuja) ja suunnitellut spessutilaisuudet ottelukohtaisina jätetään tekemättä tai pidetään Tapparan peleissä.

Olen HIFK:n mies mutta sympannut Ilvestä kauan, Sharen jäsen jne. Mutta ei vittu oikeesti kaikkea jaksaisi katsella
 

bulftrik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins, MM, LHC
Ottamatta kantaa itse mainoksen laatuun/hauskuuteen niin vielä huvittavampaa on ihmisten reaktiot. Vähän huumorintajua hei.
 

amok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tuohon Tappara -mainokseen voisi sorvata mukaan myös yhteistyökumppaneiden logot. Kukapa ei haluaisi näkyvyyttä "kikkeliporkkanan" vierestä.

Sitten radiossa selitellään, että itselle nauretaan. Olisi nyt vedetty päätyyn asti ja sanottu reilusti, että pilaillaan Jokereiden ja Tapparan kustannuksella. Olisi seisty hienon idean takana jämptisti.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Noin yleisesti ottaenhan jääkiekko on Suomessa liian ryppyotsaista, joten siinä mielessä tuollainen hassuttelumainonta on ihan tervetullutta ja onhan esim. HIFK harrastanut sitä jo pitkään. Tässä nyt ainoastaan tuo toteutus hiukan tökkii, kenties.
 

LP#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ilves ampuu omaan jalkaan kyseisellä mainonnalla. Ihan vitullinen myötähäpeä heräsi ainakin meikäläiselle. Ensin roikutaan köysissä ja kiekko-Suomi symppaa perinteikästä, mutta samantien kun näyttää siltä, että hengissä selvittiin nostetaan keskisormi pystyyn ja kettuillaan muille. Hame päälle.

Ei olisi Ilves-kannattajanakaan helppoa.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Ottamatta kantaa itse mainoksen laatuun/hauskuuteen niin vielä huvittavampaa on ihmisten reaktiot. Vähän huumorintajua hei.

Kyse ei ole huumorintajusta, kyse on tekemisen laadusta. Jos jotain tehdään, niin tehdään kunnolla. Varmasti hyvä hässäkkä olisi saavutettu paremmalla toteutuksella.

Mun mielestä tossa ei edes ole mitään hauskaa. Mikä tuossa on se huumoriosuus? Voisiko joku kertoa? Menee multa ainakin täysin ohi. Jotain ala-astetason sanaleikittelyä. Sekö on huumoria? Selevä.

Alivaltiosihteeri osaa sanaleikittelyt. Olisivat tilanneet maisterilta oikeasti hauskaa huumoria. Nyt ollaan luokassa Jopet show. Ja se on sitten pojat alhainen luokka.
 

wunderveba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mun mielestä tossa ei edes ole mitään hauskaa. Mikä tuossa on se huumoriosuus? Voisiko joku kertoa?

Huumoriosuus tulee näissä ihmisten reaktioissa. Itse mainoksethan nyt olivat huonosti toteutettuja alakoulu-photoshoppailuja, jotka eivät erityisemmin naurattaneet. Vähän hymyilittävät vain.
 

Setämies

Jäsen
Nää mainokset kannatta otta just niin tosisaan, kuin koko seuran muukin toiminta viime vuosina kaukalossa ja erityisesti sen ulkopuolella. Kohellusta. Täyttä kohellusta.

Markkinointipuolen pojat halusivat ilmeisesti takaisin kotiin nukkumaan.
 

Slite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Noin surkeasti toteutettunahan mainos on pelkästään nolo, kun siinä ei ole mitään hauskaa. Jokereiden ja Harry-sedän pilkkaamista vastaan mulla ei sinänsä ole mitään, sitä saa tehdä niin paljon kuin sielu sietää.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Viime kaudella taho jos toinenkin osoitti lähes varauksetonta tukea Ilvekselle, koska Ilves on "perinteikäs seura".

Kieltämättä kuitenkin, kun on nyt tässä vuosikymmenen sivulta seurannut tuota Ilves-organisaation touhua, herää kysymys, että mitä näistä "perinteistä" oikeasti on enää jäljellä (jos nyt ei niitä kangas-paloja hallin katossa lasketa)?
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Luodaan vastakkainasettelua, herätetään tunteita (negatiivisia ja positiivisia) kuten tässäkin ketjussa heti nähdään.

Ihan viihdebisneksen markkinoinnin oppikirjastahan nämä on, sekä porkkana että kuralahti.


Tyyliä pitäisi toki hioa hieman arvokkaammaksi, eli provosoida "koreammalta" alaspäin, kuten ehkä porkkanapöksy jotenkin onnistuukin, kuralahti ei, koska on niinkun pikkunaskalin vittuilua isolleveljelle, joka sekin herättää toki tunteita, ja tunne-elämykset on se asia, mitä sinne halliin lähdetään hakemaan.

Tällaisilla herätelleään uusia ihmisiä, synnytetään kiinnostusta ja pöhinää. Sitten se on enää itse pelien tasosta kiinni, jääkö nämä ensikertalaiset koukkuun ja tulevat uudestaan. Nythän on ekaa kertaa pitkästä aikaa oletettavissa laadukkaampaa nähtävää myös kaukalossa.

Samoin medianäkyvyys kiinostaa iana sponsseja. Vaikka negatiivista vältelläänkin, niin julkisuus on julkisuutta. Toteutusta täytyy siis hioa, mutta oikealla teillä ollaan IMO.
 

Thranduil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle ja Toronto
Reaktioista päätellen vitsi oli liian monimutkainen suurelle osalle porukkaa. Itketään Hjallikselle ja Jokereille irvailusta ja kysellään mikä tässä oli hauskaa, väännetään kuitenkin lapsille rautalangasta, ettei tule paha mieli:

Jokerit siirtyy hallin venäläisen omistajan mukaan 200% varmuudella KHL-liigaan.

Olettaen, että liigaa ei supisteta 12 joukkueeseen, Ilves jatkaa liigassa samalla varmuudella kuin Jokerit lähtee.

Eikä mulle nyt varsinaisesti aukea mikä tässä oli niin ala-arvoisesti toteutettu, ihan kivasti on laitettu narrin hattu silmää iskevän ilveksen päähän. Ei mullekaan aukea miksi joku nauraa duudsoneille tai jopet-showlle mutta saa niitä silti telkkarissa näyttää.
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Ilves tykittää mainospuolella kovat piipussa. Ihan hauskoja kikkoja joilla varmasti saa huomiota. Tampereella (tai sieltä käsin) koitetaan luoda Ilvesläisille uutta buumia, mutta näillä minusta hauskoilla ideoilla pitäisi olla jatkuvuutta sitten kentän puolella. Oikein mallikasta toimintaa kesällä, toivottavasti samaan suuntaan mennään sitten kaukalon puolella. Ilves on sympaattinen, jolle kyllä soisin vähän viimeisiä vuosia parempia tuloksia.

Kaikenkaikkiaan viimeisimmät mainostempaukset ovat mielestäni hauskoja ja onnistuneita. Turhaan tuota huumoria olisi kannattanut alkaa edes höystämään millään ns. laadukkailla photoshoppailuilla tai vastaavalla vaivannäöllä - se toimii juuri onnistuneesti vähän karkeana versiona.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset
Ottamatta kantaa itse mainoksen laatuun/hauskuuteen niin vielä huvittavampaa on ihmisten reaktiot. Vähän huumorintajua hei.

Tätä hoettiin viime keväänä kun jengiä ei oikein naurattanut Samppalinnan rillausbiisi. Jos sanoo paskaa huumoria paskaksi on auttamatta tosikko tai mielensäpahoittaja.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Omasta mielestäni Ipalla on ihan hyvä juju tuossa touhussa, vaikka tämä ensikokeilu ehkä menikin vähän vihkoon. SM-Liigan kulttuuri on liian kliininen ja kiltti, virkamiesmäinen. Siitä puuttuu sellainen kunnon vastakkainasettelu ja vähän keinotekoisestikin luotu jännite matseihin.

Se porkkanajuttu oli ihan hyvä vittuilu ja tuollaistahan fanit muutenkin keskenään viljelevät, niin lisää vaan. Tapparakin voisi jonkun vastineen heittää omalla vuorollaan. Kun saataisiin edes se kiekkoväki tosissaan innostumaan näistä peleistä ja luomaan hypeä, niin kyllä se tuularikin sieltä perässä tulee ihan saletisti.

Tuolla yhdessä toisessa ketjussa oli linkki SaiPan mainokseen jossa oli piirretty kartta TPS:lle, niin pääsevät matsin jälkeen kotiin :D
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Tuo porkkana-pippeli-mainos nyt on lähinnä tasoa "heh_______heh".

KHL-Jokerit-juttu on lähinnä hämmentävä siltä osin, että en ainakaan itse keksi samanlaista yhteyttä Ilvekselle ja Jokereille kuin esim. HIFK:lle ja Jokereille tai Ilvekselle ja Tapparalle. Minkä lisäksi tuo "itseironia"-osuus on aika rimanalitus perinteikkäälle ja menestyneimmälle (jos nyt katsotaan mestaruuksia) seuralle SM-liigassa. Ei sillä, etteikö se olisi hyvä tunnustaa ne faktat, että oman organisaation tekeminen on ollut mallia naurettavaa jo yli vuosikymmenen, mutta onhan se edes huumori-tasolla aika kunnianhimoton teko viestittää, että "Jokerit, olette aivan kakkapyllyjä, mutta kiitos teidän pysytään varmasti liigassa eikä täten todellista, urheilullista tarvetta toiminnan parantamiseen edes ole".
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
J.Grönvallin kanssa samaa mieltä. Itselleni ei vaan ihan aukea huumori tuossa mainoksessa.
Porkkanapöksyt - check
Kirves varrella - check

Huumori ja pointti?
 
Suosikkijoukkue
Steelborn, Ich bin ein mouhijärveläinen
Voin kuvitella Ilves-fanien tuskan: jos Sjöblomin tekemisen taso on tätä luokkaa, Manngaardia tulee ikävä. Voi myös kuvitella toimiston porukan viilikset, että tällaisella sitten lähdettiin liikenteeseen. Huumorihan on aina tervetullutta, ja erityisen tervetullutta se on lätkään, mutta jos vitsit on tätä tasoa, niin huh huh.

Karmaiseva eka työnäyte.

Tuon vitsin huonoutta ei voi edes kuvailla. Jos vitsi on näin huono, kovin järjellisestä kaverista ei voi olla kysymys. Okei, toki kaverin älyllistä tasoa kuvastaa jo se varsinainen ihan eka transaktiokin, joka tähän pisteeseen ylipäätään toi. Olette pahemmassa suossa kuin arvaattekaan. Saa ottaa talteen.
 

Vpiiroi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs,
Hyviä mainoksia!

Uusi omistaja on aloittanut hyvin. Ensin Gysbersin soppari ja nyt pari mainosta joita vastustajat vihaavat. Hieno ulostulo.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Uusi omistaja on aloittanut hyvin. Ensin Gysbersin soppari ja nyt pari mainosta joita vastustajat vihaavat. Hieno ulostulo.

Vihaaminen on väärä termi. Ennemmin hämmentävä...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös