Marjamäelle kenkää!

  • 578 601
  • 3 859

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Alkaa Ahonkin track-record vähän olla heikolla tolalla, kun viimeiset kolme eri valmentajaa epäonnistuneet enemmän ja vähemmän Kärpissä. Voisiko syy sitten olla kuitenkin jossain muualla kuin valmentajissa, kun heitä on innokkaasti vaihdettu?

Ahoa kohtaan on hyvä antaa kritiikkiä, mutta se mitä UTJ teki tälle kaudelle kelpasi käytännössä koko kärppäyhteisölle kauteen lähtiessä. Olihan hankittu nimekäs rosteri paikallisvivahteella ja huippuvalmentaja. Myös kiekkotietäjät valtakunnallisesti piti tämän kertaista Kärppä-joukkuetta top2-joukkueena.

Mikkolalle ei annettu samanlaisia työkaluja ja tuntui koko organisaatio olevan säästöliekillä rahankäytön suhteen sen kauden. Olisiko Mikkola saanut nimekkäämmällä rosterilla enemmän aikaan? Siihen emme saa vastausta.

Mannerin viimeinen kausi meni mielestäni pitkälle Mannerin omaan pelitapakehittämiseen ja siitä johtuneeseen uskon puutteeseen. Ahon virhe tässä oli ehdottomasti se, että Mamba maaniteltiin jatkokaudelle vaikkei ehkä sitä nälkää enää ollutkaan. Manner venytti omaa päätöstään jatkolle aika pitkään.
 

Mandrake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Bayern München
Ville Mäntymaa on apuvalmentajan pestissä ollut jo jonkin aikaa. Teki aikoinaan A-junioreissa hyvää tulosta ja moni pitikin lähes varmana hommana jo, että Mikkolan jälkeen olisi Havun paikka astua isoihin saappaisiin. Tuttu turvallinen valinta, jolla näyttöjä siitä että kykyä ulosmitata tulosta joukkueesta löytyy.
Tuttu ja turvallinen valinta kyllä kuulostaisi aivan Kärppien tapaiselta. Mitkä ovat Mäntymaan näytöt liigan huippujoukkueen koutsaamisesta menestykseen? En unissanikaan nimittäisi häntä varmaksi arvaksi. Voi silti olla tulevaisuudessa huippukoutsi.
 

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
..tut täällä mitään oo haudattu. Viimeisimpänä esimerkkinä vailla minkäänlaisia näyttöjä kaukalon ulkopuolelta kehitysjohtajaksi Lasse Kukkonen. Ilkka Mikkola yhteyspäällikkö ja Jouni Loponen yritysmyyntiä... tuu meille, meillä on kivvaa!!!

Tälle hyväveli sirkukselle pitäs antaa kyllä niin isot ravistukset ulkoapäin että tuntuis saatana. Kun näitä alkaa paperille laittamaan ylös niin yrjö lentää!!!
 

Rämemajava

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat
Jouko Myrrän nimihän tuo on pyörinyt kaikkien huulilla.
Omia ajatuksiani Myrrästä:

-käsitykseni mukaan oli osallisena Karri Kiven ulostamisessa Ilveksestä oman etunsa nimissä. Voi tietenkin olla vain huhupuheita, jotka eivät pidä paikkaansa. Jäi kuitenkin negatiivinen fiilis siitä casesta.
-saavutuksena erittäin hyvän joukkueen valmentaminen pronssille, pienimmällä mahdollisella marginaalilla välieriin, jossa täysi lapanen.
-Ilveksen johdolla ei ollut luottoa, että Myrrän jääkiekolla olisi asiaa mennä liigassa päätyyn asti. Sama mielikuva jäi myös itselläni viime keväästä, kun Ilveksen peli suli pahasti. Kärppäjohdolla toki tätä uskoa varmaan olisi enemmän kun vaatimustaso on nykyään alempana kuin todellisilla kärkiseuroilla.

Plussana vaikka sitten se, että runkosarjassa saatettaisiin nähdä jokunen tapahtumarikas ottelu enemmän.

Itse en haluaisi nähdä Myrrää Kärpissä.
 

Rämemajava

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat
Mikkolalle ei annettu samanlaisia työkaluja ja tuntui koko organisaatio olevan säästöliekillä rahankäytön suhteen sen kauden. Olisiko Mikkola saanut nimekkäämmällä rosterilla enemmän aikaan? Siihen emme saa vastausta.
Mikkolan Kärppien pelissä ei varsinaisesti ollut oikein mitään hyvää pl. erikoistilannepelaaminen ja maalivahtipeli, joihin Mikkola itse tuskin vaikutti oleellisesti. Jos siellä olisi oikeasti ollut laatuvalmentaja penkin takana, niin luulisi, että edes jotain järkeä siinä pelissä olisi ollut nähtävissä.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kuinka monta ottelua olet nähnyt Kärpiltä?

Alusta loppuun tällä kaudella vai ylipäätään tässä viimeisen kolmen kauden aikana? Tällä kaudella olen katsonut alusta loppuun viisi Kärppien peliä, joissa ei ole Tappara pelannut. Viimeisen kuukauden aikana näistä 2, joista toinen tämä JYP-peli. Useamman kauden mitassa olen menettänyt laskelmat, koska seuraan ylipäätään muita kuin Tapparaa hyvin kuriosisesti. Ja kysymyksesi on aivan aiheellinen ja hyvä, koska ei ole pienintäkään epäilystä siitä, etteikö Kärppien faneilla olisi parempaa ja ajantasaisempaa tietoa Kärpistä kuin minulla. Minulla on kuitenkin voimakkaita mielipiteitä Marjamäestä sekä Kärppien pelistä ylipäätään, joita en jatkossakaan aio pelätä täälläkään esittää. Saatte sitten ilkkua, kun menee ihan ohisektoriin, mutta se selviää vasta keväällä :)

Jatketaan keskustelua toki!
 
Viimeksi muokattu:

Mandrake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Bayern München
Minulla on kuitenkin voimakkaita mielipiteitä Marjamäestä sekä Kärppien pelistä ylipäätään, joita en jatkossakaan aio pelätä täälläkään esittää. Saatte sitten ilkkua, kun menee ihan ohisektoriin, mutta se selviää vasta keväällä :)

Jatketaan keskustelua toki!
Tämä on enemmän kuin suotavaa. Täällä jokainen vetää vuorollaan ohisektoriin mutta kun tarpeeksi kauan yrittää, niin jo tilastollisestikin osuu lopulta kohdalleen. Ymmärrettävästi toisten joukkueiden kannattajilla on vähemmän Kärppäpelejä seurattuna mutta ei se saa olla este ajatustenvaihdolle. Kärppäorganisaation puuhastelu on aika sisäsiittoista omien poikien miehittäessä vakansseja mutta me fanit voitaisiin olla avoimempia ulkopuolelta tuleville vaikutteille. Ne saattavat olla joskus ainoa tie menestykseen pitkässä juoksussa.
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Mikkolan Kärppien pelissä ei varsinaisesti ollut oikein mitään hyvää pl. erikoistilannepelaaminen ja maalivahtipeli, joihin Mikkola itse tuskin vaikutti oleellisesti. Jos siellä olisi oikeasti ollut laatuvalmentaja penkin takana, niin luulisi, että edes jotain järkeä siinä pelissä olisi ollut nähtävissä.

Mikkola ei ollut laatuvalmentaja, mutta onhan se kuitenkin mahdollista, että "silleen nopiaa" voi olla tehokastakin, jos yksilöt ovat laadukkaita ja onnistumiset ruokkivat itseluottamusta. Pleijareissa tuo olisi kaatunut todennäköisesti kuitenkin.
 

Sturba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Myllykosken imuri, Kärpät, Carolina Hurricanes
Minulla on kuitenkin voimakkaita mielipiteitä Marjamäestä sekä Kärppien pelistä ylipäätään, joita en jatkossakaan aio pelätä täälläkään esittää. Saatte sitten ilkkua, kun menee ihan ohisektoriin, mutta se selviää vasta keväällä :)

Jatketaan keskustelua toki!
Minusta on hyvä, että muidenkin joukkueiden kannattajat käy täällä kertomassa mielipiteitä ja muutenkin keskustelemassa, kunhan se on asiallista, eikä sellaista piilovittuilua. Itse asiasta olen aika samaa mieltä sinun kanssasi, että Marjamäki saa kyllä tuon kelkan käännettyä, mutta myöhäistä se alkaa jo olla kieltämättä. Ja ei esimerkiksi eilisestä pelistä voi syyttää Marjamäkeä tappiosta, kun Kärppien ongelmat alkoivat vasta kolmannen erän passivoitumisesta. Ja Marjamäki on kertonut monesti, että niin ei saisi tapahtua kun siinä antaa vastustajalle avaimet kouraan.

Onneksi eilinen tappio tuli suht hyvällä pelillä, eikä ihan oltu jyrän alla. Tästä on hyvä jatkaa eteenpäin - voittojen kautta. Niitä tarvitaan tuon joukkueen itseluottamuksen kasvulle.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
, kunhan se on asiallista, eikä sellaista piilovittuilua.

Jos sellaisia kokemuksia alkaa omista kontribuutioistani tulla laajasti, että piilovittuilen niin niistä sitten vaan moderaattoreille ilmoituksia, koska tällaiseen en missään nimessä itse ainakaan halua syyllistyä. Minua kiinnostaa jääkiekko yksinkertaisesti niin paljon, että haluan osallistua muidenkin joukkueiden keskusteluun kuin ainoastaan Tapparan. Käytän joskus provosoivia sanankäänteitä tehokeinona, mutta yritän päästä tavasta eroon. Joskus vieraasta pöydästä katsotaan asioita kauempaa ja objektiivisesti - usein myös pidemmällä aikaperspektiivillä. Ihan samalla tavalla olen itse täysin sokea Tapparan suhteen ja suhtaudun pieniinkin ylämäkiin hyvin samalla tavalla kuin täällä kärppäläiset suhtautuvat Kärppien tilanteeseen. Kummassakin tapauksessa totuus on varmaan siinä puolivälissä.
 

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Jos sellaisia kokemuksia alkaa omista kontribuutioistani tulla laajasti, että piilovittuilen niin niistä sitten vaan moderaattoreille ilmoituksia, koska tällaiseen en missään nimessä itse ainakaan halua syyllistyä. Minua kiinnostaa jääkiekko yksinkertaisesti niin paljon, että haluan osallistua muidenkin joukkueiden keskusteluun kuin ainoastaan Tapparan. Käytän joskus provosoivia sanankäänteitä tehokeinona, mutta yritän päästä tavasta eroon. Joskus vieraasta pöydästä katsotaan asioita kauempaa ja objektiivisesti - usein myös pidemmällä aikaperspektiivillä. Ihan samalla tavalla olen itse täysin sokea Tapparan suhteen ja suhtaudun pieniinkin ylämäkiin hyvin samalla tavalla kuin täällä kärppäläiset suhtautuvat Kärppien tilanteeseen. Kummassakin tapauksessa totuus on varmaan siinä puolivälissä.
Melkein joka joukkueesta käy joku tänne jotain kirjoittelemassa. Näitä ns. objektiivisia/ hyviä kirjoittajia on
muutamia joiden kirjoitelmia on mukava lukea.
Kyllähän @peterra on yksi näistä.
 

Ukkopekka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, Carolina Hurricanes
Kyllä kelpaa Laten tanssittaa nyt ihkussa
 

Sturba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Myllykosken imuri, Kärpät, Carolina Hurricanes
Ei päästänyt Leseä viimeistelemään hattutemppua lopussa, vaikka olisi tyhjä maalikin ollu ja Lese niihin erikoistunut. Ei tullut päävoittoa hattutemppuvedosta meikäläiselle. Kaikille kenkää! Ja @Roger Moore lainaten Tami takas.
 

Goljat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, PattU
Ei päästänyt Leseä viimeistelemään hattutemppua lopussa, vaikka olisi tyhjä maalikin ollu ja Lese niihin erikoistunut. Ei tullut päävoittoa hattutemppuvedosta meikäläiselle. Kaikille kenkää! Ja @Roger Moore lainaten Tami takas.

Kengät peruttu! Anto mulle vielä mahdollisuuden, et Mörkö lyö Kolme häkkiä perjantaina ja kuittaa vedon mulle :D
 

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Vittuun sieltä!!! Saatana!!! Kuinka kauan pidempään tätä paskaa pitäisi muka vielä katsoa??? Tämä Tappara peli on ammattilaiset versus amatöörit!!!
 

Sturba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Myllykosken imuri, Kärpät, Carolina Hurricanes
Vittuun sieltä!!! Saatana!!! Kuinka kauan pidempään tätä paskaa pitäisi muka vielä katsoa??? Tämä Tappara peli on ammattilaiset versus amatöörit!!!
Rauhotupa vähäsen. Tappara on tällä hetkellä ns. ammattilaiset ja Kärpät ns. amatöörit. Tasoero on iso.
 

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Rauhotupa vähäsen. Tappara on tällä hetkellä ns. ammattilaiset ja Kärpät ns. amatöörit. Tasoero on iso.
Pakko rauhoittua jos meinaa nukkua ensi yönä ennen aamun työvuoroa.
 

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
En kyllä ihan ymmärrä Jorman ja Kossun kommentteja. Hyvä taistelu täysin repaleisella rosterilla.
Täysin repaleinen kausi, eikä rosteri. Kun nuo pelaajat tuolta maajoukkueesta palautuvat niin ei meno ainakaan paremmaksi muutu. Tää saatanan Marjamäki heittää koko kauden roskakoriin monen sadantuhannen euron vuosipalkalla ja meidän ei auta muuta kuin sivusta seurata. Kausikorttilaisia käy sääliksi. Itsellä on joulukuu viimeinen kuukausi kun Kärppäpelit näkyvät televisiosta. Kalevasta lukee sitten seuraavana päivänä että miten meni. CMore tilaus irtisanottu. Hyvästejä en heitä rakastamalleni urheiluseuralle, mutta heipat kyllä. Tää jääkiekkokausi oli tässä.
 

Rekka Pinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Vancouver Canucks
Joko tämä jannu alkaa olla nähty? Peli on aivan paskaa ja kyllä minä syytän eniten siitä Latea.

Tästä kaudesta tulee vielä aivan vitunmoinen farssi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös