paze17
Kunnet sitten enää pystynyt pysymään asiassa niin rupesit provoamaan? Ei siinä mitään. Ei ole minun vikani jos teikäläisellä vähän on tolppien välissä pituutta.
Huoh, yritän selittää vielä kerran.
paze17
Lue nyt oikein huolella nämä minun lainaamani pätkät viestistäsi. Sanot, että pyritään luomaan kiekollisia avainketjuja. Mitä Sinun mielestäsi joukkueiden ykkösketjut yleisimmin edustavat. Aivan. Kiekollista osaamista.
Vielä kerran: se kun sanoin lukon peluuttavan tasakentällisin kolmea avainketjua yhtä paljon, ei tarkoita että olen väittänyt niitä kaikkia
liigakelpoisiksi ykköskentiksi, kuten sinä sen halusit tulkita. Aivan kuten itsekin sanoit, Lukolla on kolme potentiaalista ykköskentän sentteriä, niin oli viime vuonnakin, tosin Tkazukin kenttä ei jäi haastajan rooliin, ja näiden senttereiden ympärille pyritään rakentamaan kolme kenttää jotka pystyvät ratkaisuihin ja pelaamaan kiekollista peliä. Siis, kun Arnold alun perin kysyi, riittääkö Markun rahkeet kolmosta edemmäs, tarkoitukseni oli todeta, että sillä ei sinänsä ole väliä mikä kentän numero on (1 vai 3), koska kenttien rooli on sama, pelata kiekollista peliä ja pyrkiä ratkaisuihin, ei rikkoa vastustajan peliä ja heittää pitkää päätyyn, kuten kolmoskentän rooli voidaan myös mieltää. Jos tämä tarkoittaa mielestäsi että Lukolla on kolme ykköstä, niin feel free, minä en kuitenkaan näin sanonut.
Näiden kolmen sentterin rinnalle pyritään löytämään sellaiset laiturit joiden kanssa kentän kemia toimii. Eli uudelleen, se että pelaa kolmosessa ei tarkoita että saa rinnalleen kaksi oletusarvoisesti kädetöntä laituria jotka osaavat ruiskia pitkiä ja ehkä pelata pikku sikaa ja taklata. Lukossa Jukan filosofian mukaan myös kolmonen hakee ratkaisuja, pidit sinä siitä tai et, riittipä materiaali mielestäsi tai ei!
paze17
Pyrin vain ja ainoastaan toteamaan, että minusta ei ole Lukon järkevää yrittää kasata kolmea tasavahvaa, avain- eli ykkösketjua, koska siihen riittävää rosteria ei vain Lukossa yksinkertaisesti ole. Se teidän raumalaistenkin pitää jo vihdoin tunnustaa. Ei siellä päässä voi sitä keltaista olla vielä ennen kauden alkua niin paljoa, että te ette sitä tajua. Ei, vaikka kuinka olisi Tukka-Jukka ja kumppanit ruorissa.
Voit olla aivan rauhassa sitä mieltä että Lukon ei kannata näin pelata, siitä kuitenkin päättää Jukka, et sinä enkä minä. Taktiikan toimivuus selvinnee kauden edetessä, eikö? Lisäksi, se että Jukka haluaa peluuttaa ketjuaan niin, ei käsittääkseni kompensoi kusen määrään päässäni, tätä yritin ironisella kommentillani tuoda esille (en niinkään provota). Täällä eivät ole henkselit paukkuneet varman mestaruuden merkiksi, kunhan kerroin miten Jukka aikoo peluuttaa ketjujaan, ainakin sikäli kuin minä sen olen ymmärtänyt. Mullitelkaa vastaan ja korjatkaa vääristyneet kuvitelmani, jos olen väärässä.. ”pituutta tolppien välissä” ja ”kusta päässä” teinix provoilun voi jättää sikseen…